ceze_torun Opublikowano 22 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2018 Cześć, mam od początku posiadania auta dokuczliwy dźwięk w zakresie od 1700 do 1800. I tylko w tym zakresie. Jest to coś związane z silnikiem lub osprzętem. Występuje tylko pod większym obciążeniem przy przyspieszaniu niezależnie od biegu. Dźwięk metaliczny, raczej jakaś właśnie osłona lub coś podobnego. Sprawdzałem osłony kolektora i wyglądają na sztywne. Do głowy mi przyszła turbina. W 2.5 XT SG chodzi ona na stałe czy załącza się przy konkretnym zakresie obrotów, może właśnie te 1700? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 22 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2018 U mnie też były sztywne, a jednak one tak grały. Mechanik mi nawiercił je w paru miejscach i przyspawał do kolektora, problem się skończył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel2.0 Opublikowano 22 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2018 Mam to samo w SG 158KM. Wymieniałem przerdzewiałe śrubki osłon kolektora i dalej rezonują. Przy kolejnej wymianie oleju będę kombinował coś dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 23 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2018 Ja zamiast spawać wyszfajsowałem z blachy 2mm obejmy na początek i koniec osłon, skręcane śrubami. Ścisnęły na tyle mocno że teraz ani pisną. A też wyglądały całkiem nieźle i sztywno. Skręcanie ma tą przewagę nad spawaniem że jest możliwość regulacji "ścisku" obejm i spawy wiadomo że lubią rdzewieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceze_torun Opublikowano 23 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2018 Ok a możecie mi wskazać na schemacie, który konkretnie element rezonował (numer)? https://www.ebay.com/itm/SUBARU-OEM-06-08-Forester-2-5L-H4-Exhaust-System-Crossover-Pipe-44620AA740-/262754022734 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 23 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2018 Mogą brzęczeć wszystkie od 5 do 16. W moim Forku najczęściej poprawiałem 11-16 bo te osłony są bardziej narażone na działanie warunków atmosferycznych. Raz do roku spawacz w 10 minut ogarniał mi temat. Ostatecznie wywaliłem osłonę katalizatora, a resztę pościągałem opaskami metalowymi. W ramach ciekawostki ostatnia osłona jaka mi brzęczała to osłona zbiornika paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceze_torun Opublikowano 23 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2018 (edytowane) thx. jadę po opaski. Edytowane 23 Listopada 2018 przez ceze_torun Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fiku Opublikowano 24 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2018 Swoje również potraktowałem opaskami, tyle że z nierdzewki.Kupione w sklepie z kominkami.Solidna francuska robota.Wysłane przez SM przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol76 Opublikowano 24 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2018 U mnie nie trzyma jedna ze spinek na osłonie/atrapie silnika pod maską i rezonuje/brzęczy na niższych obrotach. Na wysokich już tego brzęczenia nie słychać. Wymieniam spinki co jakiś i to pomaga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się