ceze_torun Posted November 22, 2018 Share Posted November 22, 2018 Cześć, mam od początku posiadania auta dokuczliwy dźwięk w zakresie od 1700 do 1800. I tylko w tym zakresie. Jest to coś związane z silnikiem lub osprzętem. Występuje tylko pod większym obciążeniem przy przyspieszaniu niezależnie od biegu. Dźwięk metaliczny, raczej jakaś właśnie osłona lub coś podobnego. Sprawdzałem osłony kolektora i wyglądają na sztywne. Do głowy mi przyszła turbina. W 2.5 XT SG chodzi ona na stałe czy załącza się przy konkretnym zakresie obrotów, może właśnie te 1700? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted November 22, 2018 Share Posted November 22, 2018 U mnie też były sztywne, a jednak one tak grały. Mechanik mi nawiercił je w paru miejscach i przyspawał do kolektora, problem się skończył. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel2.0 Posted November 22, 2018 Share Posted November 22, 2018 Mam to samo w SG 158KM. Wymieniałem przerdzewiałe śrubki osłon kolektora i dalej rezonują. Przy kolejnej wymianie oleju będę kombinował coś dalej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
recki Posted November 23, 2018 Share Posted November 23, 2018 Ja zamiast spawać wyszfajsowałem z blachy 2mm obejmy na początek i koniec osłon, skręcane śrubami. Ścisnęły na tyle mocno że teraz ani pisną. A też wyglądały całkiem nieźle i sztywno. Skręcanie ma tą przewagę nad spawaniem że jest możliwość regulacji "ścisku" obejm i spawy wiadomo że lubią rdzewieć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceze_torun Posted November 23, 2018 Author Share Posted November 23, 2018 Ok a możecie mi wskazać na schemacie, który konkretnie element rezonował (numer)? https://www.ebay.com/itm/SUBARU-OEM-06-08-Forester-2-5L-H4-Exhaust-System-Crossover-Pipe-44620AA740-/262754022734 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz_555 Posted November 23, 2018 Share Posted November 23, 2018 Mogą brzęczeć wszystkie od 5 do 16. W moim Forku najczęściej poprawiałem 11-16 bo te osłony są bardziej narażone na działanie warunków atmosferycznych. Raz do roku spawacz w 10 minut ogarniał mi temat. Ostatecznie wywaliłem osłonę katalizatora, a resztę pościągałem opaskami metalowymi. W ramach ciekawostki ostatnia osłona jaka mi brzęczała to osłona zbiornika paliwa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceze_torun Posted November 23, 2018 Author Share Posted November 23, 2018 thx. jadę po opaski. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiku Posted November 24, 2018 Share Posted November 24, 2018 Swoje również potraktowałem opaskami, tyle że z nierdzewki.Kupione w sklepie z kominkami.Solidna francuska robota.Wysłane przez SM przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
karol76 Posted November 24, 2018 Share Posted November 24, 2018 U mnie nie trzyma jedna ze spinek na osłonie/atrapie silnika pod maską i rezonuje/brzęczy na niższych obrotach. Na wysokich już tego brzęczenia nie słychać. Wymieniam spinki co jakiś i to pomaga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.