Jump to content
cyckocholik

FreeSSM jak wykonać testy diagnostyczne

Recommended Posts

Witam pacjent subaru legacy 2004 sohc 2.0

Kabel VAG KKL

oprogramowanie:

Romrider - nie działa

Ecuexplorer - nie działa (ECU not connected)

FreeSSM - działa, sczytuje parametry ale w zakładce System Test nie chce wykonać żadnego testu (silnik włączony).

 

Moje pytanie czy Romrider i Ecuexplorer trzeba jakoś konfigurować co do szybkości portu itp. aby zaczęły współpracować z subaru jakie macie ustawienia?

Czy w FreeSSM testy wykonuje się na silniku włączonym/wyłączonym? Na jakimś hamerykańskim forum piszą o konieczności zwarcia zielonej wtyczki pod deską rozdzielczą ktoś się orientuje czy i gdzie taka wtyczka jest?

 

Aby uściślić chodzi o tą zakładkę w FreeSSM.

freessm.png

Edited by cyckocholik

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja uzywam freeSsm i konfiguracji nie robilem a wszystko chodzi i wszytstkie wskazania mozn sprawdzic na zgaszonym jak i odpalonym silniku

i zadnej kostki nie spinalem (one sa nad nogami kierowcy ale to w imprezie)

Edited by chudy__

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakas specjalna konfiguracja nie jest wymagana (wybierasz com-a odpowiedniego). Żeby się połączyć oczywiście musisz zapalić zegary- dopiero wtedy ecu dostaje prąd. Wtedy odczytasz tylko te parametry które są dostępne "na sucho". Po odpaleniu pelne

melduje ze nic nie musze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak napisałem w pierwszym poście FreeSSM działa i POKAZUJE mi bieżące parametry pracy. Natomiast w zakładce System Test gdzie możesz przetestować działanie przekaźników itp. zgłasza błąd. Co zrobić aby wejść w tryb testów, podobno trzeba zewrzeć jakąś kostkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak jak napisałem w pierwszym poście FreeSSM działa i POKAZUJE mi bieżące parametry pracy. Natomiast w zakładce System Test gdzie możesz przetestować działanie przekaźników itp. zgłasza błąd. Co zrobić aby wejść w tryb testów, podobno trzeba zewrzeć jakąś kostkę.
Nic nie zwierasz. Kostki są po to żeby wymrugac błędy cel-em na zegarach

melduje ze nic nie musze

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 18.11.2018 o 22:20, chudy__ napisał:

 zadnej kostki nie spinalem (one sa nad nogami kierowcy ale to w imprezie) 

Jedna kostka jest w kabinie pod zaślepką od bezpieczników i pozwala wyświetlić błędy na liczniku kilometrów, natomiast druga kostka (zielona) jest w Legacy przy lewej nodze pasażera ale jeszcze nie sprawdziłem jej działania i wpływ na FreeSSM opisana w serwisówce jako test mode connectors. Gmyrał ktoś  może przy niej?

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, cyckocholik napisał:

Jedna kostka jest w kabinie pod zaślepką od bezpieczników i pozwala wyświetlić błędy na liczniku kilometrów, natomiast druga kostka (zielona) jest w Legacy przy lewej nodze pasażera ale jeszcze nie sprawdziłem jej działania i wpływ na FreeSSM opisana w serwisówce jako test mode connectors. Gmyrał ktoś  może przy niej?

Obie są w szeregu. Wystarczy, że będzie rozpięta jedna.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy komus udalo sie odczytac wartosc z obydwu sond lambda ? 

Mam kabel KKL viaken i FreeSSM and ECU npokazuje tylko jedna sonde lambda.

Dla Forester SG i Legacy IV (2.0 DOHC) ... ktos moze potwierdzić czy to tak ma byc czy moge kabel cos nie tak ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 24.11.2018 o 16:48, Siodemka napisał:

Czy komus udalo sie odczytac wartosc z obydwu sond lambda ?

Po kablu nie zwróciłem uwagi postaram się sprawdzić w tym tyg. natomiast na stałe mam wpięte obd EL327 bluetooth jakieś najtańsze i na telefonie mi pokazuje sygnał z obu lambda.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu wtorek, 27 listopada 2018 o 15:52, cyckocholik napisał:

natomiast na stałe mam wpięte obd EL327 bluetooth jakieś najtańsze i na telefonie mi pokazuje sygnał z obu lambda.

Jaki soft? Mozemy liczyc na screenshota? :)

 

T.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jaki soft? Mozemy liczyc na screenshota?
 
T.
 
Torque pro i radio z andkiem - bangla. Jutro może uda ciąpnac fote

melduje ze nic nie musze

Share this post


Link to post
Share on other sites

To czekamy.

Bo ja ani po kablu ani po ELM nie moge zobaczyc tych dwoch sond....

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy próbie zrobienia testu systemu wyskakuje taki błąd. Szukałem kostek w nogach kierowcy i pasażera i nigdzie nie mam żadnych kostek do spięcia. Czy mogą być jeszcze w jakimś innym miejscu?

Bez tytułu.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, ziomek4000 napisał:

Czy mogą być jeszcze w jakimś innym miejscu? 

Nie. Mają być właśnie tam. Tylko nie wiem, po co je chcesz spiąć?

P1050635.thumb.JPG.e0aab65d956c7d8d444b8b49c3db8592.JPG

 

Takie same są pod osłoną widoczną na zdjęciu.

 

P1050636.thumb.JPG.a91aca49070d3dc7a772c3f9073ad8cd.JPG

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdjąłem obie osłony i szukałem bardzo dokładnie i nie znalazłem tam takich kostek. W komunikacie jest napisane że nie można zrobić testu bo kostka jest rozłączona. No chyba że to co jest tam napisane znaczy coś innego. 

10 godzin temu, WOJO napisał:

Takie same są pod osłoną widoczną na zdjęciu

Ogarnąłem że szukałem pod złą osłoną. Zdjąłem tą boczną i są 2 kostki. Biała i zielona. Czy ten błąd programu mówi o tej białej? 

IMG_20181220_160938.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, ziomek4000 napisał:

Czy ten błąd programu mówi o tej białej?

Biała jest do programowania pilota. Jak ją połączysz, nie będzie działał centralny zamek z żadnego z pilotów.

Pozdrawiam ASO Lublin, do którego się zwróciłem z tym problemem po zakupie auta. Może już wiedzą, jak ten problem naprawić. :D

Zielone to wtyczki testowe.

Po ich spięciu (są w połączeniu szeregowym), powinny się załączyć procedury testowe, ale nigdy nie miałem potrzeby używać ich przy FreeSSM.

Zielone i biała w normalnym użytkowaniu mają być ROZŁĄCZONE.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zielona był a spięta. To może jak rozłączę to testy wystartują. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, ziomek4000 napisał:

Zielona był a spięta. To może jak rozłączę to testy wystartują. 

A druga zielona po stronie pasażera?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj szukałem ale nie znalazłem. Za godzinę będę w garażu to sprawdzę jeszcze raz. 

Godzinę temu, WOJO napisał:

A druga zielona po stronie pasażera?

Udało się znaleźć. Wcześniej szukałem nad plastikową osłoną a kostka była niżej za wykładziną. Test ruszył po spięciu kostki. Zasadnicze pytanie czy od testów silnik ma chodzić czy wystarczy że stacyjka będzie w pozycji zapłonu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, ziomek4000 napisał:

silnik ma chodzić czy wystarczy że stacyjka będzie w pozycji zapłonu?

Różne testy w różnym stanie działania silnika. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, WOJO napisał:

Różne testy w różnym stanie działania silnika.

Czyli pewnie powinno wołać kiedy włączyć. Jak odpaliłem test na zgaszonym silniku to zaczęło od pompy paliwa ale po 5 minutach nic się nie ruszyło więc na razie odpuściłem bo musiałem wracać do domu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 24.11.2018 o 16:48, Siodemka napisał:

Czy komus udalo sie odczytac wartosc z obydwu sond lambda ? 

Mam kabel KKL viaken i FreeSSM and ECU npokazuje tylko jedna sonde lambda.

Dla Forester SG i Legacy IV (2.0 DOHC) ... ktos moze potwierdzić czy to tak ma byc czy moge kabel cos nie tak ?

 

Ponawiam pytanie czy ktos rozwiązał ten problem.  Ja tez w Subaru OBK 2008 USA 2,5  nie mogę zadnym programem ani przez ELM Bluetooth odczytać 2 sond.  Programy widzą tylko jedną  REAR czyli drugą za katalizatorem.

Proszę o pomoc, czy ktoś miał podobny problem i go rozwiązał.

Np w FreeSSm widzi tylko Rear o2 jesli chodzi o napiecia i inne. Nie ma na liście nawet pozycji - pierwsza sonda.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, UciekajZaMiasto PL napisał:

 

Ponawiam pytanie czy ktos rozwiązał ten problem

Postaram się jutro to sprawdzić pamiętam że jeden program odczytał mi obie ale po weryfikacji z serwisówką uznałem to za niepewne odczyty i zostawiłem do zweryfikowania na później. Chciałem odczyt sondy przez program porównać z odczytem z woltomierza wpiętego przy sondzie lub ecu.

18 godzin temu, UciekajZaMiasto PL napisał:

nie mogę zadnym programem ani przez ELM Bluetooth odczytać 2 sond

 

Sonda 2:

20181223114111.thumb.jpg.6829b13fc5612bae05a6ec8481c7e339.jpg

 

Sonda 1:

20181223114202.thumb.jpg.e5cbdb1b8b7b658f917e0892dfa98a60.jpg

 

Wtyczka Vgate elm327 Bluetooth, program na androida ScanMaster Lite (wersja bezpłatna pokazuje tylko jeden parametr naraz).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja uzywalem RomRaider loggera i tez tylko jedna sonda widoczna

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...