cyckocholik Opublikowano 18 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2018 (edytowane) Witam pacjent subaru legacy 2004 sohc 2.0 Kabel VAG KKL oprogramowanie: Romrider - nie działa Ecuexplorer - nie działa (ECU not connected) FreeSSM - działa, sczytuje parametry ale w zakładce System Test nie chce wykonać żadnego testu (silnik włączony). Moje pytanie czy Romrider i Ecuexplorer trzeba jakoś konfigurować co do szybkości portu itp. aby zaczęły współpracować z subaru jakie macie ustawienia? Czy w FreeSSM testy wykonuje się na silniku włączonym/wyłączonym? Na jakimś hamerykańskim forum piszą o konieczności zwarcia zielonej wtyczki pod deską rozdzielczą ktoś się orientuje czy i gdzie taka wtyczka jest? Aby uściślić chodzi o tą ↓ zakładkę w FreeSSM. Edytowane 18 Listopada 2018 przez cyckocholik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 18 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2018 (edytowane) ja uzywam freeSsm i konfiguracji nie robilem a wszystko chodzi i wszytstkie wskazania mozn sprawdzic na zgaszonym jak i odpalonym silniku i zadnej kostki nie spinalem (one sa nad nogami kierowcy ale to w imprezie) Edytowane 18 Listopada 2018 przez chudy__ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 19 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2018 Jakas specjalna konfiguracja nie jest wymagana (wybierasz com-a odpowiedniego). Żeby się połączyć oczywiście musisz zapalić zegary- dopiero wtedy ecu dostaje prąd. Wtedy odczytasz tylko te parametry które są dostępne "na sucho". Po odpaleniu pelnemelduje ze nic nie musze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyckocholik Opublikowano 19 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2018 Tak jak napisałem w pierwszym poście FreeSSM działa i POKAZUJE mi bieżące parametry pracy. Natomiast w zakładce System Test gdzie możesz przetestować działanie przekaźników itp. zgłasza błąd. Co zrobić aby wejść w tryb testów, podobno trzeba zewrzeć jakąś kostkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 19 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2018 Tak jak napisałem w pierwszym poście FreeSSM działa i POKAZUJE mi bieżące parametry pracy. Natomiast w zakładce System Test gdzie możesz przetestować działanie przekaźników itp. zgłasza błąd. Co zrobić aby wejść w tryb testów, podobno trzeba zewrzeć jakąś kostkę. Nic nie zwierasz. Kostki są po to żeby wymrugac błędy cel-em na zegarachmelduje ze nic nie musze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyckocholik Opublikowano 22 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2018 W dniu 18.11.2018 o 22:20, chudy__ napisał: zadnej kostki nie spinalem (one sa nad nogami kierowcy ale to w imprezie) Jedna kostka jest w kabinie pod zaślepką od bezpieczników i pozwala wyświetlić błędy na liczniku kilometrów, natomiast druga kostka (zielona) jest w Legacy przy lewej nodze pasażera ale jeszcze nie sprawdziłem jej działania i wpływ na FreeSSM opisana w serwisówce jako test mode connectors. Gmyrał ktoś może przy niej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 22 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2018 7 minut temu, cyckocholik napisał: Jedna kostka jest w kabinie pod zaślepką od bezpieczników i pozwala wyświetlić błędy na liczniku kilometrów, natomiast druga kostka (zielona) jest w Legacy przy lewej nodze pasażera ale jeszcze nie sprawdziłem jej działania i wpływ na FreeSSM opisana w serwisówce jako test mode connectors. Gmyrał ktoś może przy niej? Obie są w szeregu. Wystarczy, że będzie rozpięta jedna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyckocholik Opublikowano 22 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2018 No to wszystko jasne dzięki WOJO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siodemka Opublikowano 24 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2018 Czy komus udalo sie odczytac wartosc z obydwu sond lambda ? Mam kabel KKL viaken i FreeSSM and ECU npokazuje tylko jedna sonde lambda. Dla Forester SG i Legacy IV (2.0 DOHC) ... ktos moze potwierdzić czy to tak ma byc czy moge kabel cos nie tak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyckocholik Opublikowano 27 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2018 W dniu 24.11.2018 o 16:48, Siodemka napisał: Czy komus udalo sie odczytac wartosc z obydwu sond lambda ? Po kablu nie zwróciłem uwagi postaram się sprawdzić w tym tyg. natomiast na stałe mam wpięte obd EL327 bluetooth jakieś najtańsze i na telefonie mi pokazuje sygnał z obu lambda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tummi Opublikowano 30 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2018 W dniu wtorek, 27 listopada 2018 o 15:52, cyckocholik napisał: natomiast na stałe mam wpięte obd EL327 bluetooth jakieś najtańsze i na telefonie mi pokazuje sygnał z obu lambda. Jaki soft? Mozemy liczyc na screenshota? T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 1 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2018 Jaki soft? Mozemy liczyc na screenshota? T. Torque pro i radio z andkiem - bangla. Jutro może uda ciąpnac fote melduje ze nic nie musze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siodemka Opublikowano 2 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2018 To czekamy. Bo ja ani po kablu ani po ELM nie moge zobaczyc tych dwoch sond.... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomek4000 Opublikowano 19 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2018 Przy próbie zrobienia testu systemu wyskakuje taki błąd. Szukałem kostek w nogach kierowcy i pasażera i nigdzie nie mam żadnych kostek do spięcia. Czy mogą być jeszcze w jakimś innym miejscu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 7 godzin temu, ziomek4000 napisał: Czy mogą być jeszcze w jakimś innym miejscu? Nie. Mają być właśnie tam. Tylko nie wiem, po co je chcesz spiąć? Takie same są pod osłoną widoczną na zdjęciu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomek4000 Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 Zdjąłem obie osłony i szukałem bardzo dokładnie i nie znalazłem tam takich kostek. W komunikacie jest napisane że nie można zrobić testu bo kostka jest rozłączona. No chyba że to co jest tam napisane znaczy coś innego. 10 godzin temu, WOJO napisał: Takie same są pod osłoną widoczną na zdjęciu Ogarnąłem że szukałem pod złą osłoną. Zdjąłem tą boczną i są 2 kostki. Biała i zielona. Czy ten błąd programu mówi o tej białej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 2 godziny temu, ziomek4000 napisał: Czy ten błąd programu mówi o tej białej? Biała jest do programowania pilota. Jak ją połączysz, nie będzie działał centralny zamek z żadnego z pilotów. Pozdrawiam ASO Lublin, do którego się zwróciłem z tym problemem po zakupie auta. Może już wiedzą, jak ten problem naprawić. Zielone to wtyczki testowe. Po ich spięciu (są w połączeniu szeregowym), powinny się załączyć procedury testowe, ale nigdy nie miałem potrzeby używać ich przy FreeSSM. Zielone i biała w normalnym użytkowaniu mają być ROZŁĄCZONE. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomek4000 Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 Zielona był a spięta. To może jak rozłączę to testy wystartują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 21 minut temu, ziomek4000 napisał: Zielona był a spięta. To może jak rozłączę to testy wystartują. A druga zielona po stronie pasażera? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomek4000 Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 Wczoraj szukałem ale nie znalazłem. Za godzinę będę w garażu to sprawdzę jeszcze raz. Godzinę temu, WOJO napisał: A druga zielona po stronie pasażera? Udało się znaleźć. Wcześniej szukałem nad plastikową osłoną a kostka była niżej za wykładziną. Test ruszył po spięciu kostki. Zasadnicze pytanie czy od testów silnik ma chodzić czy wystarczy że stacyjka będzie w pozycji zapłonu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 1 godzinę temu, ziomek4000 napisał: silnik ma chodzić czy wystarczy że stacyjka będzie w pozycji zapłonu? Różne testy w różnym stanie działania silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomek4000 Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 8 minut temu, WOJO napisał: Różne testy w różnym stanie działania silnika. Czyli pewnie powinno wołać kiedy włączyć. Jak odpaliłem test na zgaszonym silniku to zaczęło od pompy paliwa ale po 5 minutach nic się nie ruszyło więc na razie odpuściłem bo musiałem wracać do domu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
UciekajZaMiasto PL Opublikowano 22 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2018 W dniu 24.11.2018 o 16:48, Siodemka napisał: Czy komus udalo sie odczytac wartosc z obydwu sond lambda ? Mam kabel KKL viaken i FreeSSM and ECU npokazuje tylko jedna sonde lambda. Dla Forester SG i Legacy IV (2.0 DOHC) ... ktos moze potwierdzić czy to tak ma byc czy moge kabel cos nie tak ? Ponawiam pytanie czy ktos rozwiązał ten problem. Ja tez w Subaru OBK 2008 USA 2,5 nie mogę zadnym programem ani przez ELM Bluetooth odczytać 2 sond. Programy widzą tylko jedną REAR czyli drugą za katalizatorem. Proszę o pomoc, czy ktoś miał podobny problem i go rozwiązał. Np w FreeSSm widzi tylko Rear o2 jesli chodzi o napiecia i inne. Nie ma na liście nawet pozycji - pierwsza sonda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyckocholik Opublikowano 22 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2018 Godzinę temu, UciekajZaMiasto PL napisał: Ponawiam pytanie czy ktos rozwiązał ten problem Postaram się jutro to sprawdzić pamiętam że jeden program odczytał mi obie ale po weryfikacji z serwisówką uznałem to za niepewne odczyty i zostawiłem do zweryfikowania na później. Chciałem odczyt sondy przez program porównać z odczytem z woltomierza wpiętego przy sondzie lub ecu. 18 godzin temu, UciekajZaMiasto PL napisał: nie mogę zadnym programem ani przez ELM Bluetooth odczytać 2 sond Sonda 2: Sonda 1: Wtyczka Vgate elm327 Bluetooth, program na androida ScanMaster Lite (wersja bezpłatna pokazuje tylko jeden parametr naraz). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siodemka Opublikowano 23 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2018 Ja uzywalem RomRaider loggera i tez tylko jedna sonda widocznaSent from my SM-G960F using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się