cyckocholik Posted November 18, 2018 Share Posted November 18, 2018 Witam pacjent subaru legacy 2004 sohc 2.0 Kabel VAG KKL oprogramowanie: Romrider - nie działa Ecuexplorer - nie działa (ECU not connected) FreeSSM - działa, sczytuje parametry ale w zakładce System Test nie chce wykonać żadnego testu (silnik włączony). Moje pytanie czy Romrider i Ecuexplorer trzeba jakoś konfigurować co do szybkości portu itp. aby zaczęły współpracować z subaru jakie macie ustawienia? Czy w FreeSSM testy wykonuje się na silniku włączonym/wyłączonym? Na jakimś hamerykańskim forum piszą o konieczności zwarcia zielonej wtyczki pod deską rozdzielczą ktoś się orientuje czy i gdzie taka wtyczka jest? Aby uściślić chodzi o tą ↓ zakładkę w FreeSSM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudy__ Posted November 18, 2018 Share Posted November 18, 2018 ja uzywam freeSsm i konfiguracji nie robilem a wszystko chodzi i wszytstkie wskazania mozn sprawdzic na zgaszonym jak i odpalonym silniku i zadnej kostki nie spinalem (one sa nad nogami kierowcy ale to w imprezie) Link to comment Share on other sites More sharing options...
recki Posted November 19, 2018 Share Posted November 19, 2018 Jakas specjalna konfiguracja nie jest wymagana (wybierasz com-a odpowiedniego). Żeby się połączyć oczywiście musisz zapalić zegary- dopiero wtedy ecu dostaje prąd. Wtedy odczytasz tylko te parametry które są dostępne "na sucho". Po odpaleniu pelnemelduje ze nic nie musze Link to comment Share on other sites More sharing options...
cyckocholik Posted November 19, 2018 Author Share Posted November 19, 2018 Tak jak napisałem w pierwszym poście FreeSSM działa i POKAZUJE mi bieżące parametry pracy. Natomiast w zakładce System Test gdzie możesz przetestować działanie przekaźników itp. zgłasza błąd. Co zrobić aby wejść w tryb testów, podobno trzeba zewrzeć jakąś kostkę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
recki Posted November 19, 2018 Share Posted November 19, 2018 Tak jak napisałem w pierwszym poście FreeSSM działa i POKAZUJE mi bieżące parametry pracy. Natomiast w zakładce System Test gdzie możesz przetestować działanie przekaźników itp. zgłasza błąd. Co zrobić aby wejść w tryb testów, podobno trzeba zewrzeć jakąś kostkę. Nic nie zwierasz. Kostki są po to żeby wymrugac błędy cel-em na zegarachmelduje ze nic nie musze Link to comment Share on other sites More sharing options...
cyckocholik Posted November 22, 2018 Author Share Posted November 22, 2018 W dniu 18.11.2018 o 22:20, chudy__ napisał: zadnej kostki nie spinalem (one sa nad nogami kierowcy ale to w imprezie) Jedna kostka jest w kabinie pod zaślepką od bezpieczników i pozwala wyświetlić błędy na liczniku kilometrów, natomiast druga kostka (zielona) jest w Legacy przy lewej nodze pasażera ale jeszcze nie sprawdziłem jej działania i wpływ na FreeSSM opisana w serwisówce jako test mode connectors. Gmyrał ktoś może przy niej? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted November 22, 2018 Share Posted November 22, 2018 7 minut temu, cyckocholik napisał: Jedna kostka jest w kabinie pod zaślepką od bezpieczników i pozwala wyświetlić błędy na liczniku kilometrów, natomiast druga kostka (zielona) jest w Legacy przy lewej nodze pasażera ale jeszcze nie sprawdziłem jej działania i wpływ na FreeSSM opisana w serwisówce jako test mode connectors. Gmyrał ktoś może przy niej? Obie są w szeregu. Wystarczy, że będzie rozpięta jedna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cyckocholik Posted November 22, 2018 Author Share Posted November 22, 2018 No to wszystko jasne dzięki WOJO Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siodemka Posted November 24, 2018 Share Posted November 24, 2018 Czy komus udalo sie odczytac wartosc z obydwu sond lambda ? Mam kabel KKL viaken i FreeSSM and ECU npokazuje tylko jedna sonde lambda. Dla Forester SG i Legacy IV (2.0 DOHC) ... ktos moze potwierdzić czy to tak ma byc czy moge kabel cos nie tak ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cyckocholik Posted November 27, 2018 Author Share Posted November 27, 2018 W dniu 24.11.2018 o 16:48, Siodemka napisał: Czy komus udalo sie odczytac wartosc z obydwu sond lambda ? Po kablu nie zwróciłem uwagi postaram się sprawdzić w tym tyg. natomiast na stałe mam wpięte obd EL327 bluetooth jakieś najtańsze i na telefonie mi pokazuje sygnał z obu lambda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tummi Posted November 30, 2018 Share Posted November 30, 2018 W dniu wtorek, 27 listopada 2018 o 15:52, cyckocholik napisał: natomiast na stałe mam wpięte obd EL327 bluetooth jakieś najtańsze i na telefonie mi pokazuje sygnał z obu lambda. Jaki soft? Mozemy liczyc na screenshota? T. Link to comment Share on other sites More sharing options...
recki Posted December 1, 2018 Share Posted December 1, 2018 Jaki soft? Mozemy liczyc na screenshota? T. Torque pro i radio z andkiem - bangla. Jutro może uda ciąpnac fote melduje ze nic nie musze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siodemka Posted December 2, 2018 Share Posted December 2, 2018 To czekamy. Bo ja ani po kablu ani po ELM nie moge zobaczyc tych dwoch sond.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziomek4000 Posted December 19, 2018 Share Posted December 19, 2018 Przy próbie zrobienia testu systemu wyskakuje taki błąd. Szukałem kostek w nogach kierowcy i pasażera i nigdzie nie mam żadnych kostek do spięcia. Czy mogą być jeszcze w jakimś innym miejscu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted December 20, 2018 Share Posted December 20, 2018 7 godzin temu, ziomek4000 napisał: Czy mogą być jeszcze w jakimś innym miejscu? Nie. Mają być właśnie tam. Tylko nie wiem, po co je chcesz spiąć? Takie same są pod osłoną widoczną na zdjęciu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziomek4000 Posted December 20, 2018 Share Posted December 20, 2018 Zdjąłem obie osłony i szukałem bardzo dokładnie i nie znalazłem tam takich kostek. W komunikacie jest napisane że nie można zrobić testu bo kostka jest rozłączona. No chyba że to co jest tam napisane znaczy coś innego. 10 godzin temu, WOJO napisał: Takie same są pod osłoną widoczną na zdjęciu Ogarnąłem że szukałem pod złą osłoną. Zdjąłem tą boczną i są 2 kostki. Biała i zielona. Czy ten błąd programu mówi o tej białej? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted December 20, 2018 Share Posted December 20, 2018 2 godziny temu, ziomek4000 napisał: Czy ten błąd programu mówi o tej białej? Biała jest do programowania pilota. Jak ją połączysz, nie będzie działał centralny zamek z żadnego z pilotów. Pozdrawiam ASO Lublin, do którego się zwróciłem z tym problemem po zakupie auta. Może już wiedzą, jak ten problem naprawić. Zielone to wtyczki testowe. Po ich spięciu (są w połączeniu szeregowym), powinny się załączyć procedury testowe, ale nigdy nie miałem potrzeby używać ich przy FreeSSM. Zielone i biała w normalnym użytkowaniu mają być ROZŁĄCZONE. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziomek4000 Posted December 20, 2018 Share Posted December 20, 2018 Zielona był a spięta. To może jak rozłączę to testy wystartują. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted December 20, 2018 Share Posted December 20, 2018 21 minut temu, ziomek4000 napisał: Zielona był a spięta. To może jak rozłączę to testy wystartują. A druga zielona po stronie pasażera? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziomek4000 Posted December 20, 2018 Share Posted December 20, 2018 Wczoraj szukałem ale nie znalazłem. Za godzinę będę w garażu to sprawdzę jeszcze raz. Godzinę temu, WOJO napisał: A druga zielona po stronie pasażera? Udało się znaleźć. Wcześniej szukałem nad plastikową osłoną a kostka była niżej za wykładziną. Test ruszył po spięciu kostki. Zasadnicze pytanie czy od testów silnik ma chodzić czy wystarczy że stacyjka będzie w pozycji zapłonu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted December 20, 2018 Share Posted December 20, 2018 1 godzinę temu, ziomek4000 napisał: silnik ma chodzić czy wystarczy że stacyjka będzie w pozycji zapłonu? Różne testy w różnym stanie działania silnika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziomek4000 Posted December 20, 2018 Share Posted December 20, 2018 8 minut temu, WOJO napisał: Różne testy w różnym stanie działania silnika. Czyli pewnie powinno wołać kiedy włączyć. Jak odpaliłem test na zgaszonym silniku to zaczęło od pompy paliwa ale po 5 minutach nic się nie ruszyło więc na razie odpuściłem bo musiałem wracać do domu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
UciekajZaMiasto PL Posted December 22, 2018 Share Posted December 22, 2018 W dniu 24.11.2018 o 16:48, Siodemka napisał: Czy komus udalo sie odczytac wartosc z obydwu sond lambda ? Mam kabel KKL viaken i FreeSSM and ECU npokazuje tylko jedna sonde lambda. Dla Forester SG i Legacy IV (2.0 DOHC) ... ktos moze potwierdzić czy to tak ma byc czy moge kabel cos nie tak ? Ponawiam pytanie czy ktos rozwiązał ten problem. Ja tez w Subaru OBK 2008 USA 2,5 nie mogę zadnym programem ani przez ELM Bluetooth odczytać 2 sond. Programy widzą tylko jedną REAR czyli drugą za katalizatorem. Proszę o pomoc, czy ktoś miał podobny problem i go rozwiązał. Np w FreeSSm widzi tylko Rear o2 jesli chodzi o napiecia i inne. Nie ma na liście nawet pozycji - pierwsza sonda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cyckocholik Posted December 22, 2018 Author Share Posted December 22, 2018 Godzinę temu, UciekajZaMiasto PL napisał: Ponawiam pytanie czy ktos rozwiązał ten problem Postaram się jutro to sprawdzić pamiętam że jeden program odczytał mi obie ale po weryfikacji z serwisówką uznałem to za niepewne odczyty i zostawiłem do zweryfikowania na później. Chciałem odczyt sondy przez program porównać z odczytem z woltomierza wpiętego przy sondzie lub ecu. 18 godzin temu, UciekajZaMiasto PL napisał: nie mogę zadnym programem ani przez ELM Bluetooth odczytać 2 sond Sonda 2: Sonda 1: Wtyczka Vgate elm327 Bluetooth, program na androida ScanMaster Lite (wersja bezpłatna pokazuje tylko jeden parametr naraz). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siodemka Posted December 23, 2018 Share Posted December 23, 2018 Ja uzywalem RomRaider loggera i tez tylko jedna sonda widocznaSent from my SM-G960F using Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.