qtazmnw Opublikowano 18 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2018 Witam jestem nowy na forum i jestem zakochany w tej marce . W najbliższym czasie planuje kupić swoje pierwsze Subaru a konkretnie Imprezę GD z silnikiem 2.0 125 km 2001/2 rok i chciałbym wiedzieć na co najbardziej zwrócić uwagę przed zakupem takiego auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grooby78 Opublikowano 18 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2018 (edytowane) W dużym skrócie: na korozję jeśli chodzi o nadwozie. Silnik: czy nie stuka panewka, piston slap (choć z nim można żyć). A tak to standardowo, czy nie jest po jakimś mocnym dzwonie, no i ogólny stan auta. Zawsze można się wybrać na kontrolę przed zakupem. Edytowane 18 Listopada 2018 przez Grooby78 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szubaru Opublikowano 18 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2018 @qtazmnw witaj na forum.subaru.pl zapraszam do przywitania się tutaj: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 18 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2018 1 rzecz buda- jak jest sporo rdzy to odpuść. Dokładnie do sprawdzenia tylne kielichy i u-rama z przodu. Mechanikę da się ogarnąć ale buda to walka bez końca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pajac_am Opublikowano 19 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2018 Prawie cala mechanike da sie ogarnac poza jednym nierozwiazywalnym problemem z zamulaniem miedzy 2-3 k rpm. I na to zwroc uwage, bo z tym malo kto wygral. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qtazmnw Opublikowano 19 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2018 3 godziny temu, pajac_am napisał: Prawie cala mechanike da sie ogarnac poza jednym nierozwiazywalnym problemem z zamulaniem miedzy 2-3 k rpm. I na to zwroc uwage, bo z tym malo kto wygral. Właśnie czytałem że to wina czujnika spalania stukowego ale podobno są ludzie co potrafią jakoś przeprogramować i jest git. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 19 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2018 Ten problem przecież dotyczy późniejszego silnika DOHC. Silniki SOHC 125KM nie mają takiej przypadłości. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pajac_am Opublikowano 19 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2018 @Tomasz_555 nie zaglebialem sie az tak w ten watek, ale jechalem dwoma ssakami 125 KM, ktore mialy ten syndrom. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qtazmnw Opublikowano 20 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2018 21 godzin temu, Tomasz_555 napisał: Ten problem przecież dotyczy późniejszego silnika DOHC. Silniki SOHC 125KM nie mają takiej przypadłości. Tego nie doczytałem. Dzięki za tą informacje. Teraz jestem 100% przekonany do kupna. Mam nadzieje że moje pierwsze Subaru mnie nie zawiedzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obione89 Opublikowano 20 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2018 Subaru raczej nie zawiedzie. Zawodzą zwykle poprzedni użytkownicy 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 20 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2018 21 godzin temu, pajac_am napisał: nie zaglebialem sie az tak w ten watek, ale jechalem dwoma ssakami 125 KM, ktore mialy ten syndrom. Miałem 10 lat jeden i drugi silnik. Jeździłem też kilkoma egzemplarzami 2.0 SOHC. Ten silnik ogólnie nie grzeszy momentem w zakresie niskich obrotów i większość wątpliwości wynika właśnie z tego. Natomiast kto jeździł DOHC od razu zauważy, że temu pierwszemu absolutnie nic nie dolega. Jeżeli Subaru z tym motorem jest zadbane i ktoś nie oszczędzał na serwisie to w zasadzie niezniszczalne samochody. To co warto sprawdzić to kwestia rozrządu (jest relatywnie drogi w wymianie), olej w skrzyni biegów i tylnym MR, stan sprzęgła wiskotycznego w skrzyni (również kosztowna kwestia). Warto zerknąć na pokrywy zaworów, uszczelki sporo wytrzymują, ale pierwsze wycieki pojawiają się z reguły tam, a ich wymiana to bodaj koło 400zł. Poza tym sprawdza się wszystko to co w każdym aucie. Subaru to nie jest kosmiczna technologia. Napęd to czysta mechanika, ale trzeba dbać żeby służył bezawaryjnie. Boxer to nietypowy silnik, ale też bez przesady. Nie ma tam wynalazków. Największym kłopotem jest brak miejsca pod maską co sprawia kłopot przy samodzielnych operacjach typu wymiana świec, uszczelek pokryw, regulacji zaworów i poniekąd również rozrządu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się