Skocz do zawartości

Błąd ciśnienia kół, opon


Aoi

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. 

Mam pytanko, ostatniego wieczora temperatura nieco spadła na minusie i nie zdąrzyłem schować auta do garażu :-)  Po uruchomieniu wyświwylił mi się błąd z załącznika. To prawdopodobnie od ciśnienia kół, spadek temperatury+ciśnienie na granicy tolerancji (tak mi się wydaje)... 

Czy wystarczy tylko dopuścuć ze dwie setki do kół???  Jak usunąć ten błąd??? 

Za kilka dni będę zmieniał oppny na zimę, czy czujniki trzeba zawsze programować?  Czy wystarczy może dobić do letnich atmosfer kół i czujniki będą pamiętać letnie ciśnienie w zimowych oponach? 

Help me please! 

IMG_20181117_131703.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, ibar napisał:

Jak zmieniasz tylko gumy to nie programujesz, jak byś miał drugi komplet kół i czujników, to niestety trzeba programować, komputer pamięta tylko 4 czujniki

Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka
 

Kumam teraz.  

Dzx. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Farmer napisał:

Aby nie programować co zmiana kół, można sklonować czujniki do drugiego kompletu. 

Nie mam drugiego kpl kół tylko opony, ale czytałem o tym co piszesz, mam nawet od poprzedn właściciela 3 czujniki w zapasie. Pomyśle, może zakupie drugi kpl felg do zimy... Najlepiej to bym chciał jeden kpl i wielosezonowe, wtedy bez żadnych zmian opon,  ale tych co mam nie wyrzuce bo i zime i lato mam w super stanie, więc zmiana opon co sezon będzie trzeba póki co :-P

Dzięki Pany za pomoc! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie poprzedni właściciel "wyprogramował" czujniki i nie mam problemów z czujnikami i drugim kompletem kół, co dla mnie jest najlepszym rozwiązaniem. 20min i koła przerzucone bez stania w kolejkach, jak sypnie śniegiem ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, lutek34 napisał:

U mnie poprzedni właściciel "wyprogramował" czujniki i nie mam problemów z czujnikami i drugim kompletem kół, co dla mnie jest najlepszym rozwiązaniem. 20min i koła przerzucone bez stania w kolejkach, jak sypnie śniegiem ;-)

Znam lepsze i tańsze, zaklej lampkę taśmą. nigdzie nie trzeba jeździć i płacić za programowanie i wyprogramywanie. 

 

11 godzin temu, ALVAR napisał:

Najlepiej to bym chciał jeden kpl i wielosezonowe

Nie popełniaj tego błędu. To tak jakbyś chciał połączyć zalety smarta z  szesnasto kołową ciężarówką.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Farmer napisał:

Znam lepsze i tańsze, zaklej lampkę taśmą. nigdzie nie trzeba jeździć i płacić za programowanie i wyprogramywanie. 

 

Nie popełniaj tego błędu. To tak jakbyś chciał połączyć zalety smarta z  szesnasto kołową ciężarówką.

 

Miałem wielosezon w Jeepie Grand Cheeroke i jeździło się ok. 

Ale pewnie piszesz z doświadczenia... 

Na przyszły sezon zimowy kupie sobie drugi kpl alu i będe miał dwa kpl kół. 

P. S. Dopuściłem z 2.2 na 2.7 i lampka zniknęła :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ALVAR napisał:

Dopuściłem z 2.2 na 2.7 i lampka zniknęła :-) 

 

Wartość ciśnienia masz na naklejce umieszczonej na słupku kierowcy i o ile dobrze pamiętam to 2.4bar jest prawidłowym ciśnieniem. Pamiętaj też żeby jednakowe ciśnienie było we wszystkich oponach.

Co do wielosezonów, to może na mazowieckie są wystarczające, ale w górach jak spadnie śnieg to może być kiepsko. Znam to z autopsji. Widzisz co się teraz dzieje na wschodnim wybrzeżu USA na autostradach? Bo tam wszyscy jeżdżą na wielosezonach.

 

Na moje zimówki brakło czasu w sobotę, ale w poniedziałek zamiana.

IMG_20181030_193401_HHT.thumb.jpg.dea23b75348ed853b5e891d6c6c49806.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, lutek34 napisał:

 

Wartość ciśnienia masz na naklejce umieszczonej na słupku kierowcy i o ile dobrze pamiętam to 2.4bar jest prawidłowym ciśnieniem. Pamiętaj też żeby jednakowe ciśnienie było we wszystkich oponach.

Co do wielosezonów, to może na mazowieckie są wystarczające, ale w górach jak spadnie śnieg to może być kiepsko. Znam to z autopsji. Widzisz co się teraz dzieje na wschodnim wybrzeżu USA na autostradach? Bo tam wszyscy jeżdżą na wielosezonach.

 

Na moje zimówki brakło czasu w sobotę, ale w poniedziałek zamiana.

IMG_20181030_193401_HHT.thumb.jpg.dea23b75348ed853b5e891d6c6c49806.jpg

2,4 powiadasz... Bede pamiętał... Patrzyłem naklejkę na słupku, ale tam wszystko po "murzyńsku" :-)  stałem już na CPNie, więc nie miałem czasu przeliczać tych ich wartości na nasze (farenchajty na climatroniku już na pamięć ogarniam z liczeniem, więc i ciśnienie zapamiętam :-P) 

Co do zimówek to pewnie macie rację... patrzyłem ładne felgi można kupić w przyzwoitych pieniądzach, więc taki zakup to tylko kwestia czasu. Tej zimy jeszcze zmienię opony, ale na lato może już zakupie alu bo jak pisałem i zime i lato mam w super stanie. 

Dzięki Wam za doradztwo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, lutek34 napisał:

 

Chyba nawet 2,3 przód i 2,2 tył. Ja pompuje 2.4 wszystkie koła

image.thumb.png.8799caca5b13d22ccd7aef6924d4c11b.png

Oki, już nie będę upuszczał tego bo za dzień/dwa/trzy zdejmę letnie gumy, ale zime 2.4 nadmucham :-) 

Szczerze to dla mnie troche mało, ale skoro tak piszesz z doświadczenia... Ja mam gumy 255/65/R18 i myślałem, że w tak dużego kapcia musi wejść więcej. 

Ostatnio miałem grand Voyagera i do 215/55/R16 biłem 2.5 bara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Farmer napisał:

Znam lepsze i tańsze, zaklej lampkę taśmą. nigdzie nie trzeba jeździć i płacić za programowanie i wyprogramywanie.

Też tak myślałem, ale oprócz lampki TPMS wyświetla się duży żółty wykrzyknik w innym miejscu, a on jest wielofunkcyjny i zaklejanie go to słaby pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.11.2018 o 23:16, gourmet napisał:
W dniu 18.11.2018 o 07:48, Farmer napisał:

Znam lepsze i tańsze, zaklej lampkę taśmą. nigdzie nie trzeba jeździć i płacić za programowanie i wyprogramywanie.

Też tak myślałem, ale oprócz lampki TPMS wyświetla się duży żółty wykrzyknik w innym miejscu, a on jest wielofunkcyjny i zaklejanie go to słaby pomysł.

No tak, u mnie jest tylko kontrolka flak. Jednak mam dwa komplety kół z klonowanymi czujnikami i nie mam żadnego problemu. Brak czujników wyłapuje po przejechaniu około 200-300 metrów. Oczywiście jak ciśnienie spadnie nagle, to prędzej poczuje a potem się zaświeci. Ale jak złapie gwoździe to informuje na czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
W dniu 18.11.2018 o 23:16, gourmet napisał:

duży żółty wykrzyknik w innym miejscu, a on jest wielofunkcyjny

Odświeżę temat. Co masz na myśli, że jest wielofunkcyjny? Czy system TPMS wykrywa coś ponad ciśnienie i temperaturę w kole? Ostatnio miałem przypadek niedokręconego koła tak że słychać i czuć było walenie przy ponad 60 km/h wtedy zapalił się wykrzyknik i zaczął mrugać. Słyszałem, że Mazda ma system, który wykrywa wszelkie anomalia związane z kołem i prędkością obrotową. W każdym razie jak dokręciłem koło wykrzyknik po przejechaniu kilkunastu metrów od razu zgasł. Przypadek czy może przez drgania na kole tracił łączność?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co mam na myśli - wzbudzony TPMS włącza swoją lampkę ostrzegawczą oraz żółty wykrzyknik w innym miejscu na panelu. Żółty wykrzyknik informuje także o innych nieprawidłowościach, niezwiązanych z TPMS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...