Aoi Posted November 17, 2018 Share Posted November 17, 2018 (edited) Cześć. Mam pytanko, ostatniego wieczora temperatura nieco spadła na minusie i nie zdąrzyłem schować auta do garażu :-) Po uruchomieniu wyświwylił mi się błąd z załącznika. To prawdopodobnie od ciśnienia kół, spadek temperatury+ciśnienie na granicy tolerancji (tak mi się wydaje)... Czy wystarczy tylko dopuścuć ze dwie setki do kół??? Jak usunąć ten błąd??? Za kilka dni będę zmieniał oppny na zimę, czy czujniki trzeba zawsze programować? Czy wystarczy może dobić do letnich atmosfer kół i czujniki będą pamiętać letnie ciśnienie w zimowych oponach? Help me please! Edited November 17, 2018 by ALVAR Błąd interpunkcyjny Link to comment Share on other sites More sharing options...
remoo Posted November 17, 2018 Share Posted November 17, 2018 (edited) Norma przy nagłej zmianie temperatury: niższa temperatura -> niższe ciśnienie i stąd ostrzeżenie o nieprawidłowym ciśnieniu w oponie. Po napompowaniu do wymaganego ciśnienia lampka sama zgaśnie po jakimś czasie. Edited November 17, 2018 by remoo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aoi Posted November 17, 2018 Author Share Posted November 17, 2018 Super :-) dziękuję bardzo. bo grzeje wujka google i on też nie może pomóc. A napisz Kolego czy po zmianie opon na ziomowe bede musiał programować czujniki czy wystarczy napompować i w drogę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ibar Posted November 17, 2018 Share Posted November 17, 2018 Jak zmieniasz tylko gumy to nie programujesz, jak byś miał drugi komplet kół i czujników, to niestety trzeba programować, komputer pamięta tylko 4 czujniki Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aoi Posted November 17, 2018 Author Share Posted November 17, 2018 7 minut temu, ibar napisał: Jak zmieniasz tylko gumy to nie programujesz, jak byś miał drugi komplet kół i czujników, to niestety trzeba programować, komputer pamięta tylko 4 czujniki Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka Kumam teraz. Dzx. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kukson Posted November 17, 2018 Share Posted November 17, 2018 Nie ma w Tribece przycisku do restartowania czujników ? przytrzymujesz z sekundę czy dwie i gaśnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ibar Posted November 17, 2018 Share Posted November 17, 2018 Nie ma, ale gaśnie zaraz jak ciśnienie będzie prawidłoweWysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aoi Posted November 17, 2018 Author Share Posted November 17, 2018 (edited) No właśnie... Ibar , na desce mam tylko do kasowania Resetowanie km (mil) stąd pytam czy jest w innym miejscu, ale skoro piszesz, że nie ma to dopuszcze dzisiaj i zaczekam, aż zgaśnie Edited November 17, 2018 by ALVAR Błąd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Farmer Posted November 17, 2018 Share Posted November 17, 2018 Aby nie programować co zmiana kół, można sklonować czujniki do drugiego kompletu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aoi Posted November 17, 2018 Author Share Posted November 17, 2018 (edited) 2 godziny temu, Farmer napisał: Aby nie programować co zmiana kół, można sklonować czujniki do drugiego kompletu. Nie mam drugiego kpl kół tylko opony, ale czytałem o tym co piszesz, mam nawet od poprzedn właściciela 3 czujniki w zapasie. Pomyśle, może zakupie drugi kpl felg do zimy... Najlepiej to bym chciał jeden kpl i wielosezonowe, wtedy bez żadnych zmian opon, ale tych co mam nie wyrzuce bo i zime i lato mam w super stanie, więc zmiana opon co sezon będzie trzeba póki co :-P Dzięki Pany za pomoc! Edited November 17, 2018 by ALVAR Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted November 17, 2018 Share Posted November 17, 2018 U mnie poprzedni właściciel "wyprogramował" czujniki i nie mam problemów z czujnikami i drugim kompletem kół, co dla mnie jest najlepszym rozwiązaniem. 20min i koła przerzucone bez stania w kolejkach, jak sypnie śniegiem ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Farmer Posted November 18, 2018 Share Posted November 18, 2018 10 godzin temu, lutek34 napisał: U mnie poprzedni właściciel "wyprogramował" czujniki i nie mam problemów z czujnikami i drugim kompletem kół, co dla mnie jest najlepszym rozwiązaniem. 20min i koła przerzucone bez stania w kolejkach, jak sypnie śniegiem ;-) Znam lepsze i tańsze, zaklej lampkę taśmą. nigdzie nie trzeba jeździć i płacić za programowanie i wyprogramywanie. 11 godzin temu, ALVAR napisał: Najlepiej to bym chciał jeden kpl i wielosezonowe Nie popełniaj tego błędu. To tak jakbyś chciał połączyć zalety smarta z szesnasto kołową ciężarówką. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aoi Posted November 18, 2018 Author Share Posted November 18, 2018 3 godziny temu, Farmer napisał: Znam lepsze i tańsze, zaklej lampkę taśmą. nigdzie nie trzeba jeździć i płacić za programowanie i wyprogramywanie. Nie popełniaj tego błędu. To tak jakbyś chciał połączyć zalety smarta z szesnasto kołową ciężarówką. Miałem wielosezon w Jeepie Grand Cheeroke i jeździło się ok. Ale pewnie piszesz z doświadczenia... Na przyszły sezon zimowy kupie sobie drugi kpl alu i będe miał dwa kpl kół. P. S. Dopuściłem z 2.2 na 2.7 i lampka zniknęła :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted November 18, 2018 Share Posted November 18, 2018 1 godzinę temu, ALVAR napisał: Dopuściłem z 2.2 na 2.7 i lampka zniknęła :-) Wartość ciśnienia masz na naklejce umieszczonej na słupku kierowcy i o ile dobrze pamiętam to 2.4bar jest prawidłowym ciśnieniem. Pamiętaj też żeby jednakowe ciśnienie było we wszystkich oponach. Co do wielosezonów, to może na mazowieckie są wystarczające, ale w górach jak spadnie śnieg to może być kiepsko. Znam to z autopsji. Widzisz co się teraz dzieje na wschodnim wybrzeżu USA na autostradach? Bo tam wszyscy jeżdżą na wielosezonach. Na moje zimówki brakło czasu w sobotę, ale w poniedziałek zamiana. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aoi Posted November 18, 2018 Author Share Posted November 18, 2018 3 minuty temu, lutek34 napisał: Wartość ciśnienia masz na naklejce umieszczonej na słupku kierowcy i o ile dobrze pamiętam to 2.4bar jest prawidłowym ciśnieniem. Pamiętaj też żeby jednakowe ciśnienie było we wszystkich oponach. Co do wielosezonów, to może na mazowieckie są wystarczające, ale w górach jak spadnie śnieg to może być kiepsko. Znam to z autopsji. Widzisz co się teraz dzieje na wschodnim wybrzeżu USA na autostradach? Bo tam wszyscy jeżdżą na wielosezonach. Na moje zimówki brakło czasu w sobotę, ale w poniedziałek zamiana. 2,4 powiadasz... Bede pamiętał... Patrzyłem naklejkę na słupku, ale tam wszystko po "murzyńsku" :-) stałem już na CPNie, więc nie miałem czasu przeliczać tych ich wartości na nasze (farenchajty na climatroniku już na pamięć ogarniam z liczeniem, więc i ciśnienie zapamiętam :-P) Co do zimówek to pewnie macie rację... patrzyłem ładne felgi można kupić w przyzwoitych pieniądzach, więc taki zakup to tylko kwestia czasu. Tej zimy jeszcze zmienię opony, ale na lato może już zakupie alu bo jak pisałem i zime i lato mam w super stanie. Dzięki Wam za doradztwo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted November 18, 2018 Share Posted November 18, 2018 8 minut temu, ALVAR napisał: 2,4 powiadasz... Bede pamiętał... Patrzyłem naklejkę na słupku, ale tam wszystko po "murzyńsku" :-) Chyba nawet 2,3 przód i 2,2 tył. Ja pompuje 2.4 wszystkie koła Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aoi Posted November 18, 2018 Author Share Posted November 18, 2018 29 minut temu, lutek34 napisał: Chyba nawet 2,3 przód i 2,2 tył. Ja pompuje 2.4 wszystkie koła Oki, już nie będę upuszczał tego bo za dzień/dwa/trzy zdejmę letnie gumy, ale zime 2.4 nadmucham :-) Szczerze to dla mnie troche mało, ale skoro tak piszesz z doświadczenia... Ja mam gumy 255/65/R18 i myślałem, że w tak dużego kapcia musi wejść więcej. Ostatnio miałem grand Voyagera i do 215/55/R16 biłem 2.5 bara Link to comment Share on other sites More sharing options...
gourmet Posted November 18, 2018 Share Posted November 18, 2018 15 godzin temu, Farmer napisał: Znam lepsze i tańsze, zaklej lampkę taśmą. nigdzie nie trzeba jeździć i płacić za programowanie i wyprogramywanie. Też tak myślałem, ale oprócz lampki TPMS wyświetla się duży żółty wykrzyknik w innym miejscu, a on jest wielofunkcyjny i zaklejanie go to słaby pomysł. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Farmer Posted November 20, 2018 Share Posted November 20, 2018 W dniu 18.11.2018 o 23:16, gourmet napisał: W dniu 18.11.2018 o 07:48, Farmer napisał: Znam lepsze i tańsze, zaklej lampkę taśmą. nigdzie nie trzeba jeździć i płacić za programowanie i wyprogramywanie. Też tak myślałem, ale oprócz lampki TPMS wyświetla się duży żółty wykrzyknik w innym miejscu, a on jest wielofunkcyjny i zaklejanie go to słaby pomysł. No tak, u mnie jest tylko kontrolka flak. Jednak mam dwa komplety kół z klonowanymi czujnikami i nie mam żadnego problemu. Brak czujników wyłapuje po przejechaniu około 200-300 metrów. Oczywiście jak ciśnienie spadnie nagle, to prędzej poczuje a potem się zaświeci. Ale jak złapie gwoździe to informuje na czas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamis Posted July 26, 2019 Share Posted July 26, 2019 (edited) W dniu 18.11.2018 o 23:16, gourmet napisał: duży żółty wykrzyknik w innym miejscu, a on jest wielofunkcyjny Odświeżę temat. Co masz na myśli, że jest wielofunkcyjny? Czy system TPMS wykrywa coś ponad ciśnienie i temperaturę w kole? Ostatnio miałem przypadek niedokręconego koła tak że słychać i czuć było walenie przy ponad 60 km/h wtedy zapalił się wykrzyknik i zaczął mrugać. Słyszałem, że Mazda ma system, który wykrywa wszelkie anomalia związane z kołem i prędkością obrotową. W każdym razie jak dokręciłem koło wykrzyknik po przejechaniu kilkunastu metrów od razu zgasł. Przypadek czy może przez drgania na kole tracił łączność? Edited July 26, 2019 by Kamis Link to comment Share on other sites More sharing options...
gourmet Posted July 26, 2019 Share Posted July 26, 2019 Co mam na myśli - wzbudzony TPMS włącza swoją lampkę ostrzegawczą oraz żółty wykrzyknik w innym miejscu na panelu. Żółty wykrzyknik informuje także o innych nieprawidłowościach, niezwiązanych z TPMS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now