Jump to content
prezespolski

Półosie w skrzyni sf5

Recommended Posts

Cześć wszystkim,

Pacjent- forek sf 2.0 turbo

czy przedstawione na poniższym filmie tańczące półosie na wejściu do skrzyni, mogą mieć wpływ na bujanie całym zespołem napędowym przy dodawaniu/odejmowaniu gazu?:)

 

Winne przeguby czy łożyska w skrzyni?

Dodam, ze podczas jazdy brak niepokojących odgłosów

Edited by prezespolski

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Miałem coś podobnego w Forku SG5. Przy prędkości ok 80 km/h i szczególnie na zakrętach windowało cała buda, dodatkowym objawem był mocno drgająca wajcha skrzyni biegów. W moim wypadku zdecydowałem się na wymianę całych półosi i jak ręka odjął.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mojego buja przy dodawaniu i odejmowaniu gazu ale ze względu na wyrobione poduchy skrzyni i silnika (skrzyni baaardziej)

Filmu nie mogę zobaczyć bo jakiś dziwny format.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moim przypadku pierwsze podejrzenia padły również na poduszkę od skrzyni. Po jej wymianie trochę się poprawiło ale głównym powodem były półosie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, klev napisał:

Mojego buja przy dodawaniu i odejmowaniu gazu ale ze względu na wyrobione poduchy skrzyni i silnika (skrzyni baaardziej)

Filmu nie mogę zobaczyć bo jakiś dziwny format.....

Poduchy silnika i skrzyni są wymienione. Już nawet dyfer wymieniłem :facepalm:. Link do YT: 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ooo shiiiit  ! tu nie ma co pytać tylko trzeba to zrobić ......

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, klev napisał:

ooo shiiiit  ! tu nie ma co pytać tylko trzeba to zrobić ......

Czyli półosie do wymiany.

Jest szansa, że padło łożysko w skrzyni i dlatego tak latają na wieloklinie?

Simmeringi w skrzyni da się normalnie wymienić czy jest jakiś patent? 

Edited by prezespolski

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdemontuj półoś najpierw. Wtedy oceń, bo luz może też być na wieloklinie na który nachodzi półoś. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, ewemarkam napisał:

Zdemontuj półoś najpierw. Wtedy oceń, bo luz może też być na wieloklinie na który nachodzi półoś. 

Tak też zrobię. Dzięki za rady. Dam znać po demontażu 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Borykam się z identycznymi luzami, po demontażu półosi okazało sie, że to wałki wychodzące ze skrzyni mają taki luz. Zastanawia mnie czy to one są odpowiedzialne za pojawiające i znikające wibracje  auta w przedziale 90-130km/h? Czy może luz na tych walkach to normalne i muszę szukać przyczyny gdzie indziej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, uporałeś się z tym luzem?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cześć, uporałeś się z tym luzem?
 
Nie wiem czy kolega się uporał ale widać na filmie że do regulacji napięcie wstępne łożysk dyfra. Robi się to słoneczkami na skrzyni dookoła półosi. Taki luz się robi jak łożyska zajechane, albo ktoś wymienisł uszczelniacze pół osi i nie wyregulował poprawnie napięcia łożysk.
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 22.06.2019 o 19:30, Michaal0009 napisał:

Cześć, uporałeś się z tym luzem?

 

Niestety nie zabrałem się za ten temat... 

W dniu 22.06.2019 o 20:09, skwaro napisał:
W dniu 22.06.2019 o 19:30, Michaal0009 napisał:
Cześć, uporałeś się z tym luzem?
 

Nie wiem czy kolega się uporał ale widać na filmie że do regulacji napięcie wstępne łożysk dyfra. Robi się to słoneczkami na skrzyni dookoła półosi. Taki luz się robi jak łożyska zajechane, albo ktoś wymienisł uszczelniacze pół osi i nie wyregulował poprawnie napięcia łożysk.

Teraz jeszcze dokupię łożyska i za jednym razem zrobię reanimację. Dzięki za dodatkowe rady!

Jeszcze takie dodatkowe pytanie, żeby wymienić łożyska, trzeba zdemontować skrzynię, tak?

 

Niestety, forek jako drugie autko i czasu brak:unsure:

Edited by prezespolski

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Do słoneczka trzeba klucz specjalny, albo zrobić z płaskownika. Jak zbijesz półoś to możesz sprawdzić czy masz luz na łożyskach. 

Tak jak tutaj

 

Edited by ewemarkam
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klucz do regulacji zawieszenia gwintowanego pasuje, na alledrogo za grosze do kupienia :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...