Jump to content

Półosie w skrzyni sf5


prezespolski
 Share

Recommended Posts

Cześć wszystkim,

Pacjent- forek sf 2.0 turbo

czy przedstawione na poniższym filmie tańczące półosie na wejściu do skrzyni, mogą mieć wpływ na bujanie całym zespołem napędowym przy dodawaniu/odejmowaniu gazu?:)

 

Winne przeguby czy łożyska w skrzyni?

Dodam, ze podczas jazdy brak niepokojących odgłosów

Edited by prezespolski
Link to comment
Share on other sites

Witam. Miałem coś podobnego w Forku SG5. Przy prędkości ok 80 km/h i szczególnie na zakrętach windowało cała buda, dodatkowym objawem był mocno drgająca wajcha skrzyni biegów. W moim wypadku zdecydowałem się na wymianę całych półosi i jak ręka odjął.

Link to comment
Share on other sites

Mojego buja przy dodawaniu i odejmowaniu gazu ale ze względu na wyrobione poduchy skrzyni i silnika (skrzyni baaardziej)

Filmu nie mogę zobaczyć bo jakiś dziwny format.....

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, klev napisał:

Mojego buja przy dodawaniu i odejmowaniu gazu ale ze względu na wyrobione poduchy skrzyni i silnika (skrzyni baaardziej)

Filmu nie mogę zobaczyć bo jakiś dziwny format.....

Poduchy silnika i skrzyni są wymienione. Już nawet dyfer wymieniłem :facepalm:. Link do YT: 

 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, klev napisał:

ooo shiiiit  ! tu nie ma co pytać tylko trzeba to zrobić ......

Czyli półosie do wymiany.

Jest szansa, że padło łożysko w skrzyni i dlatego tak latają na wieloklinie?

Simmeringi w skrzyni da się normalnie wymienić czy jest jakiś patent? 

Edited by prezespolski
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Borykam się z identycznymi luzami, po demontażu półosi okazało sie, że to wałki wychodzące ze skrzyni mają taki luz. Zastanawia mnie czy to one są odpowiedzialne za pojawiające i znikające wibracje  auta w przedziale 90-130km/h? Czy może luz na tych walkach to normalne i muszę szukać przyczyny gdzie indziej.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Cześć, uporałeś się z tym luzem?
 
Nie wiem czy kolega się uporał ale widać na filmie że do regulacji napięcie wstępne łożysk dyfra. Robi się to słoneczkami na skrzyni dookoła półosi. Taki luz się robi jak łożyska zajechane, albo ktoś wymienisł uszczelniacze pół osi i nie wyregulował poprawnie napięcia łożysk.
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 22.06.2019 o 19:30, Michaal0009 napisał:

Cześć, uporałeś się z tym luzem?

 

Niestety nie zabrałem się za ten temat... 

W dniu 22.06.2019 o 20:09, skwaro napisał:
W dniu 22.06.2019 o 19:30, Michaal0009 napisał:
Cześć, uporałeś się z tym luzem?
 

Nie wiem czy kolega się uporał ale widać na filmie że do regulacji napięcie wstępne łożysk dyfra. Robi się to słoneczkami na skrzyni dookoła półosi. Taki luz się robi jak łożyska zajechane, albo ktoś wymienisł uszczelniacze pół osi i nie wyregulował poprawnie napięcia łożysk.

Teraz jeszcze dokupię łożyska i za jednym razem zrobię reanimację. Dzięki za dodatkowe rady!

Jeszcze takie dodatkowe pytanie, żeby wymienić łożyska, trzeba zdemontować skrzynię, tak?

 

Niestety, forek jako drugie autko i czasu brak:unsure:

Edited by prezespolski
Link to comment
Share on other sites

Do słoneczka trzeba klucz specjalny, albo zrobić z płaskownika. Jak zbijesz półoś to możesz sprawdzić czy masz luz na łożyskach. 

Tak jak tutaj

 

Edited by ewemarkam
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Teraz, daymanek napisał:

To odkopie trochę temat, czy do wymiany łożysk w skrzyni trzeba ściągać skrzynie?

Jak ci się uda rozpołowić skrzynię na aucie to czemu nie? :)

 

A tak serio to te w dupce skrzyni da się bez zdejmowania, wymiana łożysk na wałkach już wymaga rozpołowienia a tym samym zdjęcia z auta.

Link to comment
Share on other sites

Mam taki sam luz na półosiach co kolega wyżej na filmie, chciałem wymienić same poloski ale nie wiem czy trzeba będzie też wymienić łożyska. Wolalbym uzbroić się w części przed wymianą.

Link to comment
Share on other sites

Jak ci się uda rozpołowić skrzynię na aucie to czemu nie?
 
A tak serio to te w dupce skrzyni da się bez zdejmowania, wymiana łożysk na wałkach już wymaga rozpołowienia a tym samym zdjęcia z auta.
Rozumiem że są 4 łożyska w środku tak? Dwa na wyjściu gdzie wchodzi trzpień półośki i zapewne gdzieś głębiej.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...