prezespolski Opublikowano 15 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2018 (edytowane) Cześć wszystkim, Pacjent- forek sf 2.0 turbo czy przedstawione na poniższym filmie tańczące półosie na wejściu do skrzyni, mogą mieć wpływ na bujanie całym zespołem napędowym przy dodawaniu/odejmowaniu gazu? Winne przeguby czy łożyska w skrzyni? Dodam, ze podczas jazdy brak niepokojących odgłosów 20181114_161746_.mp4 Edytowane 15 Listopada 2018 przez prezespolski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichalKrakus Opublikowano 16 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2018 Witam. Miałem coś podobnego w Forku SG5. Przy prędkości ok 80 km/h i szczególnie na zakrętach windowało cała buda, dodatkowym objawem był mocno drgająca wajcha skrzyni biegów. W moim wypadku zdecydowałem się na wymianę całych półosi i jak ręka odjął. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 16 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2018 Mojego buja przy dodawaniu i odejmowaniu gazu ale ze względu na wyrobione poduchy skrzyni i silnika (skrzyni baaardziej) Filmu nie mogę zobaczyć bo jakiś dziwny format..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichalKrakus Opublikowano 16 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2018 W moim przypadku pierwsze podejrzenia padły również na poduszkę od skrzyni. Po jej wymianie trochę się poprawiło ale głównym powodem były półosie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prezespolski Opublikowano 16 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2018 1 godzinę temu, klev napisał: Mojego buja przy dodawaniu i odejmowaniu gazu ale ze względu na wyrobione poduchy skrzyni i silnika (skrzyni baaardziej) Filmu nie mogę zobaczyć bo jakiś dziwny format..... Poduchy silnika i skrzyni są wymienione. Już nawet dyfer wymieniłem . Link do YT: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 16 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2018 ooo shiiiit ! tu nie ma co pytać tylko trzeba to zrobić ...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prezespolski Opublikowano 16 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2018 (edytowane) 3 godziny temu, klev napisał: ooo shiiiit ! tu nie ma co pytać tylko trzeba to zrobić ...... Czyli półosie do wymiany. Jest szansa, że padło łożysko w skrzyni i dlatego tak latają na wieloklinie? Simmeringi w skrzyni da się normalnie wymienić czy jest jakiś patent? Edytowane 16 Listopada 2018 przez prezespolski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 16 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2018 Zdemontuj półoś najpierw. Wtedy oceń, bo luz może też być na wieloklinie na który nachodzi półoś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prezespolski Opublikowano 16 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2018 Godzinę temu, ewemarkam napisał: Zdemontuj półoś najpierw. Wtedy oceń, bo luz może też być na wieloklinie na który nachodzi półoś. Tak też zrobię. Dzięki za rady. Dam znać po demontażu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Słodkowicz Opublikowano 10 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2018 Borykam się z identycznymi luzami, po demontażu półosi okazało sie, że to wałki wychodzące ze skrzyni mają taki luz. Zastanawia mnie czy to one są odpowiedzialne za pojawiające i znikające wibracje auta w przedziale 90-130km/h? Czy może luz na tych walkach to normalne i muszę szukać przyczyny gdzie indziej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michaal0009 Opublikowano 22 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2019 Cześć, uporałeś się z tym luzem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 22 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2019 Cześć, uporałeś się z tym luzem? Nie wiem czy kolega się uporał ale widać na filmie że do regulacji napięcie wstępne łożysk dyfra. Robi się to słoneczkami na skrzyni dookoła półosi. Taki luz się robi jak łożyska zajechane, albo ktoś wymienisł uszczelniacze pół osi i nie wyregulował poprawnie napięcia łożysk. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prezespolski Opublikowano 23 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2019 (edytowane) W dniu 22.06.2019 o 19:30, Michaal0009 napisał: Cześć, uporałeś się z tym luzem? Niestety nie zabrałem się za ten temat... W dniu 22.06.2019 o 20:09, skwaro napisał: W dniu 22.06.2019 o 19:30, Michaal0009 napisał: Cześć, uporałeś się z tym luzem? Nie wiem czy kolega się uporał ale widać na filmie że do regulacji napięcie wstępne łożysk dyfra. Robi się to słoneczkami na skrzyni dookoła półosi. Taki luz się robi jak łożyska zajechane, albo ktoś wymienisł uszczelniacze pół osi i nie wyregulował poprawnie napięcia łożysk. Teraz jeszcze dokupię łożyska i za jednym razem zrobię reanimację. Dzięki za dodatkowe rady! Jeszcze takie dodatkowe pytanie, żeby wymienić łożyska, trzeba zdemontować skrzynię, tak? Niestety, forek jako drugie autko i czasu brak. Edytowane 23 Czerwca 2019 przez prezespolski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 23 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2019 (edytowane) Do słoneczka trzeba klucz specjalny, albo zrobić z płaskownika. Jak zbijesz półoś to możesz sprawdzić czy masz luz na łożyskach. Tak jak tutaj Edytowane 23 Czerwca 2019 przez ewemarkam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 23 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2019 Klucz do regulacji zawieszenia gwintowanego pasuje, na alledrogo za grosze do kupienia 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daymanek Opublikowano 26 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2020 To odkopie trochę temat, czy do wymiany łożysk w skrzyni trzeba ściągać skrzynie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 26 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2020 Teraz, daymanek napisał: To odkopie trochę temat, czy do wymiany łożysk w skrzyni trzeba ściągać skrzynie? Jak ci się uda rozpołowić skrzynię na aucie to czemu nie? A tak serio to te w dupce skrzyni da się bez zdejmowania, wymiana łożysk na wałkach już wymaga rozpołowienia a tym samym zdjęcia z auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daymanek Opublikowano 26 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2020 Mam taki sam luz na półosiach co kolega wyżej na filmie, chciałem wymienić same poloski ale nie wiem czy trzeba będzie też wymienić łożyska. Wolalbym uzbroić się w części przed wymianą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daymanek Opublikowano 26 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2020 Jak ci się uda rozpołowić skrzynię na aucie to czemu nie? A tak serio to te w dupce skrzyni da się bez zdejmowania, wymiana łożysk na wałkach już wymaga rozpołowienia a tym samym zdjęcia z auta. Rozumiem że są 4 łożyska w środku tak? Dwa na wyjściu gdzie wchodzi trzpień półośki i zapewne gdzieś głębiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się