vonda Posted November 13, 2018 Share Posted November 13, 2018 nie bardzo wiem jak to opisać i nie wiem czy to znana przypadłość czy po prostu trzeba się umówić na serwis ;-) Od jakiegoś czasu zdarza się (nie zawsze) że przy hamowaniu czuję moment "uskoku" na pedale hamulca - jakby nagle wpadał ciut głębiej. Nie wiem czy to może być zapowietrzenie układu czy może jakiś uskok na którymś klocku ? (wiele przejechane nie mają, wymieniane łącznie z tarczami). Inna sprawa, że tylne koła są po jeździe lekko ciepłe a przednie nie - a z tego by wynikało, że tam stale jakieś tarcie jest - może znowu coś chwyta klocek - już tak było ale w serwisie coś tam wyczyścili i było ok. Forek XT z 2006. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BazaN Posted November 14, 2018 Share Posted November 14, 2018 Posłuchaj przy wolnej jeździe czy coś nie "skrobie" ? Nie jest to chwilowe włączenie się ABSu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vonda Posted November 14, 2018 Author Share Posted November 14, 2018 próbowałem na wyłączonym silniku się toczyć z lekkiej górki i "skrobania" nie słyszę, bardziej jak już to słyszę "łożyska" ale pewnie przesadzam ;-) ABS bym raczej poczuł - zdarzało mi się włączenie i to inne odczucie, zresztą ten efekt "uskoku" pojawia się również (a nawet przede wszystkim - choć nie wyłącznie) przy normlnym / delikatnym hamowaniu (także na równej suchej drodze) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted November 14, 2018 Share Posted November 14, 2018 Pewnie przytarte są prowadnice zacisków. Przy wymianie nikt na to nie popatrzył zapewne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vonda Posted November 14, 2018 Author Share Posted November 14, 2018 3 godziny temu, ewemarkam napisał: Pewnie przytarte są prowadnice zacisków. Przy wymianie nikt na to nie popatrzył zapewne. Do wymiany czy toto się jakoś "regeneruje" ? Przy przebiegu ok. 130 tys. Km to normalne ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted November 15, 2018 Share Posted November 15, 2018 Czyści z rdzy, smaruje, kontroluje się stan gumek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vonda Posted November 15, 2018 Author Share Posted November 15, 2018 Dzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
MM555 Posted November 15, 2018 Share Posted November 15, 2018 Sprawdz łożyska kół bo taki sam objaw miałem i po wymianie przestało . Link to comment Share on other sites More sharing options...
vonda Posted November 15, 2018 Author Share Posted November 15, 2018 2 godziny temu, MM555 napisał: Sprawdz łożyska kół bo taki sam objaw miałem i po wymianie przestało . O !? zastanawiam się jak to może wpływać ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MM555 Posted November 16, 2018 Share Posted November 16, 2018 13 godzin temu, vonda napisał: O !? zastanawiam się jak to może wpływać ... W moim przypadku powstał luz pomiędzy piastą a łożyskiem koła i podczas hamowania klocki dociskając do rotora tarczy prostowały położenie łożyska względem piasty.Na początku trudno to było zdiagnozować ale z biegiem czasu doszło do tak dużego zniszczenia że jazda samochodem stała się niemożliwa i musiałem w sumie wymienić całą zwrotnicę . Link to comment Share on other sites More sharing options...
vonda Posted November 16, 2018 Author Share Posted November 16, 2018 Teraz rozumiem, to faktycznie cenna rada bo nie sądzę żeby komuś wpadła do głowy taka opcja. Dzięki- pozycja do sprawdzenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
klev Posted November 16, 2018 Share Posted November 16, 2018 miałem to samo w toyocie rav4 (też stały napęd 50/50) przy hamowaniu, najbardziej podczas skrętu, był taki strzał. Nie mogłem dojść co to, ale przy zmianie opon typ mi pokazał na podnośniku jak całe koło razem z tarczą chodziło na łożysku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vonda Posted November 16, 2018 Author Share Posted November 16, 2018 ok - będę zmieniał koła w weekend to sprawdzę na ile potrafię ;-) rozumiem, że "na biegu" i "ręcznym" nie powinienem wyczuć "luzu" ruszając (szarpiąc) tarczę prawo/lewo ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcd84 Posted November 16, 2018 Share Posted November 16, 2018 Miałem podobny problem. Przyczyną była jedna z prowadnic, która zwyczajnie się zapiekła. Po wymianie gumek i dobrym nasmarowaniu wszystko wróciło do normy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vonda Posted November 19, 2018 Author Share Posted November 19, 2018 zmieniałem koła w niedzielę i to co zauważyłem mnie lekko przestraszyło - wygląda na to, że klocek hamulcowy się "rozwarstwił" - oddzieliła się część ścierna od reszty. To chyba nie jest normalne ? Śrubokrętem można przesunąć część dolegającą do tarczy - reszta klocka się nie rusza. klocki przejechały koło 45 tys. km, i nie są - jak widać bardzo starte - założone były nowe łącznie z nowymi tarczami. Zakładam, że są do wyrzucenia i do czasu wymiany auto uziemione ;-( Co kupić w zamian o podobnych właściwościach ale lepszej jakości ? ps Z przodu tez mam Hawk ale Ceramic, mam nadzieję, że są lepiej wykonane. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gustaf Posted November 23, 2018 Share Posted November 23, 2018 OEM Subaru lub to samo co producent stosował na pierwszy montaż > Akebono. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.