Jump to content

"uskok" przy hamowaniu


vonda

Recommended Posts

nie bardzo wiem jak to opisać i nie wiem czy to znana przypadłość czy po prostu trzeba się umówić na serwis ;-)

Od jakiegoś czasu zdarza się (nie zawsze) że przy hamowaniu czuję moment "uskoku" na pedale hamulca - jakby nagle wpadał ciut głębiej. Nie wiem czy  to może być zapowietrzenie układu czy może jakiś uskok na którymś klocku ? (wiele przejechane nie mają, wymieniane łącznie z tarczami).

Inna sprawa, że tylne koła są po jeździe lekko ciepłe a przednie nie - a z tego by wynikało, że tam stale jakieś tarcie jest - może znowu coś chwyta klocek - już tak było ale w serwisie coś tam wyczyścili i było ok. 

Forek XT z 2006.

Link to comment
Share on other sites

próbowałem na wyłączonym silniku się toczyć z lekkiej górki i "skrobania" nie słyszę, bardziej jak już to słyszę "łożyska" ale pewnie przesadzam ;-)

ABS bym raczej poczuł - zdarzało mi się włączenie i to inne odczucie, zresztą ten efekt "uskoku" pojawia się również (a nawet przede wszystkim - choć nie wyłącznie)  przy normlnym / delikatnym hamowaniu (także na równej suchej drodze)

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, vonda napisał:

O !?  zastanawiam się jak to może wpływać ...

W moim przypadku powstał luz pomiędzy piastą a łożyskiem koła i podczas hamowania klocki dociskając do rotora tarczy prostowały położenie łożyska względem piasty.Na początku trudno to było zdiagnozować ale z biegiem czasu doszło do tak dużego zniszczenia że jazda samochodem stała się niemożliwa i musiałem w sumie wymienić całą zwrotnicę .

Link to comment
Share on other sites

miałem to samo w toyocie rav4 (też stały napęd 50/50) przy hamowaniu, najbardziej podczas skrętu, był taki strzał. Nie mogłem dojść co to, ale przy zmianie opon typ mi pokazał na podnośniku jak całe koło razem z tarczą chodziło na łożysku.

Link to comment
Share on other sites

zmieniałem koła w niedzielę i to co zauważyłem mnie lekko przestraszyło - wygląda na to, że klocek hamulcowy się  "rozwarstwił" - oddzieliła się część ścierna od reszty. To chyba nie jest normalne ? 

Śrubokrętem można przesunąć część dolegającą do tarczy - reszta klocka się nie rusza.

klocki przejechały koło 45 tys. km, i nie są - jak widać bardzo starte - założone były nowe łącznie z nowymi tarczami.

 

Zakładam, że są do wyrzucenia i do czasu wymiany auto uziemione ;-( 

Co kupić w zamian o podobnych właściwościach ale lepszej jakości ? 

 

ps Z przodu tez mam Hawk ale Ceramic,  mam nadzieję, że są lepiej wykonane.

ROZWARSTWIONY KLOCEK.jpg

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...