Jump to content

Montaż rozpórki Impreza GD


Narrator
 Share

Recommended Posts

Cześć

 

Dzisiaj zamontowałem przednią rozpórkę kielichów w Imprezie GD.

 

Na początku miałem problem  bo za każdym razem kiedy z jednej strony rozpórka wchodziła na śruby w kielichu to z drugiej strony brakowało jakieś 2 mm żeby śruby weszły w otwory. 

Doszło do mnie wtedy po co w ogóle jest to ustrojstwo i podniosłem przód samochodu do góry na kobyłkach. Teraz weszło jak w masło. Skręciłem wszystko w powietrzu, opuściłem auto, poprawiłem jeszcze na ziemi i pojechałem zobaczyć czy jest różnica. Różnica jest duża i to nie tylko w odczuciach z jazdy ale i w wyglądzie. O ile wcześniej auto stało wysoko i wyglądało jak koza co mi odpowiadało o tyle teraz mnie drażni bo przód podniósł się do góry o dobry 1 cm :|

 

rozporka.thumb.jpg.6702532af5d1f481567563fd374d7567.jpg

 

Czy to jest normalny efekt? Da się to jakoś zniwelować np po przez zmianę kątów?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Rozpórkę zdecydowanie montuje się na opuszczonym samochodzie. Moje u mnie też nie pasowały jak ulał. Bierz pilnik w łapę i podpiłuj trochę każdy otwór, Jak zdejmiesz 2 - 3 mm to nie osłabisz obręczy a zacznie pasować.

Link to comment
Share on other sites

Z tym piłowaniem bym się wstrzymał, a zrobiłbym tak jak sugeruje skwaro, czyli dokręcić dopiero na opuszczonym. A tak w ogóle co to za rozpórka? Warto by było porównać rozstaw śrub między kielichami z kimś, kto ma założoną pewną rozpórkę, np. z Sti, Cusco czy Whiteline.

Link to comment
Share on other sites

Otóż to, sztywne rozpórki zakładamy na podniesionym aucie ale dokręcamy na opuszczonym, nic nie wolno piłować bo rozpórka przestanie spełniać swoje zadanie. Jak sztywna pasuje na opuszczonym aucie to albo rozpórka źle wykonana albo auto już swoje przeszło :-) Rozpórki z regulacją można zakładać bez podnoszenia, tylko trzeba pamiętać żeby przez dokręceniem jej skasować luz, ale nie napinać.

Link to comment
Share on other sites

Ale też spotkałem się z info przekazywanymi od osób które je robią żeby właśnie nic nie podnosić tylko zakładać jak auto stoi na kołach 

 

Są gdzieś rysunki techniczne właśnie z wymiarami budy w różnych miejscach ak to powinno być?

To wtedy można pomierzyc i wiadomo czy buda słaba czy rozporka skopana.

Edited by chudy__
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za sugestię. Znalazłem taki rysunek w manualu:

body.jpg.6df855b4207f44294bbc80af6e623bd3.jpg

 

Wychodzi na to że powinno być 1065 mm między śrubami. W sobotę pomierzę rozpórkę i śruby w aucie. 

Kupiłem rozpórkę Staffa z allegro za 200 zł. Całkiem solidnie wykonana. Jutro wrzucę zdjęcia jak leży. 

Link to comment
Share on other sites

3 rozne rozporki montowalem w swoim, latwo nie bylo, ale zawsze wchodzilo, tylko kazda miala rozkrecane mocowanie przy kielichach, wiec zawsze z jednej strony  luzowalem poprzeczke i pasowalem dopiero gdy mocowanie na kielichu polozylem.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
15 godzin temu, Turbo napisał:

Miałem (krótko) Staffa, mam z STi - z żadną nie miałem problemu z montażem na kołach.

Po montażu czułeś  jakąś różnicę?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...