Narrator Posted November 8, 2018 Share Posted November 8, 2018 Cześć Dzisiaj zamontowałem przednią rozpórkę kielichów w Imprezie GD. Na początku miałem problem bo za każdym razem kiedy z jednej strony rozpórka wchodziła na śruby w kielichu to z drugiej strony brakowało jakieś 2 mm żeby śruby weszły w otwory. Doszło do mnie wtedy po co w ogóle jest to ustrojstwo i podniosłem przód samochodu do góry na kobyłkach. Teraz weszło jak w masło. Skręciłem wszystko w powietrzu, opuściłem auto, poprawiłem jeszcze na ziemi i pojechałem zobaczyć czy jest różnica. Różnica jest duża i to nie tylko w odczuciach z jazdy ale i w wyglądzie. O ile wcześniej auto stało wysoko i wyglądało jak koza co mi odpowiadało o tyle teraz mnie drażni bo przód podniósł się do góry o dobry 1 cm :| Czy to jest normalny efekt? Da się to jakoś zniwelować np po przez zmianę kątów? Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudy__ Posted November 8, 2018 Share Posted November 8, 2018 az tak rozjechana bys mial bude? a kola masz prsto czy sa w "pozytywie" ala tatra a jaka masz ta rozporke? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted November 8, 2018 Share Posted November 8, 2018 Cyknij fotkę zamontowanej rozpórki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted November 8, 2018 Share Posted November 8, 2018 Rozpórkę dokręca się na opuszczonym aucie, odkręć wszystkie nakrętki i dokręć ponownie, powinno się poprawić Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gosia-Grzech Posted November 8, 2018 Share Posted November 8, 2018 Rozpórkę zdecydowanie montuje się na opuszczonym samochodzie. Moje u mnie też nie pasowały jak ulał. Bierz pilnik w łapę i podpiłuj trochę każdy otwór, Jak zdejmiesz 2 - 3 mm to nie osłabisz obręczy a zacznie pasować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MDsuperstar Posted November 9, 2018 Share Posted November 9, 2018 Nie no, rozpórka powinna pasować bez piłowania... Link to comment Share on other sites More sharing options...
koziolek Posted November 9, 2018 Share Posted November 9, 2018 Rozpórkę zakładamy na podniesionym aucie, dokręcamy ZAWSZE jak już auto stoi na kołach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yaros Posted November 9, 2018 Share Posted November 9, 2018 Z tym piłowaniem bym się wstrzymał, a zrobiłbym tak jak sugeruje skwaro, czyli dokręcić dopiero na opuszczonym. A tak w ogóle co to za rozpórka? Warto by było porównać rozstaw śrub między kielichami z kimś, kto ma założoną pewną rozpórkę, np. z Sti, Cusco czy Whiteline. Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudy__ Posted November 9, 2018 Share Posted November 9, 2018 Ja w innych autach zakładałem rozporki to nie musiałem podnosić pasowały na otwory więc to pewnie różnie bywa w zależności już jak buda zmęczona Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted November 9, 2018 Share Posted November 9, 2018 Otóż to, sztywne rozpórki zakładamy na podniesionym aucie ale dokręcamy na opuszczonym, nic nie wolno piłować bo rozpórka przestanie spełniać swoje zadanie. Jak sztywna pasuje na opuszczonym aucie to albo rozpórka źle wykonana albo auto już swoje przeszło :-) Rozpórki z regulacją można zakładać bez podnoszenia, tylko trzeba pamiętać żeby przez dokręceniem jej skasować luz, ale nie napinać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudy__ Posted November 9, 2018 Share Posted November 9, 2018 Ale też spotkałem się z info przekazywanymi od osób które je robią żeby właśnie nic nie podnosić tylko zakładać jak auto stoi na kołach Są gdzieś rysunki techniczne właśnie z wymiarami budy w różnych miejscach ak to powinno być? To wtedy można pomierzyc i wiadomo czy buda słaba czy rozporka skopana. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted November 9, 2018 Share Posted November 9, 2018 W manualu serwisowym są podane punkty konstrukcyjne i odległości miedzy nimi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Narrator Posted November 9, 2018 Author Share Posted November 9, 2018 Dzięki za sugestię. Znalazłem taki rysunek w manualu: Wychodzi na to że powinno być 1065 mm między śrubami. W sobotę pomierzę rozpórkę i śruby w aucie. Kupiłem rozpórkę Staffa z allegro za 200 zł. Całkiem solidnie wykonana. Jutro wrzucę zdjęcia jak leży. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M_isza Posted November 9, 2018 Share Posted November 9, 2018 3 rozne rozporki montowalem w swoim, latwo nie bylo, ale zawsze wchodzilo, tylko kazda miala rozkrecane mocowanie przy kielichach, wiec zawsze z jednej strony luzowalem poprzeczke i pasowalem dopiero gdy mocowanie na kielichu polozylem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbo Posted November 26, 2018 Share Posted November 26, 2018 Miałem (krótko) Staffa, mam z STi - z żadną nie miałem problemu z montażem na kołach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sikooo11 Posted November 26, 2018 Share Posted November 26, 2018 15 godzin temu, Turbo napisał: Miałem (krótko) Staffa, mam z STi - z żadną nie miałem problemu z montażem na kołach. Po montażu czułeś jakąś różnicę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbo Posted November 27, 2018 Share Posted November 27, 2018 Zero, ale ładnie wyglada Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudy__ Posted November 27, 2018 Share Posted November 27, 2018 Może i nie czuć ale na pewno buda będzie miała lepiej jeśli jest jakiś twardszy zawias Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.