Christoph Opublikowano 8 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 (edytowane) Twoje pytanie brzmi: czy takie uszkodzenie dyskwalifikuje tarcze? Zgodnie z wlasnym przekonaniem wielu odpowiedzialo, ze nie zaryzykowaloby montazu zadnej uszkodzonej tarczy w swoim samochodzie. A to dlatego, ze ze wzgledu na obciazenie mechaniczne i termiczne male pekniecie moze spowodowac wielkie skutki, szczegolnie, ze tarcza hamulcowa pracuje cala powierzchnia, a nie tylko w obszarze na styku klocka. Powierzchniowe uszkodzenie nie musi, ale moze pociagac za soba o wiele powazniejsze uszkodzenie niewidoczne dla oka. Sam nie masz pewnosci, ze z tarcza jest wszystko w porzadku. Gdyby tak bylo, nie pytalbys na Forum. Po co ryzykowac? Jakiemu badaniu poddasz taka tarcze, aby uzyskac odpowiedz? RTG, USG, mikroskop, metoda magnetyczno-proszkowa? Czy takiej odpowiedzi sie spodziewales: - Stary, Heniek mial gorsze i tez jezdzil? Pewnie, ze sa tacy, co bieznikuja opony, kupuja uzywane klocki hamulcowe do swojego samochodu i ceruja skarpety. Fachowa odpowiedz na Twoje pytanie brzmi: wymienic na nowa. 1000 PLN to zaden bezsensowny wydatek, to inwestycja w bezpieczenstwo. Niefachowe to jest naprawianie, spawanie i toczenie tak uszkodzonej tarczy, bo to jest jak przyklejanie latki na dziurawego kondoma. Ja tam sie nie znam, ja z zagranicy jestem i mam inne pojecie kultury technicznej. Dlatego ja bym zainwestowal w nowe tarcze. Dla mnie jest to po prostu nie do pomyslenia, zeby kupywac uzywane tarcze i uprawiac druciarstwo. Dla mnie hamulce to najwazniejszy system bezpieczenstwa w samochodzie. PS: Panie Dziedzicu, a jaki sernik macie? Po wiedensku? Edytowane 9 Listopada 2018 przez Christoph 1 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipeK Opublikowano 8 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 2 godziny temu, tomo81 napisał: ja nie zamierzam ich zakładać bo planuje zakup nowych tarcz To po co siejesz ferment i zaśmiecasz forum, a nas wyzywasz od nabijaczy postów? Koledzy ci wyjaśnili chyba najjaśniej jak się da co się może stać przy hamowaniu i że to gra nie warta świeczki. Wyślij te tarcze na jakąś politechnikę, niech zrobią eksperyment przy jakiej prędkości i sile tarcza może pęknąć, jak się okaże, że dopiero przy 270 kmh to śmiało zakładaj, ponieważ nawet sti tyle nie osiąga, najwyżej będą tylko biły Masz racje nie potrafię fachowo odpowiedzieć na twoje pytanie, nie jestem specjalistą. Pewne rzeczy biorę na zdrowy rozsądek, jestem prostym człowiekiem. Nie musiałem kończyć zawodówki na mechanika, żeby jeździć samochodem bo coś będę musiał przy nim kiedyś naprawić, od tego są serwisy i specjaliści. Tak samo nie musiałem iść na studia z informatyki, żeby używać komputera do fb czy the forum . Jak będziesz wymieniał rozrząd to pompę wody też zostawisz starą bo nie cieknie? Jeśli jesteś amatorem taki starych, ale sprawnych rzeczy to mogę ci sprzedać, nawet dać opony zimowe, które dostałem do clk. Wyglądają jak nowe, z ręką na sercu. Bieżnika full, nie popękane, przy ściąganiu z felg nic się z nimi nie stało. Musiały być dobrze magazynowane, tylko szkopuł w tym, że są z 1998 roku więc leżą u gumiarze na "złomie", ponieważ autem jeździ brachol i nie będę ryzykował jego życia za tysiąc złoty z groszem Mam nadzieje, że bez odbioru, bo staram się unikać takich przepychanek słownych jak tylko mogę. @Pan Dziedzic nie jedź po 18stej, bo będziesz gruby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 8 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 (edytowane) Zwykły, taki serniczek domowy, z wszystkich świętych został, a gruby nie będę bo jem trzy godz.przed snem Edytowane 8 Listopada 2018 przez Pan Dziedzic 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harek Opublikowano 8 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 50 minut temu, filipk93 napisał: Jak będziesz wymieniał rozrząd to pompę wody też zostawisz starą bo nie cieknie? A w moim forku przy wymianie rozrządu (przy 105000 km) nie wymienili pompy - wg książki serwisowej nowa wleci dopiero przy następnej wymianie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomo81 Opublikowano 8 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 1 godzinę temu, Christoph napisał: Twoje pytanie brzmi: czy takie uszkodzenie dyskwalifikuje tarcze? Zgodnie z wlasnym przekonaniem wielu odpowiedzialo, ze nie zaryzykowaloby montazu zadnej uszkodzonej tarczy w swoim samochodzie. A to dlatego, ze ze wzgledu na obciazenie mechaniczne i termiczne male pekniecie moze spowodowac wielkie skutki, szczegolnie, ze tarcza hamulcowa pracuje cala powierzchnia, a nie tylko w obszarze na styku klocka. Powierzchniowe uszkodzenie nie musi, ale moze pociagac za soba o powazniejsze uszkodzenie niewidoczne dla oka. Sam nie masz pewnosci, ze z tarcza jest wszystko w porzadku. Gdyby tak bylo, nie pytalbys na Forum. Po co ryzykowac? Jakiemu badaniu poddasz taka tarcze, aby uzyskac odpowiedz? RTG, USG, mikroskop, metoda magnetyczno-proszkowa? Czy takiej odpowiedzi sie spodziewales: - Stary, Heniek mial gorsze i tez jezdzil? Pewnie, ze sa tacy, co bieznikuja opony, kupuja uzywane klocki hamulcowe do swojego samochodu i ceruja skarpety. Fachowa odpowiedz na Twoje pytanie brzmi: wymienic na nowa. 1000 PLN to zaden bezsensowny wydatek, to inwestycja w bezpieczenstwo. Niefachowe to jest naprawianie, spawanie i toczenie tak uszkodzonej tarczy, bo to jest jak przyklejanie latki na dziurawego kondoma. Ja tam sie nie znam, ja z zagranicy jestem i mam inne pojecie kultury technicznej. Dlatego ja bym zainwestowal w nowe tarcze. Dla mnie jest to po prostu nie do pomyslenia, zeby kupywac uzywane tarcze i uprawiac druciarstwo. Dla mnie hamulce to najwazniejszy system bezpieczenstwa w samochodzie. PS: Panie Dziedzicu, a jaki sernik macie? Po wiedensku? Spodziewałem się odpowiedzi właśnie na takim poziomie a nie typu "sklej butapremem albo trytytkami". Niestety na polskich forach jest jak jest. Ja tez nie mieszkam w PL i z takim poziomem kultury jak m.in w tym temacie nigdy nie miałem doczynienia na forach zagranicznych no ale my Polacy mamy we krwi że lepiej drugiemu nogę podłożyć niż pomóc Tarcze można powiedzieć dostałem w zestawie z zaciskami na których mi najbardziej zależało, szkoda bo są grube i gdyby nie to uszkodzenie to by nie było problemu. W związku z tym mam pytanie jakie tarcze kupić? Czy ktoś montował Mikodę 326mm i jeśli tak to czy warto sobie nimi głowę zawracać bo cena jest bardzo dobra? Czy Brembo są o tyle lepsze że warto dołożyć drugie tyle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HyperDesmo Opublikowano 8 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 Oj po prostu zawsze zabawniej jest napisać "sklej butaprenem" niż "do wyrzucenia". Nie ma to moim skromnym zdaniem związku z kulturą tylko narodową potrzeba śmieszkowania. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 Nie bralbym sobie tego forumowego sarkazmu do serca. Naromiast rade chlopakow, ktorzy mimo wszystko chcieli zwrocic uwage, ze nie warto tu oszczedzac, juz tak. Co do marki, nie podpowiem, bo wybor marki do dopiero poczatek, do tego jeszcze typ, model, parametry itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipeK Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 Jak słusznie kolega zauważył, nie mylmy chamstwa, buractwa, braku kultury z żartem. Gdzie ja ci nogę podłożyłem? Napisałem, że bym życia nie ryzykował dla pękniętej tarczy za 1000 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MDsuperstar Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 8 godzin temu, tomo81 napisał: Czy Brembo są o tyle lepsze że warto dołożyć drugie tyle? Zamów sobie Pizza Brakes. Mam nacinane i robią robotę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polak821 Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 8 godzin temu, tomo81 napisał: Spodziewałem się odpowiedzi właśnie na takim poziomie a nie typu "sklej butapremem albo trytytkami". Niestety na polskich forach jest jak jest. Ja tez nie mieszkam w PL i z takim poziomem kultury jak m.in w tym temacie nigdy nie miałem doczynienia na forach zagranicznych no ale my Polacy mamy we krwi że lepiej drugiemu nogę podłożyć niż pomóc Tarcze można powiedzieć dostałem w zestawie z zaciskami na których mi najbardziej zależało, szkoda bo są grube i gdyby nie to uszkodzenie to by nie było problemu. W związku z tym mam pytanie jakie tarcze kupić? Czy ktoś montował Mikodę 326mm i jeśli tak to czy warto sobie nimi głowę zawracać bo cena jest bardzo dobra? Czy Brembo są o tyle lepsze że warto dołożyć drugie tyle? Skoro się spodziewałeś takich odpowiedzi to po co zadajesz pytanie? Inna sprawa, że ja osobiście jak bym miał wątpliwości np. czy zakładać takie tarcze to pojechałbym do mechanika a nie zadawał tutaj pytania. Nigdy nie polegałbym na informacjach przekazanych na forum przez osoby których nie znam i których wiedza może pochodzić tylko z internetu! Jeżeli chodzi o tą tarczę, to musiałbym ją zobaczyć ze zdjęć nie jestem wstanie nic podpowiedzieć. P.S. Przynajmniej raz na 2-3 dni słyszę w serwisie w którym pracuje od użytkownika który przyjeżdża na weryfikację usterki, że to może być np. to i to bo na forum przeczytał. Rozczulają mnie takie stwierdzenia. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 A Ty gdzie niby w obecnych czasach szukasz rozwiązania czy odpowiedzi ? W encyklopedii PWN ? Ze zdjęcia widać że złom, po co jeszcze dotykać ? Zwiąże sie po dotyku ? Ja też kiedyś nie znałem Marsa czy Carfita i wiele ich cennych wskazówek sie sprawdziło także letka bzdura aby nie słuchać obcych.... 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomo81 Opublikowano 9 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 (edytowane) Jestem wyczulony na wszelkie uszkodzenia tego typu i czasami coś wymieniam na wszelki wypadek co jak sie później okazuje było zbędne. Moje pierwsze odczucie po wyciągnięciu tarcz z pudełka było właśnie że są na złom ale ponieważ nie znam się na tym postanowiłem zapytać zanim wydam niepotrzebnie kasę. Gdyby tarcza była pęknięta to nawet bym nie pytał, natomiast to uszkodzenie wygląda na tyle niegroźnie że zaryzykowałem z pytanie. Wrzucam jeszcze 2 zdjęcia z innych kątów. Myślałem że chociaż chwilę da się na nich pojeździć zanim odłożę na jakieś dobre tarcze ale wygląda na to że nowe heble muszą poczekać na przypływ $$$$ A co do mechaników też różnie bywa, moje doświadczenia z tymi lokalnymi nie są najlepsze, wielu z nich to model "będzie Pan zadowolony" Edytowane 9 Listopada 2018 przez tomo81 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polak821 Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 Gdyby to było moje auto to wyczyścił bym tarcze i jeździł na niej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 (edytowane) 4 godziny temu, MDsuperstar napisał: Zamów sobie Pizza Brakes. Mam nacinane i robią robotę w życiu nie założyłbym bym nacinanej tarczy bo jest to to samo co na zdjęciach kolegi z tym że tu jest jedno małe nacięcie a na nacinanej jest ich więcej. A dlaczego bym nie założył ? bo nacięcia są robione na gładkiej tarczy a nie wychodzą z odlewu. Zwyczajnie osłabia to strukturę tarczy i nic nie daje oprócz buczenia przy hamowaniu i szybszemu zużycia klocków ( nacięcia działają jak nóż skrawający ) Kiedyś dawno temu temat przerobiłem na civicu z tarczami firmy speed max. Tylko gładkie albo jeżli koniecznie tuningowe to złote brembo oro - ale cena zabija 34 minuty temu, Polak821 napisał: Gdyby to było moje auto to wyczyścił bym tarcze i jeździł na niej. o ile tarcza nie jest pęknięta tylko ma to jedno małe nacięcie zrobiłbym podobnie z tym że oddałbym je do przetoczenia na wszelki wypadek - wtedy tarcza będzie czysta i będzie można ocenić czy nie jest pęknięta Edytowane 9 Listopada 2018 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MDsuperstar Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 Dzięki @Karas już w życiu takiej nie założę Różnica w hamowaniu seria względem nacinany + inny klocek jest "niedostrzegalna" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 3 minuty temu, MDsuperstar napisał: Dzięki @Karas już w życiu takiej nie założę zakładaj do swojego auta co tylko Ci sie podoba . ja jak napisałem wyżej nie założę :) 4 minuty temu, MDsuperstar napisał: Różnica w hamowaniu seria względem nacinany + inny klocek jest "niedostrzegalna" imo "robote robi" klocek a nie tarcza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MDsuperstar Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 (edytowane) 23 minuty temu, Karas napisał: o "robote robi" klocek a nie tarcza. Dlatego napisałem 29 minut temu, MDsuperstar napisał: nacinany + inny klocek a nie sama tarcza. Edytowane 9 Listopada 2018 przez MDsuperstar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomo81 Opublikowano 9 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 A zakładał ktoś tarcze Mikody do zacisków Brembo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 Nacinane tarcze nie mają lepszych właściwości ciernych od zwykłych bo mają mniejszą powierzchnie. ( maksymalna siła jest podobna ale przy lekkim dociśnięciu trochę słabsza ) Natomiast przez cały okres eksploatacyjny zachowują podobny stopień efektywności czego nie można powiedzieć o zwykłej tarczy. Po pierwsze klocek sie równo ściera , po drugie styk klocek/tarcza łatwiej czyści. Taka technologia jest jednak sporo głośniejsza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 10 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2018 W dniu 9.11.2018 o 00:13, tomo81 napisał: Ja tez nie mieszkam w PL i z takim poziomem kultury jak m.in w tym temacie nigdy nie miałem doczynienia na forach zagranicznych no ale my Polacy mamy we krwi że lepiej drugiemu nogę podłożyć niż pomóc Spróbuj zadać takie pytanie (koniecznie z tym zdjęciem) na tych "zagranicznych forach" - ciekawy jestem tych kurtuazyjnych odpowiedzi, ochów i achów nad stanem tarczy oraz wytwornych zachęt do montażu... ...no chyba, że masz na myśli fora, których użytkownicy mieszkają na wschód od Włodawy. Na tym forum już tak jest, że jak można z czegoś zażartować, to się to robi i warto to wiedzieć udzielając się tutaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MDsuperstar Opublikowano 13 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2018 W dniu 9.11.2018 o 22:03, Karenz napisał: po drugie styk klocek/tarcza łatwiej czyści. I właśnie o czyszczenie głównie chodzi w "nacinaniu" tarcz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 13 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2018 5 minut temu, MDsuperstar napisał: I właśnie o czyszczenie głównie chodzi w "nacinaniu" tarcz oczyszczanie czego chyba klocka do czyszczenia słuzy m.in przerwa w klocku. W gładkich tarczach z "czyszczeniem nie ma problemu" Zazwyczaj jak auto stoi po deszczu parę dni na tarczy robi się rdzawy nalot . Wystarczy 1 hamowanie i nalotu już nie ma. Więc taki argument do mnie zupełnie nie przemawia. Fizyki nie oszukamy jest jak pisze kolega: nacięcia zmniejszają powierzchnie cierną tarczy oraz upośledzają jej strukturę - o czym piszą użytkownicy wyżej jak w przypadku tarczy ze zdjęcia kolegi - żeby jej nie zakałdac bo się przez nacięcie rozpadnie Doskonale rozumiem jeżeli zakładamy cały kit z większą tarczą niż seryjna - grubszą i o większej średnicy to ok powierzchnia cierna jest taka sama jak oryginał lub większa . Natomiast zakładanie nacinanej tarczy o grubości i średnicy takiej jak oryginał to imo nic dobrego. Jedyna zaleta to to że fajny tuningowy wygald. także jak panowie cos zakładacie do swoich aut to warto to przemyśleć. Przykład zbliżony trochę do doboru opon - jakoś nikt do sportowej jazdy cieniutkich laczków nie zakłada a wręcz odwrotnie szerokie sliki.... słowo klucz "tarcie" 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 13 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2018 (edytowane) Ponieważ użytkuje auto w dużym brudzie miałem problem syfem pod klockiem, co zawsze prowadziło do zmniejsza obwodu powierzchni trącej (zwykle od wewnętrznej strony wchodziła korozja). Od kiedy stosuje tarcze nacinane problem całkowicie znikł. Nie bez znaczenia jest też że przez cały czas siła hamowania jest podobna gdzie przy zwykłej tarczy wyraźnie malała co powodowała szybsze wymiany. Edytowane 13 Listopada 2018 przez Karenz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 15 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2018 Male doswiadczenie z motocyklowki. We wszystkich nowoczesnych motocyklach stosuje sie tarcze nawiercane/nacinane i ma to swoje scisle okreslone zadania i nie jest to tylko wylacznie zwiazane z oczyszczaniem powierzchni klocka. Za taka technologia stoi znacznie wiecej, a to dlatego, ze proces hamowania jest duzo bardziej zlozony, niz sie wydaje. W samochodach sportowych jest podobnie. To nie jest takie biale i czarne, ze jezeli mamy takie same wymiary tarczy, jedna gladka a druga dziurkowana, to automatycznie tarcza gladka bedzie miala wieksza skutecznosc hamowania. Powolujac sie tylko na teoretyczna powierzchnie styku klocka na tarczy gladkiej robicie bardzo naiwne uproszczenie procesu hamowania. Na chlopski rozum (#) jest tak: Siedzac calym tylkiem i nogami na gladkiej slizgawce mimo wiekszej powiedzchni styku trudno to porownac do stania dwoma nogami na chropowatym chodniku. Dlatego z czysto fizycznego punktu widzenia na skutecznosc hamowania ma wplyw takze material, z jakiego wykonana jest tarcza i klocek, a wiec rodzaj materialu, a nie tylko wielkosc powierzchni styku. Na skutecznosc zlozonego procesu hamowania ma wplyw wiele czynnikow uwzglednionych w inzynierii ukladu hamulcowego. Zadaniem naciec na tarczy jest nie tylko oczyszczenie klocka ze spiekow na jego powierzchni oraz pylu, ktore powstaja na skutek tarcia i wysokiej temperatury. Tak, to wazne zadanie, bo spieczone, czy tam "zeszklone" klocki oslabiaja skutecznosc hamowania. O czym nie wspomnieliscie - zadaniem naciec tarczy jest szybsze i rownomiernie odprowadzenie ciepla z tarczy oraz klockow. Sens tarcz wentylowanych - nie dla ozdoby, ale dla ich chlodzenia, a wiec zapewnienia lepszej i powtarzalnej skutecznosci hamowania. Dodatkowa struga powietrza pozwala szybciej odprowadzic cieplo - chlodzenie, a i same naciecia to dodatkowa (!) powierzchnia wewnatrz kanalu, ktora odprowadza cieplo. (#) Zebrowany radiator lub grzejnik a plaski o tej samej wielkosci. Kolejnym zadaniem naciec na tarczach jest szybsze odprowadzenie gazow powstajacych na skutek tarcia powierzchni klocka i tarczy. Tak, takie gazy powstaja, swiadczy o tym smrod palonych klockow, jak hamulce sie przegrzeja, zablokuja, albo ktos zapomni zwolnic recznego. Jesli tarcza z kolei bylaby mokra - jazda w deszczu - to najpierw musi odparowac woda z pomiedzy klockow i tarczy, zanim pojawi sie pelna efektywnosc hamowania. Na gladkiej tarczy trwa to dluzej niz w nawiercanej. (#) Mokry garnek wstawiony na goracy piec pryka, bo para wodna musi znalezc ujscie i stad garnek lekko sie przesuwa po powierzchni goracej blachy / plyty ceramicznej dopoki pod nim znajduje sie para wodna szukajaca ujscia. W motocyklach nawiercana tarcza motocyklowa jest lzejsza - mniej materialu niz porownywalny pelny dysk. Pozostaje sztywniejsza, bo latwiej kompensuje powstajace naprezenia, a przez wydajniejsze odprowadzanie ciepla jest mniej podatna na zmiane ksztaltu wskutek rozszerzalnosci termicznej materialu. Ciagle oczyszczanie klocka powoduje, ze jego powierzchnia przylegania do tarczy pozostaje bardziej rownomierna, co przeklada sie na dluzej zachowana efektywnosc hamowania, a w dalszej perspektywie rownomierne i wolniejsze zuzywanie sie tarczy. Jest jeszcze wiele czynnikow, ktore summa summarum powoduja, ze w sporcie stosuje sie zaawansowane uklady hamulcowe z wielotloczkowymi zaciskami i nawiercanymi/nacinanymi tarczami. Dlaczego do normalnych samochodow stosuje sie gladkie tarcze? Czynnik ekonomiczny i przeznaczenie pojazdu - wystarczajace do codziennego zastosowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się