Jump to content
szymon.kicinski

Spalanie oraz rada w zakupie! WRX STI vs WRX - LPG [K] Imprezę!

Recommended Posts

Witam wszystkich! 
Wiem, że temat spalania się przewija ale chodzi mi o konkretne modele i dwa silniki. Chyba, że według was są lepsze to czekam na argumenty :) Dzięki którym zmienię zdanie. 
 

Interesuję mnie spalanie pomiędzy 2.5 WRX 265KM 195KW vs 2.5 WRX STI 300KM 221KW w LPG oraz Pb  - Subaru Impreza III
 
Szukam auta w okolicy 75 tyś złotych - max 80 tyś. 
Auto ma mi służyć do:
 - dojazdu do pracy 10 km - 10 km po trasie 
 - do jazdy w trasie - 2 razy w miesiącu 200 km
 - do miłej i fajnej jazdy 
ALE muszę je sam utrzymać i tutaj pytanie. 
Ile palą te dwa silniki wcześniej wymienione? 
Który z nich nada się bardziej jako główne auto - przejmie funkcję daily. 

Jeśli inny silnik według was to proszę o sugestię. 

Silnik na pewno zostanie zagazowany. 
Moje wymagania do auta:
- min 200 km
- sedan
- ręczna skrzynia biegów
- główne auto jako daily 

- dużo radości z jazdy! :D 
- bezpieczne.

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poczytaj sobie o silnikach subaru 2.5l turbo i się zastanów czy dalej chcesz ;) Spalanie to najmniejszy problem. Polecam też mieć drugie auto jak to będzie stało w serwisie :D

Edited by mly96
  • Like 1
  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spokojnie, nie dramatyzował bym tak. Wypowiem się o WRX STI bo takie auto miałem i użytkowałem prawie 3 lata. Spalanie, cóż spore: od 12 litrów PB98 w górę. Te 12 litrów to tak przy spokojnej jeździe po mieście. Górna granica jest dużo wyżej :)

Co do silnika 2,5 Turbo, to czy padnie to jest właściwie pewne, tylko nie wiadomo co i kiedy. Po usterce składamy jeszcze raz na nowych częściach i jest ok. Ja miałem silnik zakuty i nieco podwyższoną moc do 330KM i trochę ponad 500Nm i było super, wrażenia z jazdy rewelacyjne. Auto służyło mi do jazdy dziennej i ogólnie jako zwykłe auta, ale gdy chciałem to był prawdziwy diabeł. Więc STI do codziennej jazdy jest ok.

Na temat LPG w takim aucie nie mogę nic powiedzieć, bo nie mam własnych doświadczeń. Jak zawsze będą i zwolennicy jak i przeciwnicy.

Ogólnie super auto, ale drogie w utrzymaniu. Jednak jak ma się odpowiedni budżet to zdecydowanie warto doświadczyć jazdy STI.

Różnica w spalaniu między WRX, a STI będzie raczej znikoma.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja z własnego doświadczenia mogę powiedzieć ,że jednak WRX\FXT bo to tosamo pali trochę mniej od STI. W FXT mam LPG i w codziennym użytkowaniu za 100pln robię 250-280km (LPG) . W STI nie mam komputera (Blob) ale średnio trzeba liczyć 15l Pb na 100km . Te 300KM nie bierze się z powietrza. Za tą kwotę którą chcesz wydać powinieneś już kupić Imprezę z poprawionym silnikiem .

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, tedimy99 napisał:

Za tą kwotę którą chcesz wydać powinieneś już kupić Imprezę z poprawionym silnikiem .

W sedanie moze byc problem, jak tak patrze ostatnie czasy na olx i otomoto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć. Ja miałem obawy przed kupnem Subaru. Oczywiście kupiłem i nie żałuję,a wręcz samochód mnie zaskakuje na plus,czego nie miałem wcześniej. Na dzień dobry , to najważniejszy jest kontakt na super mechaników z miłością do Subaru. Te samochody odpłacają się radochą z jazdy,kiedy są z miłością traktowane i nic na skróty nie jest naprawiane. Potwierdzam,że oryginalne części robią robotę. Co prawda mój wybór między wolnym ssakiem,a turbo stanął na wolnym ssaku ( sam chciałem serwisować wóz) ,ale jak chorujesz na turbo, no to cóż... przegryź temat od A-Z i spełniaj marzenia. Ja swoją maszynę prawie dwa lata szukałem i nie żałuję. Chodzę, oglądam, doprowadzam do porządku i całuję z radości rurę wydechową ;)  Ps jest frajda z Subarakiem i nie jest to euforia pozakupowa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, filipk93 napisał:

W sedanie moze byc problem, jak tak patrze ostatnie czasy na olx i otomoto

https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-impreza-sti-nurburgring-challenge-zakuty-silnik-zamiana-ID6A1fi5.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8;promoted   pewnie coś się urwać jeszcze da.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

3 godziny temu, szymon.kicinski napisał:

ALE muszę je sam utrzymać i tutaj pytanie. 
Ile palą te dwa silniki wcześniej wymienione? 

Przysłowiowe "pali ile wleje" może nie jest specjalnie mądre ale dobrze oddaje istotę tego silnika. Jak chcesz oszczędzać na paliwie to daruj sobie EJ255/EJ257. I jak wyżej pisał kolega @mly96  koszt paliwa to będzie twój najmniejszy problem.

3 godziny temu, szymon.kicinski napisał:

dojazdu do pracy 10 km - 10 km po trasie 

 

3 godziny temu, szymon.kicinski napisał:

Silnik na pewno zostanie zagazowany. 

Przy takich dystansach to połowę i tak przejedziesz na PB.

3 godziny temu, szymon.kicinski napisał:

do jazdy w trasie - 2 razy w miesiącu 200 km

Byle nie po autobanie z obrotami 4000 - 5000 rpm albo z prędkością 200 km/h bo raczej nie pojeździsz zbyt długo.

3 godziny temu, szymon.kicinski napisał:

dużo radości z jazdy! :D 

O to tak - dopóki nie wydmucha uszczelki, nie trzeba będzie regulować zaworów (a przy LPG trzeba i to często), nie zacznie żłopać oleju, nie stopi tłoka itp. itd.

Moim zdaniem auta dla hobbystów, szpanowania na dzielni (najlepiej do powolnych przejażdżek po wydłubaniu katów i z custom`owym tłumikiem :)) lub dla tych, którzy mogą w nie ładować dukaty łopatą.

Pozdrawiam,

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witaj Szymonie ,jak patrzysz na takie aspekty jak na spalanie w STI to czas zakończyć poszukiwania , lepiej uderzyć w skodę. Mam STI GD od ponad 5 lat i spalanie to najmniejszy problem moim zdaniem, odpukać mam auto po zakuciu u Carfita i jest wpożądku , żadnych usterek silnika poza elementami eksploatacyjnymi , naprawdę przemyśl temat bo zagazowane STI to profanacja wg mnie. pzdr

  • Like 3
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tam zaraz profanacja, kij że nie może utrzymać, ważne że somsiedzi widzo sti :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, tedimy99 napisał:

Pewnie tak, ale zwróć uwagę, że zderzak z przodu z hatchbacka, kierownica też z przed lifta jasno szary środek. Dla mnie ulep, ja bym tego nie kupił. Wiem, że najważniejszy w STI jest motor i sprawność techniczna, ale ja bym czegoś takiego nie chciał potem sprzedawać. Auta z polskiego salonu z potwierdzonym przebiegiem myślę, że są bardziej chodliwe 

 

Edited by filipk93
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słuchaj jeżdżę na codzień STI w zasadzie od 2008 roku obecny egzemplarz jest moim piątym z kolei po drodze dwa evo.
Autem oprócz codziennej jazdy byłem u klientów trzy razy w Austrii dwa razy we Włoszech fakt silnik mam zrobiony jak kolega wyżej w carfit i w zasadzie bajka da się jechać normalnie i spalanie stosunkowo ludzkie i można odejść jak trzeba bo Cię jakiś klekot wnerwia ,po mieście jedynie po godzinie może wpieniac trochę twardsze sprzęgło niż u zwykłych dupowozów choć to nie problem raczej
Jedynie jestem zmartwiony pomysłem gazu w tym aucie ......


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę nad tym autem: https://www.olx.pl/oferta/subaru-impreza-wrx-sti-2-5-300km-polski-salon-swiezy-serwis-xenon-fvat-23-proc-CID5-IDvRefG.html 
Ile zakucie silnika w carfit?
Jeśli nie zakuję to będę dużo kasy pakował w auto? - Głównie spokojna jazda - czasem wyprzedzanie. Od kilku lat jeżdżę bardzo dużym i ciężkim autem. 
Jeśli koszt 3/4 tyś rocznie na - "remonty" (bez eksploatacji)  - na ori częściach to auto będzie sprawowało się u mnie idealnie czy muszę liczyć się z większymi kosztami? 

Dziękuję za każdy komentarz! :) Przeczytam każdy dwa/trzy razy :) By jak najwięcej się dowiedzieć od osób zaznajomionych z tematem mi poznawanym 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Myślę nad tym autem: https://www.olx.pl/oferta/subaru-impreza-wrx-sti-2-5-300km-polski-salon-swiezy-serwis-xenon-fvat-23-proc-CID5-IDvRefG.html 
Ile zakucie silnika w carfit?
Jeśli nie zakuję to będę dużo kasy pakował w auto? - Głównie spokojna jazda - czasem wyprzedzanie. Od kilku lat jeżdżę bardzo dużym i ciężkim autem. 
Jeśli koszt 3/4 tyś rocznie na - "remonty" (bez eksploatacji)  - na ori częściach to auto będzie sprawowało się u mnie idealnie czy muszę liczyć się z większymi kosztami? 
Dziękuję za każdy komentarz!  Przeczytam każdy dwa/trzy razy  By jak najwięcej się dowiedzieć od osób zaznajomionych z tematem mi poznawanym 

Dość długo już wisi to STI. Licz ogólnie koło 20 tys za remont ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dasz radę , przy tym przebiegu oprócz silnika zostają amortyzatory które lubią stukać i słabe z tyłu w tym modelu plus jeśli ktoś nieumiejętnie używa hamulca podczas mocniejszej jazdy w mokrych warunkach tarcze lubią się krzywić ... padające pompy wspomagania z powodu zaniedbania wymian płynu i Maglownica
Jeśli będzie pakował 4 tys rocznie w auto będzie Ok w dobrym serwisie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Co do silnika prędzej czy później będzie trzeba go zrobić kumplowi przy dokładnie tym modelu z niższym przebiegiem wydmuchało uszczelkę przy zwykłej jeździe po mieście chuchał dmuchał oko w głowie auto toru nie widziało czy odcinka ...



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z dobrych rad mialem sti2002 320km po mapoe do lpg te samochody wogule sie nie nadaja po 30 tysiacach padly luzy zaworowe glowice za slabe a koszt regulacji duzy bo tezeba wyciagac silnik walki sciagac i szklanki dobierac badz szlifowac,pozatym jak ci ktos spapra lpg to bedziesz ciagle jezdzil na regulacje i tylko sie wkurzal jak sto to bp,a jak chcesz gaz to polecam tak jak teraz mam gt 96 rok silnik ej20gn blok zamkniety glowice na chydralicznych kasatorach luzow doladowanie 1.4 bara na td 05.ma to 300 km i na lpg bez rzadnych problemow jezdzi,takiego silnika juz nie zrobia bo ten silnik byl robiony pod dawne zalozenia wrc a odnosnie spalania jak jedziesz rownomiernie na trasie 120 to dawne moje sti potrafilo wziasc 10 bp98 ale to bylo naprawde delikatne 120 przy normalnej jezdzie 12 po miescie 15 a jak szalejesz to wiadro ci wezmie :)pozdrawiam i szczescia przy zakupie dobrego sti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli darujesz sobie lpg, kupój STI..

Jeśli się zakochasz będziesz dbał i nie szczędził na utrzymanie, jesli nie, sprzedasz i poszukasz czegoś innego ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...