szymon.kicinski Opublikowano 5 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2018 Witam wszystkich! Wiem, że temat spalania się przewija ale chodzi mi o konkretne modele i dwa silniki. Chyba, że według was są lepsze to czekam na argumenty Dzięki którym zmienię zdanie. Interesuję mnie spalanie pomiędzy 2.5 WRX 265KM 195KW vs 2.5 WRX STI 300KM 221KW w LPG oraz Pb - Subaru Impreza III Szukam auta w okolicy 75 tyś złotych - max 80 tyś. Auto ma mi służyć do: - dojazdu do pracy 10 km - 10 km po trasie - do jazdy w trasie - 2 razy w miesiącu 200 km - do miłej i fajnej jazdy ALE muszę je sam utrzymać i tutaj pytanie. Ile palą te dwa silniki wcześniej wymienione? Który z nich nada się bardziej jako główne auto - przejmie funkcję daily. Jeśli inny silnik według was to proszę o sugestię. Silnik na pewno zostanie zagazowany. Moje wymagania do auta: - min 200 km - sedan - ręczna skrzynia biegów - główne auto jako daily - dużo radości z jazdy! - bezpieczne. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mly96 Opublikowano 5 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2018 (edytowane) Poczytaj sobie o silnikach subaru 2.5l turbo i się zastanów czy dalej chcesz Spalanie to najmniejszy problem. Polecam też mieć drugie auto jak to będzie stało w serwisie Edytowane 5 Listopada 2018 przez mly96 1 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grooby78 Opublikowano 5 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2018 Spokojnie, nie dramatyzował bym tak. Wypowiem się o WRX STI bo takie auto miałem i użytkowałem prawie 3 lata. Spalanie, cóż spore: od 12 litrów PB98 w górę. Te 12 litrów to tak przy spokojnej jeździe po mieście. Górna granica jest dużo wyżej Co do silnika 2,5 Turbo, to czy padnie to jest właściwie pewne, tylko nie wiadomo co i kiedy. Po usterce składamy jeszcze raz na nowych częściach i jest ok. Ja miałem silnik zakuty i nieco podwyższoną moc do 330KM i trochę ponad 500Nm i było super, wrażenia z jazdy rewelacyjne. Auto służyło mi do jazdy dziennej i ogólnie jako zwykłe auta, ale gdy chciałem to był prawdziwy diabeł. Więc STI do codziennej jazdy jest ok. Na temat LPG w takim aucie nie mogę nic powiedzieć, bo nie mam własnych doświadczeń. Jak zawsze będą i zwolennicy jak i przeciwnicy. Ogólnie super auto, ale drogie w utrzymaniu. Jednak jak ma się odpowiedni budżet to zdecydowanie warto doświadczyć jazdy STI. Różnica w spalaniu między WRX, a STI będzie raczej znikoma. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 5 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2018 http://www.skoda-auto.pl/ 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 5 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2018 Ja z własnego doświadczenia mogę powiedzieć ,że jednak WRX\FXT bo to tosamo pali trochę mniej od STI. W FXT mam LPG i w codziennym użytkowaniu za 100pln robię 250-280km (LPG) . W STI nie mam komputera (Blob) ale średnio trzeba liczyć 15l Pb na 100km . Te 300KM nie bierze się z powietrza. Za tą kwotę którą chcesz wydać powinieneś już kupić Imprezę z poprawionym silnikiem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipeK Opublikowano 5 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2018 17 minut temu, tedimy99 napisał: Za tą kwotę którą chcesz wydać powinieneś już kupić Imprezę z poprawionym silnikiem . W sedanie moze byc problem, jak tak patrze ostatnie czasy na olx i otomoto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubu666-Baja Opublikowano 5 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2018 Cześć. Ja miałem obawy przed kupnem Subaru. Oczywiście kupiłem i nie żałuję,a wręcz samochód mnie zaskakuje na plus,czego nie miałem wcześniej. Na dzień dobry , to najważniejszy jest kontakt na super mechaników z miłością do Subaru. Te samochody odpłacają się radochą z jazdy,kiedy są z miłością traktowane i nic na skróty nie jest naprawiane. Potwierdzam,że oryginalne części robią robotę. Co prawda mój wybór między wolnym ssakiem,a turbo stanął na wolnym ssaku ( sam chciałem serwisować wóz) ,ale jak chorujesz na turbo, no to cóż... przegryź temat od A-Z i spełniaj marzenia. Ja swoją maszynę prawie dwa lata szukałem i nie żałuję. Chodzę, oglądam, doprowadzam do porządku i całuję z radości rurę wydechową Ps jest frajda z Subarakiem i nie jest to euforia pozakupowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 5 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2018 4 minuty temu, filipk93 napisał: W sedanie moze byc problem, jak tak patrze ostatnie czasy na olx i otomoto https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-impreza-sti-nurburgring-challenge-zakuty-silnik-zamiana-ID6A1fi5.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8;promoted pewnie coś się urwać jeszcze da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ura_bus Opublikowano 5 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2018 3 godziny temu, szymon.kicinski napisał: ALE muszę je sam utrzymać i tutaj pytanie. Ile palą te dwa silniki wcześniej wymienione? Przysłowiowe "pali ile wleje" może nie jest specjalnie mądre ale dobrze oddaje istotę tego silnika. Jak chcesz oszczędzać na paliwie to daruj sobie EJ255/EJ257. I jak wyżej pisał kolega @mly96 koszt paliwa to będzie twój najmniejszy problem. 3 godziny temu, szymon.kicinski napisał: dojazdu do pracy 10 km - 10 km po trasie 3 godziny temu, szymon.kicinski napisał: Silnik na pewno zostanie zagazowany. Przy takich dystansach to połowę i tak przejedziesz na PB. 3 godziny temu, szymon.kicinski napisał: do jazdy w trasie - 2 razy w miesiącu 200 km Byle nie po autobanie z obrotami 4000 - 5000 rpm albo z prędkością 200 km/h bo raczej nie pojeździsz zbyt długo. 3 godziny temu, szymon.kicinski napisał: dużo radości z jazdy! O to tak - dopóki nie wydmucha uszczelki, nie trzeba będzie regulować zaworów (a przy LPG trzeba i to często), nie zacznie żłopać oleju, nie stopi tłoka itp. itd. Moim zdaniem auta dla hobbystów, szpanowania na dzielni (najlepiej do powolnych przejażdżek po wydłubaniu katów i z custom`owym tłumikiem ) lub dla tych, którzy mogą w nie ładować dukaty łopatą. Pozdrawiam, 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stick Opublikowano 5 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2018 Witaj Szymonie ,jak patrzysz na takie aspekty jak na spalanie w STI to czas zakończyć poszukiwania , lepiej uderzyć w skodę. Mam STI GD od ponad 5 lat i spalanie to najmniejszy problem moim zdaniem, odpukać mam auto po zakuciu u Carfita i jest wpożądku , żadnych usterek silnika poza elementami eksploatacyjnymi , naprawdę przemyśl temat bo zagazowane STI to profanacja wg mnie. pzdr 3 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 6 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2018 Tam zaraz profanacja, kij że nie może utrzymać, ważne że somsiedzi widzo sti 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipeK Opublikowano 6 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2018 (edytowane) 12 godzin temu, tedimy99 napisał: https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-impreza-sti-nurburgring-challenge-zakuty-silnik-zamiana-ID6A1fi5.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8;promoted pewnie coś się urwać jeszcze da. Pewnie tak, ale zwróć uwagę, że zderzak z przodu z hatchbacka, kierownica też z przed lifta jasno szary środek. Dla mnie ulep, ja bym tego nie kupił. Wiem, że najważniejszy w STI jest motor i sprawność techniczna, ale ja bym czegoś takiego nie chciał potem sprzedawać. Auta z polskiego salonu z potwierdzonym przebiegiem myślę, że są bardziej chodliwe Edytowane 6 Listopada 2018 przez filipk93 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceknie Opublikowano 6 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2018 12 godzin temu, tedimy99 napisał: https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-impreza-sti-nurburgring-challenge-zakuty-silnik-zamiana-ID6A1fi5.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8;promoted pewnie coś się urwać jeszcze da. Całkiem ładny egzemplarz. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur.wac Opublikowano 6 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2018 Słuchaj jeżdżę na codzień STI w zasadzie od 2008 roku obecny egzemplarz jest moim piątym z kolei po drodze dwa evo.Autem oprócz codziennej jazdy byłem u klientów trzy razy w Austrii dwa razy we Włoszech fakt silnik mam zrobiony jak kolega wyżej w carfit i w zasadzie bajka da się jechać normalnie i spalanie stosunkowo ludzkie i można odejść jak trzeba bo Cię jakiś klekot wnerwia ,po mieście jedynie po godzinie może wpieniac trochę twardsze sprzęgło niż u zwykłych dupowozów choć to nie problem raczej Jedynie jestem zmartwiony pomysłem gazu w tym aucie ...... Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymon.kicinski Opublikowano 6 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2018 Myślę nad tym autem: https://www.olx.pl/oferta/subaru-impreza-wrx-sti-2-5-300km-polski-salon-swiezy-serwis-xenon-fvat-23-proc-CID5-IDvRefG.html Ile zakucie silnika w carfit? Jeśli nie zakuję to będę dużo kasy pakował w auto? - Głównie spokojna jazda - czasem wyprzedzanie. Od kilku lat jeżdżę bardzo dużym i ciężkim autem. Jeśli koszt 3/4 tyś rocznie na - "remonty" (bez eksploatacji) - na ori częściach to auto będzie sprawowało się u mnie idealnie czy muszę liczyć się z większymi kosztami? Dziękuję za każdy komentarz! Przeczytam każdy dwa/trzy razy By jak najwięcej się dowiedzieć od osób zaznajomionych z tematem mi poznawanym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipeK Opublikowano 6 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2018 Myślę nad tym autem: https://www.olx.pl/oferta/subaru-impreza-wrx-sti-2-5-300km-polski-salon-swiezy-serwis-xenon-fvat-23-proc-CID5-IDvRefG.html Ile zakucie silnika w carfit? Jeśli nie zakuję to będę dużo kasy pakował w auto? - Głównie spokojna jazda - czasem wyprzedzanie. Od kilku lat jeżdżę bardzo dużym i ciężkim autem. Jeśli koszt 3/4 tyś rocznie na - "remonty" (bez eksploatacji) - na ori częściach to auto będzie sprawowało się u mnie idealnie czy muszę liczyć się z większymi kosztami? Dziękuję za każdy komentarz! Przeczytam każdy dwa/trzy razy By jak najwięcej się dowiedzieć od osób zaznajomionych z tematem mi poznawanym Dość długo już wisi to STI. Licz ogólnie koło 20 tys za remont Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur.wac Opublikowano 7 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2018 Dasz radę , przy tym przebiegu oprócz silnika zostają amortyzatory które lubią stukać i słabe z tyłu w tym modelu plus jeśli ktoś nieumiejętnie używa hamulca podczas mocniejszej jazdy w mokrych warunkach tarcze lubią się krzywić ... padające pompy wspomagania z powodu zaniedbania wymian płynu i Maglownica Jeśli będzie pakował 4 tys rocznie w auto będzie Ok w dobrym serwisie Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Co do silnika prędzej czy później będzie trzeba go zrobić kumplowi przy dokładnie tym modelu z niższym przebiegiem wydmuchało uszczelkę przy zwykłej jeździe po mieście chuchał dmuchał oko w głowie auto toru nie widziało czy odcinka ... Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
namiot Opublikowano 7 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2018 Z dobrych rad mialem sti2002 320km po mapoe do lpg te samochody wogule sie nie nadaja po 30 tysiacach padly luzy zaworowe glowice za slabe a koszt regulacji duzy bo tezeba wyciagac silnik walki sciagac i szklanki dobierac badz szlifowac,pozatym jak ci ktos spapra lpg to bedziesz ciagle jezdzil na regulacje i tylko sie wkurzal jak sto to bp,a jak chcesz gaz to polecam tak jak teraz mam gt 96 rok silnik ej20gn blok zamkniety glowice na chydralicznych kasatorach luzow doladowanie 1.4 bara na td 05.ma to 300 km i na lpg bez rzadnych problemow jezdzi,takiego silnika juz nie zrobia bo ten silnik byl robiony pod dawne zalozenia wrc a odnosnie spalania jak jedziesz rownomiernie na trasie 120 to dawne moje sti potrafilo wziasc 10 bp98 ale to bylo naprawde delikatne 120 przy normalnej jezdzie 12 po miescie 15 a jak szalejesz to wiadro ci wezmie :)pozdrawiam i szczescia przy zakupie dobrego sti Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz22 Opublikowano 7 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2018 Jeśli darujesz sobie lpg, kupój STI.. Jeśli się zakochasz będziesz dbał i nie szczędził na utrzymanie, jesli nie, sprzedasz i poszukasz czegoś innego 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się