Adam12 Posted November 3, 2018 Share Posted November 3, 2018 Szybkie pytanie do użytkowników Forków różnej maści, którzy mieli/mają okazję ciągnąć przyczepy z łodziami. Jest sens nastawiać się, że Forek 2.0 N/A da radę z przyczepą i łodzią ok. 4.2 - 4.5m? Czy darować sobie męczarnie i zainwestować w coś silnikiem o odpowiednim momencie. Z góry dziękuje za informacje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hak64 Posted November 3, 2018 Share Posted November 3, 2018 Kolego, łódź o tej długości to zaledwie kilkaset kg, drugie tyle przyczepa, więc w czym problem? Nissanem Patrolem ciągnąłem jacht (Mak 666) przez pół Polski i dał radę... Link to comment Share on other sites More sharing options...
FilipeK Posted November 3, 2018 Share Posted November 3, 2018 11 minut temu, Adam12 napisał: Szybkie pytanie do użytkowników Forków różnej maści, którzy mieli/mają okazję ciągnąć przyczepy z łodziami. Jest sens nastawiać się, że Forek 2.0 N/A da radę z przyczepą i łodzią ok. 4.2 - 4.5m? Czy darować sobie męczarnie i zainwestować w coś silnikiem o odpowiednim momencie. Z góry dziękuje za informacje. Hak do STI i jazda Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted November 3, 2018 Author Share Posted November 3, 2018 (edited) nie ma takiej opcji 12 minut temu, hak64 napisał: Kolego, łódź o tej długości to zaledwie kilkaset kg, drugie tyle przyczepa, więc w czym problem? Nissanem Patrolem ciągnąłem jacht (Mak 666) przez pół Polski i dał radę... Dokładnie ok. 250-280kg + przyczepa a rzecz jest nie w jechaniu po autostradzie a możliwościach wyciągania z wody w różnych miejscach. Często po piachu, trawie, lekkim błocie. Forek 2.0N/A ma moment nazwijmy to symboliczny i nie mam pojęcia jak zachowuje się pod większym obciążeniem. Edited November 3, 2018 by Adam12 Link to comment Share on other sites More sharing options...
zorba128 Posted November 3, 2018 Share Posted November 3, 2018 Żagówkę 4.5m to można astrą 1.4 ciągnąć :P. Forkiem sama przyjemność - reduktor i hill holder bardzo się przydają. Choć mówią że automat jeszcze bardziej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runner Posted November 3, 2018 Share Posted November 3, 2018 Używałem Forka 2,0 SG z reduktorem dla takiej łódki, bez najmniejszych problemów zarówno na trasie jak i przy slipowaniu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaceknie Posted November 3, 2018 Share Posted November 3, 2018 Każdy z napędem 4x4 się sprawdzi przy slipowaniu, gdzie często tylne koła ślizgają się na glonach i zwykła ośka szczególnie na tył wysiada. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lojszczyk Posted November 3, 2018 Share Posted November 3, 2018 STurbo ciągałem przyczepę 1200kg plus waga przyczepy. Czasem po piachu a czasem po autostradzie. Zaletą STurbo, że miał szperę. Dieslem po plaży jeszcze nie próbowałem, ale czas wyciągać łajbę do suchego miejsca. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Farmer Posted November 3, 2018 Share Posted November 3, 2018 Dawno, dawno temu, używałem Legaca w wersji Hubertus do ciągania lawety. Masa samochodu i przyczepy przekracza dwukrotnie masą łodzi z przyczepą. Hubertus mimo 2,0 bardzo wolno ssącego silnika i prawie braku niutków radził sobie bardzo dzielnie. Ruszał pod górę na reduktorze bardzo łatwo. Dużo lepiej od wersji turbo bez reduktora. Co się stanie podczas wyciągania przyczepy z łodzią z wody? Pewnie to kwestia opon, bo koła na pewno będą się kręcić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted November 5, 2018 Author Share Posted November 5, 2018 W dniu 3.11.2018 o 16:19, Runner napisał: Używałem Forka 2,0 SG z reduktorem dla takiej łódki, bez najmniejszych problemów zarówno na trasie jak i przy slipowaniu. tak też myślałem ale wolałem się upewnić. Dzięki za info. Link to comment Share on other sites More sharing options...
P4uk4 Posted November 5, 2018 Share Posted November 5, 2018 Targane Forkiem SH 2.0 N/A, zarówno podczas trasy jak i przy samym wyciąganiu nie było problemu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niemiec Posted November 22, 2018 Share Posted November 22, 2018 Ja próbowałem 2.0 XT slipować 6.5 łódź ale niestety na stromym slipie był problem właśnie z momentem. Dopiero po wymianie skrzyni na tą z reduktorem daje radę. Bez reduktora nie polecam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now