Skocz do zawartości

Opony z rantem ochronnym, pozdzierane felgi


Jaceko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam Legasia rok 2007 na oryginalnych felgach aluminiowych 17'. Problem z nimi jest taki, że trudno dobrać odpowiednie opony żeby nie pozdzierać rantów. Subaru zakupiłem na oponach Continental i felgi były praktycznie po całej średnicy pozdzierane gdyż opona niemal była na równi z felgą. Więc celem moim było kupienie opon z rantem ochronnym. Toteż oddałem na wiosnę felgi do renowacji i kupiłem opony Fulda Sport Control 2, które po osadzeniu na felgę idealnie ją chroniły. Przez całe lato nawet ryski nie miałem. Natomiast na zimę kupiłem Kleber Krisalp HP3, też niby z rantem ochronnym, które po założeniu odstają po za obrys felgi minimalnie. Wiedziałem, że mogą być z tym problemy, no i dzisiaj przeciskając się przez przycmentarne uliczki niestety 2 felgi już zadarłem, raptem tydzień po założeniu nowych opon:/ Póki świeże, chciałbym jeszcze te opony odsprzedać z niewielką stratą, a zakupić takie, które wyeliminują mi ten problem.

Wobec tego proszę Was żebyście przedstawili swoje doświadczenia z oponami, najlepiej właśnie na tych felgach i jeżeli jest możliwe to zamieścili jakieś zdjęcia. Wydaje mi się, że jest to raczej powszechny problem, bo znajomy też ma pozdzierane te same felgi i wobec tego jest zasadność do założenia nowego tematu. Ja swoją drogą jak będę miał okazję to wyślę również jak oba komplety opon (letnie i zimowe) siedzą na feldze.

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Fabryczna felga ma 7 cali szerokości więc jeśli zakładasz oponę o standardowej szerokości 215 mm to wszystko powinno być ok.

 

Szerokość opony    Dopuszczalna szerokość felgi    Zalecana szerokość felgi 

215 mm           6,0 – 8,0                                                 7,0              

 

Wydaje mi się, że bardziej to kwestia właściwego użytkowania auta i nie przyklejania się do krawężników. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, dzięki za pomoc, z pewnością właściwie zdiagnozowaliście problem...

W poprzednim samochodzie miałem felgi w tym samym rozmiarze, nawet opony o tym samym profilu, ale przez 6 lat użytkowania w zimie i lecie nie miałem nigdy tego typu uszkodzenia felgi. Tak jak wspominałem po poprzedniku odziedziczyłem felgi zjechane na praktycznie całym obwodzie, więc może jednak to coś więcej niż kiepski driver? Zresztą Fuldy, które zakupiłem o wiele inaczej siedzą na feldze, niż poprzednie Continentale. Ja wiem, że odpowiednie najechanie na krawężnik nie spowodowało by uszkodzenia, ale akurat to była sytuacja patowa. Przy czym jestem przekonany, że na letnim komplecie nic by się nie stało. Zresztą w ruchu miejskim często nie ma idealnych warunków, szczególnie jak się przeciskać przez ciasne, pozastawiane samochodami, uliczki.

Więc prośba, zamiast sypać "dobrymi radami" proszę o konkretne porady, ponieważ wiem, że taka jest specyfika tych felg, a chcę znaleźć kompleksowe rozwiązanie. Gdyby nie to, że wspomniane Fuldy idealnie pasują do tych felg, to może faktycznie bym stwierdził, że trzeba się po prostu przyzwyczaić, ale w tym przypadku po prostu chcę znaleźć odpowiednik zimowy i nie zastanawiać się czy kolejny napotkany krawężnik spowoduje jakieś uszkodzenie czy też nie...

Pozdrawiam, Jacek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od wielkości tego rantu ochronnego, każda opona ma inny tzn. bardziej lub mniej wystający na zewnątrz a tym samym mniej lub bardziej chroniący, przy zakupie opon pewnie nie zwróciłeś na to uwagi myśląc rant to rant a tak nie jest, o odpowiednim doborze szer. opony do szer. felgi chyba nie trzeba pisać. Ja mieszkam w Berlinie i jak trzeba codziennie parkować na zapałkę lub przeciskać się wąskimi uliczkami to to rozumiem i nawet najbardziej doświadczonym kierowcom się zdarza przytrzeć nie tylko felgi:P. Także kupując opony nie zamawiamy na allegro/oponeo bo taniej tylko jedziemy do hurtowni i macamy oponę paluszkami tudzież mierzymy sobie odsadzenie tego rantu .

są felgi których po prostu się nie da ochronić bo nie ma takiego rantu który ochroniłby wybrzuszoną na zewnątrz felgę, nie wiem jakie masz felgi kolego

Edytowane przez leonard17
zapomniałem dodać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Właśnie kupując opony letnie mocno zwróciłem na to uwagę żeby odpowiednio wystawały po za obrys, ale przyznam, że trochę po macoszemu podszedłem przy zakupie zimówek, stąd teraz taki temat. Chociaż z drugiej strony przed założeniem na felgę trudno ocenić jaki ostatecznie będzie efekt, nawet wulkanizator z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem nie był mi w tym zakresie doradzić. Dlatego dla potomnych napiszę, że Kleber Krisalp HP3 nie nadaje się do oryginałów od Legasia IV, ale za to Fulda Sport Control 2 jako letnia opona to super sprawa, ponadto, już po za tematem, idealna du Subaraków ze względu na błogą ciszę (bardzo dobry indeks hałasu). Prosiłbym też o Wasze opinie, konkretnie osób posiadających oryginały, bo jak już zostało ustalone w innych felgach tego problemu w ogóle może nie być, ja przynajmniej się pierwszy raz z nim zetknąłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...