Jump to content

VW 4motion, EDS, XDS


Jacky X

Recommended Posts

Volkswagena system 4motion ma swoich zwolenników i przeciwników. Wiadomo. Subaru i Mitsu rulez :)

 

Ale mnie chodzi o pewną funkcję tego systemu. Otóż niektóre auta za kwotę 3000zł mają coś takiego jak ręczna blokada mechanizmu różnicowego. Co to jest mniej więcej wiem. Inne pozbawione tego przycisku mają EDS czyli elektroniczną blokadę. Zresztą z z manualną też elektroniczną mają. Ta elektroniczna działa podczas jazdy na nawierzchni o zmniejszonej przyczepnośći.

 

Manualna ma zadziałać jak wjedziemy w grząski teren i ma nam pozwolić powolutku się wygrzebać.

 

1) I tu pytanie i prośba do forumowych wyjadaczy 4x4.  Na ile VW ręczna blokada mechanizmu różnicowego jest skuteczna i pomocna ? Warto czy nie ?

2) Czy samochód bez manualnej blokady można doposażyć w taką blokadę bez totalnej rzeźby ?

Link to comment
Share on other sites

za 3 k zł mówisz o wozach z początku lat 90tych?

Początkowe 4motion, było bliźniakiem q z audi. W audi B4 był taki bajer- przyciskiem DIFF blokowało się napęd tylnej osi- tylne koła ciągnęły równo- chociaż podczas zabaw w zaspach przycisk był klikany jak już był prawie zawis na brzuchu- wtedy było za późno. Dla mnie jako laika- brak +, raczej bajer, żeby lepiej na śniegu powykręcać ewolucje.  Dlaczego boisz się EDS? W A6 C4 dawał radę wyśmienicie, wyjazd z podmokłej łąki, dojazd do działki etc. wyśmienicie.

 

 

AAA no i jeśli mowa o 4motion za 3 kzł- to chyba raczej jeszcze nazewnictwo syncro rządziło nieprawdaż?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 31.10.2018 o 09:21, Jacky X napisał:

Ale mnie chodzi o pewną funkcję tego systemu. Otóż niektóre auta za kwotę 3000zł mają coś takiego jak ręczna blokada mechanizmu

 

30 minut temu, hugo napisał:

Quattro i syncro za 3k to raczej skarbonka,

 

3 godziny temu, Dymian napisał:

za 3 k zł mówisz o wozach z początku lat 90tych?

 

 

 

chyba chodzi o dopłatę rzędu 3k PLN w przypadku zakupu nowego auta za system blokady mechanizmu różnicowego tylnej osi

 

 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Ayu napisał:

XDS uruchamia się za pomocą komputera  mając odpowiedni program do kodowania i kabel do OBD. Nie kosztuje to tyle.

 

W nowych VAG-ach XDS jako "linjki kodu ESP" są szeroko dostępne bez dopłat jako wyposażenie auta, jest to nic innego jak stosowane przez Subaru ATV (Active Torque Vectoring) działa na przednią oś (tą stale napędzaną) czy to w FWD czy Haldex.

 

W Golfie chyba GTI Performance była/jest  montowana aktywna, mechaniczna szpera na przedniej osi.

 

Natomiast w niektórych modelach budowanych inaczej jak "osobówki" napęd 4Motion to nie Haldex (przód z dopinanym tyłem) i tam w ramach dopłaty można mieć blokadę tylnego mechanizmu różnicowego (a może także centralnego) wtedy taki model różni się fizycznie budową od wersji bez takiej blokady. 

Link to comment
Share on other sites

  • Witam. Oczywiście 3k to dopłata za blokadę z konfiguratora. A to nie początek komplikacji. Wiadomo, że auta z placu są w lepszych cenach niż te na zamówienie itp.
  • Chodzi o to ,czy taką blokadę można dołożyć do golasa ?
  • fa6733ef8582bddb.jpg
Link to comment
Share on other sites

20 minut temu, Jacky X napisał:

Multivan

 

tam akurat jest Haldex (lub haldexopodbne rozwiązane) za dopłatą z blokadą tylnego mostu 

 

kumple ma takiego właśnie z tą blokadą, do czego chcesz tej blokady używać bo ona się przydaje tylko do wyjazdu po luźnym i dość szybko dezaktywuje po przekroczeniu jakiejś niskiej prędkości

 

dobre do wyjechania z cięższego terenu np. wyciągając łódkę z wody itp. ale nie bierze udziału w trakcie jazdy po drogach 

 

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie jak napisałeś. Raz w roku zdarza się sytuacja gdzie zblokowany napęd pozwoli wyciągnąć się z lodu, błocka. Ciekawy jestem czy jest wiązka w aucie i można to odblokować w kompie bo zapewne jest zblokowane i podmieniając/doposażając dyfer mieć tę funkcjonalność.

 

PS. Do wyciągania łódki lepsza vitara . A cena prawie ta sama co tej blokady :mrgreen:

PS2. Blokada działa do prędkości 45km/h . Generalnie chodzi o to by w ogóle ruszyć z miejsca tam gdzie jedno koło się kręci a drugie stoi.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...