marhof Opublikowano 29 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2018 (edytowane) Tak się zastanawiam, z racji kończącego się sprzęgła i synchronizatorów w obecnym, seryjnym manualu, nad swapem skrzyni z wolnossącego Forka SG 2.0. Czy ktoś to przerabiał? Wiem, że się da - pytanie tylko czy jest sens i czy da to zamierzony efekt. A youtube można sobie obejrzeć wyczyny takiego gościa: Cel: większa sprawność auta na odcinkach terenowych podczas Subariad - chodzi o powolną jazdę, po kamieniach, pod górę. Bez pałowania do odcinki Jednocześnie chciałbym zachować sprawność w poruszaniu się 'w trasie'. Wątpliwości/pytania: 1. 2.0 ma seryjnie odrobinę mniejsze sprzęgło - nie wiem czy da radę zastosować takie jak fabrycznie w 2.5 XT 2. Wytrzymałość skrzyni i napędów - czy połączenie 2.5T (niedłubany, seryjny) ze skrzynią z 2.0 to dobre połączenie. 3. Czy przy załączonym reduktorze i mocy 2.5 XT nie ukręcą się półosie 4. Przełożenie - FXT ma 4.111. Jakie przełożenie mają Forki 2.0 w manualu? 5. Wynikające pośrednio z poprzedniego: czy przy całkowitym przełożeniu napędów, auto nie będzie wolniejsze/szybsze... - Czy ktoś posiadający Forka 2.0 NA z ręczną skrzynią może powiedzieć jaką ma prędkość obrotową silnika przy 100km/h ? Porównawłbym z obecnym, seryjnym setupem 6. FXT SG ma seryjnie z tyłu LSD w dyfrze. W terenie z moich obserwacji wynika, że nic to nie daje. Z tego co wiem, wszystkie Forki 2.0 miały otwarty dyfer. Czy utrata LSD jest tego warta? 7. Czy jest coś co powinienem wziąć pod uwagę w szczególności? Na razie badam temat teoretycznie. Edytowane 29 Października 2018 przez marhof Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 29 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2018 Lepszy automat. Tyle że to już jest rzeźba i lepiej kupić takie auto Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 29 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2018 1 minutę temu, coocer napisał: Lepszy automat. Tyle że to już jest rzeźba i lepiej kupić takie auto Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka Rzecz w tym, że już miałem Forka SG z automatem - to był 2.5 NA O ile w terenie był genialny, to na asfalcie bardzo mnie irytował. Wtedy przesiadłem się na FXT w manualu. Teraz chciałbym mieć ciastko i zjeść ciastko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 29 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2018 Rzecz w tym, że już miałem Forka SG z automatem - to był 2.5 NA O ile w terenie był genialny, to na asfalcie bardzo mnie irytował. Wtedy przesiadłem się na FXT w manualu. Teraz chciałbym mieć ciastko i zjeść ciastko Dokładnie mam 2,5 z US no i racja, zmiany biegów mierzy się za pomocą kalendarza Cała motoryzacja to jedna wielka cukiernia Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafaelo Opublikowano 29 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2018 Zastanawiam się też na taką operacją ale w swoim Forku SF i mam tylko jedną obawę czy półosie dadzą radę przy ostrym katowaniu np. w miękkim podłożu przy dobrej i przyczepnej oponie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 29 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2018 Dać to by dały, tylko nie wiem czy nie trzeba będzie założyć z manuala przy swapie skrzyni-wału-dyfra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gazik Opublikowano 30 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2018 Zbroisz się na Gruzję? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beren Opublikowano 30 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2018 2.0 niektóre miały LSD z tyłu ale też nie wiele dawał. No ale można wiekszy założyć jak juz rozbierasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 30 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2018 2.0 niektóre miały LSD z tyłu ale też nie wiele dawał. No ale można wiekszy założyć jak juz rozbierasz Wszystkie forestery SG mają LSD z tyłu ale fakt, daje niewiele Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 30 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2018 38 minut temu, Gazik napisał: Zbroisz się na Gruzję? Na pewno do Gruzji będę musiał ogarnąć obecną skrzynię + nowe sprzęgło A że w podobnych piniądzach (alternatywnie do remontu) można czegoś alternatywnego spróbować... kusi. Po lekturze internetów niestety jak na razie okazuje się, że Forki SF miały 'lepsze' przełożenie reduktora - 1.447:1, w SG już tylko 1.196. Natomiast skrzynie w SF miały dużo delikatniejsze komponenty dla 1go i wstecznego biegu, co często kończyło się awarią. Nie wiem jak w Imprezach wolnossących, nie sprawdzałem jeszcze. W Australii jest firma która zajmuje się serwisem skrzyń dla subaraków i oferują przebudowane skrzynie z redukcją 1.6:1, ale wolę nawet nie wiedzieć, ile to kosztuje (transport pewnie drugie tyle co sama skrzynia ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartosz-B Opublikowano 30 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2018 21 godzin temu, coocer napisał: Dokładnie mam 2,5 z US no i racja, zmiany biegów mierzy się za pomocą kalendarza Wy tam macie 4EAT czy 5EAT? jak 5 to nie widzę problemu przy zmianie biegów, można ją skutecznie usprawnić 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 30 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2018 43 minuty temu, Bartosz-B napisał: Wy tam macie 4EAT czy 5EAT? 2.5 NA - 4EAT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 30 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2018 (edytowane) . Edytowane 8 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beren Opublikowano 31 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2018 Wiem że Zbyszek z Mechaników (serwis nie-aso w wawie) do swojego forka 2.0xt wrzucił skrzynię z reduktorem wiec chyba cos sie da ;). Mozesz podpytac ewentualnie.. I ja to jestem prawie pewien że forek SG to ma przełożenie 1:4... legacy/outbacki/imprezy miały mniejsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 31 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2018 18 godzin temu, gorion napisał: Mogłeś wybrać po prostu inne ciastko: 2.5xt w automacie i mieć wszystko ;-) Na asfalcie też świetnie daje sobie radę o ile nie podróżujesz powyżej 130-140 ze stałą prędkością, wtedy faktycznie brakuje 5'tki. Nie czytałem o takim eksperymencie na który chcesz się porwać, więc jak przystało na takowy obarczony jest dużym ryzykiem zwłaszcza przy dalekich wypadach. A jak co się posypie, nie zgra itp to będzie mega-klops. Myślę że na pewno nie zmieścisz się w podobnych pieniądzach, tych co planujesz włożyć w serwis fabrycznego rozwiązania - ja bym się już trzymał tego ostatniego. Albo kupiłbym drugiego Subaraka do zadań specjalnych w terenie ;-) nie będzie tak szkoda jak coś się porysuje, zadrapie czy podtopi w błocku. Były spore dysproporcje w osiągach (m.in. ~1.5s w sprincie do setki) między tymi dwiema opcjami, a automatu miałem serdecznie dość po 1,5 roku. W ogóle nie było takiej opcji żeby drugi raz się pakować w 4EAT... ale doceniam tę konstrukcję za trwałość i niezawodność. Ten subarak to właśnie jest 'ten drugi' do zadań specjalnych (subariady), już jest cały porysowany Bardzo ciekawy temat znalazłem na forum http://offroadsubarus.com/archive/index.php/t-4384.html You also need to be aware that there are other significant differences between the SF 5MT/DR box and the SG 5MT/DR box. Synchro rings, for one (much better in the SG); gear ratios in 1st, 2nd and 5th for another ... The SG box has slightly lower (numerically) ratios than the SF in 1st and 2nd (3.454:1 and 2.062:1 vs 3.545:1 and 2.111:1); and a LOT lower in 5th (0.780:1 vs 0.871:1). Better to swap the LR gear set over than muck up the HR gearing in your existing SG box, IMNSHO. W samym wątku wielokrotnie pojawia się info o przełożeniu 1.19:1 w SG i 1.44:1 w SF. Będę szukał dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malyboss Opublikowano 1 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2018 W dniu 29.10.2018 o 20:39, marhof napisał: Czy ktoś posiadający Forka 2.0 NA z ręczną skrzynią może powiedzieć jaką ma prędkość obrotową silnika przy 100km/h ? Porównawłbym z obecnym, seryjnym setupem Proszę bardzo 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Odkopie temat ma mam porozbijanego forka SG po lift 2.0 158KM 5M z reduktorem i forka sg przed lift 2.5 XT 5M w którym pada skrzynia, pytanie czy podejdzie taki swapik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2019 a nie boisz się zmielenia? 2.5T ma nieporównywalnie większy moment. druga sprawa to zdjecie z oprotami. Skrzynia 2.5T przy 2500 rpm to 100km/h a w NA 2750 to 100km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się