Skocz do zawartości

Legacy z jakim silnikiem


Krzysztof Poźniak

Rekomendowane odpowiedzi

 
Jak dla mnie nie. Zbyt wiele 2,5 miałem okazję naprawiać - zwykle panewka z powodu niemożności upilnowania poziomu oleju (trasa - autostrada). Zbyt cienkie pierścienie zastosowane w 2,5 04- moim zdaniem baaaardzo osłabiają pozycję tego silnika względem niezawodnego 2,0. A brak mocy nie pozwala dorównać 3,0.
Także jak zwykle - kompromis jest zgniły.
Jak ktoś nie ma zwyczaju sprawdzania oleju w 2,5 to może mieć niemiła niespodziankę :mrgreen:
Mój brat zarżnął 2 silniki w legackach IV na autostradzie zanim zaczął sprawdzać olej regularnie.

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Dzixd napisał:

Jak ktoś nie ma zwyczaju sprawdzania oleju w 2,5 to może mieć niemiła niespodziankę :mrgreen:
Mój brat zarżnął 2 silniki w legackach IV na autostradzie zanim zaczął sprawdzać olej regularnie.
 

Pochwal się jaką prędkość podróżną preferuje brat :evil2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pochwal się jaką prędkość podróżną preferuje brat :evil2:
Normalną, autostradową w UK. Teraz to sprawdza olej co tankowanie :mrgreen:

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dzixd napisał:

Normalną, autostradową w UK. Teraz to sprawdza olej co tankowanie :mrgreen:

Wysłane z mojego mądrego telefonu
 

 

 

zawsze mnie to zastanawialo, jeden z najpotrzebniejszych plynow i jeden ktorego poziomu zaniedbanie prowadzi do powaznej usterki silnika a prawie nikt nie montuje fabrycznie czujnika poziomu oleju. Wiem ze taki czyjnik to nie moze byc zwykly plywak i pokazywac bedzie poziom tylko przed odpaleniem ale ile to by subarowych silnikow uratowalo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Tinuviel napisał:

 

 

zawsze mnie to zastanawialo, jeden z najpotrzebniejszych plynow i jeden ktorego poziomu zaniedbanie prowadzi do powaznej usterki silnika a prawie nikt nie montuje fabrycznie czujnika poziomu oleju. Wiem ze taki czyjnik to nie moze byc zwykly plywak i pokazywac bedzie poziom tylko przed odpaleniem ale ile to by subarowych silnikow uratowalo :)

W Renault Megane z 2000 roku miałem taki czujnik, przed odpaleniem pokazywał stan oleju i w sumie to by wystarczyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Orear napisał:

To raczej kwestia lenistwa jeżeli komuś nie chce się poświęcić minuty na sprawdzenie tego co dzieje się pod maską przed podróżą, a kolejny czujnik, pływak czy inne urządzenie pomiarowe to kolejna rzecz do zepsuscia się. 

 

spoko, poziom paliwa tez mozna by mierzyc bagnetem - jeden czujnik do popsucia mniej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wasza dyskusja o mierniku poziomu oleju jest trochę bez sensu.

1) Producent nie przewidział i koniec.

2) W silnikach 2,0 i 3,0 co do zasady nie ma problemu z nadmiernym zużywaniem oleju i kontrola poziomu nie musi być tak częsta.

3) Jeśli w silnikach 2,5 co najmniej bardzo często występuje problem ze znikaniem oleju, a "nie biorące" są wyjątkiem, to świadczy to o wadzie konstrukcyjnej...

Koniec, kropka.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, house_1 napisał:

Wasza dyskusja o mierniku poziomu oleju jest trochę bez sensu.

1) Producent nie przewidział i koniec.

2) W silnikach 2,0 i 3,0 co do zasady nie ma problemu z nadmiernym zużywaniem oleju i kontrola poziomu nie musi być tak częsta.

3) Jeśli w silnikach 2,5 co najmniej bardzo często występuje problem ze znikaniem oleju, a "nie biorące" są wyjątkiem, to świadczy to o wadzie konstrukcyjnej...

Koniec, kropka.

 

w sumie racja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 10.11.2018 o 08:14, house_1 napisał:

3) Jeśli w silnikach 2,5 co najmniej bardzo często występuje problem ze znikaniem oleju, a "nie biorące" są wyjątkiem, to świadczy to o wadzie konstrukcyjnej...

Koniec, kropka.

Silnik ma wytrzymać 100 tys km albo okres gwarancyjny ... a wystarczyłaby większa miska olejowa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale większa miska olejowa i tak nie zmieni poboru oleju przecież 

A jeśli będzie brać 1l/1000km 

To I tak będzie trzeba dolewać mimo 7l miski olejowej bo i tak większość aut ma około 1l na miarę między minimum A maximum 

Ale większa miska olejowa i tak nie zmieni poboru oleju przecież 

A jeśli będzie brać 1l/1000km 

To I tak będzie trzeba dolewać mimo 7l miski olejowej bo i tak większość aut ma około 1l na miarę między minimum A maximum więc i tak będzie na poziomie minimalnym  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, chudy__ napisał:

To I tak będzie trzeba dolewać mimo 7l miski olejowej bo i tak większość aut ma około 1l na miarę między minimum A maximum więc i tak będzie na poziomie minimalnym  :)

 

Tylko że podczas eksploatacji olej się degraduje - fizycznie i chemicznie. Jeśli jest go więcej, dzieje się to wolniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W innych silnikach typu boxer niemieckiej produkcji wchodzi ponad 7 litrów oleju (jak nie więcej). Ten producent doskonale zdaje sobie sprawę, że takie położenie tłoków sprzyja spaleniu oleju. Niestety z tego czy innego powodu Alfa zrezygnowała z silników typu boxer. Ferrari też zrezygnowało .... .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...