Dzixd Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 Jak dla mnie nie. Zbyt wiele 2,5 miałem okazję naprawiać - zwykle panewka z powodu niemożności upilnowania poziomu oleju (trasa - autostrada). Zbyt cienkie pierścienie zastosowane w 2,5 04- moim zdaniem baaaardzo osłabiają pozycję tego silnika względem niezawodnego 2,0. A brak mocy nie pozwala dorównać 3,0. Także jak zwykle - kompromis jest zgniły. Jak ktoś nie ma zwyczaju sprawdzania oleju w 2,5 to może mieć niemiła niespodziankę Mój brat zarżnął 2 silniki w legackach IV na autostradzie zanim zaczął sprawdzać olej regularnie. Wysłane z mojego mądrego telefonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
euyot Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 (edytowane) Szybko się uczy Ja mam odruch. Olej i ciśnienienie w oponach sprawdzam. Edytowane 9 Listopada 2018 przez euyot 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 54 minuty temu, Dzixd napisał: zanim zaczął sprawdzać olej Jednak w końcu się nauczył? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartosz-B Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 1 godzinę temu, Dzixd napisał: Jak ktoś nie ma zwyczaju sprawdzania oleju w 2,5 to może mieć niemiła niespodziankę Mój brat zarżnął 2 silniki w legackach IV na autostradzie zanim zaczął sprawdzać olej regularnie. Pochwal się jaką prędkość podróżną preferuje brat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 Pochwal się jaką prędkość podróżną preferuje brat Normalną, autostradową w UK. Teraz to sprawdza olej co tankowanie Wysłane z mojego mądrego telefonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tinuviel Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 Godzinę temu, Dzixd napisał: Normalną, autostradową w UK. Teraz to sprawdza olej co tankowanie Wysłane z mojego mądrego telefonu zawsze mnie to zastanawialo, jeden z najpotrzebniejszych plynow i jeden ktorego poziomu zaniedbanie prowadzi do powaznej usterki silnika a prawie nikt nie montuje fabrycznie czujnika poziomu oleju. Wiem ze taki czyjnik to nie moze byc zwykly plywak i pokazywac bedzie poziom tylko przed odpaleniem ale ile to by subarowych silnikow uratowalo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawskip Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 1 godzinę temu, Tinuviel napisał: zawsze mnie to zastanawialo, jeden z najpotrzebniejszych plynow i jeden ktorego poziomu zaniedbanie prowadzi do powaznej usterki silnika a prawie nikt nie montuje fabrycznie czujnika poziomu oleju. Wiem ze taki czyjnik to nie moze byc zwykly plywak i pokazywac bedzie poziom tylko przed odpaleniem ale ile to by subarowych silnikow uratowalo W Renault Megane z 2000 roku miałem taki czujnik, przed odpaleniem pokazywał stan oleju i w sumie to by wystarczyło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceknie Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 Serwis i mechanicy muszą zarobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 To raczej kwestia lenistwa jeżeli komuś nie chce się poświęcić minuty na sprawdzenie tego co dzieje się pod maską przed podróżą, a kolejny czujnik, pływak czy inne urządzenie pomiarowe to kolejna rzecz do zepsuscia się. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tinuviel Opublikowano 10 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2018 13 godzin temu, Orear napisał: To raczej kwestia lenistwa jeżeli komuś nie chce się poświęcić minuty na sprawdzenie tego co dzieje się pod maską przed podróżą, a kolejny czujnik, pływak czy inne urządzenie pomiarowe to kolejna rzecz do zepsuscia się. spoko, poziom paliwa tez mozna by mierzyc bagnetem - jeden czujnik do popsucia mniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 10 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2018 Wasza dyskusja o mierniku poziomu oleju jest trochę bez sensu. 1) Producent nie przewidział i koniec. 2) W silnikach 2,0 i 3,0 co do zasady nie ma problemu z nadmiernym zużywaniem oleju i kontrola poziomu nie musi być tak częsta. 3) Jeśli w silnikach 2,5 co najmniej bardzo często występuje problem ze znikaniem oleju, a "nie biorące" są wyjątkiem, to świadczy to o wadzie konstrukcyjnej... Koniec, kropka. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tinuviel Opublikowano 10 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2018 11 godzin temu, house_1 napisał: Wasza dyskusja o mierniku poziomu oleju jest trochę bez sensu. 1) Producent nie przewidział i koniec. 2) W silnikach 2,0 i 3,0 co do zasady nie ma problemu z nadmiernym zużywaniem oleju i kontrola poziomu nie musi być tak częsta. 3) Jeśli w silnikach 2,5 co najmniej bardzo często występuje problem ze znikaniem oleju, a "nie biorące" są wyjątkiem, to świadczy to o wadzie konstrukcyjnej... Koniec, kropka. w sumie racja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
llkuba Opublikowano 19 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2018 W dniu 10.11.2018 o 08:14, house_1 napisał: 3) Jeśli w silnikach 2,5 co najmniej bardzo często występuje problem ze znikaniem oleju, a "nie biorące" są wyjątkiem, to świadczy to o wadzie konstrukcyjnej... Koniec, kropka. Silnik ma wytrzymać 100 tys km albo okres gwarancyjny ... a wystarczyłaby większa miska olejowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 19 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2018 3 minuty temu, llkuba napisał: ...wystarczyłaby większa miska olejowa. Pewnie, pewnie. Dlaczego mamy wlewać 4-6L oleju, kiedy moglibyśmy 8-12. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
llkuba Opublikowano 19 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2018 2 minuty temu, WOJO napisał: Dlaczego mamy wlewać 4-6L oleju, kiedy moglibyśmy 8-12. W czołgu wchodzi 55 litrów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 19 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2018 Teraz, llkuba napisał: W czołgu wchodzi 55 litrów Czyli mam nie narzekać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 19 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2018 47 minut temu, llkuba napisał: wystarczyłaby większa miska olejowa. .....i grubsze pierścienie...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 19 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2018 42 minuty temu, house_1 napisał: .....i grubsze pierścienie...... Do tej pory zachodzę w głowę, dlaczego tego nie poprawiono. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 20 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2018 Jak to nie poprawiono? Poprawiają.... co generacja (licząc od 1996 roku i EJ25) to problem coraz większy..... a FB25 to już rekord wszechczasów..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
llkuba Opublikowano 20 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2018 12 godzin temu, WOJO napisał: Czyli mam nie narzekać? Subaru ma opinie, że lubi olej . Czołg potrafi spalić 5 litrów oleju a nawet więcej na jedną motogodzine w zależności od terenu i stylu jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 20 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2018 Ale większa miska olejowa i tak nie zmieni poboru oleju przecież A jeśli będzie brać 1l/1000km To I tak będzie trzeba dolewać mimo 7l miski olejowej bo i tak większość aut ma około 1l na miarę między minimum A maximum Ale większa miska olejowa i tak nie zmieni poboru oleju przecież A jeśli będzie brać 1l/1000km To I tak będzie trzeba dolewać mimo 7l miski olejowej bo i tak większość aut ma około 1l na miarę między minimum A maximum więc i tak będzie na poziomie minimalnym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
llkuba Opublikowano 20 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2018 2 godziny temu, chudy__ napisał: większość aut Subaru to nie większość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 20 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2018 9 godzin temu, chudy__ napisał: To I tak będzie trzeba dolewać mimo 7l miski olejowej bo i tak większość aut ma około 1l na miarę między minimum A maximum więc i tak będzie na poziomie minimalnym Tylko że podczas eksploatacji olej się degraduje - fizycznie i chemicznie. Jeśli jest go więcej, dzieje się to wolniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
llkuba Opublikowano 20 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2018 W innych silnikach typu boxer niemieckiej produkcji wchodzi ponad 7 litrów oleju (jak nie więcej). Ten producent doskonale zdaje sobie sprawę, że takie położenie tłoków sprzyja spaleniu oleju. Niestety z tego czy innego powodu Alfa zrezygnowała z silników typu boxer. Ferrari też zrezygnowało .... . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 20 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2018 W Alfie zrezygnowali księgowi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się