Skocz do zawartości

Legacy z jakim silnikiem


Krzysztof Poźniak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Chcę kupić Subaru Legacy lub Outback.

Z jakim silnikiem można kupić takie autko żeby się często nie psuło i koszty niebyły duże.

A i mam plan zagazować.

Na co zwrócić uwagę przy oglądaniu samochodu? 

https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-outback-subaru-legacy-outback-2007r-ID6B52IL.html#27f302ab28

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Chcę kupić Subaru Legacy lub Outback.

Z jakim silnikiem można kupić takie autko żeby się często nie psuło i koszty niebyły duże.

A i mam plan zagazować.

Na co zwrócić uwagę przy oglądaniu samochodu? 

https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-outback-subaru-legacy-outback-2007r-ID6B52IL.html#27f302ab28

2.0 SOHC Najprostsza konstrukcja najtańsza w użytkowaniu, szczególnie przy LPG ale i za razem najsłabsza. Niemniej jednak już ponad 2 lata jeżdżę 350 tys km niedługo licznik wyświetli i nie narzekam. No może czasami coś tam pod nosem pomruczę jak mnie Janusz w zaczipowanym Passacie TDi wyprzedzić próbuję ale zima idzie, ślisko będzie więc i ten "problem" odpadnie :-P

 

poszło z fona

 

 

 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Krzysztof Poźniak napisał:

Witam 

Chcę kupić Subaru Legacy lub Outback.

Z jakim silnikiem można kupić takie autko żeby się często nie psuło i koszty niebyły duże.

A i mam plan zagazować.

Na co zwrócić uwagę przy oglądaniu samochodu? 

https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-outback-subaru-legacy-outback-2007r-ID6B52IL.html#27f302ab28

Trochę się różni ten poliftowy amerykanin od tego dostępnego w USA https://www.ebay.com/itm/2009-Subaru-Outback-2-5-i/123446662384?hash=item1cbdfe94f0:g:Wc8AAOSwmrpbmw8f&vxp=mtr

Carfax koniecznie do sprawdzenia

A co do silników to wolnossące sohc 2,5 i 2.0 powinny dać radę


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

H6 to 2,5 litra?

 

W jedyn z wystawionych samochodów  jest info "pali się kontrolka CHECK-ENGINE na zdjęciu również widać kod błędu P0171 który oznacza ubogą mieszankę"

czy taki samochód można kupić i ten błąd wystarczy wykasować czy niestety trzeba coś wymieniać?

Czy dać sobie spokój z tym egzemplarzem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Krzysztof Poźniak napisał:

H6 to 2,5 litra?

 

W jedyn z wystawionych samochodów  jest info "pali się kontrolka CHECK-ENGINE na zdjęciu również widać kod błędu P0171 który oznacza ubogą mieszankę"

czy taki samochód można kupić i ten błąd wystarczy wykasować czy niestety trzeba coś wymieniać?

Czy dać sobie spokój z tym egzemplarzem?

 

H6 to 3.0
jakby wystarczyło skasować to tym magicznym urządzeniem ze zdjęcia by go wykasowali ;) Historia owego błędu może być bardziej zawikłana ale równie dobrze może być banalna.
Jak chcesz tego amerykańca to poproś o carfax bo widzę że tam może być ciekawie
pierwszy lepszy link z google
 

szuwa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bież H6, tylko troche z gazem problem, ale za to jazda że hej
Miało być mało psujące się i tanio naprawialne :mrgreen:

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na własnym przykładzie podpowiem ile kosztuje mnie 13 letni OBK H6 i tym samym podjąć decyzję ;) mianowicie w przeliczeniu na 100km na chwilę obecną wydaję około 50PLN z czego 31PLN na LPG (~14,5l/100km) oraz dodatkowo 8PLN na PB a reszta są kosztami eksploatacji, jak "drobne" remonty czy wymiany płynów itp. Statystyka na podstawie 19kkm

Idąc w silnik 2,0 jesteś w stanie obniżyć nieco koszty paliwa o kilka złotych, reszta w zależności od stanu w jakim kupisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy piszą o h6 lub silnikach 2.0, a co do 2.5 jakoś nie bardzo . Po przeglądzie stron ze sprzedażą bardzo dużo jest samochodów z 2.0 lub 2.5 a że lubię przycisnąć zastanawiałem się nad silnikiem  2.5 lub h6. A jak się ma regulacja zaworów co do  silników ? Jaki to koszt i czy w którymś jest łatwiej i taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Krzysztof Poźniak napisał:

Po przeglądzie stron ze sprzedażą bardzo dużo jest samochodów z 2.0 lub 2.5 a że lubię przycisnąć zastanawiałem się nad silnikiem  2.5 lub h6

Myślę, że 2.0 165KM i 2.5 173KM jadą bardzo podobnie.

8 godzin temu, Krzysztof Poźniak napisał:

A jak się ma regulacja zaworów co do  silników ? Jaki to koszt i czy w którymś jest łatwiej i taniej.

W SOHC koszt to około 300zł, w DOHC trzeba wyjmować silnik i koszty się robią nieciekawe :mellow:

 

Tak dla informacji:

2.0 137KM - SOHC

2.0 150KM - DOHC

2.0 165KM - DOHC

2.5 173KM - SOHC

3.0 245KM - DOHC

 

Na USA jeszcze było:

2.5 XT 250KM - DOHC

 

Na Japonię:

2.0 TwinTurbo 280KM - DOHC 

 

:yahoo:

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Oczkoo15 napisał:

Myślę, że 2.0 165KM i 2.5 173KM jadą bardzo podobnie.

W SOHC koszt to około 300zł, w DOHC trzeba wyjmować silnik i koszty się robią nieciekawe :mellow:

 

W 2.0 nie trzeba wyjmować silnika, ale fakt że kosztuje to więcej niż w SOHC (na oryginalnych nowych uszczelkach zapłaciłem 800 zł) 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Slawskip napisał:

W 2.0 nie trzeba wyjmować silnika, ale fakt że kosztuje to więcej niż w SOHC (na oryginalnych nowych uszczelkach zapłaciłem 800 zł) 

Ok, dobrze wiedzieć :)

Na pewno w 3.0 H6 trzeba wyjąć silnik i tym przypadku regulacja zaworów kosztuje najwięcej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie za wyjaśnienia , Oczkoo świetnie trafiłeś z tym który to sohc a dohc bo się gubiłem ;)Chęci są na h6 tylko nie wiem.czy portfel wytrzyma jak będzie trzeba regulację zaworów zrobić i chyba zdecyduje się szukać z silnikiem 2.5 .

A jeszcze jedno pytanie nie doświadczonego jaki jest koszt tak mnie więcej regulacji zaworów w dohc?

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Krzysztof Poźniak napisał:

A jak często to się robi? 

Na benzynie może się okazać, że nigdy nie będziesz się tym przejmował podczas swojej przygody z autem. Na gazie zaś jest to częstszy problem, ale przy dobrej instalacji może się skończyć jedynie na sprawdzaniu luzów, bez konieczności ich regulacji. 

Na moim przykładzie, 160kkm na benzynie bez LPG - brak objawów wskazujących na regulację i nigdy taka regulacja nie była robiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.10.2018 o 18:07, Dzixd napisał:

Miało być mało psujące się i tanio naprawialne :mrgreen:

Wcale się tak często nie psuje...

 

H6+manual:yahoo:

Nie musi byc w spalaniu dużo gorzej niż 2.5... prawda oczkoo15?

Edytowane przez euyot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, euyot napisał:

Nie musi byc w spalaniu dużo gorzej niż 2.5... prawda oczkoo15?

Prawda, prawda :D

O ile w mieście 2.0 i 2.5 będzie mniej paliło to na trasie H6 jest bardziej oszczędne :OO:

Na trasie przy:

90 można zejść do 8 l/100

120 ok 9l/100

150-160 ok 10-11l/100

180-200 ok 13l/100 

Moje średnie spalanie na co dzień to 12-13 l/100 :) 

PS. W mieście od 15l do 25l :mellow:

Edytowane przez Oczkoo15
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...