Jump to content

Legacy z jakim silnikiem


Krzysztof Poźniak

Recommended Posts

Witam 

Chcę kupić Subaru Legacy lub Outback.

Z jakim silnikiem można kupić takie autko żeby się często nie psuło i koszty niebyły duże.

A i mam plan zagazować.

Na co zwrócić uwagę przy oglądaniu samochodu? 

https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-outback-subaru-legacy-outback-2007r-ID6B52IL.html#27f302ab28

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply
Witam 

Chcę kupić Subaru Legacy lub Outback.

Z jakim silnikiem można kupić takie autko żeby się często nie psuło i koszty niebyły duże.

A i mam plan zagazować.

Na co zwrócić uwagę przy oglądaniu samochodu? 

https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-outback-subaru-legacy-outback-2007r-ID6B52IL.html#27f302ab28

2.0 SOHC Najprostsza konstrukcja najtańsza w użytkowaniu, szczególnie przy LPG ale i za razem najsłabsza. Niemniej jednak już ponad 2 lata jeżdżę 350 tys km niedługo licznik wyświetli i nie narzekam. No może czasami coś tam pod nosem pomruczę jak mnie Janusz w zaczipowanym Passacie TDi wyprzedzić próbuję ale zima idzie, ślisko będzie więc i ten "problem" odpadnie :-P

 

poszło z fona

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Krzysztof Poźniak napisał:

Witam 

Chcę kupić Subaru Legacy lub Outback.

Z jakim silnikiem można kupić takie autko żeby się często nie psuło i koszty niebyły duże.

A i mam plan zagazować.

Na co zwrócić uwagę przy oglądaniu samochodu? 

https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-outback-subaru-legacy-outback-2007r-ID6B52IL.html#27f302ab28

Trochę się różni ten poliftowy amerykanin od tego dostępnego w USA https://www.ebay.com/itm/2009-Subaru-Outback-2-5-i/123446662384?hash=item1cbdfe94f0:g:Wc8AAOSwmrpbmw8f&vxp=mtr

Carfax koniecznie do sprawdzenia

A co do silników to wolnossące sohc 2,5 i 2.0 powinny dać radę


 

Link to comment
Share on other sites

H6 to 2,5 litra?

 

W jedyn z wystawionych samochodów  jest info "pali się kontrolka CHECK-ENGINE na zdjęciu również widać kod błędu P0171 który oznacza ubogą mieszankę"

czy taki samochód można kupić i ten błąd wystarczy wykasować czy niestety trzeba coś wymieniać?

Czy dać sobie spokój z tym egzemplarzem?

 

Link to comment
Share on other sites

41 minut temu, Krzysztof Poźniak napisał:

H6 to 2,5 litra?

 

W jedyn z wystawionych samochodów  jest info "pali się kontrolka CHECK-ENGINE na zdjęciu również widać kod błędu P0171 który oznacza ubogą mieszankę"

czy taki samochód można kupić i ten błąd wystarczy wykasować czy niestety trzeba coś wymieniać?

Czy dać sobie spokój z tym egzemplarzem?

 

H6 to 3.0
jakby wystarczyło skasować to tym magicznym urządzeniem ze zdjęcia by go wykasowali ;) Historia owego błędu może być bardziej zawikłana ale równie dobrze może być banalna.
Jak chcesz tego amerykańca to poproś o carfax bo widzę że tam może być ciekawie
pierwszy lepszy link z google
 

szuwa.jpg

Link to comment
Share on other sites

bież H6, tylko troche z gazem problem, ale za to jazda że hej
Miało być mało psujące się i tanio naprawialne :mrgreen:

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Dzixd napisał:

Miało być mało psujące się i tanio naprawialne :mrgreen:

Mało psujące to może jest (tylko trzeba raz na 200-300kkm zrobić UPG i rozrząd), no ale niestety tanio naprawialne z pewnością nie ;)

Link to comment
Share on other sites

Na własnym przykładzie podpowiem ile kosztuje mnie 13 letni OBK H6 i tym samym podjąć decyzję ;) mianowicie w przeliczeniu na 100km na chwilę obecną wydaję około 50PLN z czego 31PLN na LPG (~14,5l/100km) oraz dodatkowo 8PLN na PB a reszta są kosztami eksploatacji, jak "drobne" remonty czy wymiany płynów itp. Statystyka na podstawie 19kkm

Idąc w silnik 2,0 jesteś w stanie obniżyć nieco koszty paliwa o kilka złotych, reszta w zależności od stanu w jakim kupisz?

Link to comment
Share on other sites

Wszyscy piszą o h6 lub silnikach 2.0, a co do 2.5 jakoś nie bardzo . Po przeglądzie stron ze sprzedażą bardzo dużo jest samochodów z 2.0 lub 2.5 a że lubię przycisnąć zastanawiałem się nad silnikiem  2.5 lub h6. A jak się ma regulacja zaworów co do  silników ? Jaki to koszt i czy w którymś jest łatwiej i taniej.

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Krzysztof Poźniak napisał:

Po przeglądzie stron ze sprzedażą bardzo dużo jest samochodów z 2.0 lub 2.5 a że lubię przycisnąć zastanawiałem się nad silnikiem  2.5 lub h6

Myślę, że 2.0 165KM i 2.5 173KM jadą bardzo podobnie.

8 godzin temu, Krzysztof Poźniak napisał:

A jak się ma regulacja zaworów co do  silników ? Jaki to koszt i czy w którymś jest łatwiej i taniej.

W SOHC koszt to około 300zł, w DOHC trzeba wyjmować silnik i koszty się robią nieciekawe :mellow:

 

Tak dla informacji:

2.0 137KM - SOHC

2.0 150KM - DOHC

2.0 165KM - DOHC

2.5 173KM - SOHC

3.0 245KM - DOHC

 

Na USA jeszcze było:

2.5 XT 250KM - DOHC

 

Na Japonię:

2.0 TwinTurbo 280KM - DOHC 

 

:yahoo:

 

Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, Oczkoo15 napisał:

Myślę, że 2.0 165KM i 2.5 173KM jadą bardzo podobnie.

W SOHC koszt to około 300zł, w DOHC trzeba wyjmować silnik i koszty się robią nieciekawe :mellow:

 

W 2.0 nie trzeba wyjmować silnika, ale fakt że kosztuje to więcej niż w SOHC (na oryginalnych nowych uszczelkach zapłaciłem 800 zł) 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Slawskip napisał:

W 2.0 nie trzeba wyjmować silnika, ale fakt że kosztuje to więcej niż w SOHC (na oryginalnych nowych uszczelkach zapłaciłem 800 zł) 

Ok, dobrze wiedzieć :)

Na pewno w 3.0 H6 trzeba wyjąć silnik i tym przypadku regulacja zaworów kosztuje najwięcej ;)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki panowie za wyjaśnienia , Oczkoo świetnie trafiłeś z tym który to sohc a dohc bo się gubiłem ;)Chęci są na h6 tylko nie wiem.czy portfel wytrzyma jak będzie trzeba regulację zaworów zrobić i chyba zdecyduje się szukać z silnikiem 2.5 .

A jeszcze jedno pytanie nie doświadczonego jaki jest koszt tak mnie więcej regulacji zaworów w dohc?

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, Krzysztof Poźniak napisał:

jaki jest koszt tak mnie więcej regulacji zaworów w dohc?

 

W dniu 1.11.2018 o 10:27, Slawskip napisał:

na oryginalnych nowych uszczelkach zapłaciłem 800 zł

 

Link to comment
Share on other sites

49 minut temu, Krzysztof Poźniak napisał:

A jak często to się robi? 

Na benzynie może się okazać, że nigdy nie będziesz się tym przejmował podczas swojej przygody z autem. Na gazie zaś jest to częstszy problem, ale przy dobrej instalacji może się skończyć jedynie na sprawdzaniu luzów, bez konieczności ich regulacji. 

Na moim przykładzie, 160kkm na benzynie bez LPG - brak objawów wskazujących na regulację i nigdy taka regulacja nie była robiona.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 29.10.2018 o 18:07, Dzixd napisał:

Miało być mało psujące się i tanio naprawialne :mrgreen:

Wcale się tak często nie psuje...

 

H6+manual:yahoo:

Nie musi byc w spalaniu dużo gorzej niż 2.5... prawda oczkoo15?

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, euyot napisał:

Nie musi byc w spalaniu dużo gorzej niż 2.5... prawda oczkoo15?

Prawda, prawda :D

O ile w mieście 2.0 i 2.5 będzie mniej paliło to na trasie H6 jest bardziej oszczędne :OO:

Na trasie przy:

90 można zejść do 8 l/100

120 ok 9l/100

150-160 ok 10-11l/100

180-200 ok 13l/100 

Moje średnie spalanie na co dzień to 12-13 l/100 :) 

PS. W mieście od 15l do 25l :mellow:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...