Jump to content

"offroad" w subaru XV ;-)


Recommended Posts

Godzinę temu, mechanik napisał:

Na wartość maksymalnego kąta trawersu ma wpływ bardzo wiele czynników - ciężar auta w danym momencie, nawet ilość paliwa w zbiorniku, bagaż, modyfikacje auta, ciśnienie w oponach, kształt nawierzchni (auto może podbić nierówność).

Po to są komputery żeby takie dane pozbierać i przeliczyć.

Edited by Szürkebarát
Link to post
Share on other sites
  • Replies 557
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Pirelli Scorpion AT Plus 225/65R17 Mieszczą się, nie ocierają w żadnym miejscu, przy pełnym skręcie są "na styk". Opona mniej agresywna od BFG, całoroczna, również z homologacją zimową. Właściwoś

Wstępny proces filtrowania jest widoczny na załączonym zdjęciu

Jeśli ktoś się zastanawia, czy wejdą, czy będą ocierać, czy... Weszły, nie ocierają o nic, nawet z chlapaczami. Rozmiar 225/65/17 na fabrycznych felgach, chlapacze Rokblokz, brak liftu (na razie). 

Posted Images

Problemem nie jest przeliczenie, tylko zebranie wszystkich danych. A co jak auto się przewróci a przyjęty model i odczyty z czujników będą wskazywały, że nie powinno? To zbyt problematyczne, kosztowne i zwyczajnie w tym aucie zbędne. Ale jakby potrafił wyświetlić z ciekawości kąt przechyłu to faktycznie byłoby fajnie.

Link to post
Share on other sites
45 minut temu, aflinta napisał:

Ale jakby potrafił wyświetlić z ciekawości kąt przechyłu to faktycznie byłoby fajnie.

Powinna być chyba jakaś apka na tel. :)

U mnie we Wranglerze jest taki gadżet, że można na centrali multimedialnej obserwować odchylenie auta od poziomu w przekroju wzdłużnym i poprzecznym. Ciekawe, czasem włączę. Tyle że przy trudnych przejazdach, przeprawach trzeba w praktyce zwracać uwagę na wiele rzeczy, dochodzi adrenalina, komunikacja z pilotem, przez radio i przyznam szczerze że nie obserwuję tego wyświetlacza. Myślę że inni podobnie, chyba że ktoś woli ryzykować rolkę, ale za to znać kąt nachylenia :D według mnie trzeba po prostu czuć auto i nabrać doświadczenia (żeby nie było, nie uważam się za osobę z doświadczeniem ;)). 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, aflinta napisał:

Problemem nie jest przeliczenie, tylko zebranie wszystkich danych. A co jak auto się przewróci a przyjęty model i odczyty z czujników będą wskazywały, że nie powinno? To zbyt problematyczne, kosztowne i zwyczajnie w tym aucie zbędne. Ale jakby potrafił wyświetlić z ciekawości kąt przechyłu to faktycznie byłoby fajnie.

 

Zdaje mi się, że nowy Forester my 20 będzie posiadał taki "kątomierz" przechyłu. 

Mając coś takiego w swoim aucie traktowałbym poglądowo jako ciekawostkę i nie ufałbym zbytnio, bo dopuszczalny kąt przechyłu jest zależny od pionowego i poprzecznego położenia środka ciężkości. 

 

 

Link to post
Share on other sites

A ja już po przygodzie z wymianą łożyska w tylnym kole w zaden teren to już się nie zapuszczę (jak dotychczas zresztą), choć miałem na to jeszcze do niedawna apetyt. 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, moominko napisał:

A ja sobie zwiedzam nadnidziańskie malownicze pola i lasy i jest mega ;) powoli szykuję kierowcę na Plejady'20 ;) 

Ja sie zastanawiam czy nie odpuścić Plejad, wiekszy fun mam na Świniopasie :D 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
16 minut temu, _akir_ napisał:

Ja sie zastanawiam czy nie odpuścić Plejad, wiekszy fun mam na Świniopasie :D 

Akir - ja myślę że dwa rajdy w roku to lepiej niż jeden :) - nie ograniczaj się.

ps. zacne koła - odezwę się na priv w sprawie felg i opon ;)

Link to post
Share on other sites
Teraz, keyman napisał:

Akir - ja myślę że dwa rajdy w roku to lepiej niż jeden :) - nie ograniczaj się.

ps. zacne koła - odezwę się na priv w sprawie felg i opon ;)

w tym już były 3 :D i coś mi mówi że to nie koniec :D

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, _akir_ napisał:

Ja sie zastanawiam czy nie odpuścić Plejad, wiekszy fun mam na Świniopasie :D 

Ech na Plejady na 100% znajdę czas, ale na Świniopasa też muszę zacząć. I podobnie jak @keyman fajne felgi, z tego co pamiętam 17"? Się zastanawiam czy na "żuczka" będą pasować (ET48? 55?)

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, moominko napisał:

I podobnie jak @keyman fajne felgi, z tego co pamiętam 17"? Się zastanawiam czy na "żuczka" będą pasować (ET48? 55?)

17" 5x100 ET48 Rota G Force :D 

Jeśli chcesz AT to pamietaj że tam jest wyższy bieżnik :)  jakiej wielkości masz tarcze ?

Link to post
Share on other sites

Do naszych XV ponoć można dostać z drugiego obiegu stalowe, 17 calowe 5X100 o kodzie 28111SG000. Obrazki z aukcji pokrywają się z tym, co widziałem na zdjęciach w serwisie, pytanko -  jakie ateki można założyć na 17, by problemów nie było, samodzielnie nie potrafię nic pasującego znaleźć. 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, yarthecat napisał:

Do naszych XV ponoć można dostać z drugiego obiegu stalowe, 17 calowe 5X100 o kodzie 28111SG000. Obrazki z aukcji pokrywają się z tym, co widziałem na zdjęciach w serwisie, pytanko -  jakie ateki można założyć na 17, by problemów nie było, samodzielnie nie potrafię nic pasującego znaleźć. 

Amerykanie zakładają "ateki" 225/65/17 i twierdzą, że nawet przy fabrycznym zawieszeniu nic nie obciera.

 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
W dniu 30.10.2018 o 10:55, Dyrekcja napisał:

Na razie nie ma na to homologacji. Tak więc aktualnie testujemy, czy nie ma negatywnego wpływu na samochód jako taki. Jeżeli będzie OK zobaczymy, czy producent da nam uprawnienia do homologacji części. Prawdopodobnie jednak rozpoczniemy tez testy innego rozwiązania ( posiadającego już homologację - bazowo to samo, co mamy już w "doświadczonym" Foresterze.

Nie. Nie ma też negatywnej odchyłki wskazań szybkościomierza ( aczkolwiek odchyłka dodatnie przy nowych oponach została praktycznie zniwelowana ).

Nie.

 

Droga Dyrekcjo , czy "coś drgnęło" od ubiegłego roku w tym temacie?

 

Edited by radix99
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Amerykanie zakładają "ateki" 225/65/17 i twierdzą, że nawet przy fabrycznym zawieszeniu nic nie obciera.
 


Gadalem z typem co ma XV na BFach w tym rozmiarze co piszesz i mowi ze przy codziennej jezdzie delikatnie trze o nadkola :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, _akir_ napisał:

 


Gadalem z typem co ma XV na BFach w tym rozmiarze co piszesz i mowi ze przy codziennej jezdzie delikatnie trze o nadkola :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Może zależy to od felg i ich ET? 

 

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

bmbm

fajny filmik :thumbup:  i z zaciekawieniem oglądałem jak się sprawdza trakcja w takich maksymalnych wykrzyżach

no i ta kolejność przejazdu XV przez błoto, była dla niego szczęśliwa, bo raczej po tej Toyocie miałby dużo gorzej :)

 

tomek19791

super wygląda to auto gdy takie zmęczone od podróży po drogach :D

 

co do rozmiaru takiego faktycznego opon, czyli maksymalnej zewnętrznej średnicy opony, to moje doświadczenia są takie, że to po prostu zależy od producenta :)

kupowałem opony takie, które wg dostępnych kalkulatorów opon i oznaczeń na tych oponach były faktycznie inne o kilka % niż powinny,

nie miało przy tym znaczenia czy były to AT czy MT, ale bardziej gdzie były produkowane i przez jakie firmy, więc jak się modyfikuje blisko maksymalnych wartości auta, to trzeba bardzo być wrażliwy na to

szczególnie duże różnice wychodziły mi w temacie rzeczywistej szerokości opony

mniejsze znaczenia ma wg mnie nawet szerokość felgi,  ale oczywiście też w granicach 0,5 do 1 cala

kiedyś trefiłem w sieci na kalkulator zamienników opon, który pokazywał jaka szerokość felgi jest optymalna przy modyfikacji :) taki bonus

 

ale podsumowując filmik przywołany przez bmbm

to faktycznie dzielne są nasze XV ... ale byle z głową :excl:

 

Link to post
Share on other sites

Jeśli ktoś się zastanawia, czy wejdą, czy będą ocierać, czy... Weszły, nie ocierają o nic, nawet z chlapaczami. Rozmiar 225/65/17 na fabrycznych felgach, chlapacze Rokblokz, brak liftu (na razie). 

 

20191205_100414.jpg

20191205_100403.jpg

  • Like 6
  • Upvote 3
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...