Jump to content
zbyszko4x4

"offroad" w subaru XV ;-)

Recommended Posts

Godzinę temu, mechanik napisał:

Na wartość maksymalnego kąta trawersu ma wpływ bardzo wiele czynników - ciężar auta w danym momencie, nawet ilość paliwa w zbiorniku, bagaż, modyfikacje auta, ciśnienie w oponach, kształt nawierzchni (auto może podbić nierówność).

Po to są komputery żeby takie dane pozbierać i przeliczyć.

Edited by Szürkebarát

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problemem nie jest przeliczenie, tylko zebranie wszystkich danych. A co jak auto się przewróci a przyjęty model i odczyty z czujników będą wskazywały, że nie powinno? To zbyt problematyczne, kosztowne i zwyczajnie w tym aucie zbędne. Ale jakby potrafił wyświetlić z ciekawości kąt przechyłu to faktycznie byłoby fajnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minut temu, aflinta napisał:

Ale jakby potrafił wyświetlić z ciekawości kąt przechyłu to faktycznie byłoby fajnie.

Powinna być chyba jakaś apka na tel. :)

U mnie we Wranglerze jest taki gadżet, że można na centrali multimedialnej obserwować odchylenie auta od poziomu w przekroju wzdłużnym i poprzecznym. Ciekawe, czasem włączę. Tyle że przy trudnych przejazdach, przeprawach trzeba w praktyce zwracać uwagę na wiele rzeczy, dochodzi adrenalina, komunikacja z pilotem, przez radio i przyznam szczerze że nie obserwuję tego wyświetlacza. Myślę że inni podobnie, chyba że ktoś woli ryzykować rolkę, ale za to znać kąt nachylenia :D według mnie trzeba po prostu czuć auto i nabrać doświadczenia (żeby nie było, nie uważam się za osobę z doświadczeniem ;)). 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, mechanik napisał:

Powinna być chyba jakaś apka na tel.

 

I jest.

05_sg-b2c_eh_cockpitedit.png

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
I jest.
05_sg-b2c_eh_cockpitedit.png&key=2482cb17d65cd5a2e2792d51eacf0fe216417a3543378d209c7259e81274564d
A nazwa apki? "Najpierw pytaj tego, który wie"

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, yarthecat napisał:

A nazwa apki?

Nawigacja Sygic z rozszerzeniem Cockpit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, aflinta napisał:

Problemem nie jest przeliczenie, tylko zebranie wszystkich danych. A co jak auto się przewróci a przyjęty model i odczyty z czujników będą wskazywały, że nie powinno? To zbyt problematyczne, kosztowne i zwyczajnie w tym aucie zbędne. Ale jakby potrafił wyświetlić z ciekawości kąt przechyłu to faktycznie byłoby fajnie.

 

Zdaje mi się, że nowy Forester my 20 będzie posiadał taki "kątomierz" przechyłu. 

Mając coś takiego w swoim aucie traktowałbym poglądowo jako ciekawostkę i nie ufałbym zbytnio, bo dopuszczalny kąt przechyłu jest zależny od pionowego i poprzecznego położenia środka ciężkości. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja już po przygodzie z wymianą łożyska w tylnym kole w zaden teren to już się nie zapuszczę (jak dotychczas zresztą), choć miałem na to jeszcze do niedawna apetyt. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja sobie zwiedzam nadnidziańskie malownicze pola i lasy i jest mega ;) powoli szykuję kierowcę na Plejady'20 ;) 

Edited by moominko
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, moominko napisał:

A ja sobie zwiedzam nadnidziańskie malownicze pola i lasy i jest mega ;) powoli szykuję kierowcę na Plejady'20 ;) 

Ja sie zastanawiam czy nie odpuścić Plejad, wiekszy fun mam na Świniopasie :D 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, _akir_ napisał:

Ja sie zastanawiam czy nie odpuścić Plejad, wiekszy fun mam na Świniopasie :D 

Akir - ja myślę że dwa rajdy w roku to lepiej niż jeden :) - nie ograniczaj się.

ps. zacne koła - odezwę się na priv w sprawie felg i opon ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, keyman napisał:

Akir - ja myślę że dwa rajdy w roku to lepiej niż jeden :) - nie ograniczaj się.

ps. zacne koła - odezwę się na priv w sprawie felg i opon ;)

w tym już były 3 :D i coś mi mówi że to nie koniec :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, bmbm napisał:

 

No no no! Chyba XV lepiej sobie poradził niż Forek? Właściwie to oba sobie poradziły bo nie zaliczyły rolki. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, _akir_ napisał:

Ja sie zastanawiam czy nie odpuścić Plejad, wiekszy fun mam na Świniopasie :D 

Ech na Plejady na 100% znajdę czas, ale na Świniopasa też muszę zacząć. I podobnie jak @keyman fajne felgi, z tego co pamiętam 17"? Się zastanawiam czy na "żuczka" będą pasować (ET48? 55?)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, moominko napisał:

I podobnie jak @keyman fajne felgi, z tego co pamiętam 17"? Się zastanawiam czy na "żuczka" będą pasować (ET48? 55?)

17" 5x100 ET48 Rota G Force :D 

Jeśli chcesz AT to pamietaj że tam jest wyższy bieżnik :)  jakiej wielkości masz tarcze ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do naszych XV ponoć można dostać z drugiego obiegu stalowe, 17 calowe 5X100 o kodzie 28111SG000. Obrazki z aukcji pokrywają się z tym, co widziałem na zdjęciach w serwisie, pytanko -  jakie ateki można założyć na 17, by problemów nie było, samodzielnie nie potrafię nic pasującego znaleźć. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, yarthecat napisał:

Do naszych XV ponoć można dostać z drugiego obiegu stalowe, 17 calowe 5X100 o kodzie 28111SG000. Obrazki z aukcji pokrywają się z tym, co widziałem na zdjęciach w serwisie, pytanko -  jakie ateki można założyć na 17, by problemów nie było, samodzielnie nie potrafię nic pasującego znaleźć. 

Amerykanie zakładają "ateki" 225/65/17 i twierdzą, że nawet przy fabrycznym zawieszeniu nic nie obciera.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 30.10.2018 o 10:55, Dyrekcja napisał:

Na razie nie ma na to homologacji. Tak więc aktualnie testujemy, czy nie ma negatywnego wpływu na samochód jako taki. Jeżeli będzie OK zobaczymy, czy producent da nam uprawnienia do homologacji części. Prawdopodobnie jednak rozpoczniemy tez testy innego rozwiązania ( posiadającego już homologację - bazowo to samo, co mamy już w "doświadczonym" Foresterze.

Nie. Nie ma też negatywnej odchyłki wskazań szybkościomierza ( aczkolwiek odchyłka dodatnie przy nowych oponach została praktycznie zniwelowana ).

Nie.

 

Droga Dyrekcjo , czy "coś drgnęło" od ubiegłego roku w tym temacie?

 

Edited by radix99
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Amerykanie zakładają "ateki" 225/65/17 i twierdzą, że nawet przy fabrycznym zawieszeniu nic nie obciera.
 


Gadalem z typem co ma XV na BFach w tym rozmiarze co piszesz i mowi ze przy codziennej jezdzie delikatnie trze o nadkola :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, _akir_ napisał:

 


Gadalem z typem co ma XV na BFach w tym rozmiarze co piszesz i mowi ze przy codziennej jezdzie delikatnie trze o nadkola :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Może zależy to od felg i ich ET? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

050eca9a5141b4f5e06daa523dc08b34.jpg

Mam zalozone at-ki 225/65r17 , przejechaly cala subariade, auto zaladowane po brzegi i nic nie ocieralo.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

  • Like 3
  • Thanks 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...