Jump to content

"offroad" w subaru XV ;-)


Recommended Posts

Tak na poważnie to auto nieźle zrobione ale niestety nie tanie. Dziwne, że nie jest wystawione na forum.

XV brało udział w zlotach więc pewnie ktoś wie więcej odnośnie parametrów i szczegółów technicznych.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 562
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wstępny proces filtrowania jest widoczny na załączonym zdjęciu

Pirelli Scorpion AT Plus 225/65R17 Mieszczą się, nie ocierają w żadnym miejscu, przy pełnym skręcie są "na styk". Opona mniej agresywna od BFG, całoroczna, również z homologacją zimową. Właściwoś

Jeśli ktoś się zastanawia, czy wejdą, czy będą ocierać, czy... Weszły, nie ocierają o nic, nawet z chlapaczami. Rozmiar 225/65/17 na fabrycznych felgach, chlapacze Rokblokz, brak liftu (na razie). 

Posted Images

8 godzin temu, aflinta napisał:

Jak on te 170KM zrobił?

Tez chciałbym wiedzieć:) przyzwoita cena jak na ilość zapakowanych grafów. Wyglądem przypomina amfibię ale to kwestia gustu. 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

To interesująca fota, bo nachylenie na oko wynosi ze 30 stopni. No ale ja patrzę na świat przez nowe okulary i może mi one coś zniekształciły. :applause: . Wkrótce będę w górach, może zdarzy się okazja wpędzić dokądś Szarego Mnicha... PS. W Lanckoronie rynek ma nachylenie 9,5% i wjeżdża się tam na ośce. Po bruku.

Edited by Szürkebarát
Żachnięcie
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

No to ja, na podjeździe do schroniska, zaliczyłem tylko 10 stopni, nie sfotografowałem bo co to za wyczyn. Za to dzisiaj, gdy postanowiłem wlać zimowy płyn do spryskiwacza, po otwarciu maski zastałem ślady innego niż ja, wędrowca... Raczej nie przyjechał ze mną do W. z Bieszczadów bo w powrotnej drodze mogło by mu być pod maską za gorąco, jazda była ostra...

 

DSC_1217[1].JPG

DSC_1218[1].JPG

DSC_1219[1].JPG

Link to post
Share on other sites

To by pasowało - łaził tam taki mały kotek. Musiałem wracać do W. w wariackim tempie, Szary Mnich jechał jak wcielony szatan i nie sygnalizował że mu coś pogryziono. A wcześniej i owszem byłem kilka dni na pograniczu Bieszczadów i Beskidu Niskiego. Jednego deszczowego dnia odstawiłem go rozgrzanego pod las i pewnie wtedy coś tam poszukało schronienia. Szary Mnich od tej pory aż do wiosny będzie jeździł i parkował w bardzo cywilizowanych miejscach więc odstraszacz mu nie potrzebny. Mogą go co najwyżej osrać wrony ;-) ale na nie nie ma bata. PS. Wkrótce pojadę założyć opony na zimę, poproszę o obejrzenie komory silnika i podwozia w kierunku.

Link to post
Share on other sites
28 minut temu, tomek19791 napisał:

To musialby to byc zajeplaski kot emoji23.png



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Miałem na myśli młode podwórkowe koty a nie wypasionego domowego kocura. ;)

U mnie w Subaru nie raz się tak grzały i nie miałem żadnych kłopotów. 

Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Szürkebarát napisał:

Może dzięki temu nie zaliczyłeś wizyty łasicy albo norki.

U mnie w lesie nie ma takiej zwierzyny, za to u kolegi na blokowisku we Wrocławiu wieczorami co chwila ganiają pod autami na parkingu i co jakiś czas walczą z jego kocurem. :)

Edited by Michał W.
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Wracając do tematu wskaźnika przechyłu. Mierzenie przechyłu wzdłużnego to łatwizna i słabo poprawia bezpieczeństwo. Gdyby tak nasze XV miały wskaźniki przechyłu poprzecznego z sygnalizacją możliwości przewrócenia pojazdu to było by coś! PS. Tak dzisiaj wszedłem w zakręt, że po wyjściu z niego od razu mi coś takiego przyszło do głowy :D .

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Szürkebarát napisał:

Gdyby tak nasze XV miały wskaźniki przechyłu poprzecznego ...

 Taką funkcję posiada nawigacja Sygic z dodatkiem Cockpit. Niestety bez sygnalizacji możliwości przewrócenia się pojazdu.

Link to post
Share on other sites

Sygnalizacja możliwości przewrócenia byłaby trochę bez sensu, bo jeden ciężary załaduje na podłogę, a drugi na dach i granica przechyłu będzie różna. Zresztą w USA zaraz byłaby lawina pozwów, że nie ostrzegał to jechałem po ścianie i nagle się wywrócił. ;) Ale aktualny kąt mógłby jak najbardziej pokazywać (myślałem zresztą że tak jest).

Edited by Kambol
Link to post
Share on other sites

Jeżeli przechyłomierz badał by umiejscowienie środka ciężkości i na podstawie tego obliczał ryzyko przewrócenia się to jak najbardziej ma to sens. Każdy człowiek ma w głowie taki "program" więc wystarczy tylko "skopiować" go i aplikować do Subaru. Proste. :yahoo:

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
48 minut temu, aflinta napisał:

Intryguje mnie możliwość zbadania środka ciężkości nie wychodząc poza badany układ. ;)

Ooo, szykuje się kolejny Nobel:puchar:

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, FanSub napisał:
4 godziny temu, aflinta napisał:

Intryguje mnie możliwość zbadania środka ciężkości nie wychodząc poza badany układ. ;)

Ooo, szykuje się kolejny Nobel

Aż tak to trudne?! Naszych XV nie będzie można nawet wirtualnie aproksymować do bryły jednorodnej, dla której wyznaczenie środka ciężkości jest trywialne? Ale zainstalowanie przechyłomierza poprzecznego przecież nie powali koncernu Fuji na kolana? A kolejni przewracający się na bok będą przybliżać wartości krytycznego przechyłu... :biglol:

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Szürkebarát napisał:

Aż tak to trudne?! Naszych XV nie będzie można nawet wirtualnie aproksymować do bryły jednorodnej, dla której wyznaczenie środka ciężkości jest trywialne? Ale zainstalowanie przechyłomierza poprzecznego przecież nie powali koncernu Fuji na kolana? A kolejni przewracający się na bok będą przybliżać wartości krytycznego przechyłu...

Na wartość maksymalnego kąta trawersu ma wpływ bardzo wiele czynników - ciężar auta w danym momencie, nawet ilość paliwa w zbiorniku, bagaż, modyfikacje auta, ciśnienie w oponach, kształt nawierzchni (auto może podbić nierówność).

Najlepej używać jak to określiłeś własnej głowy. Doświadczenie pomaga.

Ja mam we Wranglerze na panelu wsakżniki pokazujące przechył poprzeczny i wzdłużny auta, a nawet system przeciwdziałający zrolowaniu auta ( nie wiem do końca jak działa).

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...