Skocz do zawartości

"offroad" w subaru XV ;-)


zbyszko4x4

Rekomendowane odpowiedzi

12 godzin temu, radix99 napisał:

Jeszcze jedno zdjęcie XV na 235/55R18:

103589415_10157824055148736_905214137134

 

Pozostawienie małej przestrzenie w nadkolach może być problemem... szczególnie w Mołdawii gdzie ichniejsze czarnoziemy potrafią skleić koła z budą ;)

 

https://photos.google.com/share/AF1QipN8nkNwUv8VlUIwRPEQz0RCuxatD3CPGoYCuM5-f1Tg9VwMSdO-Sk_isSWK3m5qjw/photo/AF1QipMB8gSTW7TBBD_7IUCqnvXFhEXt-s_vNZo5n70t?key=N2NWSzl1V2NnUUx3ODBMcEk1UUd3aUR5UkJ5cFBn

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Agnieszkaz napisał:

Ponawiam wiec pytanie o opony gdyz szukalam w necie i duzego wyboru nie ma. Mam xv z 2014 roku seria to 225/55 r 17. Jaki rozmiar moge założyć zeby nie ocieralo z tych opon calorocznych A/T.? 

odpowiedz jest prosta 

-tylko i wyłącznie seryjny rozmiar. Poszukaj może znajdziesz jakieś at'ki w tym rozmiarze.

1) jest to homologowany rozmiar do tego auta- inne rozmiary są nie homologowane. 

2) jeżeli założysz oponę o większej średnicy na 100% będziesz miała przekłamania na prędkościomierzu. Im szybciej będziesz jechała tym większe- przy prędkościach autostradowych spore.

Założenie do XV większej opony nic Ci nie da w terenie - podwyższysz auto o 1,5 cm czyli tyle co nic. Długi przedni zwis dyskwalifikuje to auto do jazdy w poważniejszym terenie ( mam je od 2014 roku i próbowałem go w każdych warunkach ) Natomiast do turystki samochodowej jest ok ale 1,5 cm większej prześwitu nic Ci w XV nie zmieni pogorszysz natomiast  właściwości jezdne auta na asfalcie ( m.in podwyższysz środek ciężkości ) Jak już chcesz się bawić XV w turystykę kup jakieś agresywniejsze at'ki w homologowanym rozmiarze, załóż metalowe osłony pod silnik i tylni most i tyle. 

Jeżeli chcesz się bawić w turystykę to mam nadzieje że nie masz wersji 2.0i z manualną skrzynią biegów tylko z cvt lub 1,6i ( ma reduktor). Jeżeli  masz to niewykluczone ze bardzo szybko popalisz sprzęgło i zrobi się bardzo drogo . Auto nie ma reduktora, na 1 biegu bez gazu śmiga za szybko żeby "zrobić" poważniejszy teren i bez jazdy na "pól sprzęgle" nie da rady. A pól sprzęgło + gaz ( bo inaczej zgaśnie ) = zapach kapuchy ( spalone sprzęgło) ....

 

w poprzednim moim aucie Suzuki SX4 4x4 z manualną skrzynią biegów , pierwszy bieg był bardzo krótki przez co można było przemieszczać się bardzo powoli po wertepach ( podobnie jest m.in w Daci Duster ) W XV ktoś albo nie pomyślał tak stopniując skrzynie biegów nie dając reduktora  albo chciał dać wyraźnie do zrozumienia kierownikowi, że to auto nie jest do tego stworzone

Edytowane przez Karas
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Agnieszkaz napisał:

Karas mam 2 litrowa benzyne automat co do opon to w rozmiarze seryjnym nie ma zupełnie nic ciekawego z tych opon a/t calorocznych 

pierwsze lepsze po 10 sekundach szukania w googlu:

https://www.hurtopony.pl/Cooper-225-55R17-DISCOVERER-ATT-id-1766350489LX.html

 

a do XV jak znalazł

https://www.hurtopony.pl/Pirelli-225-55R17-SC-VERDE-id-83606.html

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Agnieszkaz napisał:

Karas to nie sa opony caloroczne mi na takich wlasnie zalezy obie sa letnie  ktore pokazales 

 całoroczne tzn z oznaczeniem 3PMSF ( snieżynka w 3 szczytach ) które AT  to oznaczenie posiadają ? . Bo to że mają oznaczenie M+S wcale nie oznacza że da się tym śmigać po śniegu. Wręcz są niebezpieczne w warunkach zimowych

 

 

 

Edytowane przez Karas
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Agnieszkaz napisał:

Karas to nie sa opony caloroczne mi na takich wlasnie zalezy obie sa letnie  ktore pokazales

Aga no sorry, ale z czegoś musisz zrezygnować. Idąc tym tropem zaraz dojdziemy do tego, ze cena nie taka i w ogóle czemu one nie są różowe.

Ale to dla Ciebie mala podpowiedz: jeśli opon AT nie ma w takim rozmiarze to producenci opon nie przewidują, ze ktoś takim pyrtkiem jak XV będzie uprawiał offroad, do którego potrzebne są mu takie opony. Posłuchaj w końcu kolegów. Masz dwie opcje:

- delikatnie uterenowisz XV

- zmienisz samochód na Wranglera, ale nie wiem co na to żona @mechanik :ph34r:

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Aga no sorry, ale z czegoś musisz zrezygnować. Idąc tym tropem zaraz dojdziemy do tego, ze cena nie taka i w ogóle czemu one nie są różowe.

Ale to dla Ciebie mala podpowiedz: jeśli opon AT nie ma w takim rozmiarze to producenci opon nie przewidują, ze ktoś takim pyrtkiem jak XV będzie uprawiał offroad, do którego potrzebne są mu takie opony. Posłuchaj w końcu kolegów. Masz dwie opcje:

- delikatnie uterenowisz XV

Ja nie z tych co  róż lubia :) na oponke jedna moge wydac tysiaka to chyba jest wystarczajaco nie sadzisz :) czytam to forum bo wlasnie chce go lekko uterenowic i dlatego pytam i od was sie ucze. Znalazlam ciekawa tabele ze moge zalozyc zamienniki przy feldze 17 typu 215/60 , 235/50, 245/50, 255/50 

Edytowane przez Agnieszkaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Urabus napisał:

 

Pozostawienie małej przestrzenie w nadkolach może być problemem... szczególnie w Mołdawii gdzie ichniejsze czarnoziemy potrafią skleić koła z budą ;)

 

https://photos.google.com/share/AF1QipN8nkNwUv8VlUIwRPEQz0RCuxatD3CPGoYCuM5-f1Tg9VwMSdO-Sk_isSWK3m5qjw/photo/AF1QipMB8gSTW7TBBD_7IUCqnvXFhEXt-s_vNZo5n70t?key=N2NWSzl1V2NnUUx3ODBMcEk1UUd3aUR5UkJ5cFBn

 

Czemuż w temże Foresterzu koła się nie kręcą podczas wyciągania i samego ciągnięcia :huh:?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Agnieszkaz napisał:

Ja nie z tych co  róż lubia :) na oponke jedna moge wydac tysiaka to chyba jest wystarczajaco nie sadzisz :) czytam to forum bo wlasnie chce go lekko uterenowic i dlatego pytam i od was sie ucze. Znalazlam ciekawa tabele ze moge zalozyc zamienniki przy feldze 17 typu 215/60 , 235/50, 245/50, 255/50 

255/50? No ciekawe :D po prostu wejdź na oponeo i zobacz co jest dostępne w rozmiarze. Szału nie ma, wiec to będzie krótka piłka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Karas napisał:

Pierwsze są letnie, nie całoroczne, ale o tym już Ci @Agnieszkaz napisała.

Drugie, to nie AT-ki.

 

49 minut temu, Karas napisał:

 całoroczne tzn z oznaczeniem 3PMSF ( snieżynka w 3 szczytach ) które AT  to oznaczenie posiadają ? . Bo to że mają oznaczenie M+S wcale nie oznacza że da się tym śmigać po śniegu. Wręcz są niebezpieczne w warunkach zimowych

 

 

 

Zarówno Yokohama Geolandar G015, jak i General Grabber AT3 (czyli dwie opony, które są dostępne w Polsce poszukiwanych przez @Agnieszkaz rozmiarach) mają oznaczenie 3PMSF.

 

 

Edytowane przez radix99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, radix99 napisał:

Czemuż w temże Foresterzu koła się nie kręcą podczas wyciągania i samego ciągnięcia :huh:?

 

Po prostu przykleiły się do nadwozia... rozruszały się dopiero po kilku kilometrach na holu :mrgreen:

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, radix99 napisał:

arówno Yokohama Geolandar G015, jak i General Grabber AT3 (czyli dwie opony, które są dostępne w Polsce poszukiwanych przez @Agnieszkaz rozmiarach) mają oznaczenie 3PMSF.

jeżeli maja to git.

 

46 minut temu, Agnieszkaz napisał:

Znalazlam ciekawa tabele ze moge zalozyc zamienniki przy feldze 17 typu 215/60 , 235/50, 245/50, 255/50 

W takim razie  szukaj takiej która jest najbardziej zbliżona do rozmiaru 225/55 17 . Ale i tak jak załapiesz bakcyla XV pojdzie na otomoto i kupisz coś co robi w terenie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, radix99 napisał:

Bez jaj, poważnie?

 

Poważnie... lepkość czarnoziemów okazała się nie do pokonania. Nawet z górki nie dało się ruszyć, auto ani drgnęło, a ze sprzęgła szedł tylko dym.

 

4 godziny temu, Karas napisał:

całoroczne tzn z oznaczeniem 3PMSF

 

3PMSF to zimowe, a całoroczne to niedookreślona kategoria tzn. nie ma na nią ścisłego oznaczenia i zależy to trochę od uznania producenta.

 

2 godziny temu, aflinta napisał:

Pamiętać jednak trzeba, że im lepiej w terenie, tym gorzej i drożej na asfalcie. 

 

No właśnie... dlatego do XV optymalne jest wybranie dobrej, wzmocnionej opony oznaczonej M+S ale nie koniecznie AT... jest to rozsądny kompromis pomiędzy terenem i asfaltem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Urabus napisał:

3PMSF to zimowe

tak oznaczane są opony które przeszły testy według norm potwierdzające ich osiągi w warunkach zimowych. Na niektórych wielosezonówkach również widnieje. I tylko takie wielosezonowe opony jest sens kupować. Wszystkie inne tylko z onaczeniem M+S można sobie ...B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Karas napisał:
Godzinę temu, Urabus napisał:

3PMSF to zimowe

tak oznaczane są opony które przeszły testy według norm potwierdzające ich osiągi w warunkach zimowych. Na niektórych wielosezonówkach również widnieje. I tylko takie wielosezonowe opony jest sens kupować. Wszystkie inne tylko z onaczeniem M+S można sobie ...B)

Na moich Nokianach WeatherProof SUV jest znaczek 3PMSF a niedawno gdy skręcone koło wyszło z błotnika to odkryłem jeszcze znacznik głębokości bieżnika (4-6-8) i znaczek "śnieżynki", który gdy zniknie wskazuje że opona już nie nadaje się na śnieg. Tak wykoncypowaliśmy na The Forum, w innym miejscu :bowdown: .

 

Tak z ciekawości co to AT, MT wszyscy wiedzą i w końcu kupią opony jakie chcą. Jak kupić opony HT, bo od kiedy dowiedziałem się że istnieją takie to nie znalazłem oferty?

Edytowane przez Szürkebarát
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Szürkebarát napisał:

ak kupić opony HT, bo od kiedy dowiedziałem się że istnieją takie to nie znalazłem oferty?

na twoim miejscu trzymałbym się od tego z daleka. To m.in geolandar g95 montowany fabrycznie w poprzednim XV czy forku . Najgorsza opona z jaką miałem do czynienia w życiu. Inni japońscy producenci SUV'ow jak Mazda czy Lexus też to montują do swoich aut ( inne modele yokohamy ale to jeden pies) . Ani to dobre na autostradzie ani w terenie. Jedyna zaleta tych opon to  że są wyjątkowo trwałe i ciężko to przebić czy uszkodzić. Te Nokiany które masz na aucie biją na łeb na szyje takiego geolandara w każdych warunkach

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...