Jump to content
zbyszko4x4

"offroad" w subaru XV ;-)

Recommended Posts

Posted (edited)
33 minuty temu, Agnieszkaz napisał:

Jakie opony sa dobre jakiej firmy?

Jeśli będziesz często jeżdzic po polnych drogach i szutrach (takie crosscountry) - do tego właśnie auto się świetnie nadaje (nie mylić z offroadem) to opony wybierz A/T (tak zwane ateki, od oznaczenia All Terrain - na każdą nawierzchnię, czyli 60% asfalt 40% drogi gruntowe.

Polecam Cooper Discoverer AT3 4S - a to dlatego, że to bardzo nowoczesne oponki, których dodatkową zaleta jest to że są w pelni wielosezonowe i świetnie radzą sobie zimą. Ja te opony mam w drugim zestawie kól w mojej terenówce - testowane w różnych warunkach i polecam szczerze. Chłopaki wspominali tu o BFG KO2 - klasyki już, tyle, że od 2012 roku upłynęło trochę czasu i konkurencja zrobila duże postępy. Nie ma co zakładać oponek zbyt agresywnych i zbroić auta - czyli klasyczny przerost formy nad treścią, bo autko będzie kiepsko się prowadziło na asfalcie (gdzie spędza 90% życia), a w terenie to nic nie da (no chyba, że poprawi samopoczucie). Nie wchodż w większe kola w tym aucie, bo oslabnie, a korzyści z tego niezauważalne.

Edited by mechanik
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Agnieszkaz napisał:

Dziekuje ci bardzo mechanik. 

Oj tam, ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subariady to wyprawy dalekie i bliskie od Rumunii po Marco czy Gruzję organizowane przez przygody4x4. 10 samochodów plus przewodnik, opcja spania 50/50 namioty i hoteliki albo tylko hotele.

Super przygoda, nie ważne czy jedziesz z dziećmi czy sama :)

Poszukaj na YouTube albo tutaj.

Tu masz moje 2 wyjazdy, na 2 były 2 xv ;)




Chyba jesteś z Krakowa, to zapraszam na przymiarkę opon ;)

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Coocer jak ten moj subarak zawiesil sie na zwyklej koleinie od ciagnika to jak on da rade na takiej trasie jak na tym filmiku z Rumunii. Troche sie zawiodlam bo bylam przekonana ze da rade w takim terenie. Czytalam troche w artykulach ze niby jest autem na wyrdepy :) co prawda ta koleina może rzeczywiscie byla gleboka poza tym zarośnięta trawa wiec mnie zaskoczyla :) ale powinien dac rade. Sprzedajesz oponki w Kraku? 

Edited by Agnieszkaz

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, Agnieszkaz napisał:

subarak zawiesil sie na zwyklej koleinie od ciagnika


Jak auto zawisa na brzuchu to nie jest  to wina auta tylko kierowcy ;) Branie kolein między koła prędzej czy później kończy się przechadzką po traktor... większy prześwit powoduje tylko, że przechadzka jest dłuższa ;)

  • Like 2
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spokojnie, w Rumunii był fabryczny xv i przejechał bez problemu a opon nie sprzedaję, po prostu możemy założyć jedno koło i zobaczyć czy pasuje i nie obciera :)

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Agnieszkaz chcesz fajne opony do XV to zobacz co ostatnio @keyman włożył do Siebie i takie kup, z tego co pisał to nic nie obciera i jest git :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
45 minut temu, Urabus napisał:

Branie kolein między koła prędzej czy później kończy się przechadzką po traktor... większy prześwit powoduje tylko, że przechadzka jest dłuższa

Bzdury Kolego. Tak jak piszesz to chyba osobówka na gruntowym parkingu może sobie wzgórki dobierać.

W błocie jedziesz koleinami bo i tak się do nich zesuniesz, a przy próbie wyjazdu w najlepszym razie staniesz w poprzek. Jeśli się wkleisz to wyciagarka, pasy, trapy, zależnie od sytuacji. 

To co opisuje Koleżanka to klasyczny przykład rozczarowania możliwościami auta. A te są takie jak każdego miejskiego SUV czyli niewielkie niestety. 

45 minut temu, Urabus napisał:

większy prześwit powoduje tylko, że przechadzka jest dłuższa. 

Tia, w ogóle to bierzesz Google maps, trasę szybką i po kiego licha pakować się w błoto, a koleiny gruzem zasypać można, łopatą wyrównać :upside-down-face_1f643-small:

Widzę duże podobieństwo moje i żony do @Agnieszkaz ponieważ też mieliśmy Hondę, a bardzo lubiliśmy wiejskie drogi, po urwaniu zderzaka i chłodnicy, kupiliśmy Forestera, a po pięciu latach mamy dwa Wranglery.

45 minut temu, Urabus napisał:

większy prześwit powoduje tylko, że przechadzka jest dłuższa

O jakim prześwicie piszesz, bo są dwa... 

No i napisz jak niby byś jechał tą drogą na filmiku?;):biglol:

Edited by mechanik
orto

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, mechanik napisał:

To co opisuje Koleżanka to klasyczny przykład rozczarowania możliwościami auta. A te są takie jak każdego miejskiego SUV czyli niewielkie niestety. 

i tu się nie zgodzę bo widziałem co ten miejski SUV potrafi zrobić w terenie (patrz Nasz wyjazd na Suwlaszczyzne w lutym) w glinie na szosówkach szedł jak równy z Forkami na ATkach

tutaj trzeba wyłączyć co się da i rura :) więc to też kwestia umiejętności kierowcy

 

wiadomo że jeep lepszy :P ale to nie to forum kolego

 

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Agnieszkaz chcesz fajne opony do XV to zobacz co ostatnio @keyman włożył do Siebie i takie kup, z tego co pisał to nic nie obciera i jest git
Kilka postów wyżej jest foto i opis. Tylko jest jedno ale... moje do XV1 najpewniej NIE wejdą. Gdzieś czytałem że tu XV się zmienił. Trzeba zgłębić temat. Model oczywiście na lekki off polecam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, mechanik napisał:

...

Polecam Cooper Discoverer AT3 4S - ...

 

 

Jaki rozmiar tych Cooperów jej polecisz do XV '14?

 

Porównując do BF, to opierając się na etykietach, Cooper D AT3 4S ma na mokrym dłuższą drogę hamowania, niż KO2, a opory toczenia ma nieco mniejsze i jest trochę cichszy. A że każda sroczka swój ogonek chwali, to ja jestem za BF:

 

 

20191205_100403.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, _akir_ napisał:

fajne opony do XV


Co prawda nie w XV a Forku mamy opony Michelin Latitude Cross i uważam, że to niezły kompromis między asfaltem i terenem. W sam raz dla takich aut jak Forester czy XV.
 

13 minut temu, mechanik napisał:

W błocie jedziesz koleinami bo i tak się do nich zesuniesz, jeśli się wkleisz to wyciagarka, pasy trapy, zależnie od sytuacji. 


„Zesunąłeś” się za bardzo w to błoto ;)  XV nie jest i nigdy nie będzie autem terenowym. Co nie przeszkadza dobrze bawić się w terenie. Rozsądnie planując trasę wystarczy zabrać saperkę... a wyciągarki, pasy i trapy najlepiej  zostawić dla aut innego przeznaczenia.
 

28 minut temu, mechanik napisał:

O jakim prześwicie piszesz, bo są dwa... 

 

Jakbyś nie zauważył to był po prostu żarcik taki... a w całej offroadowej zabawie chodzi głównie o to by przeć ku przygodzie do świtu :) Wiemy od dawna, że Twoje dwa Wranglery są najlepsze ale bawimy się tym co mamy I też jest fajnie ;) 

  • Like 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
A że każda sroczka swój ogonek chwali, to ja jestem za BF:

Tez mam te BFy w Swoim XTku i jestem mega zadowolony :) Ci co jada za mna chyba mniej bo mocno ryją grunt :)
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, _akir_ napisał:

Tez mam te BFy w Swoim XTku i jestem mega zadowolony :)

Zimą też je bardzo chwalą. Uniwersalne, opony. Myślę, że wkrótce BF wprowadzi KO3. Są od niedawna KM3.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, mechanik napisał:

Spoko, też masz rację :)

 

Oj tam, ale Pajero, LC, tego typu no i Wrangler oczywix :D

A ty tylko Wrangler i Wrangler. A tymczasem Wrangler jest np. dużo mniej opływowy, niż homar :) 

 

wrangler lobster.jpg

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
1 godzinę temu, Urabus napisał:

Branie kolein między koła prędzej czy później kończy się przechadzką po traktor

Tu właśnie przykład, że należy jechać koleiną i jak kończy się jechanie garbem jak sugerowałeś. Tu na szczęście skończyło się dobrze. 

Tak zgadzam się z Twoją wypowiedzią jednak tak akurat filmik przypasował do omawianej kwestii, a uczyć się zawsze warto. Omijanie kolein to nie jest metoda. 

Edited by mechanik
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, mechanik napisał:

Tu właśnie przykład, że należy jechać koleiną i jak kończy się jechanie garbem jak sugerowałeś.

 

Ja nie sugerowałem jeżdżenia garbami. Moja wypowiedź to był humorystyczny skrót myślowy zakończony przymróżeniem oka ;) Jak wyciągasz fragment z kontekstu i potraktujesz jako "fachową poradę" to otrzymujesz oczywistą bzdurę. Skuteczna jazda w terenie to przede wszystkim umiejętność oceny sytuacji w zestawieniu z możliwościami kierowcy i auta. Czasami faktycznie nie da się pojechać inaczej niż koleiną, czasami można prześlizgnąć się po garbie... a czasami trzeba wybrać inną trasę, gdyż branie (w domyśle: wszystkich) kolein między koła prędzej czy później kończy się przechadzką po traktor ;) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coocer chetnie zobacze te oponki zebym potem nie kupila zlych :) a ty masz xv czy forestera? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akir a masz filmik z tym co jak mowisz ten miejski suv potrafi zrobic :) chetnie zabacze i sie naucze wykorzystać jego caly potencjal :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Agnieszkaz napisał:

Akir a masz filmik z tym co jak mowisz ten miejski suv potrafi zrobic :) chetnie zabacze i sie naucze wykorzystać jego caly potencjal :)

@keyman Pani do Ciebie :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Coocer chetnie zobacze te oponki zebym potem nie kupila zlych a ty masz xv czy forestera? 
Mam Forestera ale to nie powinien być problem. Zobaczę jakie mamy plany na weekend to się zgadamy :)

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
@keyman Pani do Ciebie  
"...a folia lata..." ja lepiej pozostanę anonimowy bo mnie jeszcze rolnik znajdzie ;p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keyman ale ja nie bede naruszac zasad Rodo :) tylko powiedz czy cos mu dokladales czy jezdzis bez liftu takim seryjnym? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...