Jump to content

Chłodnica wspomagania


Fyrkes
 Share

Recommended Posts

Cześć,

 

Czy ktoś kojarzy jaki jest rozstaw rurek (wymiar H) w chłodnicy wspomagania w GC8? Po zamontowaniu chłodnicy wody Mishimoto nie bardzo jest miejsce aby wyciągnąć tą chłodnice wspomaganie i ją pomierzyć.

 

Czy te rurki  są z jakiegoś specjalnego typu aluminium, gdyż rozważam opcje samodzielnego wykonania takiego wymiennika ciepła.

 

Pozdrawiam

 

 

Gc8.PNG

Link to comment
Share on other sites

20171116_174256.thumb.jpg.059a2281f8622c70c533334dc7a1ca95.jpg

W dniu 26.10.2018 o 16:24, Fyrkes napisał:

Cześć,

 

Czy ktoś kojarzy jaki jest rozstaw rurek (wymiar H) w chłodnicy wspomagania w GC8? Po zamontowaniu chłodnicy wody Mishimoto nie bardzo jest miejsce aby wyciągnąć tą chłodnice wspomaganie i ją pomierzyć.

 

Czy te rurki  są z jakiegoś specjalnego typu aluminium, gdyż rozważam opcje samodzielnego wykonania takiego wymiennika ciepła.

 

Pozdrawiam

 

 

Gc8.PNG

Może jak z tą masz tak ciasno, pomysł o czymś podobnym do tej- motowali to bodajże w ra v1-2 . Ona schodzi w dół do zderzaka,  a nie w okolicach górnego pasa jak u nas.Subaru-Impreza-Wrx-Sti-Gc8-Gf8-Classic-Power.jpg.e9e7ccbe641d40f16c73cd65307fde74.jpg

Edited by seba553
Link to comment
Share on other sites

Podobne rozwiązanie ma Mishimoto. Cena nie powala bo to tylko 280 pln. Problem będzie z pociągnięciem węży bo obecna chłodnica wchodzi na milimetry a rurka to fi 10 mm. Wczoraj miałem zacięcie i wszystko udało się zmierzyć. Obecnie muszę przenieść obecny układ na kompa i go przeprojektować. Znalazłem na necie firmę która zajmuje się profesjonalny gięciem i zapytam o wykonie nowej chłodnicy. Pomyśle jeszcze o dodatkowym ożebrowaniu, w celu lepszego oddawania ciepła. Jak coś z tego wyjdzie dam znać.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Mam w GTku magiel i pompę z STI.

 

zwykła rurka chłodząca z STi nie wyrabiała.

 

znalazłem w garażu starą chłodnicę oleju z BMW E30 i poprosiłem mojego mechanika o zamontowanie na powrocie z maglownicy (niskim ciśnieniu) - i w końcu działa wspomaganie

 

trochę rzeźby, ale chłodnia zmieściła się w zderzaku przed chłodnicami klimy i płynu chłodzącego. tablice rejestracyjną przełożyłem wyżej aby polepszyć przelot powietrza

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, diuk napisał:

Mam w GTku magiel i pompę z STI.

 

zwykła rurka chłodząca z STi nie wyrabiała.

 

BTW, rozumiem chłodzenie oleju AT. To oczywiste, choć nie w każdym aucie, ale czy faktycznie wyraźnie odczuwalna jest różnica w działaniu wspomagania, gdy olej (płyn) schłodzimy? Pewnie tak, ale dopytuję, bo doświadczenia w tym akurat nie mam.

Link to comment
Share on other sites


Ja mam krótki magiel, pompa seryjna (STI RA, fabrycznie tez był krótki magiel RHD). Zostały zrobione nowe przewody do maglownicy. Wszystko działa bez zarzutu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Wsadziłem chłodnicę oleju silnika m20b25. 

 

Trzeba zadać pytanie: czy wspomaganie znika po zagrzaniu się płynu wspomagania.  Jeśli tak to warto przemyśleć polepszenie chłodzenia. Jeśli działa tak samo no to przyczyna problemu jest gdzie indziej

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...