Skocz do zawartości

Box dachowy


Paweł Paco Kalicinski

Rekomendowane odpowiedzi

22 godziny temu, Skodziarz napisał:

 

No przepraszam, to nie ja naskoczyłem na @Paweł Paco Kalicinski, tylko on na mnie... jeszcze z jakimś dziwnym "nie pozdrawiam" na końcu ... Widać, że barbarzyńca z północy od razu, jeszcze chwila i wpadnie ze swoją bandą drakkarami żeby grabić i łupić ;) 

Grabić, gwałcić i palić, koniecznie w tej kolejności.
 

No tak w opisie jest, że ma być XV, auto jest od półtora roku w moim posiadaniu.
Było w zasadzie świadomym wyborem.

Tak poczułem się zaatakowany i nie było to w cale śmieszne. Na proste pytanie jaki box, pierwszą odpowiedzią było zasugerowanie kupna większego auta.
Auto nie musi wyglądać ładnie, to środek do przemieszczania się *przynajmniej dla mnie.
BTW, pojazd nie posiada relingów a belki Thule więc interesuje mnie coś pod takie rozwiązanie.

 

Czasem muszę zabrać żagle, wędki, czasem narty, tak, box czasem jest mi potrzebny a jak wspomniałem poprzedni mi ukradli.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Paweł Paco Kalicinski napisał:

Grabić, gwałcić i palić, koniecznie w tej kolejności.

 

Palenie bym dał najpierw - to by dopiero było! ;)

OK, przepraszam w takim razie, nie chciałem, by zabrzmiało wrogo :drinks:

 

Jeszcze napisz, czy te belki masz z rowkiem, czy mocowanie na obejmy, bo to istotna informacja :ok:

6 godzin temu, Zyzol napisał:

Ale ciekawy system aranżacji siedzień pozostał (nie wiem czy ten sam, co w idealnym wzorcu:biglol:)

 

Trochę zmienili. Jedno poprawili (można postawić wszystkie siedzenia pionowo i się mieszczą - w Yeti środkowe trzeba było wyjąć, ponieważ podłokietnik za bardzo wystawał, chyba, że się miało wersję bez podłokietnika, ale to słaba opcja), drugie zepsuli (wygodny system składania i regulacji oparć zastąpili jakimiś tandetnymi, niewygodnymi tasiemkami). Czyli wyszło na zero :) 

Reszta samochodu to już niestety nie to, co ten wzorzec crossovera z Sèvres :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeważnie belki dają więcej hałasu niż box,dla XV bez relingów polecam Thule Wingbar, prawie nie ma różnicy z i bez, box proponuję dobrać do długości nart, które teraz rzadko przekraczają 170cm,tak by zmieściły się w środku, bagażnik na narty polecam tym, którzy lubią się upieprzyć w błocie i właścicielom Syrenek i Polonezów.Nie mówiąc o korzystnym wpływie na wiązania/współczesne można zdjąć/.Podróżując w 2 osoby  /narciarzy/wystarczy położyć pół siedzenia i przymocować narty w środku.

 

Edytowane przez janusz2005
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, janusz2005 napisał:

Przeważnie belki dają więcej hałasu niż box,dla XV bez relingów polecam Thule Wingbar, prawie nie ma różnicy z i bez, box proponuję dobrać do długości nart, które teraz rzadko przekraczają 170cm,tak by zmieściły się w środku, bagażnik na narty polecam tym, którzy lubią się upieprzyć w błocie i właścicielom Syrenek i Polonezów.Nie mówiąc o korzystnym wpływie na wiązania/współczesne można zdjąć/.Podróżując w 2 osoby  /narciarzy/wystarczy położyć pół siedzenia i przymocować narty w środku.

 

Po tym jak wreszcie udało mi się dopasować bagażnik, moje auto wyglądało tak: 

 

James_Bond_Lotus_Espirit_Turbo_1980_large.jpg

Edytowane przez Blixten
  • Super! 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, janusz2005 napisał:

bagażnik na narty polecam tym, którzy lubią się upieprzyć w błocie

 

O kurczę, to muszę następnym razem zwrócić uwagę, czy ja dobrze wszystko robię, żeby się upieprzyć w błocie, bo najwyraźniej robiłem wiele razy do tej pory coś źle, ponieważ nigdy się ani trochę nie ubrudziłem :blush:

 

6 godzin temu, Blixten napisał:

Po tym jak wreszcie udało mi się dopasować bagażnik, moje auto wyglądało tak

 

Ostatnio widziałem Prosiaka 911 (klasycznego, lata 80 na oko), który z tyłu, do tych klapek chłodzących, miał przymocowane zaczepy, a na nich pionowo rower bez przedniego koła - wyglądało przekomicznie :) 

O, coś takiego:

Znalezione obrazy dla zapytania porsche 911 bike carrier

tylko rower był jeszcze bardziej z tyłu i niżej :) 

 

Edytowane przez Skodziarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, yarthecat napisał:

jak niektorzy wielbiciele marek na S twierdzą emoji39.png

 

ej, ej, kombi to ktoś inny wymyślił, nie ja (nie wiem czy nie @Karas, ja nie jestem fanem tej wersji nadwoziowej).

Natomiast, to z markami na S pasuje - Skoda, Subaru, a i Syrena (jak mi to kolega wcześniej sugerował po moim zamiłowaniu do bagażników do nart) też się w to pięknie wpisuje! (choć... Syrena to akurat model, marka to FSM chyba?) :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
W dniu 25.10.2018 o 16:44, Blixten napisał:

jestem obecnie na etapie wyboru box'a i belek pozwalających wjazd do hali garażowej moim wspaniałym XV ;) 

Napisz proszę co wybrałeś. Widziałem na zdjęciu, że już box na dachu siedzi.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Andrzej Rosenkiewicz napisał:

Napisz proszę co wybrałeś. Widziałem na zdjęciu, że już box na dachu siedzi.

 

Głównym kryterium wyboru była możliwość wjazdu auta z boxem na dachu do hali garażowej. Poczytałem rady Kolegów, najeździłem się po sklepach, naoglądałem, naprzymierzałem, aż w końcu zdecydowałem się na Thule Dynamic M na belkach Yakima S54. 
Aby zmieścić się 'zestawem' auto+box poniżej 200cm, w grę wchodziły m.in. Taurus Extreme II oraz Interpack Zenith 6.6 (sprawdzone już przez Kolegów z forum). Najbardziej podobał mi się Taurus, ale przy belkach Yakima (o najniższym chyba profilu na rynku?) miałem obawy czy dość miękki box nie zacznie się uginać i uderzać podczas jazdy o antenę dachową. Potem w jednym sklepie oświecił mnie sprzedawca, że pojemności boxów podawane przez producentów nie zawsze są wiarygodne. Jeden box ma 460 litrów pojemności, gdy inny przy zbliżonych wymiarach już tylko 360 litrów. Okazuje się, że sporo zależy od konstrukcji wewnętrznej, ilości usztywnień, itd. Dlatego, sprzedawca zmęczony moim niezdecydowaniem zaproponował żebym przywiózł rzeczy i sam posprawdzał do którego boxa ile wchodzi. Okazało się, że do Thule spokojnie wchodzi tyle ile potrzebuję. 
Wiele było na forum dyskusji nt kiepskiego wyciszenia, więc w swoim wyborze myślałem również o tym. Jak się okazało, już przy około 80 km/h pojawiają się pierwsze oznaki, przy 120 jeszcze da się rozmawiać, przy 140 wyje, a przy 160 huczy. Mimo, że to jeden z bardziej aerodynamicznych boxów na rynku, to fizyki się nie oszuka na tyle żeby odczuć wielką różnicę. Box wykonany solidnie, prosty montaż, solidne uchwyty, otwierany obustronnie, itd.
Uff... chciałem telegraficznie, znowu wyszło wypracowanie ;)

  • Super! 1
  • Dzięki! 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blixten, bardzo dziękuję Ci za odpowiedź. Przemyślę to, choć już teraz powiem, że  kuszą mnie ceną belki Aguri Prestige. Co do boxu, to myślę o jakimś płaskim, krótkim i szerokim.

Chciałbym też zamontować hak holowniczy do zakładania na nim uchwytu na 3 rowery. Pytałem w oficjalnym sklepie Subaru. Haków do XV II jeszcze nie ma. Co ciekawe w serwisie Zdanowicz podano mi mailem ceny dwóch modeli haków, ale są to pewnie haki do XV I. Pytałem też kilka razy o cenę montażu, ale już niestety nie dostałem odpowiedzi. 

Jestem z okolic Trójmiasta więc może podpowiesz gdzie takie rzeczy kupujesz?

Co do hałasu, to już sobie z nim częściowo poradziłem. Wyciszyłem tył auta i jest dużo lepiej. Niedługo wezmę się za dach. Materiały już leżą w garażu.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Andrzej Rosenkiewicz napisał:

Blixten, bardzo dziękuję Ci za odpowiedź. Przemyślę to, choć już teraz powiem, że  kuszą mnie ceną belki Aguri Prestige. Co do boxu, to myślę o jakimś płaskim, krótkim i szerokim.

Chciałbym też zamontować hak holowniczy do zakładania na nim uchwytu na 3 rowery. Pytałem w oficjalnym sklepie Subaru. Haków do XV II jeszcze nie ma. Co ciekawe w serwisie Zdanowicz podano mi mailem ceny dwóch modeli haków, ale są to pewnie haki do XV I. Pytałem też kilka razy o cenę montażu, ale już niestety nie dostałem odpowiedzi. 

Jestem z okolic Trójmiasta więc może podpowiesz gdzie takie rzeczy kupujesz?

Co do hałasu, to już sobie z nim częściowo poradziłem. Wyciszyłem tył auta i jest dużo lepiej. Niedługo wezmę się za dach. Materiały już leżą w garażu.

 

Też chciałem kupić połowę tańsze Aguri Prestige, które są praktycznie b zbliżone do Yakima/Whispbar, ale podobno już ich nie produkują do XV. 

Box i belki kupiłem w Taurusie w Sopocie, sklep prowadzi sympatyczny facet, który potrafi też doradzić. 

A odnośnie wyciszenia, to wrzuć na forum jakąś relację, na pewno sporo osób byłaby zainteresowana jak można zrobić to samemu :)

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Blixten napisał:

 Jak się okazało, już przy około 80 km/h pojawiają się pierwsze oznaki, przy 120 jeszcze da się rozmawiać, przy 140 wyje, a przy 160 huczy. Mimo, że to jeden z bardziej aerodynamicznych boxów na rynku, to fizyki się nie oszuka na tyle żeby odczuć wielką różnicę.

 

Największą różnicę robi ułożenie boxa na dachu. Im bardziej na środku tym ciszej. Oczywiście pogarsza się dostęp ale jeśli masz przed dobą 10h po autostradach to ja bym przesunął... ;)

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Knurek1111 napisał:

 

Największą różnicę robi ułożenie boxa na dachu. Im bardziej na środku tym ciszej. Oczywiście pogarsza się dostęp ale jeśli masz przed dobą 10h po autostradach to ja bym przesunął... ;)

 

W tym właśnie celu przesunąłem box do tyłu na tyle, że miałem dostęp do rzeczy w bagażniku, ale klapa nie otwierała się do końca - opierała się spojlerem o box. W takiej pozycji "dziób" boxa wciąż wystawał parę cm nad przednią szybą. 

 

DSC06658.JPG

DSC06659.JPG

DSC06660.JPG

  • Super! 3
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Blixten napisał:

Jak się okazało, już przy około 80 km/h pojawiają się pierwsze oznaki, przy 120 jeszcze da się rozmawiać, przy 140 wyje, a przy 160 huczy. Mimo, że to jeden z bardziej aerodynamicznych boxów na rynku, to fizyki się nie oszuka na tyle żeby odczuć wielką różnicę.

 

Różnicę czuć po założeniu na inne auto. W pewnym sensie więc fizykę da się oszukać. Pisałem o tym w innym wątku, jak mój box z którym jeździłem w Outbacku z belkami wingbar założyłem do Volvo XC90 poprzedniej generacji na zwykłych stalowych prostokątnych belkach i do tego wystających poza obrys relingu.

Efekt - przy 140 km/h w Volvo było ciszej z takim zestawem niż w OBK bez niczego. Sprawdzone empirycznie po bezpośredniej przesiadce w trasie z jednego samochodu do drugiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Różnicę czuć po założeniu na inne auto. W pewnym sensie więc fizykę da się oszukać. Pisałem o tym w innym wątku, jak mój box z którym jeździłem w Outbacku z belkami wingbar założyłem do Volvo XC90 poprzedniej generacji na zwykłych stalowych prostokątnych belkach i do tego wystających poza obrys relingu.
Efekt - przy 140 km/h w Volvo było ciszej z takim zestawem niż w OBK bez niczego. Sprawdzone empirycznie po bezpośredniej przesiadce w trasie z jednego samochodu do drugiego.
Kurcze.. To chyba zależy od człowieka :-). Przy 130 km/h słyszę w OBK tylko owiewki szyb (te dodatkowe). W kumpla xc90 od 120 trzeba było głośno mówić bo wyło (xc90 poprzedniej generacji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Piskoor napisał:
50 minut temu, spawalniczy napisał:
 
Różnicę czuć po założeniu na inne auto. W pewnym sensie więc fizykę da się oszukać. Pisałem o tym w innym wątku, jak mój box z którym jeździłem w Outbacku z belkami wingbar założyłem do Volvo XC90 poprzedniej generacji na zwykłych stalowych prostokątnych belkach i do tego wystających poza obrys relingu.
Efekt - przy 140 km/h w Volvo było ciszej z takim zestawem niż w OBK bez niczego. Sprawdzone empirycznie po bezpośredniej przesiadce w trasie z jednego samochodu do drugiego.

Kurcze.. To chyba zależy od człowieka :-). Przy 130 km/h słyszę w OBK tylko owiewki szyb (te dodatkowe). W kumpla xc90 od 120 trzeba było głośno mówić bo wyło (xc90 poprzedniej generacji)

Myślę, że wpływ na hałas mogą mieć warunki atmosferyczne, kierunek i siła wiatru i inne czynniki pewnie też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja mam na XV (1. generacji) najwiekszy box Thule  Motion XT XXL z poprzeckami Thule Wingbar - musielismy przymierzyc, bo nie wiedzielismy czy sie zmiesci :) Wysokosc calkowita na standardowym ogumieniu wynosi 2,07m wiec dosc sporo. Ale za to miesci sie do niego naprawde duzo. Wystaje sporo ponad szybe, w zwiazku z czym zaslania czujnik swiatla oraz czasem deszczu, ale to nie problem. 

 

Jakosciowo box jest swietny,  bardzo stabilny i wg mnie relatywnie cichy, jak na rozmiar. Nawet przy duzym wietrze nie ma duzego wplywu na prowadzenie, spalanie jest w miare ok. Ale ja z boksem jezdze max 130kmh. Swietny jest system obustronnego zamykania oraz automatyczny zamek, ktory nie pozostawia watpliwosci czy boks sie zamknal czy nie. 

 

Optycznie uwazam, ze wyglada calkiem sensownie: jakos tak dobrze sie uzupelnia z linia boczna XVki :) 

 

[edit] bylo 2,7m wysokosci - to jednak troche za duzo :mrgreen:

 

051d2744219dbc70c05fa4e9edf9b017.jpg&key

Edytowane przez Than_Junior
  • Super! 2
  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w chwili obecnej na XV pasie się thule force XL L 190cm . Tez spoko. Można powiedzieć że do 130 jest w aucie znośnie

 

IMG_1397.JPG

27 minut temu, Than_Junior napisał:

Ale za to miesci sie do niego naprawde duzo. Wystaje sporo ponad szybe, w zwiazku z czym zaslania czujnik swiatla oraz czasem deszczu, ale to nie problem. 

to prawda pakowane są. Niestety zasłania

28 minut temu, Than_Junior napisał:

Swietny jest system obustronnego zamykania oraz automatyczny zamek, ktory nie pozostawia watpliwosci czy boks sie zamknal czy nie. 

spoko sprawa 

28 minut temu, Than_Junior napisał:

Optycznie uwazam, ze wyglada calkiem sensownie: jakos tak dobrze sie uzupelnia z linia boczna XVki :) 

mi ogolnie XV z boxem się nie podoba. Natomiast te nowe boxy thule są na prawde ładne 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...