Paweł Paco Kalicinski Opublikowano 26 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2018 22 godziny temu, Skodziarz napisał: No przepraszam, to nie ja naskoczyłem na @Paweł Paco Kalicinski, tylko on na mnie... jeszcze z jakimś dziwnym "nie pozdrawiam" na końcu ... Widać, że barbarzyńca z północy od razu, jeszcze chwila i wpadnie ze swoją bandą drakkarami żeby grabić i łupić Grabić, gwałcić i palić, koniecznie w tej kolejności. No tak w opisie jest, że ma być XV, auto jest od półtora roku w moim posiadaniu. Było w zasadzie świadomym wyborem. Tak poczułem się zaatakowany i nie było to w cale śmieszne. Na proste pytanie jaki box, pierwszą odpowiedzią było zasugerowanie kupna większego auta. Auto nie musi wyglądać ładnie, to środek do przemieszczania się *przynajmniej dla mnie. BTW, pojazd nie posiada relingów a belki Thule więc interesuje mnie coś pod takie rozwiązanie. Czasem muszę zabrać żagle, wędki, czasem narty, tak, box czasem jest mi potrzebny a jak wspomniałem poprzedni mi ukradli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaMis Opublikowano 26 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2018 23 godziny temu, moominko napisał: Ja nie planuję zakupu, myślę, że jak życie postawi mnie pod ścianą to na ten jeden/dwa razy wypożyczę box i tyle. No bo co ma mi się panoszyć po garażu. Jestem tego samego zdania. Raz w roku lepie wypożyczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skodziarz Opublikowano 26 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2018 6 godzin temu, Paweł Paco Kalicinski napisał: Grabić, gwałcić i palić, koniecznie w tej kolejności. Palenie bym dał najpierw - to by dopiero było! OK, przepraszam w takim razie, nie chciałem, by zabrzmiało wrogo Jeszcze napisz, czy te belki masz z rowkiem, czy mocowanie na obejmy, bo to istotna informacja 6 godzin temu, Zyzol napisał: Ale ciekawy system aranżacji siedzień pozostał (nie wiem czy ten sam, co w idealnym wzorcu) Trochę zmienili. Jedno poprawili (można postawić wszystkie siedzenia pionowo i się mieszczą - w Yeti środkowe trzeba było wyjąć, ponieważ podłokietnik za bardzo wystawał, chyba, że się miało wersję bez podłokietnika, ale to słaba opcja), drugie zepsuli (wygodny system składania i regulacji oparć zastąpili jakimiś tandetnymi, niewygodnymi tasiemkami). Czyli wyszło na zero Reszta samochodu to już niestety nie to, co ten wzorzec crossovera z Sèvres Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Paco Kalicinski Opublikowano 27 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2018 17 godzin temu, Skodziarz napisał: Jeszcze napisz, czy te belki masz z rowkiem, czy mocowanie na obejmy, bo to istotna informacja Belki z rowkiem Thule Wing Bar. no i zostaly mi szpilki od kameia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janusz2005 Opublikowano 29 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2018 (edytowane) Przeważnie belki dają więcej hałasu niż box,dla XV bez relingów polecam Thule Wingbar, prawie nie ma różnicy z i bez, box proponuję dobrać do długości nart, które teraz rzadko przekraczają 170cm,tak by zmieściły się w środku, bagażnik na narty polecam tym, którzy lubią się upieprzyć w błocie i właścicielom Syrenek i Polonezów.Nie mówiąc o korzystnym wpływie na wiązania/współczesne można zdjąć/.Podróżując w 2 osoby /narciarzy/wystarczy położyć pół siedzenia i przymocować narty w środku. Edytowane 29 Października 2018 przez janusz2005 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 29 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2018 (edytowane) Godzinę temu, janusz2005 napisał: Przeważnie belki dają więcej hałasu niż box,dla XV bez relingów polecam Thule Wingbar, prawie nie ma różnicy z i bez, box proponuję dobrać do długości nart, które teraz rzadko przekraczają 170cm,tak by zmieściły się w środku, bagażnik na narty polecam tym, którzy lubią się upieprzyć w błocie i właścicielom Syrenek i Polonezów.Nie mówiąc o korzystnym wpływie na wiązania/współczesne można zdjąć/.Podróżując w 2 osoby /narciarzy/wystarczy położyć pół siedzenia i przymocować narty w środku. Po tym jak wreszcie udało mi się dopasować bagażnik, moje auto wyglądało tak: Edytowane 29 Października 2018 przez Blixten 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarthecat Opublikowano 29 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2018 Po tym jak wreszcie udało mi się dopasować bagażnik, moje auto wyglądało tak: Można? Można... Choć mógł kupić kombi..jak niektorzy wielbiciele marek na S twierdzą Wysłane z mojego Mi Note 2 przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 29 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2018 Nie mógł „kupić” kombi, bo laski by na niego nie leciały 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skodziarz Opublikowano 29 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2018 (edytowane) 7 godzin temu, janusz2005 napisał: bagażnik na narty polecam tym, którzy lubią się upieprzyć w błocie O kurczę, to muszę następnym razem zwrócić uwagę, czy ja dobrze wszystko robię, żeby się upieprzyć w błocie, bo najwyraźniej robiłem wiele razy do tej pory coś źle, ponieważ nigdy się ani trochę nie ubrudziłem 6 godzin temu, Blixten napisał: Po tym jak wreszcie udało mi się dopasować bagażnik, moje auto wyglądało tak Ostatnio widziałem Prosiaka 911 (klasycznego, lata 80 na oko), który z tyłu, do tych klapek chłodzących, miał przymocowane zaczepy, a na nich pionowo rower bez przedniego koła - wyglądało przekomicznie O, coś takiego: tylko rower był jeszcze bardziej z tyłu i niżej Edytowane 29 Października 2018 przez Skodziarz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarthecat Opublikowano 29 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2018 (edytowane) Czadowo wygląda - toż to prawdziwy SUV Wysłane z mojego Mi Note 2 przy użyciu Tapatalka Edytowane 29 Października 2018 przez yarthecat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skodziarz Opublikowano 29 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2018 5 godzin temu, yarthecat napisał: jak niektorzy wielbiciele marek na S twierdzą ej, ej, kombi to ktoś inny wymyślił, nie ja (nie wiem czy nie @Karas, ja nie jestem fanem tej wersji nadwoziowej). Natomiast, to z markami na S pasuje - Skoda, Subaru, a i Syrena (jak mi to kolega wcześniej sugerował po moim zamiłowaniu do bagażników do nart) też się w to pięknie wpisuje! (choć... Syrena to akurat model, marka to FSM chyba?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Rosenkiewicz Opublikowano 19 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2019 W dniu 25.10.2018 o 16:44, Blixten napisał: jestem obecnie na etapie wyboru box'a i belek pozwalających wjazd do hali garażowej moim wspaniałym XV Napisz proszę co wybrałeś. Widziałem na zdjęciu, że już box na dachu siedzi. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 20 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2019 11 godzin temu, Andrzej Rosenkiewicz napisał: Napisz proszę co wybrałeś. Widziałem na zdjęciu, że już box na dachu siedzi. Głównym kryterium wyboru była możliwość wjazdu auta z boxem na dachu do hali garażowej. Poczytałem rady Kolegów, najeździłem się po sklepach, naoglądałem, naprzymierzałem, aż w końcu zdecydowałem się na Thule Dynamic M na belkach Yakima S54. Aby zmieścić się 'zestawem' auto+box poniżej 200cm, w grę wchodziły m.in. Taurus Extreme II oraz Interpack Zenith 6.6 (sprawdzone już przez Kolegów z forum). Najbardziej podobał mi się Taurus, ale przy belkach Yakima (o najniższym chyba profilu na rynku?) miałem obawy czy dość miękki box nie zacznie się uginać i uderzać podczas jazdy o antenę dachową. Potem w jednym sklepie oświecił mnie sprzedawca, że pojemności boxów podawane przez producentów nie zawsze są wiarygodne. Jeden box ma 460 litrów pojemności, gdy inny przy zbliżonych wymiarach już tylko 360 litrów. Okazuje się, że sporo zależy od konstrukcji wewnętrznej, ilości usztywnień, itd. Dlatego, sprzedawca zmęczony moim niezdecydowaniem zaproponował żebym przywiózł rzeczy i sam posprawdzał do którego boxa ile wchodzi. Okazało się, że do Thule spokojnie wchodzi tyle ile potrzebuję. Wiele było na forum dyskusji nt kiepskiego wyciszenia, więc w swoim wyborze myślałem również o tym. Jak się okazało, już przy około 80 km/h pojawiają się pierwsze oznaki, przy 120 jeszcze da się rozmawiać, przy 140 wyje, a przy 160 huczy. Mimo, że to jeden z bardziej aerodynamicznych boxów na rynku, to fizyki się nie oszuka na tyle żeby odczuć wielką różnicę. Box wykonany solidnie, prosty montaż, solidne uchwyty, otwierany obustronnie, itd. Uff... chciałem telegraficznie, znowu wyszło wypracowanie 1 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Rosenkiewicz Opublikowano 20 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2019 Blixten, bardzo dziękuję Ci za odpowiedź. Przemyślę to, choć już teraz powiem, że kuszą mnie ceną belki Aguri Prestige. Co do boxu, to myślę o jakimś płaskim, krótkim i szerokim. Chciałbym też zamontować hak holowniczy do zakładania na nim uchwytu na 3 rowery. Pytałem w oficjalnym sklepie Subaru. Haków do XV II jeszcze nie ma. Co ciekawe w serwisie Zdanowicz podano mi mailem ceny dwóch modeli haków, ale są to pewnie haki do XV I. Pytałem też kilka razy o cenę montażu, ale już niestety nie dostałem odpowiedzi. Jestem z okolic Trójmiasta więc może podpowiesz gdzie takie rzeczy kupujesz? Co do hałasu, to już sobie z nim częściowo poradziłem. Wyciszyłem tył auta i jest dużo lepiej. Niedługo wezmę się za dach. Materiały już leżą w garażu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 20 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2019 50 minut temu, Andrzej Rosenkiewicz napisał: Blixten, bardzo dziękuję Ci za odpowiedź. Przemyślę to, choć już teraz powiem, że kuszą mnie ceną belki Aguri Prestige. Co do boxu, to myślę o jakimś płaskim, krótkim i szerokim. Chciałbym też zamontować hak holowniczy do zakładania na nim uchwytu na 3 rowery. Pytałem w oficjalnym sklepie Subaru. Haków do XV II jeszcze nie ma. Co ciekawe w serwisie Zdanowicz podano mi mailem ceny dwóch modeli haków, ale są to pewnie haki do XV I. Pytałem też kilka razy o cenę montażu, ale już niestety nie dostałem odpowiedzi. Jestem z okolic Trójmiasta więc może podpowiesz gdzie takie rzeczy kupujesz? Co do hałasu, to już sobie z nim częściowo poradziłem. Wyciszyłem tył auta i jest dużo lepiej. Niedługo wezmę się za dach. Materiały już leżą w garażu. Też chciałem kupić połowę tańsze Aguri Prestige, które są praktycznie b zbliżone do Yakima/Whispbar, ale podobno już ich nie produkują do XV. Box i belki kupiłem w Taurusie w Sopocie, sklep prowadzi sympatyczny facet, który potrafi też doradzić. A odnośnie wyciszenia, to wrzuć na forum jakąś relację, na pewno sporo osób byłaby zainteresowana jak można zrobić to samemu 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarthecat Opublikowano 20 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2019 Haki do drugiej generacji xv - Westfalia, o ile pamiętam z poszukiwań po sieci, miały być dostępne w kwietniu - nie potrafię znaleźć teraz źródła. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 20 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2019 9 godzin temu, Blixten napisał: Jak się okazało, już przy około 80 km/h pojawiają się pierwsze oznaki, przy 120 jeszcze da się rozmawiać, przy 140 wyje, a przy 160 huczy. Mimo, że to jeden z bardziej aerodynamicznych boxów na rynku, to fizyki się nie oszuka na tyle żeby odczuć wielką różnicę. Największą różnicę robi ułożenie boxa na dachu. Im bardziej na środku tym ciszej. Oczywiście pogarsza się dostęp ale jeśli masz przed dobą 10h po autostradach to ja bym przesunął... 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 20 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2019 7 godzin temu, Andrzej Rosenkiewicz napisał: Haków do XV II jeszcze nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 20 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2019 1 godzinę temu, Knurek1111 napisał: Największą różnicę robi ułożenie boxa na dachu. Im bardziej na środku tym ciszej. Oczywiście pogarsza się dostęp ale jeśli masz przed dobą 10h po autostradach to ja bym przesunął... W tym właśnie celu przesunąłem box do tyłu na tyle, że miałem dostęp do rzeczy w bagażniku, ale klapa nie otwierała się do końca - opierała się spojlerem o box. W takiej pozycji "dziób" boxa wciąż wystawał parę cm nad przednią szybą. 3 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 20 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2019 11 godzin temu, Blixten napisał: Jak się okazało, już przy około 80 km/h pojawiają się pierwsze oznaki, przy 120 jeszcze da się rozmawiać, przy 140 wyje, a przy 160 huczy. Mimo, że to jeden z bardziej aerodynamicznych boxów na rynku, to fizyki się nie oszuka na tyle żeby odczuć wielką różnicę. Różnicę czuć po założeniu na inne auto. W pewnym sensie więc fizykę da się oszukać. Pisałem o tym w innym wątku, jak mój box z którym jeździłem w Outbacku z belkami wingbar założyłem do Volvo XC90 poprzedniej generacji na zwykłych stalowych prostokątnych belkach i do tego wystających poza obrys relingu. Efekt - przy 140 km/h w Volvo było ciszej z takim zestawem niż w OBK bez niczego. Sprawdzone empirycznie po bezpośredniej przesiadce w trasie z jednego samochodu do drugiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piskoor Opublikowano 20 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2019 Różnicę czuć po założeniu na inne auto. W pewnym sensie więc fizykę da się oszukać. Pisałem o tym w innym wątku, jak mój box z którym jeździłem w Outbacku z belkami wingbar założyłem do Volvo XC90 poprzedniej generacji na zwykłych stalowych prostokątnych belkach i do tego wystających poza obrys relingu. Efekt - przy 140 km/h w Volvo było ciszej z takim zestawem niż w OBK bez niczego. Sprawdzone empirycznie po bezpośredniej przesiadce w trasie z jednego samochodu do drugiego. Kurcze.. To chyba zależy od człowieka :-). Przy 130 km/h słyszę w OBK tylko owiewki szyb (te dodatkowe). W kumpla xc90 od 120 trzeba było głośno mówić bo wyło (xc90 poprzedniej generacji) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 20 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2019 5 minut temu, Piskoor napisał: 50 minut temu, spawalniczy napisał: Różnicę czuć po założeniu na inne auto. W pewnym sensie więc fizykę da się oszukać. Pisałem o tym w innym wątku, jak mój box z którym jeździłem w Outbacku z belkami wingbar założyłem do Volvo XC90 poprzedniej generacji na zwykłych stalowych prostokątnych belkach i do tego wystających poza obrys relingu. Efekt - przy 140 km/h w Volvo było ciszej z takim zestawem niż w OBK bez niczego. Sprawdzone empirycznie po bezpośredniej przesiadce w trasie z jednego samochodu do drugiego. Kurcze.. To chyba zależy od człowieka :-). Przy 130 km/h słyszę w OBK tylko owiewki szyb (te dodatkowe). W kumpla xc90 od 120 trzeba było głośno mówić bo wyło (xc90 poprzedniej generacji) Myślę, że wpływ na hałas mogą mieć warunki atmosferyczne, kierunek i siła wiatru i inne czynniki pewnie też. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 6 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2019 (edytowane) Ja mam na XV (1. generacji) najwiekszy box Thule Motion XT XXL z poprzeckami Thule Wingbar - musielismy przymierzyc, bo nie wiedzielismy czy sie zmiesci Wysokosc calkowita na standardowym ogumieniu wynosi 2,07m wiec dosc sporo. Ale za to miesci sie do niego naprawde duzo. Wystaje sporo ponad szybe, w zwiazku z czym zaslania czujnik swiatla oraz czasem deszczu, ale to nie problem. Jakosciowo box jest swietny, bardzo stabilny i wg mnie relatywnie cichy, jak na rozmiar. Nawet przy duzym wietrze nie ma duzego wplywu na prowadzenie, spalanie jest w miare ok. Ale ja z boksem jezdze max 130kmh. Swietny jest system obustronnego zamykania oraz automatyczny zamek, ktory nie pozostawia watpliwosci czy boks sie zamknal czy nie. Optycznie uwazam, ze wyglada calkiem sensownie: jakos tak dobrze sie uzupelnia z linia boczna XVki [edit] bylo 2,7m wysokosci - to jednak troche za duzo Edytowane 6 Czerwca 2019 przez Than_Junior 2 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 6 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2019 U mnie w chwili obecnej na XV pasie się thule force XL L 190cm . Tez spoko. Można powiedzieć że do 130 jest w aucie znośnie 27 minut temu, Than_Junior napisał: Ale za to miesci sie do niego naprawde duzo. Wystaje sporo ponad szybe, w zwiazku z czym zaslania czujnik swiatla oraz czasem deszczu, ale to nie problem. to prawda pakowane są. Niestety zasłania 28 minut temu, Than_Junior napisał: Swietny jest system obustronnego zamykania oraz automatyczny zamek, ktory nie pozostawia watpliwosci czy boks sie zamknal czy nie. spoko sprawa 28 minut temu, Than_Junior napisał: Optycznie uwazam, ze wyglada calkiem sensownie: jakos tak dobrze sie uzupelnia z linia boczna XVki mi ogolnie XV z boxem się nie podoba. Natomiast te nowe boxy thule są na prawde ładne 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 6 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2019 55 minut temu, Karas napisał: V pasie się thule force XL L 190cm . czarny mat... nice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się