Jump to content
spiderq

Wymiana klocków hamulcowych

Recommended Posts

Witam,

przymierzam się do wymiany klocków we własnym zakresie, rozmawiałem wcześniej ze znajomym mechanikiem co robi Subaru i powiedział mi, że w OBKu muszę wymienić klocki w dwóch kołach na raz na jednej osi, bo jak zrobię najpierw jedno, opuszcze samochód i potem drugie to wyrzuci mi błąd zużycia klocków czy coś takiego

Nie spotkałem się z czymś takim jeszcze i tu moje pytanie.

Czy faktycznie tak jest, czy to jakaś nadgorliwość ze strony mechanika albo miałem szczęście, że mi nigdy wcześniej nic takiego nie wyskoczyło, bo w Subaru wymieniam pierwszy raz, pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

chyba cie wkręca, ten mechanik. A masz na nowych klockach czujnik zużycia? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, spiderq napisał:

Witam,

przymierzam się do wymiany klocków we własnym zakresie, rozmawiałem wcześniej ze znajomym mechanikiem co robi Subaru i powiedział mi, że w OBKu muszę wymienić klocki w dwóch kołach na raz na jednej osi, bo jak zrobię najpierw jedno, opuszcze samochód i potem drugie to wyrzuci mi błąd zużycia klocków czy coś takiego

Nie spotkałem się z czymś takim jeszcze i tu moje pytanie.

Czy faktycznie tak jest, czy to jakaś nadgorliwość ze strony mechanika albo miałem szczęście, że mi nigdy wcześniej nic takiego nie wyskoczyło, bo w Subaru wymieniam pierwszy raz, pzdr

Adres tego "mechanika" poproszę. :D

Chcę mu pogratulować humoru.

Właśnie dlatego ludzie nie ufają mechanikom. I jak widać, mają rację!

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, spiderq napisał:

 OBKu muszę wymienić klocki w dwóch kołach na raz na jednej osi, bo jak zrobię najpierw jedno, opuszcze samochód i potem drugie to wyrzuci mi błąd zużycia klocków czy coś takiego
 

W szczególności jeśli masz auto z opisu OBK 2006 :D 
NIe wiem czy te japońskie mechaniczne czujniki wyrzucają jakikolwiek błąd poza uszkodzeniem słuchu przy hamowaniu resztką okładziny

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Bartosz-B napisał:

W szczególności jeśli masz auto z opisu OBK 2006 :D 
NIe wiem czy te japońskie mechaniczne czujniki wyrzucają jakikolwiek błąd poza uszkodzeniem słuchu przy hamowaniu resztką okładziny

Na zwykłych klockach zazwyczaj jest blaszka, która po zużyciu klocka pierwsza jedzie po tarczy i piszczy. I to właśnie jest czujnik zużycia klocka :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki chłopy, nie chodziło mi o blaszkę tylko jakiś błąd na desce czy co, sam nie wiem co :D

szczerze to nie wiem czy klocki co zamówiłem mają jakąś blaszkę albo inny czujnik, z Zimmermanna, jutro będę wiedział, dzięki za wsparcie 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Twoim aucie nie ma żadnych elektrycznych czujników klocków, tylko blaszki. Błąd może się co najwyżej pojawić jak mechanik połamie czujnik ABS :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, skwaro napisał:

Błąd może się co najwyżej pojawić jak mechanik połamie czujnik ABS :)

Przy wymianie klocków??? Chociaż znając mechaników..... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, pmlody napisał:

Przy wymianie klocków??? Chociaż znając mechaników..... 

Jeżeli mechanik twierdzi jak powyżej, to ja bym się wszystkiego po nim spodziewał :-)

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, spiderq napisał:

powiedział mi, że w OBKu muszę wymienić klocki w dwóch kołach na raz na jednej osi, bo jak zrobię najpierw jedno, opuszcze samochód i potem drugie to wyrzuci mi błąd zużycia klocków

wynika ,że najlepiej, by robiło  na raz dwóch mechaników:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, respect napisał:

wynika ,że najlepiej, by robiło  na raz dwóch mechaników:)

dlatego nie przypadł mi ten pomysł do głowy :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Demontowałem w wakacje całe hamulce celem oczyszczenia (pomijając tłok i odpowietrzanie), żadnych błędów nie wywaliło, nie ma tam nic skomplikowanego :) Klocki są osadzone w blaszce, można kciukiem wypchnąć i wymienić.

Problem jedynie jest z zapieczonymi śrubami jarzma - można urwać przy odkręcaniu, ale jak się rozbiera i odświeża regularnie, to nie powinno być problemu, także teraz mam nadzieję, już będzie z górki :faja:

Może warto wymienić na całej osi (szczególnie przód), żeby nie ściągało na bok przypadkiem.

Powodzenia!

 

 

 

Edited by thorxahest

Share this post


Link to post
Share on other sites

A propo wymiany to już ogarnięta, ale dzięki.

Co się okazało to, że klocki z przodu prawie jak nowe

45517202_251214725573284_3745608775176814592_n.thumb.jpg.849780f3ed38b4a8d40d3694445039eb.jpg45549857_2313998568882853_2493256320946274304_n.jpg.9929c96b18343464dd236f10eb1bc684.jpg

 

Siła hamowania jak dla mnie pozostawia i tak wiele do życzenia, ale po przesmarowaniu i odpowietrzeniu jest troche lepiej, pedał przynajmiej nie zapada się aż tak bardzo

Z tyłu było troche gorzej bo klocek nie trze calą powierzchnia tylko srodkiem, nie mam zdjec niestety

I żadne błędy nie wyskoczyły :biglol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

W naszym 2007 OBK sila hamowania jest zadowalajaca, z klockami Hawk HPS i tarczami Centric.  W 2015 OBK zalozylem tarcze przednie StopTech nacinane i tez klocki Hawk HPS i hamowanie wyraznie sie poprawilo (wzgledem osprzetu Subaru).  A z tylu wyminiles klocki czy nie?  Dlaczego tra tylko srodkiem - tarcza krzywa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Eryk napisał:

W naszym 2007 OBK sila hamowania jest zadowalajaca, z klockami Hawk HPS i tarczami Centric.  W 2015 OBK zalozylem tarcze przednie StopTech nacinane i tez klocki Hawk HPS i hamowanie wyraznie sie poprawilo (wzgledem osprzetu Subaru).  A z tylu wyminiles klocki czy nie?  Dlaczego tra tylko srodkiem - tarcza krzywa?

 

Nie nic nie wymianiałem bo uznalismy ze nie ma co wymieniać klockow z tyłu kiedy tarcze są do regeneracji albo wymiany a nie moglem tego zrobic bo auto jest potrzebne

A tarcze w 2007 masz stadardowego rozmiaru czy wieksze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tarcze standardowe, ale wszystkie sa Centric a nie Subaru - nie wiem dlaczego ale te oryginalne bardzo czest sie wyginaly - nie wiem czy pech czy co... od 2 lat sa Centric i problemow brak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki bardzo za rade, a btw orientuje sie ktos czy tarcze z polifta pasuja na przedlift?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak oglądałem auta przed zakupem, to jeden OBK miał założone hamulce od Spec B - tarcze nie wiem jakie były, raczej zwykłe, ale klocek 2 razy większy. Niestety nie kierowałem nim, bo auto wyglądało obskurnie więc zrezygnowałem z zakupu i nie mam porównania, ale właściciel zachwalał powyższe rozwiązanie - "teraz, to hamuje, a nie.." :)

 

Może jest jakiś wątek na forum o temacie  tych hamulców do OBKA, bo się nie zagłębiałem.

 

U mnie hamowanie jest znośne, natomiast jak się hamulce nagrzeją (a dzieje się to dość szybko w mieście), to wydają dziwny odgłos huczenia-spowalniania (bez bicia), mimo to hamują, a pedał staje oporem w połowie więc nie narzekam. Wcześniej w aucie miałem gorsze hamulce, nie mogłem ich dobrze odpowietrzyć i pedał wpadał niemal w podłogę żeby poczuć ABS, także z obecnych jestem zadowolony :)

Edited by thorxahest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...