Bonless Posted October 24, 2018 Share Posted October 24, 2018 Witam, Odkąd kupiłem auto moje Legacy IV mam pewne problemy z dziwnym zachowaniem klimatyzacji/ogrzewania. Przejrzałem już kilka tematów odnośnie klimy na forum ale nie mogę znaleźć sensownych odpowiedzi. Problem, który mam w tej chwili to brak ogrzewania po stronie pasażera. Przy zmianie temperatury pokrętłem zmiana temp. powietrza jest nieznaczna (ledwo odczuwalna). Niezależnie od tego na co jest ustawiony nawiew zawsze jest to samo. Przy ogrzewaniu ustawionym na szybę też jedna połowa jest ciepła a druga zimna. Regulacja po stronie kierowcy działa poprawnie. Zdemontowałem dziś schowek żeby sprawdzić czy poruszają się klapy pasażera i okazuje się, że działają. Ustawienie na zimno: Ustawienie na max ciepło Co jeszcze mogę sprawdzić? Drugi problem miałem w jak było trochę cieplej i nie było trzeba używać ogrzewania. Przy ustawieniu na zimno bez klimy po pewnym czasie zaczyna lecieć ciepłe powietrze z nawiewów (na pewno cieplejsze niż na zewnątrz auta). Jak włączę klimę to normalnie leci chłodne powietrze. Wydawało mi się, że problem się nasilał jak auto po krótkiej trasie chwilę stało (parę minut) i jak ponownie wsiadałem do auta i je odpalałem wtedy przeważnie leci dość ciepłe powietrze i bez odpalenia klimy nie dawało rady (mimo że na zewnątrz było już z 17-18 stopni). Dzisiaj też robiłem samo diagnostykę klimy. Pokazało błąd czujnika nasłonecznienia, ale robiłem to popołudniu i było już dość pochmurno więc nie wiem czy to nie miało jakiegoś wpływu. Macie jakieś pomysły lub sugestie co jeszcze mam sprawdzić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SITOK Posted December 5, 2018 Share Posted December 5, 2018 Witam Mam dokładnie taki sam problem w moim Outback'u IV i nie wiem co dalej ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ipsx82 Posted December 5, 2018 Share Posted December 5, 2018 Ze zdjęć widać że cięgno działa ale klapa nadal w jednej pozycji jest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bonless Posted December 5, 2018 Author Share Posted December 5, 2018 W międzyczasie zdejmowałem deskę rozdzielczą i przy okazji dokładnie sprawdziłem działanie klap. "Niestety" działają poprawnie. Zrobiłem czyszczenie i płukanie układu chłodzenia, kilkukrotne odpowietrzanie i odpowietrzanie samej nagrzewnicy. Niestety wszystko wskazuje na częściowo zapchaną nagrzewnicę. Pewnie ten sam problem co w tym wątku: Nagrzewnicę już kupiłem i w najbliższym czasie będę sie zabierał za wymianę. Dam znać czy to pomogło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted December 5, 2018 Share Posted December 5, 2018 28 minut temu, Bonless napisał: Nagrzewnicę już kupiłem i w najbliższym czasie będę sie zabierał za wymianę. Dam znać czy to pomogło Daj znać, czy da się odłączyć aluminiowe węże od nagrzewnicy (jak na filmie). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bonless Posted December 6, 2018 Author Share Posted December 6, 2018 6 godzin temu, WOJO napisał: Daj znać, czy da się odłączyć aluminiowe węże od nagrzewnicy (jak na filmie). Będę tak próbował, zobaczymy co z tego wyjdzie. Zdam relację jak już wszystko ogarnę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bonless Posted December 11, 2018 Author Share Posted December 11, 2018 (edited) Można powiedzieć, że problem ogrzewania z prawej strony rozwiązany. Więc tak, na początku spuściłem płyn chłodniczy. We wnętrzu zdjąłem podłokietnik i plastiki dookoła nóg kierowcy. Radia w zasadzie nie trzeba wyjmować ale poleciałem już z rozpędu. Teraz jest dostęp do pokrywy nagrzewnicy. Zdjąłem moduł, który jest przykręcony do kolumny kierownicy razem z jego mocowaniem (widoczny na górze poniższego zdjęcia). Widoczny na zdjęciu kawałek kanału nawiewu na nogi też jest dobrze odkręcić bo trochę polepszy to dostęp. Zdejąłem blachę pod kolumna kierowniczą żeby mieć możliwie jak najwięcej miejsca (później i tak będzie trzeba ją zdjąć). Po odkręceniu pokrywki widzimy nagrzewnicę. Odkręciłem blaszkę trzymającą rurki przy samej grodzi, dzięki temu mogłem ruszać rurkami. Jak widać rurki są przymocowane do nagrzewnicy poprzez cztery zagniecenia na każdej. Można je odgiąć śrubokrętem (aluminium dość łatwo się poddaje). Ja użyłem zgiętego płaskiego śrubokręta. Potem mogłem wysunąć rurki z nagrzewnicy. Po rozgięciu wygląda mniej więcej tak: Dobrze jest podłożyć jakąś miskę lub folię żeby nie zachlapać dywanu płynem chłodniczym. Potem zdjąłem plastik pod stacyjką, odkręcilem samą kolumnę od belki wzmacniającej (dwie śruby na klucz 12) i odpiąłem wszystkie kostki od kolumny kierowniczej. Opuściłem kolumnę kierowniczą jak najniżej i dopiero teraz była możliwość wysunięcia nagrzewnicy z obudowy. Przy opuszczaniu kolumny i szarpaniu się z wysunięciem nagrzewnicy koniecznie trzeba uważać żeby nie wysunęła się guma w grodzi na dole kolumny kierowniczej. Jak wypadnie to jest sporo zachodu żeby ją z powrotem wcisnąć. Wiem bo straciłem na to mnóstwo czasu Okazało się, że poliftowa nagrzewnica nie pasuje do przedlifta ( do wersji USA na pewno, do innych trzeba sprawdzać). Różnica to 1 cm szerokości. Moja ma ok. 140mm, poliftowa 130mm. Poniżej widać różnicę. W związku z zaistniałym problemem zdecydowałem się na czyszczenie mojej nagrzewnicy (nie mogłem czekać na kolejną). Po kilku godzinach płukania różnymi środkami do usuwania kamienia, wielokrotnego płukania wodą, wygrzebywania tego co dało radę sięgnać udało się w miarę doczyścić. Syfu było w środku dość sporo. Płukałem nagrzewnicę podpinając wąż od prysznica co pozwoliło mi stwierdzić czy zaczyna się równo nagrzewać od ciepłej wody. Składałem wszystko w odwrotnej kolejności. Rurki zagniotłem dookoła śrubokrętem i młotkiem. Na rurkach są oringi i trzeba je dobrze wcisnąć w nagrzewnicę żeby weszły na swoje miejsce. Wygląda na to, że nic nie cieknie i ogrzewanie zaczęło działać jak trzeba Jako ciekawostka to nowa nagrzewnica kosztuje w ASO 535zł netto. Edited December 12, 2018 by Bonless Poprawka 2 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dzixd Posted December 12, 2018 Share Posted December 12, 2018 Super tutorial Wysłane z mojego mądrego telefonu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bonless Posted December 13, 2018 Author Share Posted December 13, 2018 W dniu 12.12.2018 o 16:28, Dzixd napisał: Super tutorial Dzięki, oby się komuś przydało Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 14, 2018 Share Posted December 14, 2018 No roboty z tym nie tak mało... Problemy z ogrzewaniem to chyba dość częsta przypadłość 4gen z tego co czytam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
coolczak Posted December 31, 2018 Share Posted December 31, 2018 To samo miałem, ale ja przeciąłem rurki i połączyłem gumowymi wężami. Wg mnie szybciej i potwierdzam problemy z gumą na grodzi silnika, tragedia ją tam wcisnąć z powrotem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bonless Posted January 2, 2019 Author Share Posted January 2, 2019 W dniu 31.12.2018 o 21:06, coolczak napisał: To samo miałem, ale ja przeciąłem rurki i połączyłem gumowymi wężami. Wg mnie szybciej To aluminium na prawdę łatwo się poddaje. Moim zdaniem cięcie rurek i dokładanie kolejnego połączenia jest bezcelowe skoro można to w prosty sposób rozłączyć. W dniu 31.12.2018 o 21:06, coolczak napisał: potwierdzam problemy z gumą na grodzi silnika, tragedia ją tam wcisnąć z powrotem U mnie próby wciśnięcia skończyły się wyciągnięciem całej kolumny kierowniczej Link to comment Share on other sites More sharing options...
siedemczwartych Posted March 9, 2019 Share Posted March 9, 2019 (edited) pomyliłem wątki. Edited March 9, 2019 by siedemczwartych Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziomek4000 Posted January 18, 2021 Share Posted January 18, 2021 W dniu 11.12.2018 o 23:21, Bonless napisał: Na rurkach są oringi i trzeba je dobrze wcisnąć w nagrzewnicę żeby weszły na swoje miejsce. Użyłeś starych oringów czy dałeś nowe? Jeśli nowe to czy pamiętasz jaki wymiar? Do dobrze wyposażonego sklepu mam 20km więc chciałbym się zaopatrzyć przed rozebraniem bo później nie będę miał jak dojechać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bonless Posted January 18, 2021 Author Share Posted January 18, 2021 Godzinę temu, ziomek4000 napisał: Użyłeś starych oringów czy dałeś nowe? Jeśli nowe to czy pamiętasz jaki wymiar? Do dobrze wyposażonego sklepu mam 20km więc chciałbym się zaopatrzyć przed rozebraniem bo później nie będę miał jak dojechać. Niestety nie mierzyłem jaki jest wymiar oringów bo założyłem stare. Nie były zdeformowane ani zniszczone. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziomek4000 Posted May 5, 2021 Share Posted May 5, 2021 Jakby ktoś pytał to wymiar oringu 16x2 Przynajmniej w przypadku obutback my08 2,5 sohc. U mnie oprócz typowego osadu niestety znalazłem w nagrzewnicy również kawałki sylikonu. Jakiś Janusz mechanik przy składaniu czegoś nawalił za dużo i nadmiar się urwał i przemieścił. Teraz zastanawiam się gdzie i ile tego jeszcze wala się po układzie chłodzenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now