Mateusz Szafran Opublikowano 23 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2018 Witam Szanowne grono :) Pracuje aktualnie nad swapem swojego legacy IV z H6 na 2.0 Twinscroll z Japoni niestety mam problem z elektryką :( Mam pare pytań czy ktoś z was ma dojscia do pinologi komputera ze zdjecia??? Lub może ktoś ma wiązkę elektryczną z Legacy GT (LHD/USA) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemyslawn Opublikowano 23 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2018 Sprawdzałeś w service manualu ? Mam gdzieś service manuala do Legacy z 2005 r. i na 99% znajdziesz tam rozpiske pinow do GTka. Masz całego GTka razem z wiązką, czy sam silnik ? Też niedługo będę robił swapa GTka tyle, że do diesla. Wpisz w wyszukiwarkę hasło " wireing merge " , pod tym hasłem znajdziesz wiele postów i zdjęć z przerobek wiązek z amerykańskich forów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Szafran Opublikowano 23 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2018 Mam kompletny swap silnik wiązka komputer z tym że przerabiam z Japończyka na Europę. I coś musiałem zkasztanić. Teraz muszę dojść na piechotę co i jak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 24 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2018 10 godzin temu, Mateusz Szafran napisał: Lub może ktoś ma wiązkę elektryczną z Legacy GT (LHD/USA) ? Na co Ci ta wiązka? Pochodzi z innej fabryki i ma inny standard niemal wszystkiego.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemyslawn Opublikowano 24 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2018 Przepinowałeś wtyczki przy sterowniku i coś jest nie tak ? Jakie są objawy ? Po przekreceniu kluczyka zalacza sie pompa paliwowa ? Krecisz i nie chce zapalić? Dobrze, że masz oryginalną wiązkę z JDMa jak nie bedziesz mógł dojść co jest nie tak, przerobisz oryginalną wiązke i bedzie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Szafran Opublikowano 24 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2018 Jedyne co robiłem to przedłużałem przewody pojedyńczo zeby móc ułożyć wiązke na aucie. Objawy auto nie kręci A pompa się nie załącza oczywiście komputer i sterownik pod kierownicą przełożony immo przełożone do kluczyka. Dodam jeszcze u mnie jest 6 biegowy manual a w tamtym aucie 5 biegowy automat może to ma jakiś wpływ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemyslawn Opublikowano 24 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2018 Czyli przerabiales ori wiązke z JDMa ? Jeśli tak to musisz odszukać przekaznik od skrzyni automatycznej i najprawdopodobniej trzeba bedzie go wyrzucić i zmostkowac jakieś kabelki. Najprawdopodobniej auto "mysli", że jest na biegu dlatego nie działa pompa paliwowa i nie kręci rozrusznik. W automacie możesz odpalić samochod na pozycji P i N, w innej pozycji nie kręci rozrusznik i nie działa pompa paliwowa bo przekaznik nie podaje napięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Szafran Opublikowano 24 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2018 Dokładnie przerabiałem tą wiązkę. Tak też myślałem że pewnie ma to wpływ na uruchomienie auta. Teraz pytanie jak z zlokalizować przekaźnik który jest za to odpowiedzialny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemyslawn Opublikowano 24 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2018 Jak bede u rodziców to sprawdze w moim i zrobie zdjecie, który to przekaznik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Szafran Opublikowano 24 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2018 Rozrusznik znaleziony zmostkowany i kręci juz teraz została pompka paliwowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemyslawn Opublikowano 25 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2018 Zerknąłem na schematy i już wiem o co chodzi. Kwestia co dokładnie zmostkowałeś. Może być tak, że rozrusznik kręci a pompa nie działa. Musisz znalezć w instalacji wtykę która szła do lewarka zmiany biegów. Jest to 12to pinowa wtyka najprawdopodobniej koloru białego. Na 7 pinie masz kabel koloru czarnego z białym pasem, zmostkuj go z czarnym z żółtym pasem z pinu 12 i powinno być ok. Jeśli zmostkowałeś rozrusznik gdzieś przy przekazniku usuń mostek i zrób tak jak było wcześniej. Na schemacie widać, że kabel czarny z żółtym pasem z 12 pinu przy wtyce lewarka zmiany biegów idzie do wtyki oznaczonej na schemacie nr. T3. We wtyce T3 tenże kabel łączy się z kablem koloru białego z czarnym pasem i idzie prosto do rozrusznika, ale po drodze, gdzieś w wiązce idzie od niego odgałęzienie ( tego samego koloru - biały z czarnym pasem ) do sterownika silnika. W tej sytuacji jest bardzo prawdopodobne, że sygnał na pompę paliwową wychodzi bezpośrednio ze sterownika. Na schemacie dokładnie widać, że w pozycji P i N Kable na pinie 7 i 12 są zmostkowane a w wersji z manualem jest stały mostek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Szafran Opublikowano 25 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2018 (edytowane) Dzięki wielkie dziś wieczorem sprawdzę co i jak U mnie jakoś jest inaczej mam dwie kostki jedną szarą 10 pinową a drugą białą na dwa piny do lewarka. Edytowane 26 Października 2018 przez Mateusz Szafran Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemyslawn Opublikowano 27 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2018 (edytowane) Kolego, najmocniej przepraszam, trochę się śpieszyłem i przeglądałem schematy na szybko. To co ci napisałem wcześniej dotyczy silnika 2.0 bez turbo. Poniżej masz zdjęcia schematu, który dotyczy GTka. Zdjęcia powyżej to schematy podłączenia pompy paliwowej dla 2.0 Turbo. Chwilowo mam problem ze ściągnięciem reszty zdjęć z telefonu, jak uda mi się przerzucić zdjęcia na kompa to podeślę Ci schemat podłączenia rozrusznika w 2.0 GT, tam dokładnie widać co do czego potrzeba podłączyć. Edytowane 27 Października 2018 przez przemyslawn pomyłka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Szafran Opublikowano 27 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2018 (edytowane) Będę niezmiernie wdzięczny podesłalbyś mi linka do tej serwisówki? Edytowane 27 Października 2018 przez Mateusz Szafran Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemyslawn Opublikowano 27 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2018 Na poniższym schemacie dokładnie widać jaka jest różnica pomiędzy manualem a automatem. Spójż na dolne zdjęcie. Element oznaczony jako ECM to sterownik silnika. Zwróć uwagę na kabel oznaczony jako D9(GL). D9 oznacza, że ten kabel znajduje się na 9 pinie wtyki oznaczonej jako D(B137), natomiast GL oznacza kolor kabla - zielony z jasnoniebieskim paskiem. Wtyka D(B137) jest podpięta do sterownika silnika. Teraz spójż na górne zdjęcie. Widać na nim wyraznie różnice pomiędzy manualem, automatem 4-ro biegowym i automatem 5-cio biegowym. W przypadku automatu 4-ro biegowego kabel wychodzący ze sterownika silnika, oznaczony jako D9(GL) idzie do 12-tego pinu wtyki oznaczonej jako B12. Wtyka B12 łączy się z wtyką T3, kabel z wtyki T3 biegnie do wtyki T7 (to ta przy lewarku zmiany biegów). Kabel idący od wtyki T3 do wtyki T7 jest oznaczony jako BY ( jest on koloru czarnego z żółtym paskiem). Widać, że w pozycji lewarka P i N robi się mostek pomiędzy pomiędzy kablem idącym do sterownika ( D9) a masą, wtedy kręci rozrusznik. W przypadku automatu 5-cio biegowego widać, że kabel ze sterownika silnika ( D9) idzie bezpośrednio na 19 pin wtyki oznaczonej jako B(B55). Wtyka ta jest podpięta do sterownika skrzyni biegów (TCM). W wersjach z manualną skrzynią biegów kabel od sterownika silnika (D9) jest podpięty bezpośrednio do czujnika biegu neutralnego ( neutral position switch ). Czujnik ten znajdziesz zapewne przy skrzyni biegów. W twojej wiązce obecnie nie ma sterownika skrzyni biegów, więc kabel ze sterownika silnika (D9) idzie do nikąd, kończy się na 19-tym pinie wtyki B(B55). Jest to szara wtyka przy sterowniku skrzyni biegów. Moim zdaniem kabel ten należy podpiąć pod czujnik biegu neutralnego, wtedy wszystko powinno być ok. Popatrze jeszcze dokąd idzie drugi kabel od czujnika biegu neutralnego. Co do serwisówki to niestety nie pamiętam skąd to ściągałem. Wpisałem w wyszukiwarkę Subaru Legacy service manual i znalazłem jakieś linki do ściągnięcia za darmo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się