Jump to content

Skrzynia automatyczna w Subaru


Piotr Flis
 Share

Recommended Posts

Podczepie się pod temat i zapytam. Forester 2005 w automacie.

Jak to jest przy automacie z ręcznym. Przy manualu wciska się sprzęgło i nie ma problemu a w automacie?

Chodzi o sytuacje podczas jazdy oczywiście, czasami trzeba się jakoś ratować na nawrotach czy coś.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 122
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Aaa, to zmienia postać rzeczy :huh:

Blokowanie pracującego tylnego mechanizmu różnicowego, powodować będzie powstawanie w układzie przeniesienia napędu dodatkowych naprężeń.

Oznacza to, iż następować będzie przyspieszone zużywanie skrzyni AT (np. tarczek transfer clutch), mechanizmu różnicowego, itp. 

Ale kto by się przejmował takimi kwestiami startując w KJSach :D 

Link to comment
Share on other sites

@@m_dz,dziękuje bardzo za odpowiedź.

Myślałem, że może będzie całkowicie rozłączane.

Tak na serio jak mnie kiedyś moje e36 zawiedzie to będę musiał forka przetestować bojowo. :huh:

Bez ot. Dzięki jeszcze raz. 

Link to comment
Share on other sites

Gdzieś na zagramanicznych forach czytałem o patencie na automat. Podlaczyl gość bezpiecznik "serwisowy" do wajchy ręcznego i podczas używania tyl się rozlaczal, tak jak wkłada się owy bezpiecznik. Nie wiem dokładnie, nie pamiętam, zdaje się że sprzegniete to było z czujnikiem ręcznego.

Do tego jeszcze był patent na blokadę sprzęgła w napędzie. Odsyłam do Google :)

 

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Gdzieś na zagramanicznych forach czytałem o patencie na automat. Podlaczyl gość bezpiecznik "serwisowy" do wajchy ręcznego i podczas używania tyl się rozlaczal, tak jak wkłada się owy bezpiecznik. Nie wiem dokładnie, nie pamiętam, zdaje się że sprzegniete to było z czujnikiem ręcznego.

 

tylko nie w mechanizmie z centralnym dyfrem

 

swoją droga centralny otwarty blokowany "elektrycznie" jeśli nie będzie blokowany (syganł z ręcznego uniemożliwi blokadę "na żądanie") powinien sobie z ręcznym dać radę

Edited by ketivv
Link to comment
Share on other sites

 

Gdzieś na zagramanicznych forach czytałem o patencie na automat. Podlaczyl gość bezpiecznik "serwisowy" do wajchy ręcznego i podczas używania tyl się rozlaczal, tak jak wkłada się owy bezpiecznik. Nie wiem dokładnie, nie pamiętam, zdaje się że sprzegniete to było z czujnikiem ręcznego.

 

tylko nie w mechanizmie z centralnym dyfrem

 

swoją droga centralny otwarty blokowany "elektrycznie" jeśli nie będzie blokowany (syganł z ręcznego uniemożliwi blokadę "na żądanie") powinien sobie z ręcznym dać radę

Mowa o automacie 4EAT z wolnych ssaków, zdaje się że XT 2.5t od 2006 miał centralny dyfer w zestawie z automatem. (mogę się mylić)

 

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka

Edit

http://www.rs25.com/forums/f8/t99075-4eat-diff-lock-switch-handbrake-mod-torquemada-lite.html

Edited by logicsys
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam. Pisałem o moich wątpliwościach w innym wątku ale nie doczekałem się odpowiedzi . Może tutaj się uda.

Forester AT rocznik 2015, pierwsza rej.  grudzień 2015,  benzyna, 150KM, przebieg 2900km, automatyczna skrzynia biegów

1. start od zera, silnik rozgrzany, gaz do dna, prędkość od 0 do 100-110 , obroty 6000 non stop i serce już boli gdy uszy dostarczają sygnały dźwiękowe silnika - przestawiam dźwignię automatu na manuala na wyświetlaczu przełożenie nr "1"

2. przy próbie wyprzedzania gaz do dna, słychać redukcję przełożeń, forek startuje i powtarza się sytuacja z pkt 1 z tą różnicą, że przestawienie dźwigni w manuala wywołuje na wyświetlaczy przełożenie nr "2".

Wizyta w serwisie subaru. Przejażdżka pracownika serwisu subaru skończyła się opinią "skrzynia działa idealnie i tak ma właśnie być". Jazda moim foresterem znajomego za kierownicą, który od 20tu lat jeździ tylko automatami skończyła się uwagą "oddaj im ten samochód". Pracownik subaru jest jak do tej pory jedynym człowiekiem, który twierdzi, że tak ma być. W między czasie jeździłem audi, bmw, volvo z automatami - żaden z tych pojazdów nie zachowuje się jak mój forek. Tam wyraźnie "widać i czuć" zmianę przełożeń bez konieczności odpuszczania gazu czy też używania manetek. Pracownik serwisu zaczął mi opowiadać, że audi, bmw ma jakieś dwusprzęgłowe automatyczne skrzynie biegów a subaru ma VVT (??? nie wiem, nie znam się na tym i wcale przecież nie muszę). Niestety nie mam gdzie spróbować innego egz. forka. Stąd pytanie na tym forum. Czy ktoś też tak ma?? Czy brak zmiany przełożeń, przy gwałtownym przyśpieszaniu, automatycznej skrzyni subaru to jest normalne zjawisko?? Czy gwałtownie przyśpieszając subaru z automatem aby wymusić zmianę przełożenia o stopień wyżej koniecznie muszę odpuszczać gaz? (takie rozwiązanie wypraktykowałem, ale to jadę wtedy ja manualem, a chyba nie o to chodzi). Chciałbym to wiedzieć zanim znów odwiedzę serwis.

Link to comment
Share on other sites

 

 

audi, bmw ma jakieś dwusprzęgłowe automatyczne skrzynie biegów a subaru ma VVT (??? nie wiem, nie znam się na tym i wcale przecież nie muszę)

Ty masz bezstopniową skrzynię CVT - lineatronic. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

A ja mam takie pytanie: Zakupiłem niedawno Forka XT 2003 w automacie. Skrzynia teoretycznie 4EAT- 4 biegówka. U mnie naliczyłem 5 biegów! to nadbieg czy 5 bieg? przejrzałem forum i nikt z was nigdy nie pisał o nadbiegu w 4EAT. Może mam jakąś przekładkę? albo nie umiem liczyć :) Pozdro 

Edited by VVolny
Link to comment
Share on other sites

A ja mam takie pytanie: Zakupiłem niedawno Forka XT 2003 w automacie. Skrzynia teoretycznie 4EAT- 4 biegówka. U mnie naliczyłem 5 biegów! to nadbieg czy 5 bieg? przejrzałem forum i nikt z was nigdy nie pisał o nadbiegu w 4EAT. Może mam jakąś przekładkę? albo nie umiem liczyć :) Pozdro 

 

 

mam 4EAT w imprezie GF i przy ustabilizowaniu prędkości na 4 biegu - np 120 km/h skrzynia robi coś takiego ,że jest uczucie jakby wrzuciła nadbieg - obroty spadają o około 200-400

 

moja skrzynia jest uszkodzona bo zrobiło mi się z 4wd fwd ... i zmienia z 1 na 2 z uderzeniem i czasem sobie redukuje jak jej się podoba - przy 70 z 3 biegu na 1

Link to comment
Share on other sites

Też mnie ciekawi temat ręcznego w AT , jak ktoś ma linka na ten patent , to poproszę , bo nie potrafię namierzyć. Lub konkretne wyjaśnienie , czy można , czy nie.

Tak w skrócie to trzeba połączyć lampkę ręcznego z bezpiecznikiem diagnostyczny wymagającym fwd

 

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

A ja mam takie pytanie: Zakupiłem niedawno Forka XT 2003 w automacie. Skrzynia teoretycznie 4EAT- 4 biegówka. U mnie naliczyłem 5 biegów! to nadbieg czy 5 bieg? przejrzałem forum i nikt z was nigdy nie pisał o nadbiegu w 4EAT. Może mam jakąś przekładkę? albo nie umiem liczyć :) Pozdro

To jest lock-up

 

Dziala na 3 i 4 biegu

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

 

A ja mam takie pytanie: Zakupiłem niedawno Forka XT 2003 w automacie. Skrzynia teoretycznie 4EAT- 4 biegówka. U mnie naliczyłem 5 biegów! to nadbieg czy 5 bieg? przejrzałem forum i nikt z was nigdy nie pisał o nadbiegu w 4EAT. Może mam jakąś przekładkę? albo nie umiem liczyć :) Pozdro

To jest lock-up

 

Dziala na 3 i 4 biegu

 

Znowu się czegoś nowego dowiedziałem o moim automacie.... LOCK -UP

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...