Leszek Opublikowano 15 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2016 Podczepie się pod temat i zapytam. Forester 2005 w automacie. Jak to jest przy automacie z ręcznym. Przy manualu wciska się sprzęgło i nie ma problemu a w automacie? Chodzi o sytuacje podczas jazdy oczywiście, czasami trzeba się jakoś ratować na nawrotach czy coś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 To pytanie już kiedyś było? czy nikt nie zna odpowiedzi na zadane pytanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_dz Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 Chodzi o sytuacje podczas jazdy oczywiście, czasami trzeba się jakoś ratować na nawrotach czy coś. Zgodnie z Dziennikiem Ustaw "Prawo o ruchu drogowym" kierujący pojazdem jest zobowiązany do: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 W kjs-ach chciałbym tym autem startować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_dz Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 Aaa, to zmienia postać rzeczy Blokowanie pracującego tylnego mechanizmu różnicowego, powodować będzie powstawanie w układzie przeniesienia napędu dodatkowych naprężeń. Oznacza to, iż następować będzie przyspieszone zużywanie skrzyni AT (np. tarczek transfer clutch), mechanizmu różnicowego, itp. Ale kto by się przejmował takimi kwestiami startując w KJSach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 @@m_dz,dziękuje bardzo za odpowiedź. Myślałem, że może będzie całkowicie rozłączane. Tak na serio jak mnie kiedyś moje e36 zawiedzie to będę musiał forka przetestować bojowo. Bez ot. Dzięki jeszcze raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
logicsys Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 Gdzieś na zagramanicznych forach czytałem o patencie na automat. Podlaczyl gość bezpiecznik "serwisowy" do wajchy ręcznego i podczas używania tyl się rozlaczal, tak jak wkłada się owy bezpiecznik. Nie wiem dokładnie, nie pamiętam, zdaje się że sprzegniete to było z czujnikiem ręcznego. Do tego jeszcze był patent na blokadę sprzęgła w napędzie. Odsyłam do Google Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 (edytowane) Gdzieś na zagramanicznych forach czytałem o patencie na automat. Podlaczyl gość bezpiecznik "serwisowy" do wajchy ręcznego i podczas używania tyl się rozlaczal, tak jak wkłada się owy bezpiecznik. Nie wiem dokładnie, nie pamiętam, zdaje się że sprzegniete to było z czujnikiem ręcznego. tylko nie w mechanizmie z centralnym dyfrem swoją droga centralny otwarty blokowany "elektrycznie" jeśli nie będzie blokowany (syganł z ręcznego uniemożliwi blokadę "na żądanie") powinien sobie z ręcznym dać radę Edytowane 19 Stycznia 2016 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 ogólnie w jednym i drugim przypadku podzespoły dostają mocno po tyłku (?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
logicsys Opublikowano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 (edytowane) Gdzieś na zagramanicznych forach czytałem o patencie na automat. Podlaczyl gość bezpiecznik "serwisowy" do wajchy ręcznego i podczas używania tyl się rozlaczal, tak jak wkłada się owy bezpiecznik. Nie wiem dokładnie, nie pamiętam, zdaje się że sprzegniete to było z czujnikiem ręcznego. tylko nie w mechanizmie z centralnym dyfrem swoją droga centralny otwarty blokowany "elektrycznie" jeśli nie będzie blokowany (syganł z ręcznego uniemożliwi blokadę "na żądanie") powinien sobie z ręcznym dać radę Mowa o automacie 4EAT z wolnych ssaków, zdaje się że XT 2.5t od 2006 miał centralny dyfer w zestawie z automatem. (mogę się mylić) Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka Edit http://www.rs25.com/forums/f8/t99075-4eat-diff-lock-switch-handbrake-mod-torquemada-lite.html Edytowane 20 Stycznia 2016 przez logicsys Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pats Opublikowano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2016 Witam. Pisałem o moich wątpliwościach w innym wątku ale nie doczekałem się odpowiedzi . Może tutaj się uda. Forester AT rocznik 2015, pierwsza rej. grudzień 2015, benzyna, 150KM, przebieg 2900km, automatyczna skrzynia biegów 1. start od zera, silnik rozgrzany, gaz do dna, prędkość od 0 do 100-110 , obroty 6000 non stop i serce już boli gdy uszy dostarczają sygnały dźwiękowe silnika - przestawiam dźwignię automatu na manuala na wyświetlaczu przełożenie nr "1" 2. przy próbie wyprzedzania gaz do dna, słychać redukcję przełożeń, forek startuje i powtarza się sytuacja z pkt 1 z tą różnicą, że przestawienie dźwigni w manuala wywołuje na wyświetlaczy przełożenie nr "2". Wizyta w serwisie subaru. Przejażdżka pracownika serwisu subaru skończyła się opinią "skrzynia działa idealnie i tak ma właśnie być". Jazda moim foresterem znajomego za kierownicą, który od 20tu lat jeździ tylko automatami skończyła się uwagą "oddaj im ten samochód". Pracownik subaru jest jak do tej pory jedynym człowiekiem, który twierdzi, że tak ma być. W między czasie jeździłem audi, bmw, volvo z automatami - żaden z tych pojazdów nie zachowuje się jak mój forek. Tam wyraźnie "widać i czuć" zmianę przełożeń bez konieczności odpuszczania gazu czy też używania manetek. Pracownik serwisu zaczął mi opowiadać, że audi, bmw ma jakieś dwusprzęgłowe automatyczne skrzynie biegów a subaru ma VVT (??? nie wiem, nie znam się na tym i wcale przecież nie muszę). Niestety nie mam gdzie spróbować innego egz. forka. Stąd pytanie na tym forum. Czy ktoś też tak ma?? Czy brak zmiany przełożeń, przy gwałtownym przyśpieszaniu, automatycznej skrzyni subaru to jest normalne zjawisko?? Czy gwałtownie przyśpieszając subaru z automatem aby wymusić zmianę przełożenia o stopień wyżej koniecznie muszę odpuszczać gaz? (takie rozwiązanie wypraktykowałem, ale to jadę wtedy ja manualem, a chyba nie o to chodzi). Chciałbym to wiedzieć zanim znów odwiedzę serwis. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol76 Opublikowano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2016 audi, bmw ma jakieś dwusprzęgłowe automatyczne skrzynie biegów a subaru ma VVT (??? nie wiem, nie znam się na tym i wcale przecież nie muszę) Ty masz bezstopniową skrzynię CVT - lineatronic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
logicsys Opublikowano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2016 Poczytaj sobie o zasadzie działania skrzyń bezstopniowych CVT Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pats Opublikowano 1 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2016 ok- poczytałem i wygląda, że trzeba zaakceptować opisywane zachowania, przyzwyczaić się do nich i zacząć się cieszyć pozostałymi zaletami forka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitro MCZ... Opublikowano 5 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 Też mnie ciekawi temat ręcznego w AT , jak ktoś ma linka na ten patent , to poproszę , bo nie potrafię namierzyć. Lub konkretne wyjaśnienie , czy można , czy nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VVolny Opublikowano 14 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2016 (edytowane) A ja mam takie pytanie: Zakupiłem niedawno Forka XT 2003 w automacie. Skrzynia teoretycznie 4EAT- 4 biegówka. U mnie naliczyłem 5 biegów! to nadbieg czy 5 bieg? przejrzałem forum i nikt z was nigdy nie pisał o nadbiegu w 4EAT. Może mam jakąś przekładkę? albo nie umiem liczyć Pozdro Edytowane 14 Lutego 2016 przez VVolny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 14 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2016 albo nie umiem liczyć Jop. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 14 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2016 A ja mam takie pytanie: Zakupiłem niedawno Forka XT 2003 w automacie. Skrzynia teoretycznie 4EAT- 4 biegówka. U mnie naliczyłem 5 biegów! to nadbieg czy 5 bieg? przejrzałem forum i nikt z was nigdy nie pisał o nadbiegu w 4EAT. Może mam jakąś przekładkę? albo nie umiem liczyć Pozdro mam 4EAT w imprezie GF i przy ustabilizowaniu prędkości na 4 biegu - np 120 km/h skrzynia robi coś takiego ,że jest uczucie jakby wrzuciła nadbieg - obroty spadają o około 200-400 moja skrzynia jest uszkodzona bo zrobiło mi się z 4wd fwd ... i zmienia z 1 na 2 z uderzeniem i czasem sobie redukuje jak jej się podoba - przy 70 z 3 biegu na 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
logicsys Opublikowano 14 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2016 Też mnie ciekawi temat ręcznego w AT , jak ktoś ma linka na ten patent , to poproszę , bo nie potrafię namierzyć. Lub konkretne wyjaśnienie , czy można , czy nie.Tak w skrócie to trzeba połączyć lampkę ręcznego z bezpiecznikiem diagnostyczny wymagającym fwd Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VVolny Opublikowano 14 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2016 Jop. Przerzucam na wybieraku z 3 na D i mam jeszcze dwa przełożenia....... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 14 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2016 Jop. Przerzucam na wybieraku z 3 na D i mam jeszcze dwa przełożenia....... Nie masz 2, masz 4EAT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 14 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2016 A ja mam takie pytanie: Zakupiłem niedawno Forka XT 2003 w automacie. Skrzynia teoretycznie 4EAT- 4 biegówka. U mnie naliczyłem 5 biegów! to nadbieg czy 5 bieg? przejrzałem forum i nikt z was nigdy nie pisał o nadbiegu w 4EAT. Może mam jakąś przekładkę? albo nie umiem liczyć PozdroTo jest lock-up Dziala na 3 i 4 biegu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2016 A ja mam takie pytanie: Zakupiłem niedawno Forka XT 2003 w automacie. Skrzynia teoretycznie 4EAT- 4 biegówka. U mnie naliczyłem 5 biegów! to nadbieg czy 5 bieg? przejrzałem forum i nikt z was nigdy nie pisał o nadbiegu w 4EAT. Może mam jakąś przekładkę? albo nie umiem liczyć PozdroTo jest lock-up Dziala na 3 i 4 biegu Znowu się czegoś nowego dowiedziałem o moim automacie.... LOCK -UP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się