Skocz do zawartości

Skrzynia automatyczna w Subaru


Piotr Flis

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 122
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Post wiekowy, ale odpowiem... może komuś pomoże.

 

Czarny przycisk (guzik) obok lewarka skrzyni automatycznej (5EAT) służy "poluzowaniu napędu" w sytuacji, gdy zostawiliśmy samochód na biegu "P" na wzniesieniu bez wcześniejszego zapięcia hamulca ręcznego. W takiej sytuacji, gdy naprężenia w układzie napędowym uniemożliwiają normalne włączenie "D" (lub innego akurat potrzebnego biegu), należy użyć magicznego guziczka zamiast na siłę próbować wbijać bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

lubię odkopywać tematy :)
 

Czy w Foresterze 2000 (s-turbo automat) po wyjęciu kluczyka ze stacyjki (zgaszony zapłon) powinno się dać zmienić biegi wajchą?
Mechanik mnie zapytał, bo wydaje mu się, że powinna być blokada skrzyni biegów jak jest wyjęty kluczyk. 

Wypowiedzcie się jak jest u was w autach.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to u mnie coś na pewno jest źle ponieważ nawet jak silnik już pracuje to biegi mogę zmieniać bez wciśniętego hamulca. dzięki za odpowiedź i za chwile przeszukam forum co może być przyczyną takiego nagięcia zasad bhp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze pamiętam, to dokładnie tak powinno być.

Blokadę zwalniają trzy rzeczy razem:

-zapłon

-wciśnięty hamulec

-przycisk na dźwigni zm. biegów

 

Jest też awaryjne zwalnianie blokady.

 

 

Oj to cos nowego :D

Przemyśl jeszcze raz i sprawdź co piszesz..

U mnie też skrzynia jest zepsuta? Mój pracownik jeździ służbowym OTB z 2000r i po zgaszeniu silnika można skrzynią wajhować. Forester z 2.0T też da się wajhować.

Edytowane przez lojszczyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

O ile dobrze pamiętam, to dokładnie tak powinno być.

Blokadę zwalniają trzy rzeczy razem:

-zapłon

-wciśnięty hamulec

-przycisk na dźwigni zm. biegów

 

Jest też awaryjne zwalnianie blokady.

 

 

Oj to cos nowego :D

Przemyśl jeszcze raz i sprawdź co piszesz..

U mnie też skrzynia jest zepsuta? Mój pracownik jeździ służbowym OTB z 2000r i po zgaszeniu silnika można skrzynią wajhować. Forester z 2.0T też da się wajhować.

 

 

 

Dlatego napisałem "o ile dobrze pamiętam".  4EAT ze sterowaniem w lini miałem dawno i mogę się mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

O ile dobrze pamiętam, to dokładnie tak powinno być.

Blokadę zwalniają trzy rzeczy razem:

-zapłon

-wciśnięty hamulec

-przycisk na dźwigni zm. biegów

 

Jest też awaryjne zwalnianie blokady.

 

 

Oj to cos nowego :D

Przemyśl jeszcze raz i sprawdź co piszesz..

U mnie też skrzynia jest zepsuta? Mój pracownik jeździ służbowym OTB z 2000r i po zgaszeniu silnika można skrzynią wajhować. Forester z 2.0T też da się wajhować.

 

 

 

Dlatego napisałem "o ile dobrze pamiętam".  4EAT ze sterowaniem w lini miałem dawno i mogę się mylić.

 

 

Przeproś i wyjdź :D

Wszystko jest prawidłowo. Generalnie, to skrzynie 4EAT są badzo idioto-odporne ale strasznie zamulaja auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam

Nie zakładając nowego tematu, chciałbym zapytać może tu. Mianowicie:

Outback 2007r. 2.5 lpg, AT ,220tys przebiegu.

 

Ruszam autem po pierwszym odpaleniu na zimno jedzie normalnie. Przejeżdżam jakieś 50 metrów staje na skrzyżowaniu zostawiając skrzynię na D odpuszczam po chwili hamulec, daje gaz do połowy, a auto tylko się toczy tak jakbym w ogóle gazu nie dodawał. Odczucie jest jakby auto zostawało na 2 czy 3 biegu (Mechanik mówi że to od skrzyni, silnik ma nowe świece, oleje, regulację zaworów, w skrzyni nic nie było przeze mnie ruszane, mam auto od pół roku)  Zaczęło się tak dziać od jakiegoś czasu, nie dzieje się tak zawsze, ale jeśli to tylko na zimnym aucie.

Dodatkowo skrzynia przeciąga zbyt długo przy zmianie biegu z 3 na 4 zimny czy ciepły, a na postoju zawsze zimny czy ciepły w pozycji D słychać lekkie huczenie.

 

O ile ostanie dwie dolegliwości nie są przeszkadzające to pierwsza dość bardzo bo nie wiem czy zdążę ruszyć przed nadjeżdżającym autem. Czy te rzeczy mają coś ze sobą i co może być przyczyną? 

 

Proszę kolegów o porady 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sugerują, że to sterownik - na końcu upatrywałbym w nim problem B)   

 

Błędy pojawiają się wówczas, gdy odbierane sygnały są spoza ustalonego zakresu, bądź też rejestrowany jest ich brak. Natomiast jeżeli sygnały są przekłamane to dla sterownika wszystko jest OK.      

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,  Auto Forester 2.0 2005 r  Problem przy ruszaniu bez znaczenia D R 1 2 3 mocno szarpie albo gaśnie, jak już załapie to jedzie  i rusza dobrze, aż do wyłączenia silnika i usterka powraca. Olej / filtr w skrzyni wymieniony. Czekam na jakieś wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,  Auto Forester 2.0 2005 r  Problem przy ruszaniu bez znaczenia D R 1 2 3 mocno szarpie albo gaśnie, jak już załapie to jedzie  i rusza dobrze, aż do wyłączenia silnika i usterka powraca. Olej / filtr w skrzyni wymieniony. Czekam na jakieś wskazówki.

 

Na rozgrzanym silniku dzieje się to samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Usterka tylko na rozgrzanym silniku, najczęściej po przejechaniu kilkunastu kilometrów, auto potem postoi kilka minut i jest problem, usterka występuje od czasu do czasu. Mam wrażenie jak by po odpaleniu auta biegi ciężej wchodzą (w momencie występowania usterki), auto czasem potrafi zgasnąć jak szybko nie dodam gazu -coś jak by w manualu wkładać biegi bez sprzęgła lub na pół sprzęgle. Jak już ruszę to biegi wchodzą raczej dobrze i jedzie OK. Dojeżdżam do skrzyżowania, stoję, noga na hamulcu czasem czuć jakieś szarpnięcie przeskoczenie. Na kompie błędów brak. Wymieniając olej w misie było trochę opiłków metalu takich drobniutkich. Najgorzej że usterka nie występuje cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj podzwonić do serwisów zajmujących się automatami, albo jak masz w pobliżu to podjedź. Mi raz taka rozmowa w poprzednim samochodzie dużo dała, bo wykluczyłem skrzynię. Raczej ze skrzyni przy takiej usterce nie będzie błędów w komputerze. Silnik, nie daje żadnych niepokojących objawów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto już można powiedzieć jest OK. Problemy ze skrzynią spowodowane były prawdopodobnie usterką instalacji gazowej (prawdopodobnie wtryskiwacz - instalacja Necam). Auto użytkuję już ok. 2 tygodni tylko na benzynie i chodzi pięknie :yahoo: .

Mam tylko delikatne drgania na rozgrzanym silniku - ale da się żyć. :rolleyes:

Trochę jeszcze niepokoi mnie to, że przy zmianie oleju w skrzyni po zdjęciu misy olejowej było trochę opiłków. Nie wiem czy za jakiś czas coś nie wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...