magazynier Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 No rzeczywiście! Zauważyłem że czarny guzik jest na wyposazeniu tylko tych modeli z wielkim szyberdachem - przez ten maly otwor w nowych modelach fotel pilota by nie przelecial :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedro Opublikowano 21 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 Post wiekowy, ale odpowiem... może komuś pomoże. Czarny przycisk (guzik) obok lewarka skrzyni automatycznej (5EAT) służy "poluzowaniu napędu" w sytuacji, gdy zostawiliśmy samochód na biegu "P" na wzniesieniu bez wcześniejszego zapięcia hamulca ręcznego. W takiej sytuacji, gdy naprężenia w układzie napędowym uniemożliwiają normalne włączenie "D" (lub innego akurat potrzebnego biegu), należy użyć magicznego guziczka zamiast na siłę próbować wbijać bieg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magazynier Opublikowano 25 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 Nareszcie! Serdeczne dzięki, już myślałem że nigdy się nie dowiem :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JakubJakub Opublikowano 2 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 lubię odkopywać tematy Czy w Foresterze 2000 (s-turbo automat) po wyjęciu kluczyka ze stacyjki (zgaszony zapłon) powinno się dać zmienić biegi wajchą?Mechanik mnie zapytał, bo wydaje mu się, że powinna być blokada skrzyni biegów jak jest wyjęty kluczyk. Wypowiedzcie się jak jest u was w autach.Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 2 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 Blokada jest w pozycji P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JakubJakub Opublikowano 2 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 czyli wajcha biegów na P, stacyjka bez kluczyka i nie powinienem mieć możliwości zmiany wajchy ?to coś jest źle.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 2 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 O ile dobrze pamiętam, to dokładnie tak powinno być. Blokadę zwalniają trzy rzeczy razem: -zapłon -wciśnięty hamulec -przycisk na dźwigni zm. biegów Jest też awaryjne zwalnianie blokady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JakubJakub Opublikowano 2 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 no to u mnie coś na pewno jest źle ponieważ nawet jak silnik już pracuje to biegi mogę zmieniać bez wciśniętego hamulca. dzięki za odpowiedź i za chwile przeszukam forum co może być przyczyną takiego nagięcia zasad bhp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 (edytowane) O ile dobrze pamiętam, to dokładnie tak powinno być. Blokadę zwalniają trzy rzeczy razem: -zapłon -wciśnięty hamulec -przycisk na dźwigni zm. biegów Jest też awaryjne zwalnianie blokady. Oj to cos nowego Przemyśl jeszcze raz i sprawdź co piszesz.. U mnie też skrzynia jest zepsuta? Mój pracownik jeździ służbowym OTB z 2000r i po zgaszeniu silnika można skrzynią wajhować. Forester z 2.0T też da się wajhować. Edytowane 3 Lutego 2015 przez lojszczyk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
logicsys Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Forek my99 n/a. Wyłączasz zapłon i biegi normalnie zmieniasz. Toż to te auta to konstrukcja cepa. Może w nowszych modelach jest inaczej. Bez stresu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 O ile dobrze pamiętam, to dokładnie tak powinno być. Blokadę zwalniają trzy rzeczy razem: -zapłon -wciśnięty hamulec -przycisk na dźwigni zm. biegów Jest też awaryjne zwalnianie blokady. Oj to cos nowego Przemyśl jeszcze raz i sprawdź co piszesz.. U mnie też skrzynia jest zepsuta? Mój pracownik jeździ służbowym OTB z 2000r i po zgaszeniu silnika można skrzynią wajhować. Forester z 2.0T też da się wajhować. Dlatego napisałem "o ile dobrze pamiętam". 4EAT ze sterowaniem w lini miałem dawno i mogę się mylić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JakubJakub Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 e to luz. dzięki koledzy za tak szybko rozwiane wątpliwości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 O ile dobrze pamiętam, to dokładnie tak powinno być. Blokadę zwalniają trzy rzeczy razem: -zapłon -wciśnięty hamulec -przycisk na dźwigni zm. biegów Jest też awaryjne zwalnianie blokady. Oj to cos nowego Przemyśl jeszcze raz i sprawdź co piszesz.. U mnie też skrzynia jest zepsuta? Mój pracownik jeździ służbowym OTB z 2000r i po zgaszeniu silnika można skrzynią wajhować. Forester z 2.0T też da się wajhować. Dlatego napisałem "o ile dobrze pamiętam". 4EAT ze sterowaniem w lini miałem dawno i mogę się mylić. Przeproś i wyjdź Wszystko jest prawidłowo. Generalnie, to skrzynie 4EAT są badzo idioto-odporne ale strasznie zamulaja auto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harnaś Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 Witam Nie zakładając nowego tematu, chciałbym zapytać może tu. Mianowicie: Outback 2007r. 2.5 lpg, AT ,220tys przebiegu. Ruszam autem po pierwszym odpaleniu na zimno jedzie normalnie. Przejeżdżam jakieś 50 metrów staje na skrzyżowaniu zostawiając skrzynię na D odpuszczam po chwili hamulec, daje gaz do połowy, a auto tylko się toczy tak jakbym w ogóle gazu nie dodawał. Odczucie jest jakby auto zostawało na 2 czy 3 biegu (Mechanik mówi że to od skrzyni, silnik ma nowe świece, oleje, regulację zaworów, w skrzyni nic nie było przeze mnie ruszane, mam auto od pół roku) Zaczęło się tak dziać od jakiegoś czasu, nie dzieje się tak zawsze, ale jeśli to tylko na zimnym aucie. Dodatkowo skrzynia przeciąga zbyt długo przy zmianie biegu z 3 na 4 zimny czy ciepły, a na postoju zawsze zimny czy ciepły w pozycji D słychać lekkie huczenie. O ile ostanie dwie dolegliwości nie są przeszkadzające to pierwsza dość bardzo bo nie wiem czy zdążę ruszyć przed nadjeżdżającym autem. Czy te rzeczy mają coś ze sobą i co może być przyczyną? Proszę kolegów o porady Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_dz Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 Proszę kolegów o porady Jedź do mechanika, który wie co nieco o skrzyniach AT i ma odpowiedni diagnoskop aby odczytać sygnały dostarczane do sterownika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harnaś Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 m_dz sugerujesz że to sterownik? żadnych błędów na kompie, checów itp. nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_dz Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 Nie sugerują, że to sterownik - na końcu upatrywałbym w nim problem Błędy pojawiają się wówczas, gdy odbierane sygnały są spoza ustalonego zakresu, bądź też rejestrowany jest ich brak. Natomiast jeżeli sygnały są przekłamane to dla sterownika wszystko jest OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kumek Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 Witam, Auto Forester 2.0 2005 r Problem przy ruszaniu bez znaczenia D R 1 2 3 mocno szarpie albo gaśnie, jak już załapie to jedzie i rusza dobrze, aż do wyłączenia silnika i usterka powraca. Olej / filtr w skrzyni wymieniony. Czekam na jakieś wskazówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_dz Opublikowano 30 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2015 p Czekam na jakieś wskazówki. Udać się do ASO Subaru celem dokonania diagnostyki. Moją oni odpowiedni sprzęt diagnostyczny, i wiedzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz80 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2015 Witam, Auto Forester 2.0 2005 r Problem przy ruszaniu bez znaczenia D R 1 2 3 mocno szarpie albo gaśnie, jak już załapie to jedzie i rusza dobrze, aż do wyłączenia silnika i usterka powraca. Olej / filtr w skrzyni wymieniony. Czekam na jakieś wskazówki. Na rozgrzanym silniku dzieje się to samo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kumek Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Usterka tylko na rozgrzanym silniku, najczęściej po przejechaniu kilkunastu kilometrów, auto potem postoi kilka minut i jest problem, usterka występuje od czasu do czasu. Mam wrażenie jak by po odpaleniu auta biegi ciężej wchodzą (w momencie występowania usterki), auto czasem potrafi zgasnąć jak szybko nie dodam gazu -coś jak by w manualu wkładać biegi bez sprzęgła lub na pół sprzęgle. Jak już ruszę to biegi wchodzą raczej dobrze i jedzie OK. Dojeżdżam do skrzyżowania, stoję, noga na hamulcu czasem czuć jakieś szarpnięcie przeskoczenie. Na kompie błędów brak. Wymieniając olej w misie było trochę opiłków metalu takich drobniutkich. Najgorzej że usterka nie występuje cały czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz80 Opublikowano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 Spróbuj podzwonić do serwisów zajmujących się automatami, albo jak masz w pobliżu to podjedź. Mi raz taka rozmowa w poprzednim samochodzie dużo dała, bo wykluczyłem skrzynię. Raczej ze skrzyni przy takiej usterce nie będzie błędów w komputerze. Silnik, nie daje żadnych niepokojących objawów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kumek Opublikowano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 Silnik trudno powiedzieć, obroty trzyma równo, pali dobrze, jak rozgrzany na wolnych obrotach czuć delikatnie jak trzęsie budą ( podejrzewam sprzęgło hydrokinetyczne). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz80 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 Tak mi się wydaje. Robiłeś już coś w tym kierunku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kumek Opublikowano 11 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 Auto już można powiedzieć jest OK. Problemy ze skrzynią spowodowane były prawdopodobnie usterką instalacji gazowej (prawdopodobnie wtryskiwacz - instalacja Necam). Auto użytkuję już ok. 2 tygodni tylko na benzynie i chodzi pięknie . Mam tylko delikatne drgania na rozgrzanym silniku - ale da się żyć. Trochę jeszcze niepokoi mnie to, że przy zmianie oleju w skrzyni po zdjęciu misy olejowej było trochę opiłków. Nie wiem czy za jakiś czas coś nie wyjdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się