radekk Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 bo się taki dynks w skrzyni wyłamuje jak się tego nie robi. :wink: Dzięki za odpowiedź :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej:) Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 O tym dynksie też gdzieś czytałem. Ale ciekawa sprawa: z uwagi na skrzynię należy zostawiać auto na ręcznym, z drugiej strony zimą raczej nie jeśli jest mróz, bo hamulec może przymarznąć. Podobnie jest przy uruchamianiu auta zimą: ze względu na skrzynię nie jest zalecane natychmiastowe ruszanie, tak żeby na P olej się rozgrzał, ale dla silnika to ponoć niedobrze.... I bądź tu mądry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
richo Opublikowano 2 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2008 I bądź tu mądry Tak naprawdę, to nie ma tu żadnego dylematu. Samochód bezwzględnie trzeba parkowac z użyciem hamulca postojowego, bo inaczej możesz uszkodzic skrzynię (a klocki nie przymarzają a nawet gdyby, to nie jest to niebezpieczne). Przy uruchamianiu zimą też nie ma problemu, bo elektroniczne sterowanie pracą skrzyni uwzględnia temperaturę oleju i jazda z zimnym olejem jej nie zaszkodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 3 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 richo, problem nie tyle w przymarzających klockach co w lince Oczywiście nie musi się to przytrafić, co nie znaczy, że nie ma takiej możliwości - o czym lojalnie uprzedza instrukcja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
richo Opublikowano 4 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2008 o czym lojalnie uprzedza instrukcja Nie zauważyłem tego w mojej instrukcji. Jest w niej za to kilkukrotnie powtórzony bezwzględny zakaz pozostawiania pojazdu bez "włączonego" hamulca pomocniczego. :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 4 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2008 richo, te z przed 10 lat jeszcze wspominają, ale zamiast ręcznego każą podkładać kliny pod koła :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
richo Opublikowano 4 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2008 richo, te z przed 10 lat jeszcze wspominają, ale zamiast ręcznego każą podkładać kliny pod koła :smile: Mam jeszcze w piwnicy takie kliny (drewniane) :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej:) Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 Jeżeli temperatura otoczenia samochodu spadnie poniżej 0 st.C bardzo ważne po uruchomieniu samochodu, przed rozpoczęciem jazdy, (załączeniem pozycji D lub R ) jest wstępne rozgrzanie układu silnik-skrzynia. Przy silnikach gaźnikowych ze sterowanym ręcznie układem ssania, oraz układem sterowania automatycznym silnik przed rozpoczęciem jazdy, (załączeniem pozycji D lub R ) należy rozgrzać do temperatury umożliwiającej jego pracę przy prędkości obrotowej nie wyższej niż 1000 obr/min. Przy silnikach z wtryskiem bezpośrednim i silnikach Diesla czas rozgrzewania układu przed rozpoczęciem jazdy (załączeniem pozycji D lub R ) powinien być nie krótszy niż 1-2 minuty w temperaturze otoczenia bliskiej 0 st.C i ok. 5-10min przy temperaturze otoczenia ok -10_15 st.C. Im niższa temperatura otoczenia, tym dłuższy czas potrzebny do wstępnego rozgrzania układów. Takie postępowanie ma wpływ na żywotność i prawidłową pracę wielu układów mechanicznych samochodu. A pochodzi to stąd: http://olczak.home.pl/readarticle.php?article_id=3 [ Dodano: Czw Lut 07, 2008 11:39 pm ] W pozycji dźwigni P koła samochodu są mechanicznie blokowane, dlatego też położenie to służy do parkowania samochodu. Przy parkowaniu samochodu nawet na niewielkich wzniesieniach należy przestrzegać następującej kolejności wykonanych czynności. Po zatrzymaniu samochodu pedałem hamulca, zaciągamy hamulec ręczny, przełączamy dźwignię zmiany biegów w pozycję P, wyłączamy silnik. Jeżeli nie zaciągniemy hamulca ręcznego przed przełączeniem dźwigni w pozycję P niewielki obrót kół napędzanych spowoduje silne naprężenie zapadki w układzie blokady. Może to utrudnić poźniejszą zmianę położenia dźwigni. Jeżeli już doszło do takiej sytuacji nie należy siłą wymuszać zmiany położenia dźwigni. Próbujemy rozruszać samochód pchając go w kierunku przeciwnym niż spadek wzniesienia i w tym momencie staramy się zmienić położenie dźwigni. Pozycję P załączamy zawsze po całkowitym zatrzymaniu samochodu przy wciśniętym pedale hamulca. Załączenie pozycji P w sytuacji, kiedy samochód jeszcze się toczy kończy się zazwyczaj poważnym uszkodzeniem skrzyni. Wiele modeli samochodów posiada zabezpieczenie przed włączeniem lub wyłączeniem pozycji P wymuszające wciśnięcie pedału hamulca przed użyciem tej pozycji. Blokada zostaje odbezpieczona już przy niewielkim nacisku pedału. W związku z tym przypominam o bezwzględnej konieczności całkowitego zatrzymania samochodu przed włączeniem dźwignią zmiany biegów pozycji P. Tym razem o hamulcu ręcznym. Źródło to samo: http://olczak.home.pl/readarticle.php?article_id=5 [ Dodano: Czw Lut 07, 2008 11:44 pm ] Pozycję N można stosować alternatywnie z pozycją P przy dłuższym postoju samochodu na płaskim terenie, z włączonym silnikiem, bez opuszczania samochodu przez kierowcę. Praktycznie - pozycja N ma zastosowanie przede wszystkim jako pozycja przejściowa między realizacją różnych programów jazdy - zmiana kierunku jazdy z przodu do tyłu i odwrotnie. Umożliwia ona bezsstresowe przejście ciśnień sterujących zmienną konfiguracją zaworów. Dlatego też przy zmianie kierunku jazdy należy pamiętać o tej pozycji i nie wykonywać zbyt gwałtownych przełączeń między R-D i D-R. Pozycja N wykorzystywana jest również w przypadku konieczności przetoczenia samochodu lub holowania (zobacz warunki holowania) . Stosowanie pozycji N w przypadku krótkich postojów np. na światłach kierujących ruchem niczemu nie służy. Układ sterowania skrzyni jest tak opracowany, że zatrzymanie samochodu pedałem hamulca przy włączonej pozycji D jest wystarczające i nie powoduje obciążenia układów wykonawczych skrzyni w sposób, który miałby istotny wpływ na nadmierne zużywanie się elementów skrzyni. To jest jak sądzę odpowiedź na pytanie zadane na samym początku. Źródło jak cytat nr 2. Czytając powyższe zagwozdkę co do rozgrzewania/nie rozgrzewania auta nadal mam. Co do przymarzających hamulców poszperam i dam znać jak znajdę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SEBI.I Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 Jeżeli temperatura otoczenia samochodu spadnie poniżej 0 st.C bardzo ważne po uruchomieniu samochodu, przed rozpoczęciem jazdy, (załączeniem pozycji D lub R ) jest wstępne rozgrzanie układu silnik-skrzynia. Przy silnikach gaźnikowych ze sterowanym ręcznie układem ssania, oraz układem sterowania automatycznym silnik przed rozpoczęciem jazdy, (załączeniem pozycji D lub R ) należy rozgrzać do temperatury umożliwiającej jego pracę przy prędkości obrotowej nie wyższej niż 1000 obr/min. Przy silnikach z wtryskiem bezpośrednim i silnikach Diesla czas rozgrzewania układu przed rozpoczęciem jazdy (załączeniem pozycji D lub R ) powinien być nie krótszy niż 1-2 minuty w temperaturze otoczenia bliskiej 0 st.C i ok. 5-10min przy temperaturze otoczenia ok -10_15 st.C. Im niższa temperatura otoczenia, tym dłuższy czas potrzebny do wstępnego rozgrzania układów. Takie postępowanie ma wpływ na żywotność i prawidłową pracę wielu układów mechanicznych samochodu. To co jest tu napisane nijak się ma do SUBARU. Rozgrzejemy układ silnik-skrzynia,a w dyfrach olej zostaje nadal zimny.Prawie jak smar!!! Najlepiej ruszyć i jechać powoli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej:) Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 Nie twierdzę, że to co cytowałem to oczywista oczywistość Takie coś po prostu znalazłem i sam nie wiem, co o tym myśleć. Może DT zająłby oficjalne stanowisko w sprawie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 Próbujemy rozruszać samochód pchając go w kierunku przeciwnym niż spadek wzniesienia i w tym momencie staramy się zmienić położenie dźwigni. To bardzo, bardzo, bardzo ciekawe... Pchać auto pod górkę i jednocześnie ciągnąć dźwignię! To dobre zadanie na jakiś konkurs, albo co... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 andrzej, uwazam ze jest to dzialanie prawidlowe i sprawdzone. Raz zaparkowalem na stromym wzniesiniu i nie zaciagnalem lapy. Nie wiedzialem wtedy o tym bo bylem poczatkujacym uzytkownikiem automatu. Potem nie moglem zmienic na R, gdyz dzwignia sie jakby zablokowala. Poaciagnalem na sile. Pieknie zgrzytnelo. Zauwaz ze jak parkujesz na wzniesieniu i wrzucisz P to auto sie lekko ztoczy dopoki nie zaskoczy tam jakas zebatka czy bok wie co. I gdy ciezar auto jest duzy (czytaj stoi na stromym wzniesieniu) to wywiera spora sile na to cos i to cos musi sie temu oprzec. Pchajac pod gore niwelujesz sile dzialajaca na to cos poprzez zozluznienie oporu ktory to cos stawia. A z doswiadczenia wiemu ze ze skrzyniami jest tak ze mniej oporow, lepiej dzialajaca skrzynia Tak tylko glowkuje jak to moze byc w teorii, ale prawda jest ze powinno sie lape zapodac przed wrzuceniem na P gdy parkujemy na wzniesieniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woyt Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 ... i w miare mozliwoasci unikac bawienia sie wajcha to nie tiptronik:PP ja jeszcze czasem recznie robilem redukcje np z D-na 3albo 2 efekt taki 4 miesiace tarczki sie spalily i papap automat Czy ktoś mógłby rozwinąć ten temat? Jeśli w moim Subaraku mam możliwość zmiany biegów w kierownicy, lub w trybie sport również wajchą - czy to oznacza, że szkodliwym jest używanie tych przycisków i np redukcja "manualna"? bo już zgłupiałem troszeczkę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 czy to oznacza, że szkodliwym jest używanie tych przycisków i np redukcja "manualna"?bo już zgłupiałem troszeczkę... Możesz zmieniać bez obaw. Dwa i pół roku tak jeżdżę i auto działa :wink: Pozatym gdyby Subaru umożliwiło "manualną" zmianę biegów, wiedząc, że może to znieszczyć skrzynie sami by sobie wbili gwóźdź do trumny, nie uważasz ? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woyt Opublikowano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 Pozatym gdyby Subaru umożliwiło "manualną" zmianę biegów, wiedząc, że może to znieszczyć skrzynie sami by sobie wbili gwóźdź do trumny, nie uważasz ? :wink: uważam, uważam, niemniej czytając niektóre z wypowiedzi, człowiek zaczyna się zastanawiać... ale dzięki za odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AllRad Opublikowano 5 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 Skrzynie automatyczne są konstruowane w celu uniknięcia konieczności wyboru biegu zależnie od sytuacji, co jest bardzo korzystne w warunkach miejskich. Przy postojach przed światłami lub w czasie jazdy w korku nie ma konieczności przełączania z pozycji D na N. Co więcej przełączanie z D na N powoduje skoki ciśnienia oleju co przyczynia się do skracania żywotności układu. Zalecane jest więc unikanie częstego przełączania z trybu jazdy D na tryb neutralny N. Tryb neutralny N pozwala na przetoczenie pojazdu na małe odległości, holowanie pojazdu z automatyczną skrzynią biegow jest niedozwolne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Opublikowano 26 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 Ja mam pytanie - czy przy wyłączonym zapłonie można (jest to nieszkodliwe dla skrzyni) zmienić z P na N i przetoczyć autko o 10 cm i ponownie wrzucić na P (ciągle bez włączania silnika) ? Pytanie drugie: jak mocno szkodliwe jest wyłączenie zapłonu po zatrzymaniu ale gdy skrzynia jest w pozycji D ? (niestety takie wyłączenia zdarzają się żonie która uczy się jeździć automatem w Foresterze Sturbo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek_Jr Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 Ja mam pytanie - czy przy wyłączonym zapłonie można (jest to nieszkodliwe dla skrzyni) zmienić z P na N i przetoczyć autko o 10 cm i ponownie wrzucić na P (ciągle bez włączania silnika) ? nic się nie stanie, bez obaw, byleby to było 10m a nie 10km :wink: Pytanie drugie: jak mocno szkodliwe jest wyłączenie zapłonu po zatrzymaniu ale gdy skrzynia jest w pozycji D ? (niestety takie wyłączenia zdarzają się żonie która uczy się jeździć automatem w Foresterze Sturbo. chyba nie aż tak bardzo, ale może niech się wypowie ktoś 100% pewny swojej odpowiedzi :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiuto Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 Może ten artykuł trochę rozjaśni http://moto.pl/MotoPL/1,88571,7238425,J ... atem_.html Pzdr, misiuto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MISIEK062006 Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 nie wiem kto co wie i kto jakie bzdury pisze ale z automatem jest prosta sprawa hamulec nic nie ma wspólnego ze skrzynią dlatego przy automacie potrzebne są lepsze hamulce a przerzucenie na luz nie zmienia chłodzenia oleju skrzyni on non stop jest w obiegu auto z automatem można holować jednak nie więcej jak 15km/h i nie więcej jak 5km a przerzucanie na N na światłach ogranicza nasze spalanie do poziomu auta w manualu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
citan Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 Na skrzyżowaniu zaciągam ręczny, żeby nie oślepiać tych za mną, na razie się sprawdza. Pytanie drugie: jak mocno szkodliwe jest wyłączenie zapłonu po zatrzymaniu ale gdy skrzynia jest w pozycji D ? (niestety takie wyłączenia zdarzają się żonie która uczy się jeździć automatem w Foresterze Sturbo. Popełniłem coś takiego 2x. Auto reaguje inaczej (ciężko to określić, ale inaczej gaśnie). Więc na pewno nie jest to dobry sposób. No, ale po 2x skrzynia działa, więc pewnie w innych też tyle wytrzyma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magazynier Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 Witam koledzy. Jako poczatkujacy subaromaniak zadaje pytanie: do czego sluzy czarny guzik na podstawie lewarka w automacie? Czytam manual po niemiecku i angielsku ale niw zab nie panimaju :cry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 czarny guzik na podstawie lewarka w automacie Katapulta? :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 crem, żebyś za off-top w "Technicznym" się nie wykatapultował z forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 crem, żebyś za off-top w "Technicznym" się nie wykatapultował z forum Jaki off-top? A gdyby to naprawdę była katapulta to co dostanie "pomuka" :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się