Skocz do zawartości

Skrzynia automatyczna w Subaru


Piotr Flis

Rekomendowane odpowiedzi

Twoim nie jechałem.

W moim ('05 i '07) też nie.

Mój post był raczej w kategoriach humorystycznych.
Ja już chyba straciłem poczucie humoru. Niekiedy wydaje mi się, że to od natłoku bzdur wygłaszanych na Forum z pewnością siebie graniczącą z iluminacją.

Anyway:

Subarowskie skrzynie - nie, niektóre inne - tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 122
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ja już chyba straciłem poczucie humoru. Niekiedy wydaje mi się, że to od natłoku bzdur wygłaszanych na Forum z pewnością siebie graniczącą z iluminacją.

 

 

Współczuję, to był post z gatunku:

 

-Powiedz coś miłego!

-Coś miłego

 

 

;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaprzeczam. wystarczy?

Azrael, to nie jest prawda.

Naciśnięcie hamulca w czasie postoju na "D" powoduje (przynajmniej w niektórych AT) częściowe rozpięcie sprzęgła hydrokinetycznego (prawdopodobnie otwiera zawór bypassu) i jest to wyraźnie wyczuwalne. Do tego stopnia, że po chwili stania na hamulcu można pedał zwolnić, a samochód nie ruszy (nie z powodu "podtrzymania" ciśnienia w układzie hamulcowym). Dopiero ponowne dotknięcie pedału gazu powoduje ponowne, "pełne" zasprzęglenie.

 

W 5EAT tego nie ma, więc prawdopodobnie w 4AT również nie, ale w innych skrzyniach takie rozwiązania są stosowane.

 

To zalezy od oprogramowania skrzyni, moj stary Legacy MY96 tego nie robil, bylo czuc ze hamulec go dlawi. Natomiast obecny Forester 2.0 XT MY05 po kilkunastu sekundach trzymania hamulca wysprzegla naped. Nawiasem mowiac czy hamulec jest nacisniety sterownik skrzyni odczytuje z wylacznika swiatel Stop, tak wiec trzymanie auta na D i recznym nie jest wskazane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Powiedz coś miłego!

Lubię Cię.

:razz:

A post kolegi był typowym postem kogoś, kto ma złudzenia, że na Forum wypowiada się EKSPERT. Ktoś wiedzący WSZYSTKO na temat i będący do tego w pełni neutralny.

 

Też bym tak chciał... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś wiedzący WSZYSTKO

 

 

Znałem paru... tracą przy bliższym poznaniu ;-)

Mówisz o złudzeniach internetowych, albo pierwszowrażeniowych.

Tyle tylko, że te złudzenia są skutkiem naszej percepcji, przede wszystkim... i świadczą bardziej o nas niż o chwilowym obiekcie kultu.

Taki "zawód na rzeczywistości" przypomina mi typowy dla niektórych kobiet (tych dążących do posiadania "dominującego samca" - czyli większości :wink: ), zawód po paru latach małżeństwa.

A idałów nie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A idałów nie ma...

 

 

Ja znam kilka ideałów. Serio - normalnie aż ciężko uwierzyć przy bliższym poznaniu, bo nie tracą tylko zyskują jeszcze. Cięzko musi być z takim człowiekiem na codzień - człowiek wpada w kompleksy.

Powiedz: Sprawdzam!

Przykre, ale ideały się nader często w takich sytuacjach nie sprawdzają.

Co jeszcze bardziej zaskakujące dla wielbicieli ideałów, w takich sytuacjach sprawdzają się wcale nie idealni ludzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gal, chyba piszemy OT :-/

Nawet na pewno.

Sól tego Forum.

 

Problem skrzyni jest chyba rozwiązany, a ja nie jestem ideałem :wink: .

 

BTW: Przy okazji tego OT, ogłaszam wszem i wobec, że nie mam zamiaru się już więcej stosować do durnych ograniczeń - czyli pisania "na temat" (nie ma znaczenia jakiej bzdury, byle "na temat") w działach uznanych za święte. Wartość informacyjna większości dyskusji w tych działach jest bliska zeru - OT i tak nic nie zmienia.

Konsekwencje tego są łatwe do przewidzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

najmocniej przepraszam ale to wszystko trąci lekko paranoję. Proste pytanie z prośbą o prostą odpowiedż. Powód pytania - nie zauważyłem efektu wysprzęglania D przez hamulec w moim forku (skrzynia 4EAT).

 

"Panaroja" jak mawiał pewien majster na budowie.

 

Tak, czy siak dzięki za odpowiedzi. A Tobie Kuba w związku z pytaniem "Starczy?" odpowiadam równie elegancko - Starczy. Starczy ?

 

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

najmocniej przepraszam ale to wszystko trąci lekko paranoję. Proste pytanie z prośbą o prostą odpowiedż. Powód pytania - nie zauważyłem efektu wysprzęglania D przez hamulec w moim forku (skrzynia 4EAT).

 

"Panaroja" jak mawiał pewien majster na budowie.

 

Tak, czy siak dzięki za odpowiedzi. A Tobie Kuba w związku z pytaniem "Starczy?" odpowiadam równie elegancko - Starczy. Starczy ?

 

Grzegorz

Odpowiedź dawno temu otrzymałeś.

Co Ci więc przeszkadza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź dawno temu otrzymałeś.

Co Ci więc przeszkadza?

 

Grzecznie za nią podziękowałem. Dzień nie należał do tych "prostych" stąd może zbyt "sierizożnie". Nie ma problemu.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Mieszanina poważnych treści (lub poważnych - co kto woli) i ironii, szpanu, humoru, snobizmu, złośliwości (ale przyjaznej!), informacji niewygodnych dla SIPu, informacji przyjaznych dla użytkownika - stanowiła o atmosferze tego Forum.

 

krzysiom i mamusia są symbolem tego, co to Forum było w stanie udźwignąć i nadal mówić: "Subaru jest najlepsze i najbardziej cool"

 

I to przyciągało do Subaru następne stada freak'ów.

 

Moim zdaniem, zabijanie tej swobody jest zabijaniem Forum.

Pozdrawiam.

też Grzegorz :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm moze inaczej ja wypowiadalem sie na przykladzie mojego starego auta ....skrzyn AT i modeli aut jest setki wiec nie mozna zadac pytania ogolnie i na nie odpowiedziec to tak jak by isc do lekaza powiedziec ze jest sie chorym a lekaz na to wez aspiryne bedzie dobrze.... jak skrzyn w subaru nie mialem okazji blirzej poznac ale jak sami widzicie zalezy od auta jakoi model jaki rok itp ..

jak na chlopski rozum chyba lepiej trzymac na heblu noznym wyobrazcie sobie przeciazenia na ham recznym( a chyba nikt nie lubie serwisowac recznego::PP) a zima jeszcze moze przymarznac:PPPhehehehe

 

ps jest na forum jakis szpec od AT jak nie moge zapyrtac na innym forum osoba co nie raz mi i znajomym uratowala tylek chlopaki serwisuja naprawiaja AT z krakowa i maja pojecie ...ja jak zobaczylem otwartego AT to odrazu pas magia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Moja skrzynia w imprezie 1,8 przez 15 lat przejechała 482 000 km i nigdy w korku nie była przełączana na N - w czym problem ? W OUTBACKU też nie przełączam i problemu nie widzę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z przelaczaniem na .... P ? Bo ja z reguly podczas dluzszego postoju na swiatlach tak wlasnie robie. N prawie w ogole nie uzywam ;)

Sądzę że efekt jest taki sam, bo pompa nie tłoczy oleju, więc się skrzynia grzeje, do tego na P masz hamulec też jest włączony więc pewnie niszczysz to i to. Ale może przy wymianie dadzą Ci rabat za większe zakupy :razz: :twisted::twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie, ze przy "P" nie blokuja hamulce tylko nastepuje cos w rodzaju blokady skrzyni? Twierdze tak, bo gdy wrzucimy "P" jak samochod stoi na pochylonej jezdni, to po puszczeniu hamulca wpierw sie stacza kilka cm zanim sie zatrzyma. W tym samym czasie obroty wzrastaja tak jak przy luzie (czyli samochod nie "ciagnie" )

 

Ciekaw jestem odp DT :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie, ze przy "P" nie blokuja hamulce tylko nastepuje cos w rodzaju blokady skrzyni? Twierdze tak, bo gdy wrzucimy "P" jak samochod stoi na pochylonej jezdni, to po puszczeniu hamulca wpierw sie stacza kilka cm zanim sie zatrzyma. W tym samym czasie obroty wzrastaja tak jak przy luzie (czyli samochod nie "ciagnie" )

Być może, poprostu pomyślałem że może coś tam w hamulcach blokuje. Ale słyszałem że ponoć stając na pochyłej jezdni to powinno się najpierw zaciągnąc reczny, żeby nie dopuszczać do takich sytuacji żeby samochód na P się staczał ten kawałek, bo to ponoć też nie zdrowe dla skrzyni. Zobaczymy czy DT na to coś odpowie, czy to prawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Than_Junior, radekk, http://www.automat.pl/readarticle.php?article_id=5

 

Też jestem ciekaw odpowiedzi DT :mrgreen: W każdym razie z tego artykułu wynika, że postój z włączonym silnikiem jest możliwy zarówno w pozycji P jak i N.

 

"W podanych położeniach [P i N] dźwigni zmiany biegów zawór mechaniczny znajdujący się w układzie sterowania skrzyni odcina strumień ciśnienia głównego od układu zaworów sterujących i wykonawczych podających olej na siłowniki spinające określone elementy skrzyni. W skrzyni sterowanej elektronicznie w w/w pozycjach, za pomocą sterowanego od dźwigni wspomnianego już włącznika elektronicznego w komputerze sterującym pracą skrzyni załączany jest neutralny program pracy elektronicznego układu wykonawczego. System uruchamiania silnika w pozycjach dźwigni P i N powoduje, że załączenie wybranego programu jazdy odbywa się dopiero po uzyskaniu przez układ skrzyni prawidłowych ciśnień pracy."

 

Nie wydaje mi się, żeby skrzynia Subarowa była jakaś wyjątkowa pod tym względem... pewnie robi ją jakiś ZF albo inna wyspecjalizowana firma, a FHI tylko kupuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie, ze przy "P" nie blokuja hamulce tylko nastepuje cos w rodzaju blokady skrzyni?

DT odpowiada:

Na "P" rozpina sprzęgło i blokuje skrzynię. Nie blokuje hamulców. Ręczny na pochyłym zawsze zapinać, bo się taki dynks w skrzyni wyłamuje jak się tego nie robi. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...