Jump to content

Skrzynia automatyczna w Subaru


Piotr Flis
 Share

Recommended Posts

Witam,

Proszę o informacje,

Czy używając automatycznej skrzyni biegów (Forester 2,5 wer. amerykańska) należy np. stojąc w korku włączać N, czy można trzymać na D bez konsekwencji dla trwałości skrzyni biegów. :?:

 

pozdrawiam

Piotr Flis

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 122
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ja też zawsze na "drive", choć też mnie noga od hamulca boli(jak sie przesiadłem z manuala, to zakwasy w prawej nodze miałem :mrgreen: )

podobno deptanie hebla na postoju niekorzystnie wpływa na geometrię tarcz-co na to praktycy :?: :roll:

Link to comment
Share on other sites

podobno deptanie hebla na postoju niekorzystnie wpływa na geometrię tarcz-co na to praktycy :?: :roll:

 

Jeśli hamujesz z dużej prędkości do zera i trzymasz nogę na hamulcu po zatrzymaniu to tak. Rozgrzany klocek niekorzystnie wpływa na rozgrzaną tarczę. Nie pozwala jej wychłodzić.

Link to comment
Share on other sites

...Rozgrzany klocek niekorzystnie wpływa na rozgrzaną tarczę. Nie pozwala jej wychłodzić.

znaczy,że może ją w tym miejscu spłaszczyć o kilka setnych mm?

 

Po ostrym hamowaniu tarcza się chłodzi, a ściśnięcie jej gorącymi klockami nie pozwala na to.

Mogą wtedy wystąpić naprężenia materiału powodujące wykrzywienie tarczy a w efekcie jej "bicie".

Link to comment
Share on other sites

Stosowanie pozycji N w przypadku krótkich postojów np. na światłach kierujących ruchem niczemu nie służy. Układ sterowania skrzyni jest tak opracowany, że zatrzymanie samochodu pedałem hamulca przy włączonej pozycji D jest wystarczające i nie powoduje obciążenia układów wykonawczych skrzyni w sposób, który miałby istotny wpływ na nadmierne zużywanie się elementów skrzyni.

 

z http://xoops.citroen.triger.com.pl/modu ... php?id=185

pogoogluj troche.... może od modelu auta też zalezy....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Skrzynie automatyczne są konstruowane w celu uniknięcia konieczności wyboru biegu zależnie od sytuacji, co jest bardzo korzystne w warunkach miejskich. Przy postojach przed światłami lub w czasie jazdy w korku nie ma konieczności przełączania z pozycji D na N. Co więcej przełączanie z D na N powoduje skoki ciśnienia oleju co przyczynia się do skracania żywotności układu. Zalecane jest więc unikanie częstego przełączania z trybu jazdy D na tryb neutralny N. Tryb neutralny N pozwala na przetoczenie pojazdu na małe odległości, holowanie pojazdu z automatyczną skrzynią biegow jest niedozwolne.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

tak zaciagniecie recznego to zly pomysl bo pedal hamulca jest polaczony z skrzynia i po niekad ja wysprzega przy czym pompa caly czas pracuje przetlaczajac olej i studzac go , acz kolwiek z trzymaniem na hebla po zatrzymaniu sie to nie jest dobry pomysl tak pokrzywilem (tak mi sie zdaje ze z tego ) w bmw tarcze ate power disc, ale z drugiej strony po ostrej jezdzie wlaczenie na N i nie trzymanie hebla jest niezdrowe dla automatu bo olej jest dosc mocno rozgrzany i nie ma sie okazji wystudzic po pompa nie pracuje tak wiec i tak zle i tak niedobrze:PP ogolnie co wyczytalem w instrukcji bmw kiedys przelanczanie N-D zalecane jest na czas dlogiego postoju, umozliwienie AWARYJNE przecholowanie auta na bardzo krótkim odcinku , i w miare mozliwoasci unikac bawienia sie wajcha to nie tiptronik:PP ja jeszcze czasem recznie robilem redukcje np z D-na 3albo 2 efekt taki 4 miesiace tarczki sie spalily i papap automat

Link to comment
Share on other sites

cypis napisał :

tak zaciagniecie recznego to zly pomysl bo pedal hamulca jest polaczony z skrzynia i po niekad ja wysprzega

 

Gdyby ktoś naprawdę światły w materii AT raczył potwierdzić bądź zaprzeczyć wyżej przytoczonemu cytatowi to byłbym wdzięczny. Brzmi bowiem trochę "rewolucyjnie". :wink:

 

 

 

Pozdrawiam

Grzesiek

Link to comment
Share on other sites

Zaprzeczam. wystarczy?

Azrael, to nie jest prawda.

Naciśnięcie hamulca w czasie postoju na "D" powoduje (przynajmniej w niektórych AT) częściowe rozpięcie sprzęgła hydrokinetycznego (prawdopodobnie otwiera zawór bypassu) i jest to wyraźnie wyczuwalne. Do tego stopnia, że po chwili stania na hamulcu można pedał zwolnić, a samochód nie ruszy (nie z powodu "podtrzymania" ciśnienia w układzie hamulcowym). Dopiero ponowne dotknięcie pedału gazu powoduje ponowne, "pełne" zasprzęglenie.

 

W 5EAT tego nie ma, więc prawdopodobnie w 4AT również nie, ale w innych skrzyniach takie rozwiązania są stosowane.

Link to comment
Share on other sites

Gal, źle się wyraziłem. Są skrzynie które to robią, ale żadne autoatyczne Subaru, którym jechałem tego nie robiło. Twoim nie jechałem. Mój post był raczej w kategoriach humorystycznych.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...