Piotr Flis Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Witam, Proszę o informacje, Czy używając automatycznej skrzyni biegów (Forester 2,5 wer. amerykańska) należy np. stojąc w korku włączać N, czy można trzymać na D bez konsekwencji dla trwałości skrzyni biegów. :?: pozdrawiam Piotr Flis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Według moich informacji subaraki, a przynajmniej modele europejskie, mają chłodzenie oleju automatycznej skrzyni biegów, a więc wrzucanie na "N" nie jest konieczne. :cool: Link to comment Share on other sites More sharing options...
pedro Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Ja włączam "N" żeby konsekwencji dla układu hamulcowego nie było. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gimof Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 Ja włączam "N" żeby konsekwencji dla układu hamulcowego nie było. To chyba tylko po to, można włączać bieg jałowy -a tak, nie ma sensu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 Po przełączeniu na N pompa nie tłoczy oleju przez chłodnicę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 A ja zawsze D, chyba ze juz mnie noga o trzymania hamulca boli. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom669 Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 ja też zawsze na "drive", choć też mnie noga od hamulca boli(jak sie przesiadłem z manuala, to zakwasy w prawej nodze miałem ) podobno deptanie hebla na postoju niekorzystnie wpływa na geometrię tarcz-co na to praktycy :?: :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 podobno deptanie hebla na postoju niekorzystnie wpływa na geometrię tarcz-co na to praktycy :?: :roll: Jeśli hamujesz z dużej prędkości do zera i trzymasz nogę na hamulcu po zatrzymaniu to tak. Rozgrzany klocek niekorzystnie wpływa na rozgrzaną tarczę. Nie pozwala jej wychłodzić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom669 Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 ...Rozgrzany klocek niekorzystnie wpływa na rozgrzaną tarczę. Nie pozwala jej wychłodzić. znaczy,że może ją w tym miejscu spłaszczyć o kilka setnych mm? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibowit Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 Mi się wydaje, że raczej wykrzywić, ale ja się nie znam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom669 Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 ....i/lub wykrzywić Link to comment Share on other sites More sharing options...
pedro Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 Mi bardziej chodzi o 'zdrowie' tłoczków, pomy i przewodów. W układzie hamulcowym ze wspomaganiem nawet przy delikatnym wciśnięciu hamulca ciśnienie jest znaczne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 ...Rozgrzany klocek niekorzystnie wpływa na rozgrzaną tarczę. Nie pozwala jej wychłodzić. znaczy,że może ją w tym miejscu spłaszczyć o kilka setnych mm? Po ostrym hamowaniu tarcza się chłodzi, a ściśnięcie jej gorącymi klockami nie pozwala na to. Mogą wtedy wystąpić naprężenia materiału powodujące wykrzywienie tarczy a w efekcie jej "bicie". Link to comment Share on other sites More sharing options...
inzynier_mamon Posted March 13, 2007 Share Posted March 13, 2007 OK, może kolejna opowieść z cyklu "a ja słyszałem" ale z tego co wiem ( nie mam automatu) to nie jest zbyt zdrowe dla skrzyni ciągłe przełączanie trybów D i N - mówię tu oczywiście o jeździe w korku, gdzie trzeba byłoby to robic co chwila Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastian.R Posted March 14, 2007 Share Posted March 14, 2007 Stosowanie pozycji N w przypadku krótkich postojów np. na światłach kierujących ruchem niczemu nie służy. Układ sterowania skrzyni jest tak opracowany, że zatrzymanie samochodu pedałem hamulca przy włączonej pozycji D jest wystarczające i nie powoduje obciążenia układów wykonawczych skrzyni w sposób, który miałby istotny wpływ na nadmierne zużywanie się elementów skrzyni. z http://xoops.citroen.triger.com.pl/modu ... php?id=185 pogoogluj troche.... może od modelu auta też zalezy.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
DZIAŁ TECHNICZNY Posted March 23, 2007 Share Posted March 23, 2007 Skrzynie automatyczne są konstruowane w celu uniknięcia konieczności wyboru biegu zależnie od sytuacji, co jest bardzo korzystne w warunkach miejskich. Przy postojach przed światłami lub w czasie jazdy w korku nie ma konieczności przełączania z pozycji D na N. Co więcej przełączanie z D na N powoduje skoki ciśnienia oleju co przyczynia się do skracania żywotności układu. Zalecane jest więc unikanie częstego przełączania z trybu jazdy D na tryb neutralny N. Tryb neutralny N pozwala na przetoczenie pojazdu na małe odległości, holowanie pojazdu z automatyczną skrzynią biegow jest niedozwolne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pedro Posted March 23, 2007 Share Posted March 23, 2007 No i masz babo placek. Żegnajcie sprawne hamulce Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibowit Posted March 23, 2007 Share Posted March 23, 2007 pedro, hamulce są trochę tańsze od skrzyni. :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr Flis Posted March 23, 2007 Author Share Posted March 23, 2007 Dziękuje bardzo, Działowi Technicznemu SIP za wyczerpującą odpowiedz, temat zamknięty. pozdrawiam Piotr Flis Link to comment Share on other sites More sharing options...
so_what Posted March 23, 2007 Share Posted March 23, 2007 No i masz babo placek. Żegnajcie sprawne hamulce A zaciągnięcie ręcznego to zły pomysł :?: :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypis Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 tak zaciagniecie recznego to zly pomysl bo pedal hamulca jest polaczony z skrzynia i po niekad ja wysprzega przy czym pompa caly czas pracuje przetlaczajac olej i studzac go , acz kolwiek z trzymaniem na hebla po zatrzymaniu sie to nie jest dobry pomysl tak pokrzywilem (tak mi sie zdaje ze z tego ) w bmw tarcze ate power disc, ale z drugiej strony po ostrej jezdzie wlaczenie na N i nie trzymanie hebla jest niezdrowe dla automatu bo olej jest dosc mocno rozgrzany i nie ma sie okazji wystudzic po pompa nie pracuje tak wiec i tak zle i tak niedobrze:PP ogolnie co wyczytalem w instrukcji bmw kiedys przelanczanie N-D zalecane jest na czas dlogiego postoju, umozliwienie AWARYJNE przecholowanie auta na bardzo krótkim odcinku , i w miare mozliwoasci unikac bawienia sie wajcha to nie tiptronik:PP ja jeszcze czasem recznie robilem redukcje np z D-na 3albo 2 efekt taki 4 miesiace tarczki sie spalily i papap automat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted July 12, 2007 Share Posted July 12, 2007 cypis napisał : tak zaciagniecie recznego to zly pomysl bo pedal hamulca jest polaczony z skrzynia i po niekad ja wysprzega Gdyby ktoś naprawdę światły w materii AT raczył potwierdzić bądź zaprzeczyć wyżej przytoczonemu cytatowi to byłbym wdzięczny. Brzmi bowiem trochę "rewolucyjnie". :wink: Pozdrawiam Grzesiek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted July 12, 2007 Share Posted July 12, 2007 Zaprzeczam. wystarczy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gal Posted July 12, 2007 Share Posted July 12, 2007 Zaprzeczam. wystarczy? Azrael, to nie jest prawda. Naciśnięcie hamulca w czasie postoju na "D" powoduje (przynajmniej w niektórych AT) częściowe rozpięcie sprzęgła hydrokinetycznego (prawdopodobnie otwiera zawór bypassu) i jest to wyraźnie wyczuwalne. Do tego stopnia, że po chwili stania na hamulcu można pedał zwolnić, a samochód nie ruszy (nie z powodu "podtrzymania" ciśnienia w układzie hamulcowym). Dopiero ponowne dotknięcie pedału gazu powoduje ponowne, "pełne" zasprzęglenie. W 5EAT tego nie ma, więc prawdopodobnie w 4AT również nie, ale w innych skrzyniach takie rozwiązania są stosowane. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted July 12, 2007 Share Posted July 12, 2007 Gal, źle się wyraziłem. Są skrzynie które to robią, ale żadne autoatyczne Subaru, którym jechałem tego nie robiło. Twoim nie jechałem. Mój post był raczej w kategoriach humorystycznych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now