Jump to content

Legacy IV wymiana płynu hamulcowego


ziomek4000
 Share

Recommended Posts

Wczoraj zrobiłem hamulce z przodu. Nowe tarcze, klocki, tłoczki, prowadnice i gumki. Do pełni szczęścia brakuje jeszcze wymiany płynu hamulcowego w całym układzie. Czy ktoś wymieniał samodzielnie płyn? Jeśli tak to będę wdzięczny za instrukcje. Jaka kolejność zacisków? Ile płynu wchodzi do układu? W motocyklu wymieniam płyn odsysając strzykawką przez odpowietrznik, ale tam nie ma ABS i układ jest o wiele prostszy.

Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, ziomek4000 napisał:

Wczoraj zrobiłem hamulce z przodu. Nowe tarcze, klocki, tłoczki, prowadnice i gumki. Do pełni szczęścia brakuje jeszcze wymiany płynu hamulcowego w całym układzie. Czy ktoś wymieniał samodzielnie płyn? Jeśli tak to będę wdzięczny za instrukcje. Jaka kolejność zacisków? Ile płynu wchodzi do układu? W motocyklu wymieniam płyn odsysając strzykawką przez odpowietrznik, ale tam nie ma ABS i układ jest o wiele prostszy.

 

odpowietrzanie.png

Link to comment
Share on other sites

Aż taki ogarnięty z angielskiego nie jestem ale z tego co tu zrozumiałem to potrzeba 2 osób do wymiany płynu bo jedna pompuje pedałem a druga kręci odpowietrznikiem. Pytanie czy da radę to zrobić samemu? I nie wiem czy dobrze rozumiem ale zaczynamy od zacisku najbliżej zbiorniczka?

Edited by ziomek4000
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, ziomek4000 napisał:

Aż taki ogarnięty z angielskiego nie jestem ale z tego co tu zrozumiałem to potrzeba 2 osób do wymiany płynu bo jedna pompuje pedałem a druga kręci odpowietrznikiem. Pytanie czy da radę to zrobić samemu? I nie wiem czy dobrze rozumiem ale zaczynamy od zacisku najbliżej zbiorniczka?

Bardzo dobrze zrozumiałeś, jak na kogoś, kto deklaruje brak znajomości języka. :D

Jest to standardowy sposób odpowietrzania przy pomocy drugiej osoby.

Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, WOJO napisał:

Jest to standardowy sposób odpowietrzania przy pomocy drugiej osoby.

 

Odpowietrzone mam. Demontaż i montaż zacisków wykonałem w taki sposób że po robocie nie było powietrza w układzie ale dla pewności wykonałem kilka cyklów pompowania pedałem i odkręcania odpowietrznika. Bardziej mi to się rozchodzi o wymianę całego płynu w układzie. Przepompowanie w taki sposób całego płynu potrwa wieki i wymaga zaangażowania drugiej osoby. Nie wyobrażam sobie dwóch mechaników pompujących manualnie cały układ przez pół godzinę czy godzinę w sytuacji gdybym zlecił taką pracę w warsztacie. W motocyklu gdzie mam prosty układ (jeden zacisk, jeden zbiorniczek i przewód między nimi) na odpowietrznik zakładam wężyk ze strzykawką i przed odkręceniem odpowietrznika robię podciśnienie w strzykawce. Po odkręceniu odpowietrznika płyn sam schodzi z układu. Ale nie wiem czy w przypadku samochodu i układu z ABS ta metoda się sprawdzi.

Link to comment
Share on other sites

32 minuty temu, ziomek4000 napisał:

 

Odpowietrzone mam. Demontaż i montaż zacisków wykonałem w taki sposób że po robocie nie było powietrza w układzie ale dla pewności wykonałem kilka cyklów pompowania pedałem i odkręcania odpowietrznika. Bardziej mi to się rozchodzi o wymianę całego płynu w układzie. Przepompowanie w taki sposób całego płynu potrwa wieki i wymaga zaangażowania drugiej osoby. Nie wyobrażam sobie dwóch mechaników pompujących manualnie cały układ przez pół godzinę czy godzinę w sytuacji gdybym zlecił taką pracę w warsztacie. W motocyklu gdzie mam prosty układ (jeden zacisk, jeden zbiorniczek i przewód między nimi) na odpowietrznik zakładam wężyk ze strzykawką i przed odkręceniem odpowietrznika robię podciśnienie w strzykawce. Po odkręceniu odpowietrznika płyn sam schodzi z układu. Ale nie wiem czy w przypadku samochodu i układu z ABS ta metoda się sprawdzi.

Mechanicy używają raczej czegoś takiego i robią to w pojedynkę:

http://www.promotorlublin.pl/?3117,pompka-cisnieniowo-podcisnieniowa-qs70411

http://www.promotorlublin.pl/?2761,pompka-cisnieniowo-podcisnieniowa-ai040031

Dlaczego ma się nie sprawdzić w przypadku pojazdu z ABS?

Masz tylko pamiętać o płynie hamulcowym w zbiorniczku, by nie zapowietrzyć pompy.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...