ziomek4000 Posted October 20, 2018 Share Posted October 20, 2018 Wczoraj zrobiłem hamulce z przodu. Nowe tarcze, klocki, tłoczki, prowadnice i gumki. Do pełni szczęścia brakuje jeszcze wymiany płynu hamulcowego w całym układzie. Czy ktoś wymieniał samodzielnie płyn? Jeśli tak to będę wdzięczny za instrukcje. Jaka kolejność zacisków? Ile płynu wchodzi do układu? W motocyklu wymieniam płyn odsysając strzykawką przez odpowietrznik, ale tam nie ma ABS i układ jest o wiele prostszy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted October 20, 2018 Share Posted October 20, 2018 12 minut temu, ziomek4000 napisał: Wczoraj zrobiłem hamulce z przodu. Nowe tarcze, klocki, tłoczki, prowadnice i gumki. Do pełni szczęścia brakuje jeszcze wymiany płynu hamulcowego w całym układzie. Czy ktoś wymieniał samodzielnie płyn? Jeśli tak to będę wdzięczny za instrukcje. Jaka kolejność zacisków? Ile płynu wchodzi do układu? W motocyklu wymieniam płyn odsysając strzykawką przez odpowietrznik, ale tam nie ma ABS i układ jest o wiele prostszy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziomek4000 Posted October 20, 2018 Author Share Posted October 20, 2018 Aż taki ogarnięty z angielskiego nie jestem ale z tego co tu zrozumiałem to potrzeba 2 osób do wymiany płynu bo jedna pompuje pedałem a druga kręci odpowietrznikiem. Pytanie czy da radę to zrobić samemu? I nie wiem czy dobrze rozumiem ale zaczynamy od zacisku najbliżej zbiorniczka? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted October 20, 2018 Share Posted October 20, 2018 Godzinę temu, ziomek4000 napisał: Aż taki ogarnięty z angielskiego nie jestem ale z tego co tu zrozumiałem to potrzeba 2 osób do wymiany płynu bo jedna pompuje pedałem a druga kręci odpowietrznikiem. Pytanie czy da radę to zrobić samemu? I nie wiem czy dobrze rozumiem ale zaczynamy od zacisku najbliżej zbiorniczka? Bardzo dobrze zrozumiałeś, jak na kogoś, kto deklaruje brak znajomości języka. Jest to standardowy sposób odpowietrzania przy pomocy drugiej osoby. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oczkoo15 Posted October 20, 2018 Share Posted October 20, 2018 2 godziny temu, ziomek4000 napisał: Ile płynu wchodzi do układu? U mnie litr wystarczył Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziomek4000 Posted October 21, 2018 Author Share Posted October 21, 2018 21 godzin temu, WOJO napisał: Jest to standardowy sposób odpowietrzania przy pomocy drugiej osoby. Odpowietrzone mam. Demontaż i montaż zacisków wykonałem w taki sposób że po robocie nie było powietrza w układzie ale dla pewności wykonałem kilka cyklów pompowania pedałem i odkręcania odpowietrznika. Bardziej mi to się rozchodzi o wymianę całego płynu w układzie. Przepompowanie w taki sposób całego płynu potrwa wieki i wymaga zaangażowania drugiej osoby. Nie wyobrażam sobie dwóch mechaników pompujących manualnie cały układ przez pół godzinę czy godzinę w sytuacji gdybym zlecił taką pracę w warsztacie. W motocyklu gdzie mam prosty układ (jeden zacisk, jeden zbiorniczek i przewód między nimi) na odpowietrznik zakładam wężyk ze strzykawką i przed odkręceniem odpowietrznika robię podciśnienie w strzykawce. Po odkręceniu odpowietrznika płyn sam schodzi z układu. Ale nie wiem czy w przypadku samochodu i układu z ABS ta metoda się sprawdzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted October 21, 2018 Share Posted October 21, 2018 32 minuty temu, ziomek4000 napisał: Odpowietrzone mam. Demontaż i montaż zacisków wykonałem w taki sposób że po robocie nie było powietrza w układzie ale dla pewności wykonałem kilka cyklów pompowania pedałem i odkręcania odpowietrznika. Bardziej mi to się rozchodzi o wymianę całego płynu w układzie. Przepompowanie w taki sposób całego płynu potrwa wieki i wymaga zaangażowania drugiej osoby. Nie wyobrażam sobie dwóch mechaników pompujących manualnie cały układ przez pół godzinę czy godzinę w sytuacji gdybym zlecił taką pracę w warsztacie. W motocyklu gdzie mam prosty układ (jeden zacisk, jeden zbiorniczek i przewód między nimi) na odpowietrznik zakładam wężyk ze strzykawką i przed odkręceniem odpowietrznika robię podciśnienie w strzykawce. Po odkręceniu odpowietrznika płyn sam schodzi z układu. Ale nie wiem czy w przypadku samochodu i układu z ABS ta metoda się sprawdzi. Mechanicy używają raczej czegoś takiego i robią to w pojedynkę: http://www.promotorlublin.pl/?3117,pompka-cisnieniowo-podcisnieniowa-qs70411 http://www.promotorlublin.pl/?2761,pompka-cisnieniowo-podcisnieniowa-ai040031 Dlaczego ma się nie sprawdzić w przypadku pojazdu z ABS? Masz tylko pamiętać o płynie hamulcowym w zbiorniczku, by nie zapowietrzyć pompy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziomek4000 Posted October 21, 2018 Author Share Posted October 21, 2018 26 minut temu, WOJO napisał: Dlaczego ma się nie sprawdzić w przypadku pojazdu z ABS? Myślałem że pompa może sprawić problem. Czyli jutro kupuję nowy płyn i zabieram się za wymianę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.