Skocz do zawartości

Legacy IV wymiana płynu hamulcowego


ziomek4000

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj zrobiłem hamulce z przodu. Nowe tarcze, klocki, tłoczki, prowadnice i gumki. Do pełni szczęścia brakuje jeszcze wymiany płynu hamulcowego w całym układzie. Czy ktoś wymieniał samodzielnie płyn? Jeśli tak to będę wdzięczny za instrukcje. Jaka kolejność zacisków? Ile płynu wchodzi do układu? W motocyklu wymieniam płyn odsysając strzykawką przez odpowietrznik, ale tam nie ma ABS i układ jest o wiele prostszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, ziomek4000 napisał:

Wczoraj zrobiłem hamulce z przodu. Nowe tarcze, klocki, tłoczki, prowadnice i gumki. Do pełni szczęścia brakuje jeszcze wymiany płynu hamulcowego w całym układzie. Czy ktoś wymieniał samodzielnie płyn? Jeśli tak to będę wdzięczny za instrukcje. Jaka kolejność zacisków? Ile płynu wchodzi do układu? W motocyklu wymieniam płyn odsysając strzykawką przez odpowietrznik, ale tam nie ma ABS i układ jest o wiele prostszy.

 

odpowietrzanie.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż taki ogarnięty z angielskiego nie jestem ale z tego co tu zrozumiałem to potrzeba 2 osób do wymiany płynu bo jedna pompuje pedałem a druga kręci odpowietrznikiem. Pytanie czy da radę to zrobić samemu? I nie wiem czy dobrze rozumiem ale zaczynamy od zacisku najbliżej zbiorniczka?

Edytowane przez ziomek4000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ziomek4000 napisał:

Aż taki ogarnięty z angielskiego nie jestem ale z tego co tu zrozumiałem to potrzeba 2 osób do wymiany płynu bo jedna pompuje pedałem a druga kręci odpowietrznikiem. Pytanie czy da radę to zrobić samemu? I nie wiem czy dobrze rozumiem ale zaczynamy od zacisku najbliżej zbiorniczka?

Bardzo dobrze zrozumiałeś, jak na kogoś, kto deklaruje brak znajomości języka. :D

Jest to standardowy sposób odpowietrzania przy pomocy drugiej osoby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, WOJO napisał:

Jest to standardowy sposób odpowietrzania przy pomocy drugiej osoby.

 

Odpowietrzone mam. Demontaż i montaż zacisków wykonałem w taki sposób że po robocie nie było powietrza w układzie ale dla pewności wykonałem kilka cyklów pompowania pedałem i odkręcania odpowietrznika. Bardziej mi to się rozchodzi o wymianę całego płynu w układzie. Przepompowanie w taki sposób całego płynu potrwa wieki i wymaga zaangażowania drugiej osoby. Nie wyobrażam sobie dwóch mechaników pompujących manualnie cały układ przez pół godzinę czy godzinę w sytuacji gdybym zlecił taką pracę w warsztacie. W motocyklu gdzie mam prosty układ (jeden zacisk, jeden zbiorniczek i przewód między nimi) na odpowietrznik zakładam wężyk ze strzykawką i przed odkręceniem odpowietrznika robię podciśnienie w strzykawce. Po odkręceniu odpowietrznika płyn sam schodzi z układu. Ale nie wiem czy w przypadku samochodu i układu z ABS ta metoda się sprawdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, ziomek4000 napisał:

 

Odpowietrzone mam. Demontaż i montaż zacisków wykonałem w taki sposób że po robocie nie było powietrza w układzie ale dla pewności wykonałem kilka cyklów pompowania pedałem i odkręcania odpowietrznika. Bardziej mi to się rozchodzi o wymianę całego płynu w układzie. Przepompowanie w taki sposób całego płynu potrwa wieki i wymaga zaangażowania drugiej osoby. Nie wyobrażam sobie dwóch mechaników pompujących manualnie cały układ przez pół godzinę czy godzinę w sytuacji gdybym zlecił taką pracę w warsztacie. W motocyklu gdzie mam prosty układ (jeden zacisk, jeden zbiorniczek i przewód między nimi) na odpowietrznik zakładam wężyk ze strzykawką i przed odkręceniem odpowietrznika robię podciśnienie w strzykawce. Po odkręceniu odpowietrznika płyn sam schodzi z układu. Ale nie wiem czy w przypadku samochodu i układu z ABS ta metoda się sprawdzi.

Mechanicy używają raczej czegoś takiego i robią to w pojedynkę:

http://www.promotorlublin.pl/?3117,pompka-cisnieniowo-podcisnieniowa-qs70411

http://www.promotorlublin.pl/?2761,pompka-cisnieniowo-podcisnieniowa-ai040031

Dlaczego ma się nie sprawdzić w przypadku pojazdu z ABS?

Masz tylko pamiętać o płynie hamulcowym w zbiorniczku, by nie zapowietrzyć pompy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...