Skocz do zawartości

Check Engine po założeniu gazu + błąd: zawór powietrza wtórnego


Stephe

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam nietypowy/typowy problem. Jestem świeżo upieczonym posiadaczem Subaru Imprezy 2.0R (160km) GD 2006r. i ostatnio założyłem instalację LPG (BRC) ponieważ słyszałem, że temu silnikowi nie wadzi takowa modyfikacja, a wiadomo - taniej blabalba...
Tydzień po założeniu instalacji wyskoczyła pomarańczowa kontrolka Check Engine, więc od razu telefon co, dlaczego, jak? Poinformowano mnie, że po założeniu instalacji takowy błąd ma prawo wyskoczyć i wszystko da się wyregulować, skasować itd itp. Udałem się do miejsca, w którym zakładałem ów instalację i z oględzin mechaników i uprzednim podłączeniu samochodu do komputera oraz odczytaniu błędów okazało się, że coś jest nie tak z zaworem powietrza wtórnego. Nagły wniosek ze strony mechaników, że mam do wymiany zawór powietrza wtórnego (lewy) mimo tego, że wcześniej wszystko grało, ale akurat po założeniu gazu coś nie zagrało tam. Koszt org. części oczywiście świetny, 800-900zł... Chociaż za robociznę nie chcieli za dużo. Błąd został skasowany, informacja przyjęta - klaps. Po kilku dniach znowu wyskoczyła kontrolka, więc znowu pędem do warsztatu, lecz tym razem już na umówiony termin i wymianę. Samochód postawiony, podłączają do kompa - tym razem nie wiedzą co, gdzie, jak, ale gdzieś właśnie w tym zaworze/pompie. Pompa była przewijana przy 200 000 km więc raczej z nią wszystko okej (komputer nic tam nie wykrył), a część "oryginalna" acz używana okazała się nie pasować akurat, więc wymiana została odwołana i cała akcja była po prostu "spalona". Czy ktoś miał lub ma podobny problem i wie gdzie lub czego się chwycić skoro raz jest tak, a drugi raz inaczej z wykryciem błędu i czy faktycznie jest możliwość uszkodzenia tych zaworków przy zakładaniu instalacji. Z góry dziękuję za odpowiedź i liczę na wyrozumiałość ze strony forumowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki jest przebieg samochodu?

Hmm, nie za bardzo widzę tutaj powiązanie. Zawory zazwyczaj nie są demontowane i w żaden sposób nie są powiązane z instalacja LPG. Trzeba również mieć ana uwadze, że te zawory oraz pompa powietrza wtórnego są elementami dość zawodnymi. Stąd tok myślenia prowadzi do wniosku, że jest to zbieg okoliczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...