Skocz do zawartości

2.0i - brak w cenniku


Garibaldi

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co pamiętam w chwili zakupu swojego mowa była o tym ze pod koniec 2018 ma wrócić 2.0 który mieści się w nowych normach. Nie tylko norma jest problemem ale zamiana procedury certyfikacji która znacznie wydłuża ten proces.

Z ciekawości sprawdziłem wczoraj cennik Seata ponieważ chciałem kupić Ateca przed XV. Cóż najmocniejsza benzyna to 1.5 tsi, diesel tańszy od benzyny a napędu 4x4 nie ma w żadnej opcji. Teraz Ateca z napędem na 4 koła będzie rarytasem a niedługo może każdy 4x4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, krakbar napisał:

Myślę, że norm nie spełnia silnik z bezpośrednim wtryskiem. Jeżeli dobrze patrzę to w Forku, jest montowany tradycyjny wielopunkt. XT -  chyba też nie spełnia, ale jakąś ilość mogą sprzedać zgodnie z prawem. Więcej jest chyba w innym wątku.

Ogólnie nowe wytyczne dotyczą silników z bezpośrednim wtryskiem, jednostki MPI nie są poddawane tym testom dlatego są dostępne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, krakbar napisał:

Myślę, że norm nie spełnia silnik z bezpośrednim wtryskiem. Jeżeli dobrze patrzę to w Forku, jest montowany tradycyjny wielopunkt. XT -  chyba też nie spełnia, ale jakąś ilość mogą sprzedać zgodnie z prawem. Więcej jest chyba w innym wątku.

Z tego co pamiętam dealerzy rejestrowali XTki na siebie pod koniec sierpnia.

@MaMis a nie połowa 2019? przynajmniej ja już w chili zakupu (czerwiec) takie info miałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, MaMis napisał:

niedługo może każdy 4x4.

 

O to nie musisz się bać, 4x4 nie znikną, ba!, powinno być tego coraz więcej.

 

Tylko nie takiego 4x4 jakie znamy - po prostu w hybrydach silnik elektryczny będzie napędzał drugą oś, dając dodatkową trakcję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, MaMis napisał:

A klasyczne 4x4 ze sztywnymi mostami lub takie  z Subaru? 

 

No ale po co? Wał napędowy to dodatkowy element, który jest do tego mocno kłopotliwy. A przy zastosowaniu oddzielnego silnika dla każdej z osi, cały układ napędowy się znacznie upraszcza. Skoro mamy rozwiązanie, które jest prostsze i zadziała tak samo - to wyprze to "tradycyjne" :)

 

Tak jak silniki rzędowe wyparły boksery, ponieważ mają więcej zalet, tylko jedno małe, biedne Subaru się trzyma, a SIP wmawia ludziom, niczym Amway jakiś, że to tylko dla wtajemniczonych :faja:

 

23 godziny temu, aflinta napisał:

Ogólnie nowe wytyczne dotyczą silników z bezpośrednim wtryskiem, jednostki MPI nie są poddawane tym testom dlatego są dostępne.

 

Aleś namieszał. WLTP są dla wszystkich typów silników. Ale w skład WLTP wchodzą pomiary spalania, emisji CO2, emisji NOx oraz mikrocząsteczek. I tylko pomiar tych ostatnich nie dotyczy silników z wtryskiem pośrednim, ponieważ one ze swojej natury nie emitują ich wiele. A, że to właśnie nowych norm emisji mikrocząsteczek nie spełniają silniki z wtryskiem bezpośrednim bez GPF... to zanim się go nie wprowadzi, nie mogą one być sprzedawane. 

 

DI to w ogóle wyjątkowo głupia technologia, od której producenci szybko zaczęli w latach 90 odchodzić. Ale "ekologia" pchnęła ich z powrotem w jej ramiona.

 

A najgorsze, że nie założy się LPG, bo Vialle do takiego rodzynka jak Subarowe boksery nigdy LPDi nie wypuści :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Skodziarz napisał:

Tak jak silniki rzędowe wyparły boksery, ponieważ mają więcej zalet, tylko jedno małe, biedne Subaru się trzyma, a SIP wmawia ludziom, niczym Amway jakiś, że to tylko dla wtajemniczonych :faja:

 

A Porsche co ludziom wmawia? :biglol:

  • Super! 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Skodziarz napisał:

Aleś namieszał

Nie pisałem o WLTP tylko o samym pomiarze emisji cząsteczek stałych. Zwykły skrót myślowy.

 

Godzinę temu, Skodziarz napisał:

A Subaru takie gnioty wypuszcza :krecka_dostal:

I będziesz się męczył chwilę, z tym "gniotem" :D

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, ze wlasciciele motocykli BMW serii R tego nie slysza,

ze ich bokser to gniot...

Co wiecej, najlepiej sprzedajacy sie model GS ma taki gniot na pokladzie i wlasnie zaprezentowano nowy model. 

 

Skoro Porsche wklada boksera do flagowych modeli, bo raz tradycja, dwa rozklad mas i ich wplyw na wlasciwosci jezdne, to jednak trzeba ich uswiadomic, ze robia gnioty za ciezkie pieniadze... 

 

Swiat sie konczy. FTZ

 

  • Super! 1
  • Haha 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Skodziarz napisał:

Tak jak silniki rzędowe wyparły boksery, ponieważ mają więcej zalet

@Skodziarz, ale te zalety, które "wyparły" boxery, to wyłącznie prostsza, tańsza produkcja, wymagająca mniejszej precyzji montażu i możliwość przeprowadzania nawet poważnych napraw i remontów bez wyjmowania "rzędówki" z samochodu. Tak więc ta przewaga wynika niemal tylko i wyłącznie z powodów ekonomicznych. Z punktu widzenia teorii budowy pojazdów, płaski silnik (nisko położony środek ciężkości), lekki, zwarty, z którego można wprost i wzdłuż osi pojazdu, przekazywać moment obr. do kół symetrycznie (wszystkie półosie tej samej długości), jest jak do tej pory, najlepszym rozwiązaniem. Jedynie napęd elektryczny (pod tym względem) jest jeszcze bardziej efektywny.

Pozdrawiam :mrgreen:

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, piotruś napisał:

zalety, które "wyparły" boxery, to wyłącznie prostsza, tańsza produkcja, wymagająca mniejszej precyzji montażu i możliwość przeprowadzania nawet poważnych napraw i remontów bez wyjmowania "rzędówki" z samochodu. Tak więc ta przewaga wynika niemal tylko i wyłącznie z powodów ekonomicznych. Z punktu widzenia teorii budowy pojazdów, płaski silnik (nisko położony środek ciężkości), lekki, zwarty, z którego można wprost i wzdłuż osi pojazdu, przekazywać moment obr. do kół symetrycznie (wszystkie półosie tej samej długości), jest jak do tej pory, najlepszym rozwiązaniem. Jedynie napęd elektryczny (pod tym względem) jest jeszcze bardziej efektywny.

 

Tylko częściowo masz rację.

Owszem, płaski silnik położony możliwie nisko jest lepszy.

Owszem, w przypadku napędzanych obu osi silnik wzdłużnie + równe półosie jest lepszy.

 

Ale tu się kończy twoja racja :D Cała reszta to wyciąganie pochopnych wniosków.

 

Po pierwsze silnik typu bokser nie oznacza automatycznie mniejszej masy od analogicznej rzędówki. Będzie krótszy, ale niekoniecznie lżejszy. I przez to, że jest krótszy, jest jedyną opcją dla Subaru, uparcie trzymającego się układu, gdzie cały silnik jest przed przednią osią (to jest dopiero głupota z punktu widzenia rozkładu mas i przenoszenia drgań! - zobacz, gdzie silnik ma 911...). Ale inaczej się nie da, ponieważ alternatywą jest jeszcze dłuższy dziób.

 

Prostota i łatwość obsługi to NIE SĄ wyłącznie wzlędy ekonomiczne. To oznacza niezawodność i powszechność, czyli ROZWÓJ. Bez tego samochodami do dziś jeździliby wybrańcy.

Do tego wyobraźmy sobie, wszyscy posiadacze Subaru, taką sytuację: jedziemy na tę Subariadę do jakiegoś, powiedzmy, Tadżykistanu. W środku największej dziczy padają dwie świece (a co!). Posiadacz rzędówki wyciąga zapasowe, wykręca stare lekko się mocując, ponieważ się zapiekły, i wkręca nowe. Jedzie dalej. Co robi szczęśliwy posiadacz boksera - ano prosi kolegów o hol do warsztatu (i to do Duszanbe, bo tylko w stolicy mechanik na widok boksera nie zacznie czkać z paniki), bo cholera trzeba wyjąć silnik, żeby głupią świecę wymienić! :D 

Bokser ma sens w pojazdach użwanych w warunkach kontrolowanych - tor, rajd, miasto. Stąd 911 z bokserem sens ma i będzie miał. Kosztuje fortunę i dostaje się za to maszynę iście piekielną. Ale samochody popularne? Tutaj istotna jest prostota i wygoda.

 

A kurczowe trzymanie się przestarzałej i nieefektywnej technologii przez Subaru skutkuje tym, że dla optymalnego układu napędowego producent musiał szukać drastycznych oszczędności w innych miejscach, by oferować samochody konkurencyjne cenowo (no, na niektórych rynkach nie do końca, importer woli budować wokół marki rodzaj sekty :)) i nie wypaść z rynku. Przez to używa najtańszych i najprostszych (tak! ani trochę nie optymalnych) skrzyń CVT zamiast lepszych rozwiązań, prostego (a przez to hałaśliwego) zawieszenia, a do tego jeździmy samochodami wykonanymi tandetnie i mało komfortowymi :cry:

 

No a "wymaganie większej precyzji montażu" kończy się "bezwibracyjnym bokserem" który telepie całą budą :biglol:

 

Acha, dodatkowo: jeśli napędzamy tylko jedną oś, to silnik położony poprzecznie jest najlepszym rozwiązaniem.

 

2 godziny temu, Christoph napisał:

Dobrze, ze wlasciciele motocykli BMW serii R tego nie slysza,

 

Motocykli w to nie mieszaj, tam jest zupełnie inna historia. Tak samo możemy się wykłucać, czy w samolotach lepszy będzie silnik gwiazdowy, widlasty, czy rzędowy ;) 

 

Cytat

I będziesz się męczył chwilę, z tym "gniotem" :D

 

No tak, przeszczepu z hondy nie zrobię, bo mi chłodnicą wyjdzie silnik ;) :D

 

Edytowane przez Skodziarz
  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...