Garibaldi Opublikowano 17 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2018 Dzień dobry Tak przeglądam co jakiś czas cenniki i porównuje różne wersje XV i Forestera i ciekawi mnie zniknięcie z oferty całkowicie modelu XV 2.0i. Ktoś coś wie na ten temat ??? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmbm Opublikowano 17 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2018 Dawno było wiadomo. Nie spełnia norm spalin, został "wycofany" do odwołania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 17 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2018 Bylo w watku o XV II. Normy, panie, eko-normy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prugi Opublikowano 17 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2018 W Japonii i USofA będzie hybryda dostępna od 2019. Napęd wzięty ma być podobno z Toyoty Prius. Subaru XV 2.0 sunshine orange 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 17 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2018 13 minut temu, prugi napisał: Napęd wzięty ma być podobno z Toyoty Prius Poszukaj e-Boxer w internecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 17 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2018 2 godziny temu, bmbm napisał: Dawno było wiadomo. Nie spełnia norm spalin, został "wycofany" do odwołania. A Forester z tym silnikiem to niby spełnia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmbm Opublikowano 17 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2018 Ale to nie do mnie pytanie kolego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 17 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2018 32 minuty temu, FanSub napisał: A Forester z tym silnikiem to niby spełnia? Skoro sprzedają, to widocznie spełnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 17 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2018 15 minut temu, bmbm napisał: Ale to nie do mnie pytanie kolego. Pytanie było do Osoby, która popełniła post o tak kategorycznej wymowie i jednoznacznej treści... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krakbar Opublikowano 17 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2018 Myślę, że norm nie spełnia silnik z bezpośrednim wtryskiem. Jeżeli dobrze patrzę to w Forku, jest montowany tradycyjny wielopunkt. XT - chyba też nie spełnia, ale jakąś ilość mogą sprzedać zgodnie z prawem. Więcej jest chyba w innym wątku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaMis Opublikowano 17 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2018 Z tego co pamiętam w chwili zakupu swojego mowa była o tym ze pod koniec 2018 ma wrócić 2.0 który mieści się w nowych normach. Nie tylko norma jest problemem ale zamiana procedury certyfikacji która znacznie wydłuża ten proces. Z ciekawości sprawdziłem wczoraj cennik Seata ponieważ chciałem kupić Ateca przed XV. Cóż najmocniejsza benzyna to 1.5 tsi, diesel tańszy od benzyny a napędu 4x4 nie ma w żadnej opcji. Teraz Ateca z napędem na 4 koła będzie rarytasem a niedługo może każdy 4x4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 17 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2018 25 minut temu, krakbar napisał: Myślę, że norm nie spełnia silnik z bezpośrednim wtryskiem. Jeżeli dobrze patrzę to w Forku, jest montowany tradycyjny wielopunkt. XT - chyba też nie spełnia, ale jakąś ilość mogą sprzedać zgodnie z prawem. Więcej jest chyba w innym wątku. Ogólnie nowe wytyczne dotyczą silników z bezpośrednim wtryskiem, jednostki MPI nie są poddawane tym testom dlatego są dostępne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moominko Opublikowano 17 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2018 3 godziny temu, krakbar napisał: Myślę, że norm nie spełnia silnik z bezpośrednim wtryskiem. Jeżeli dobrze patrzę to w Forku, jest montowany tradycyjny wielopunkt. XT - chyba też nie spełnia, ale jakąś ilość mogą sprzedać zgodnie z prawem. Więcej jest chyba w innym wątku. Z tego co pamiętam dealerzy rejestrowali XTki na siebie pod koniec sierpnia. @MaMis a nie połowa 2019? przynajmniej ja już w chili zakupu (czerwiec) takie info miałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skodziarz Opublikowano 18 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2018 13 godzin temu, MaMis napisał: niedługo może każdy 4x4. O to nie musisz się bać, 4x4 nie znikną, ba!, powinno być tego coraz więcej. Tylko nie takiego 4x4 jakie znamy - po prostu w hybrydach silnik elektryczny będzie napędzał drugą oś, dając dodatkową trakcję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaMis Opublikowano 18 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2018 (edytowane) A klasyczne 4x4 ze sztywnymi mostami lub takie z Subaru? Edytowane 18 Października 2018 przez MaMis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 18 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2018 Jak to dobrze mieć w garażu 2,5 z turbo. Niedługo to będzie muzeum... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skodziarz Opublikowano 18 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2018 3 godziny temu, MaMis napisał: A klasyczne 4x4 ze sztywnymi mostami lub takie z Subaru? No ale po co? Wał napędowy to dodatkowy element, który jest do tego mocno kłopotliwy. A przy zastosowaniu oddzielnego silnika dla każdej z osi, cały układ napędowy się znacznie upraszcza. Skoro mamy rozwiązanie, które jest prostsze i zadziała tak samo - to wyprze to "tradycyjne" Tak jak silniki rzędowe wyparły boksery, ponieważ mają więcej zalet, tylko jedno małe, biedne Subaru się trzyma, a SIP wmawia ludziom, niczym Amway jakiś, że to tylko dla wtajemniczonych 23 godziny temu, aflinta napisał: Ogólnie nowe wytyczne dotyczą silników z bezpośrednim wtryskiem, jednostki MPI nie są poddawane tym testom dlatego są dostępne. Aleś namieszał. WLTP są dla wszystkich typów silników. Ale w skład WLTP wchodzą pomiary spalania, emisji CO2, emisji NOx oraz mikrocząsteczek. I tylko pomiar tych ostatnich nie dotyczy silników z wtryskiem pośrednim, ponieważ one ze swojej natury nie emitują ich wiele. A, że to właśnie nowych norm emisji mikrocząsteczek nie spełniają silniki z wtryskiem bezpośrednim bez GPF... to zanim się go nie wprowadzi, nie mogą one być sprzedawane. DI to w ogóle wyjątkowo głupia technologia, od której producenci szybko zaczęli w latach 90 odchodzić. Ale "ekologia" pchnęła ich z powrotem w jej ramiona. A najgorsze, że nie założy się LPG, bo Vialle do takiego rodzynka jak Subarowe boksery nigdy LPDi nie wypuści Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 18 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2018 Teraz, Skodziarz napisał: Tak jak silniki rzędowe wyparły boksery, ponieważ mają więcej zalet, tylko jedno małe, biedne Subaru się trzyma, a SIP wmawia ludziom, niczym Amway jakiś, że to tylko dla wtajemniczonych A Porsche co ludziom wmawia? 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skodziarz Opublikowano 18 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2018 Prosiak tego boksera nie ładuje do każdego możliwego modelu wbrew logice. Ja tego w ogóle nie rozumiem: Honda projektuje tak dobre silniki, czyli Japończyk potrafi. A Subaru takie gnioty wypuszcza 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 18 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2018 2 godziny temu, Skodziarz napisał: Aleś namieszał Nie pisałem o WLTP tylko o samym pomiarze emisji cząsteczek stałych. Zwykły skrót myślowy. Godzinę temu, Skodziarz napisał: A Subaru takie gnioty wypuszcza I będziesz się męczył chwilę, z tym "gniotem" 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 19 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2018 Dobrze, ze wlasciciele motocykli BMW serii R tego nie slysza, ze ich bokser to gniot... Co wiecej, najlepiej sprzedajacy sie model GS ma taki gniot na pokladzie i wlasnie zaprezentowano nowy model. Skoro Porsche wklada boksera do flagowych modeli, bo raz tradycja, dwa rozklad mas i ich wplyw na wlasciwosci jezdne, to jednak trzeba ich uswiadomic, ze robia gnioty za ciezkie pieniadze... Swiat sie konczy. FTZ 1 1 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 19 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2018 11 godzin temu, Skodziarz napisał: Tak jak silniki rzędowe wyparły boksery, ponieważ mają więcej zalet @Skodziarz, ale te zalety, które "wyparły" boxery, to wyłącznie prostsza, tańsza produkcja, wymagająca mniejszej precyzji montażu i możliwość przeprowadzania nawet poważnych napraw i remontów bez wyjmowania "rzędówki" z samochodu. Tak więc ta przewaga wynika niemal tylko i wyłącznie z powodów ekonomicznych. Z punktu widzenia teorii budowy pojazdów, płaski silnik (nisko położony środek ciężkości), lekki, zwarty, z którego można wprost i wzdłuż osi pojazdu, przekazywać moment obr. do kół symetrycznie (wszystkie półosie tej samej długości), jest jak do tej pory, najlepszym rozwiązaniem. Jedynie napęd elektryczny (pod tym względem) jest jeszcze bardziej efektywny. Pozdrawiam 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skodziarz Opublikowano 19 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2018 (edytowane) 1 godzinę temu, piotruś napisał: zalety, które "wyparły" boxery, to wyłącznie prostsza, tańsza produkcja, wymagająca mniejszej precyzji montażu i możliwość przeprowadzania nawet poważnych napraw i remontów bez wyjmowania "rzędówki" z samochodu. Tak więc ta przewaga wynika niemal tylko i wyłącznie z powodów ekonomicznych. Z punktu widzenia teorii budowy pojazdów, płaski silnik (nisko położony środek ciężkości), lekki, zwarty, z którego można wprost i wzdłuż osi pojazdu, przekazywać moment obr. do kół symetrycznie (wszystkie półosie tej samej długości), jest jak do tej pory, najlepszym rozwiązaniem. Jedynie napęd elektryczny (pod tym względem) jest jeszcze bardziej efektywny. Tylko częściowo masz rację. Owszem, płaski silnik położony możliwie nisko jest lepszy. Owszem, w przypadku napędzanych obu osi silnik wzdłużnie + równe półosie jest lepszy. Ale tu się kończy twoja racja Cała reszta to wyciąganie pochopnych wniosków. Po pierwsze silnik typu bokser nie oznacza automatycznie mniejszej masy od analogicznej rzędówki. Będzie krótszy, ale niekoniecznie lżejszy. I przez to, że jest krótszy, jest jedyną opcją dla Subaru, uparcie trzymającego się układu, gdzie cały silnik jest przed przednią osią (to jest dopiero głupota z punktu widzenia rozkładu mas i przenoszenia drgań! - zobacz, gdzie silnik ma 911...). Ale inaczej się nie da, ponieważ alternatywą jest jeszcze dłuższy dziób. Prostota i łatwość obsługi to NIE SĄ wyłącznie wzlędy ekonomiczne. To oznacza niezawodność i powszechność, czyli ROZWÓJ. Bez tego samochodami do dziś jeździliby wybrańcy. Do tego wyobraźmy sobie, wszyscy posiadacze Subaru, taką sytuację: jedziemy na tę Subariadę do jakiegoś, powiedzmy, Tadżykistanu. W środku największej dziczy padają dwie świece (a co!). Posiadacz rzędówki wyciąga zapasowe, wykręca stare lekko się mocując, ponieważ się zapiekły, i wkręca nowe. Jedzie dalej. Co robi szczęśliwy posiadacz boksera - ano prosi kolegów o hol do warsztatu (i to do Duszanbe, bo tylko w stolicy mechanik na widok boksera nie zacznie czkać z paniki), bo cholera trzeba wyjąć silnik, żeby głupią świecę wymienić! Bokser ma sens w pojazdach użwanych w warunkach kontrolowanych - tor, rajd, miasto. Stąd 911 z bokserem sens ma i będzie miał. Kosztuje fortunę i dostaje się za to maszynę iście piekielną. Ale samochody popularne? Tutaj istotna jest prostota i wygoda. A kurczowe trzymanie się przestarzałej i nieefektywnej technologii przez Subaru skutkuje tym, że dla optymalnego układu napędowego producent musiał szukać drastycznych oszczędności w innych miejscach, by oferować samochody konkurencyjne cenowo (no, na niektórych rynkach nie do końca, importer woli budować wokół marki rodzaj sekty ) i nie wypaść z rynku. Przez to używa najtańszych i najprostszych (tak! ani trochę nie optymalnych) skrzyń CVT zamiast lepszych rozwiązań, prostego (a przez to hałaśliwego) zawieszenia, a do tego jeździmy samochodami wykonanymi tandetnie i mało komfortowymi No a "wymaganie większej precyzji montażu" kończy się "bezwibracyjnym bokserem" który telepie całą budą Acha, dodatkowo: jeśli napędzamy tylko jedną oś, to silnik położony poprzecznie jest najlepszym rozwiązaniem. 2 godziny temu, Christoph napisał: Dobrze, ze wlasciciele motocykli BMW serii R tego nie slysza, Motocykli w to nie mieszaj, tam jest zupełnie inna historia. Tak samo możemy się wykłucać, czy w samolotach lepszy będzie silnik gwiazdowy, widlasty, czy rzędowy Cytat I będziesz się męczył chwilę, z tym "gniotem" No tak, przeszczepu z hondy nie zrobię, bo mi chłodnicą wyjdzie silnik Edytowane 19 Października 2018 przez Skodziarz 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 19 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2018 Podejmij meska decyzje i sprzedaj swoje XV, bo zameczysz siebie i uzytkownikow tego Forum. 1 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skodziarz Opublikowano 19 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2018 (edytowane) Przecież nikt nie zmusza do czytania... można włączyć ignorowanie mnie z poziomu własnego konta użytkownika i problem rozwiązany Edytowane 19 Października 2018 przez Skodziarz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się