Jump to content
KorbaR

Subariada wymagania/ograniczenia "techniczne"

Recommended Posts

Czy te ATeki to kupuje się w takim samym rozmiarze jak opony letnie? W moim Forku mam standardowe Yokohama Geolandar, z tego co wiem normalny profil.
Pozdrawiam

Wysłano przez Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czy te ATeki to kupuje się w takim samym rozmiarze jak opony letnie? W moim Forku mam standardowe Yokohama Geolandar, z tego co wiem normalny profil.
Pozdrawiam

Wysłano przez Tapatalka


+ 1 rozmiar dla spokoju (65), przynajmniej w SG.

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, inanitas napisał:

Czy te ATeki to kupuje się w takim samym rozmiarze jak opony letnie? W moim Forku mam standardowe Yokohama Geolandar, z tego co wiem normalny profil.
Pozdrawiam

Wysłano przez Tapatalka
 

 

Kupujesz największe, jakie da się zmieścić, żeby było jak najwyżej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Kupujesz największe, jakie da się zmieścić, żeby było jak najwyżej.
Dzięki Miłosz

Najważniejsze pytanie jak sprawdzić przed zakupem który rozmiar się zmieści i nie będą ocierały na hopkach przy zaladowanym aucie.

Pozdrawiam
Rafał

Wysłano przez Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dzięki Miłosz 

Najważniejsze pytanie jak sprawdzić przed zakupem który rozmiar się zmieści i nie będą ocierały na hopkach przy zaladowanym aucie.

 

Pozdrawiam

Rafał

 

Wysłano przez Tapatalka

 

 

Jaki masz model? Na forum na bank ci doradza. Są 2 potencjalne problemy. Przód przy skręcaniu i ocieranie o amortyzatory. Jak pójdziesz w 1 rozmiar większy od fabryki to będzie ok. Może znajdziesz forumowicza w okolicy z takim kołem - zapraszam do Krakowa

default_smile.png 

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam Forestera IV generacja, produkcja 2015, 2.0i. Rozmiar fabrycznych opon to 225/60/R17

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tej generacj używam 225/65/17.  Raz miałem 235/65/17, ale były trochę za duże. Dodatkowy problem to to, że zapas wchodził pod podłogę tylko ze spuszczonym powietrzem ( przy 225/65 wystarczy trochę podnieść płytę zakrywającą koło zapasowe). Do 2.0i można też używać kół 16” ( wtedy większy wybór opon np. 215/70/16 ). Ale wówczas potrzebne są dodatkowe felgi 16”.

 

Pozdrowienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za odpowiedź.

W rozmiarze 225/65/17 faktycznie wybór jest ograniczony, felg jednak zmieniać nie chcę. Widziałem w Internecie: Goodrich, Yoko Geolandar M/T (cena mnie prawie zabiła), General Grabber, natomiast wymienionych powyżej Cooper Discoverer AT3  w tym rozmiarze to na internecie nie znalazłem niestety.

Jaką markę i model szanowna Dyrekcja używa?

Pozdrawiam

Rafał

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polecam BF Goodrich AT. Wśród AT- ków  dostępnych w tym rozmiarze nie ma chyba lepszej opony.

20190101_112740.thumb.jpg.14f7b684bb6d040ba9067458be8bdd31.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 13.02.2019 o 15:24, Miłosz Rzeźnik napisał:

Kupujesz największe, jakie da się zmieścić

 

To nie zawsze jest dobra taktyka, w każdym razie, na mołdawskie błoto się nie sprawdza. 

Moje doświadczenie uczy, że w Mołdawii czym więcej miejsca w nadkolach na błoto tym lepiej.

 

;)

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałeś po prostu za małe nadkola. ;)

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, przemekka napisał:

Miałeś po prostu za małe nadkola. ;)

 

A ja myślałem, że mam za duże koła :biglol:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, przemekka napisał:

Miałeś po prostu za małe nadkola. ;)

 

Najnowszy patent jest taki, że trzeba posilikonować opony, żeby się błoto nie kleiło.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, inanitas napisał:

markę i model szanowna Dyrekcjaywa?

Od połowy ubiegłego roku Pirrlli Scorpion ( nowy model ). Jak do tej pory bezawaryjnie. Sprawdzone na trasie Zlotu Plejad, Subariadzie w Albanii i Czarnogórze ( tu na XV) oraz ostatnio Subariada Maroko. Na kamieniach, piasku itp bez problemów. Na śniegu słabiej. Na błocie jeszcze nie mam z nimi dużego doświadczenia ( sądząc po bieżniku BF może mieć na błocie przewagę, ale to do sprawdzenia )

7CD26DB5-1F4E-44AB-A3C6-C8F01592DF7E.jpeg

A1DC6FE9-3BFE-4B5F-8A50-35E5E64693BE.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 15.02.2019 o 10:56, Urabus napisał:

 

A ja myślałem, że mam za duże koła :biglol:

 

U mnie problem obcierania kola w zakręcie pod obciążeniem  ,,sam" się rozwiązał i mam w nakolu już dużo miejsca :) . Teraz to nawet 2 rozmiary większe koło by się zmieściło.

 

 

 

DSC00925.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję wszystkim za pomocne opinie włączając w to pomysł racjonalizatorski z nadkolami :-)

Wysłano przez Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Miałbym jeszcze pytanie o płytę pod silnik, w sprzedaży widzę, że są dwie - stalowa i aluminiowa - mówię tutaj o Foresterze 2015. Czy ktoś z użytkowników lub Dyrekcja może powiedzieć coś więcej o tych osłonach? Alu jest pewnie delikatniejsza od stali ale za to nie koroduje. Zastanawiam się czy ta stalowa jest emaliowana, czy może to ocynk bo nie podejrzewam nierdzewki.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam
Miałbym jeszcze pytanie o płytę pod silnik, w sprzedaży widzę, że są dwie - stalowa i aluminiowa - mówię tutaj o Foresterze 2015. Czy ktoś z użytkowników lub Dyrekcja może powiedzieć coś więcej o tych osłonach? Alu jest pewnie delikatniejsza od stali ale za to nie koroduje. Zastanawiam się czy ta stalowa jest emaliowana, czy może to ocynk bo nie podejrzewam nierdzewki.
Pozdrawiam
Aluminiowa lepsza bo w razie czego kamieniem wyprostujesz poza tym jak wspomniałeś nie koroduje Stalowa to zwykła czarna stal

Wysłane z tel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem stalową. O połowę tańsza, poza tym 3mm stali vs 3mm aluminium robi różnicę. Jest pomalowana na czarno,  więc z czasem pewnie będzie rdzewieć. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kupiłem stalową. O połowę tańsza, poza tym 3mm stali vs 3mm aluminium robi różnicę. Jest pomalowana na czarno,  więc z czasem pewnie będzie rdzewieć.
Ja miałem 8mm alu... :)

Wysłane z tel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja chyba 6mm w poprzednich Forkach.

Do obecnego musiałem kupić OEM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja am Alu 6 mm i jest super

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Forek II, 2006r. , 2.5 turbo. Może mieć osłonę pod silnikiem stalowa/aluminiowa, czy muszę zaufać standardowej plastikowej? Pytam, bo wiem że której tam Subaru nie może bo słabe chłodzenie :/ce2e6cff356ad7ed2a04a5ea7925d184.jpg

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Forek II, 2006r. , 2.5 turbo. Może mieć osłonę pod silnikiem stalowa/aluminiowa, czy muszę zaufać standardowej plastikowej? Pytam, bo wiem że której tam Subaru nie może bo słabe chłodzenie :/ce2e6cff356ad7ed2a04a5ea7925d184.jpg&key=f48b57e07aae419518f6673cd3ac38a60f198e615de1cf40f520ecee9ba96f98

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka


Można bez obaw.

Do forka IV turbo nie zaleca się.

Wysłane z tel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i git :)
A co sądzicie o oponach AT R16 a nie 17, ale o wysokim profilu. Tak że w sumie średnica koła by była taka sama ?

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...