Skocz do zawartości
KorbaR

Subariada wymagania/ograniczenia "techniczne"

Rekomendowane odpowiedzi

Czy te ATeki to kupuje się w takim samym rozmiarze jak opony letnie? W moim Forku mam standardowe Yokohama Geolandar, z tego co wiem normalny profil.
Pozdrawiam

Wysłano przez Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy te ATeki to kupuje się w takim samym rozmiarze jak opony letnie? W moim Forku mam standardowe Yokohama Geolandar, z tego co wiem normalny profil.
Pozdrawiam

Wysłano przez Tapatalka


+ 1 rozmiar dla spokoju (65), przynajmniej w SG.

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, inanitas napisał:

Czy te ATeki to kupuje się w takim samym rozmiarze jak opony letnie? W moim Forku mam standardowe Yokohama Geolandar, z tego co wiem normalny profil.
Pozdrawiam

Wysłano przez Tapatalka
 

 

Kupujesz największe, jakie da się zmieścić, żeby było jak najwyżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 
Kupujesz największe, jakie da się zmieścić, żeby było jak najwyżej.
Dzięki Miłosz

Najważniejsze pytanie jak sprawdzić przed zakupem który rozmiar się zmieści i nie będą ocierały na hopkach przy zaladowanym aucie.

Pozdrawiam
Rafał

Wysłano przez Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki Miłosz 

Najważniejsze pytanie jak sprawdzić przed zakupem który rozmiar się zmieści i nie będą ocierały na hopkach przy zaladowanym aucie.

 

Pozdrawiam

Rafał

 

Wysłano przez Tapatalka

 

 

Jaki masz model? Na forum na bank ci doradza. Są 2 potencjalne problemy. Przód przy skręcaniu i ocieranie o amortyzatory. Jak pójdziesz w 1 rozmiar większy od fabryki to będzie ok. Może znajdziesz forumowicza w okolicy z takim kołem - zapraszam do Krakowa

default_smile.png 

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam Forestera IV generacja, produkcja 2015, 2.0i. Rozmiar fabrycznych opon to 225/60/R17

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tej generacj używam 225/65/17.  Raz miałem 235/65/17, ale były trochę za duże. Dodatkowy problem to to, że zapas wchodził pod podłogę tylko ze spuszczonym powietrzem ( przy 225/65 wystarczy trochę podnieść płytę zakrywającą koło zapasowe). Do 2.0i można też używać kół 16” ( wtedy większy wybór opon np. 215/70/16 ). Ale wówczas potrzebne są dodatkowe felgi 16”.

 

Pozdrowienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź.

W rozmiarze 225/65/17 faktycznie wybór jest ograniczony, felg jednak zmieniać nie chcę. Widziałem w Internecie: Goodrich, Yoko Geolandar M/T (cena mnie prawie zabiła), General Grabber, natomiast wymienionych powyżej Cooper Discoverer AT3  w tym rozmiarze to na internecie nie znalazłem niestety.

Jaką markę i model szanowna Dyrekcja używa?

Pozdrawiam

Rafał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam BF Goodrich AT. Wśród AT- ków  dostępnych w tym rozmiarze nie ma chyba lepszej opony.

20190101_112740.thumb.jpg.14f7b684bb6d040ba9067458be8bdd31.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 13.02.2019 o 15:24, Miłosz Rzeźnik napisał:

Kupujesz największe, jakie da się zmieścić

 

To nie zawsze jest dobra taktyka, w każdym razie, na mołdawskie błoto się nie sprawdza. 

Moje doświadczenie uczy, że w Mołdawii czym więcej miejsca w nadkolach na błoto tym lepiej.

 

;)

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałeś po prostu za małe nadkola. ;)

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, przemekka napisał:

Miałeś po prostu za małe nadkola. ;)

 

A ja myślałem, że mam za duże koła :biglol:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, przemekka napisał:

Miałeś po prostu za małe nadkola. ;)

 

Najnowszy patent jest taki, że trzeba posilikonować opony, żeby się błoto nie kleiło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, inanitas napisał:

markę i model szanowna Dyrekcjaywa?

Od połowy ubiegłego roku Pirrlli Scorpion ( nowy model ). Jak do tej pory bezawaryjnie. Sprawdzone na trasie Zlotu Plejad, Subariadzie w Albanii i Czarnogórze ( tu na XV) oraz ostatnio Subariada Maroko. Na kamieniach, piasku itp bez problemów. Na śniegu słabiej. Na błocie jeszcze nie mam z nimi dużego doświadczenia ( sądząc po bieżniku BF może mieć na błocie przewagę, ale to do sprawdzenia )

7CD26DB5-1F4E-44AB-A3C6-C8F01592DF7E.jpeg

A1DC6FE9-3BFE-4B5F-8A50-35E5E64693BE.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 15.02.2019 o 10:56, Urabus napisał:

 

A ja myślałem, że mam za duże koła :biglol:

 

U mnie problem obcierania kola w zakręcie pod obciążeniem  ,,sam" się rozwiązał i mam w nakolu już dużo miejsca :) . Teraz to nawet 2 rozmiary większe koło by się zmieściło.

 

 

 

DSC00925.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za pomocne opinie włączając w to pomysł racjonalizatorski z nadkolami :-)

Wysłano przez Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...