Jump to content

Poliuretany do SH - Jakie?


Recommended Posts

Cześć!
 

Muszę wymienić tuleje  z przodu, najchętniej komplet od razu ( 2x przednia, 2x tylna, 2x drążek). Czytałem forum i nie uzyskałem satysfakcjonującej odpowiedzi.
Najpierw myślałem o zestawie żółtym "SPORT" (twardość 85 - 90 Sh) marki Strongflex ale naczytałem się, że już na czerwonym potrafi być za twardo (deklarowana przez producenta twardość zbliżona do OEM). W związku z tym, że zależy mi na tym aby ciut uszytwnić Forka, bo totalnie nie śmigam nim po bezdrożach, a dużo po drogach szybkiego ruchu (wybrałem Forka ze względu na gabaryty, przestronność i look), skłaniam się ku czerwonym, bo wywnioskowałem, że te żółte to przesada. Następnie dotarłem do opinii, że te Strongflex piszczą, potrafią się szybko pokruszyć... No i teraz mam zagwozdkę - kupić czerwone Stronglfex za 350 zł (zestaw na przód) czy inwestować w PowerFlex Road ( cena co najmniej x2)?

P.S: Warto kupić od razu nowe śruby? Znacie źródło, gdzie da się kupić komplet?
P.S2: Warto od razu inwestować w poli kolumny czy to już przesada Waszym zdaniem?

Dziękuję z góry za odpowiedzi,
Pozdrawiam :)
 

 

Edited by striker994
Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź.
Pytanie, czy taki setup Waszym zdaniem będzie dobry (taki mi polecali ludzie, którzy mają go w Forkach i daje radę zarówno na drodze, jak i w lesie. To drugie w moim przypadku odpada):
- Tuleje przednie i tylne przedniego wahacza czerwone,

- Tuleje stabilizatora żółte.

P.S: Co do smaru, to naczytałem się, że jest wiele szkół. Jaki Ty polecasz?

Edited by striker994
Link to post
Share on other sites

Weź pod uwagę fakt, że zawieszenie było projektowane pod standardowe gumy. Każda zmiana parametrów gum, a w szczególności na twardsze wiąże się z ryzykiem uszkodzenia elementów zawieszenia, w najlepszym przypadku skrócenia jego okresu żywotności. Osobiście spotkałem się z kilkoma takimi przypadkami (na forach, nie tylko subaru możesz o tym poczytać).

Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, Giresse napisał:

Weź pod uwagę fakt, że zawieszenie było projektowane pod standardowe gumy.

 

Też uważam że zmiana gum na poliuretany w takich samochodach to przerost formy nad treścią :( Za chwilkę będziesz narzekał czemu co chwilkę padają ci łączniki stabilizatorów, końcówki drążków, itp. Pomijam to że oczywiście padnie komfort jazdy. Poliuretan to fajny materiał ale do "prawdziwych" terenówek, których właściciele praktycznie nie wychodzą z garażu i z pod samochodu :)

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Ja kupiłem SG na żółtych poli, po kilku przygodach ( w tym 2x złamany wahacz) wróciłem wszędzie do ori. Czerwone to max, a i to przemyśl. Żywotność też raczej porównywalna. 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...