Jump to content

Lampka regulacj swiateł drogowych


Zbyszek_
 Share

Recommended Posts

Wyregulowałem światła drogowe na podstawie tego postu

 

Natomiast dalej mi się świeci ta lampka regulacji reflektora - co mam zrobić jeszcze aby to wyłączyć? Mam ksenony forek polift my06 .

 

Czy lampka oznacza ze padł jakiś silniczek czy że moja regulacja jest nie prawidłowa dalej (np. teraz za wysoko bo było za nisko wcześniej)?

IMG_20181014_135224.thumb.jpg.855227b83a7f15253df3ffc8a8bd97e8.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

32 minuty temu, Zbyszek_ napisał:

A tak muszę teraz znowu szukać co padło i płacić za to !! grrrr

Tu nie ma za wiele szukania. Czujniki poziomowania ksenonów są po prawej stronie auta w okolicach wahaczy.

http://opposedforces.com/parts/forester/en_s11/type_9/electronic/electrical_parts_body/illustration_5/

Najczęściej pada tylny. W ASO pewnie z "pińcset".

Pozdrawiam,

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

42 minuty temu, Zbyszek_ napisał:

A to jest do czegoś potrzebne ?

 

Nie wiem czy Tobie ale innym użytkownikom drogi, szczególnie tym jadącym z naprzeciwka pewnie się przyda. Jak sama nazwa wskazuje "czujnik poziomowania świateł" auto jest wyposażone w taki układ. Padnięty czujnik powoduje błąd i układ prawdopodobnie (tego nie wiem na pewno ale u mnie chyba tak było) maksymalnie obniża zasięg. Nie ustawisz tego "ręcznie" i albo sam nie będziesz miał dobrze oświetlonej drogi albo będziesz oślepiał innych. Jedno i drugie jest jak wiadomo niebezpieczne. No i ta nie gasnąca kontrolka, chyba że akceptujesz wiejski tuning typu "się zaklei i będzie git".

 

Pozdrawiam,

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, ura_bus said:

 

... chyba że akceptujesz wiejski tuning typu "się zaklei i będzie git".

 

W zasadzie to mieszkam we wsi, zastanowię się nad tym. Jutro będę u mechanika sls'y robił to mu powiem o tych czujnikach ,dzięki za info.
A ta regulacja śrubokrętem to nie wystarczy przed taką maszyną tak jak w starych samochodach? Po co mi te silniczki i auto regulacja, kiedyś tego nie było przecież był tylko młot i śrubokręt (napchają tej elektryki i potem się męcz!) :(

Edited by Zbyszek_
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Zbyszek_ napisał:

Wzasadzie to mieszkam we wsi, zastanowię się nad tym.

Nie odnosiłem się do Twojego miejsca zamieszkania. Osobiście wolałbym mieszkać na wsi. Chodziło mi bardziej o "stan umysłu": jak w tym powiedzeniu o Rosji :).

Pozdrawiam,

 

Link to comment
Share on other sites

W zasadzie to mieszkam we wsi, zastanowię się nad tym. Jutro będę u mechanika sls'y robił to mu powiem o tych czujnikach ,dzięki za info.
A ta regulacja śrubokrętem to nie wystarczy przed taką maszyną tak jak w starych samochodach? Po co mi te silniczki i auto regulacja, kiedyś tego nie było przecież był tylko młot i śrubokręt (napchają tej elektryki i potem się męcz!)
Ale kiedyś lampa świeciła jak świeczka a teraz jeden xenon daje parę tyś luxow. A jak wrzucisz do bagaja 4 worki cementu to Twoje ustawienie lamp na śrubokręt wysyła to całe stado luxow zamiast na drogę to do kabiny auta nadjezdzajacego. Ty różnicy wielkiej nie odczujesz - trochę dalej świeci, ten z naprzeciwka już tak. I jak będziesz miał pecha to on ta różnicę będzie Ci jeszcze w kostnicy wypominał.
A jak chcesz auto bez elektroniki- parę fajnych dziadków na forum jeździ, turbobabcie też są możesz jakiegoś borewicza zarzucić... no możliwości bez liku!

melduje ze nic nie musze

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Ok. Dzieki! Dałem do warsztatu to faceta co ma outbacka z 2006. On mówi ze wie o co chodzi. Ja już za dużo powsadzałem kasy w tego forestera i ju nie będę go zamieniał na auto bez elektroniki.

---------------

Wróciłem z warsztatu. Mechanik mówi, że mieliście nosa, tylny ten czujnik połamał się.

 

Dzięki za link do opposedforces. OEM 84031SA000 - idę szukać używki chyba, calln'e do Zdanowicza GDA może tam coś mają?

@ura_bus - miałeś nosa jest w sklepie carfita właśnie za pincet!

------------------------------------------------------------------------

Panowie pomóżcie :

to na zdjeciu za 200pln lub nówka ze sklepu za 529pln. Co mam brać ? - drogie nowe czy tanie pordzewiałe hmmm :unsure:

 

44088264_2205123206433572_1579930468889919488_n.jpg

Edited by Zbyszek_
Link to comment
Share on other sites

Ale co ci padlo? Czujnik czy ramie? Bo u mnie np wymieniłem samo ramie za chyba mniej niż 50pln, to zamiennik nowy.

Ja miałem tak że ten przegub kulowy na ramieniu zardzewiał i złamał ramię. A sam czujnik był ok.

Link to comment
Share on other sites

To jeśli czujnik jest ok to musisz uważać przy demontażu ramienia żeby nie ukręcić śrubki do ktorej mocuje się ramie.

 

Zamiennik masz np tutaj

https://www.subarak.pl/srubyregulacja/968-lacznik-czujnika-poziomowania-ksenonow-do-subaru-imprezaforester-.html

 

Ja tam nie kupiłem, już nie pamiętam gdzie, ale właśnie takie coś ze stali nierdzewnej, kosztowało to mniej niz 50.

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Zbyszek_ napisał:

Co mam brać

Jeśli świeci się kontrolka, to padł czujnik, a jeśli nie świeci kontrolka to uszkodzenie mechaniczne (pęknięty łącznik).

U siebie przerabiałem dwie sytuacje: z przodu pękł łącznik (nie świeciła kontrolka, światła w dół) z tyłu czujnik (kontrolka i światła w górę)

Obie rzeczy łącznik-przód (chyba z Toyoty), a za jakiś czas tylny czujnik zakupiłem w Nowym Sączu.

Wg mnie nie kupuj używki, bo i tak skończysz na zakupie nowego, kwestia czasu.

 

Link to comment
Share on other sites

Aaaa....

U mnie się świeci kontrolka jak wyżej na foto i połamał się łącznik też. To kupuje cały chyba w Nowym Sączu. Używka to śmietnik z tego co widziałem na fotkach od handlarza.

Link to comment
Share on other sites

Napraw to poziomowanie, szczególnie że w innym wątku myślisz o wymianie SLS na KYB, które nie mają poziomowania. Przy SLS jest jeszcze jakaś szansa, że ręcznie ustawione reflektory nie będą raziły.

Link to comment
Share on other sites

KYB juz wstawiłem wczoraj, i jestem zajarany. Ten czujnik wsadzę nowy z Nowego Sącza ale muszę przedzwonić do ASO jaka cena i dostępność. Mi padła i dźwignia tył bo to widać i któryś czujnik bo kontrolka ale sprawdzę który w OBE skanerze. Bo kupie tył a to będzie przód etc...

 

Link to comment
Share on other sites

Ale super ... :( to skąd mam wiedzieć, który kupić przód czy tył ? Oba kosztują ok 500pln. A samo ramie można kupić za 135pln.

1 hour ago, Zbyszek_ said:

KYB juz wstawiłem wczoraj, i jestem zajarany. Ten czujnik wsadzę nowy z Nowego Sącza ale muszę przedzwonić do ASO jaka cena i dostępność. Mi padła i dźwignia tył bo to widać i któryś czujnik bo kontrolka ale sprawdzę który w OBD skanerze. Bo kupie tył a to będzie przód etc...

 

 

Link to comment
Share on other sites

Miałem ten sam dylemat. Podczas demontażu tylnego czujnika (chciałem zobaczyć jak to działa zanim kupię) rozpadł mi się łącznik i to mi ułatwiło decyzję. Wydaje mi się, że ramię można wymienić tylko w przednim- jest dłuższe. Z racji tego, że tylny łącznik jest krótki, w grę wchodzi wymiana całości lub jakaś "rzeźba". Niech mnie poprawi ktoś jeśli się mylę.;)

Link to comment
Share on other sites



Z racji tego, że tylny łącznik jest krótki, w grę wchodzi wymiana całości lub jakaś "rzeźba". Niech mnie poprawi ktoś jeśli się mylę.


Myślę, że jakaś "rzeźba" jest lepszą opcją. Całość nie jest tania natomiast gdzieś widziałem, że śruba rzymska załatwia sprawę.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...