Jump to content

Outback MY10 "stuknięcie" podczas manewrowania przy pełnym skręcie koła


Szmiglo
 Share

Recommended Posts

Witam, dziś podczas cofania na pełnym skręcie kół w lewo usłyszałem dwa pyknięcia. Na zasadzie "pyk, pyk" i koniec. Zaniepokoiło mnie to. Manewr powtórzyłem. Raz się dźwięk pojawił raz nie. Ale raczej wyczuwaj, że tutaj będzie jakaś prawidłowość. 

 

Na kierownicy wyczuwam luźny drążek kierowniczy. Czy to może być objaw? czy przygotowywać się mentalnie na lepszą imprezę? 

Link to comment
Share on other sites

Mechanizm różnicowy?

U mnie pierwsze objawy to były takie stuki przy pełnym skręcie kół po dłuższej jeździe, z czasem się nasilały.

Mechanizm regenerowałem - 1/3 ceny nowego a dali dwa lata gwarancji.

 

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, ESP napisał:

Mechanizm różnicowy?

 

a jak to się diagnozuje? są inne objawy? przy ostatnim przeglądzie miał olej wymieniany, więc może magicy z Aso by wyhaczyli jak by było coś z nim nie tak. 

 

 

 

Stukot dochodził zza koła stąd moje podejrzenie, że to może coś od zawieszenia. W trakcie jazdy tego nie ma. Jak auto cofa na tych skręconych kołach to stuknięcie też jest tylko na początku. 

Edited by Szmiglo
Link to comment
Share on other sites

Najpierw sprawdź czy masz odpowiednie ciśnienie w oponach. Jeśli opony OK, i skrzynia manualna to:

 

1) na zimnym pojeździj po parkingu na maksymalnie skręconych kołach - obserwuj czy są objawy (jakby przeskakiwanie, raczej częściej  niż raz)

2) powtórz po przejechaniu 10-15 km to samo.

 

Jeśli w pkt. 1 objawów nie ma, a w 2 są, to może to być kończąca się wiskoza, tj.  mechanizm różnicowy. 

 

Może być też uszkodzony przegub lub innego typu luz.

Edited by RadziejS
Link to comment
Share on other sites

mam CVT, ale co do opon to mam problem z wentylem w tym nieszczęsnym lewym kole. Sprawdzę ciśnienie dziś. 

 

oby to była kwestia przegubu jednak.

Edited by Szmiglo
Link to comment
Share on other sites

Może maglownica, u mnie też stuka delikatnie przy pełnym manewrowaniu na parkingu, sprawdź czy nie ma wycieków - ja mam spocone przeguby, bez większego wycieku, ale już pół roku jeżdżę, tylko raz płynu dolałem do zbiorniczka z 50 ML do "cold max". I jeżdżę dalej, bo nie ma problemu - prócz tego delikatnego stuku wszystko ok.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 12.10.2018 o 11:24, RadziejS napisał:

Najpierw sprawdź czy masz odpowiednie ciśnienie w oponach. Jeśli opony OK, i skrzynia manualna to:

 

1) na zimnym pojeździj po parkingu na maksymalnie skręconych kołach - obserwuj czy są objawy (jakby przeskakiwanie, raczej częściej  niż raz)

2) powtórz po przejechaniu 10-15 km to samo.

 

Jeśli w pkt. 1 objawów nie ma, a w 2 są, to może to być kończąca się wiskoza, tj.  mechanizm różnicowy. 

 

Może być też uszkodzony przegub lub innego typu luz.

 

A jeśli przeskakiwanie jest na zimnym i na ciepłym to co wtedy ?:)

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, EDDIE napisał:

A jeśli przeskakiwanie jest na zimnym i na ciepłym to co wtedy ?:)

 

To, jeżeli przyczyną jest wiskoza, jest już na takim etapie, że nie czeka na rozgrzanie, aby wydać z siebie niepokojące dźwięki :).

 

Albo np. masz śrubę w oponie i  stuka niezależnie od temperatury :)

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeśli można podepnie się do tematu. O objawch kończącej sie wiskozy już wiem stukanie pukanie przy skręcie kół,  czy poza tym przekłada się to jakoś na zachowanie, prowadzenie się Subaru? Może ktoś to wyjaśnić?  Dziękuję

Edited by Łukasz Liwoch
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

No przekłada, jak zapnie na stałe (po rozgrzaniu) to zakręty na przyczepnej nawierzchni będą problem ( co prędzej puści przyczepność czy napędy ) szkoda jeździć jak już stuka.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Czy w przypadku CVT, gdzie nie ma centralnego mechanizmu roznicowego (jeśli się mylę poprawcie), to jeśli słychać a zwłaszcza czuć w aucie przeskakiwanie kół tylnych podczas skrecania, to jest objaw uszkodzonego tylnego mostu czy sprzegłą rozdzielającego napęd w skrzyni ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...