Szmiglo Opublikowano 12 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2018 Witam, dziś podczas cofania na pełnym skręcie kół w lewo usłyszałem dwa pyknięcia. Na zasadzie "pyk, pyk" i koniec. Zaniepokoiło mnie to. Manewr powtórzyłem. Raz się dźwięk pojawił raz nie. Ale raczej wyczuwaj, że tutaj będzie jakaś prawidłowość. Na kierownicy wyczuwam luźny drążek kierowniczy. Czy to może być objaw? czy przygotowywać się mentalnie na lepszą imprezę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ESP Opublikowano 12 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2018 Mechanizm różnicowy? U mnie pierwsze objawy to były takie stuki przy pełnym skręcie kół po dłuższej jeździe, z czasem się nasilały. Mechanizm regenerowałem - 1/3 ceny nowego a dali dwa lata gwarancji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 12 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2018 (edytowane) 13 minut temu, ESP napisał: Mechanizm różnicowy? a jak to się diagnozuje? są inne objawy? przy ostatnim przeglądzie miał olej wymieniany, więc może magicy z Aso by wyhaczyli jak by było coś z nim nie tak. Stukot dochodził zza koła stąd moje podejrzenie, że to może coś od zawieszenia. W trakcie jazdy tego nie ma. Jak auto cofa na tych skręconych kołach to stuknięcie też jest tylko na początku. Edytowane 12 Października 2018 przez Szmiglo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadziejS Opublikowano 12 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2018 (edytowane) Najpierw sprawdź czy masz odpowiednie ciśnienie w oponach. Jeśli opony OK, i skrzynia manualna to: 1) na zimnym pojeździj po parkingu na maksymalnie skręconych kołach - obserwuj czy są objawy (jakby przeskakiwanie, raczej częściej niż raz) 2) powtórz po przejechaniu 10-15 km to samo. Jeśli w pkt. 1 objawów nie ma, a w 2 są, to może to być kończąca się wiskoza, tj. mechanizm różnicowy. Może być też uszkodzony przegub lub innego typu luz. Edytowane 12 Października 2018 przez RadziejS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 12 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2018 (edytowane) mam CVT, ale co do opon to mam problem z wentylem w tym nieszczęsnym lewym kole. Sprawdzę ciśnienie dziś. oby to była kwestia przegubu jednak. Edytowane 12 Października 2018 przez Szmiglo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thorxahest Opublikowano 12 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2018 Może maglownica, u mnie też stuka delikatnie przy pełnym manewrowaniu na parkingu, sprawdź czy nie ma wycieków - ja mam spocone przeguby, bez większego wycieku, ale już pół roku jeżdżę, tylko raz płynu dolałem do zbiorniczka z 50 ML do "cold max". I jeżdżę dalej, bo nie ma problemu - prócz tego delikatnego stuku wszystko ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 17 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2018 przeguby suche, auto sprawdzone na diagnostyce. Zawieszenie ok, bez żadnych luzów. Stukot umilkł. Magia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EDDIE Opublikowano 18 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2018 W dniu 12.10.2018 o 11:24, RadziejS napisał: Najpierw sprawdź czy masz odpowiednie ciśnienie w oponach. Jeśli opony OK, i skrzynia manualna to: 1) na zimnym pojeździj po parkingu na maksymalnie skręconych kołach - obserwuj czy są objawy (jakby przeskakiwanie, raczej częściej niż raz) 2) powtórz po przejechaniu 10-15 km to samo. Jeśli w pkt. 1 objawów nie ma, a w 2 są, to może to być kończąca się wiskoza, tj. mechanizm różnicowy. Może być też uszkodzony przegub lub innego typu luz. A jeśli przeskakiwanie jest na zimnym i na ciepłym to co wtedy ?:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 19 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2018 To pozostają słynne "latające hamulce" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadziejS Opublikowano 19 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2018 8 godzin temu, EDDIE napisał: A jeśli przeskakiwanie jest na zimnym i na ciepłym to co wtedy ?:) To, jeżeli przyczyną jest wiskoza, jest już na takim etapie, że nie czeka na rozgrzanie, aby wydać z siebie niepokojące dźwięki :). Albo np. masz śrubę w oponie i stuka niezależnie od temperatury Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Liwoch Opublikowano 11 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2018 (edytowane) Jeśli można podepnie się do tematu. O objawch kończącej sie wiskozy już wiem stukanie pukanie przy skręcie kół, czy poza tym przekłada się to jakoś na zachowanie, prowadzenie się Subaru? Może ktoś to wyjaśnić? Dziękuję Edytowane 11 Grudnia 2018 przez Łukasz Liwoch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BazaN Opublikowano 27 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2018 No przekłada, jak zapnie na stałe (po rozgrzaniu) to zakręty na przyczepnej nawierzchni będą problem ( co prędzej puści przyczepność czy napędy ) szkoda jeździć jak już stuka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EDDIE Opublikowano 28 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2019 Czy w przypadku CVT, gdzie nie ma centralnego mechanizmu roznicowego (jeśli się mylę poprawcie), to jeśli słychać a zwłaszcza czuć w aucie przeskakiwanie kół tylnych podczas skrecania, to jest objaw uszkodzonego tylnego mostu czy sprzegłą rozdzielającego napęd w skrzyni ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się