Skocz do zawartości

Swap silnika 2.5, a ECU z 2.0


BlueGC8

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Prawie rok temu kupiłem Imprezę GC8 MY99 w której ktoś zrobił swap silnika z wolnossaka 2.0 na EJ251 SOHC (operacja raczej przeprowadzona przez firmę), generalnie robota zrobiona profesjonalnie, żadnego druciarstwa, zwisających kabli, powyjmowanych kontrolek itd.

Wczoraj postanowiłem wymrugać błędy, bo czasem wyskakiwał misfire. Przy okazji z ciekawości sprawdziłem pod stopami pasażera jaki ECU się tam kryje - po sprawdzeniu numerów wychodzi, że to 'raczej' komp od 2.0 N.A. (UNISIA JECS: A18-000 D84).

Czy orientuje się ktoś na ile mapy z ECU od 2.0 mogą zmulać większy silnik (o ile w ogóle)?

Czy jeżeli wszystko chodzi ładnie i parametry silnika są w normie, to jest sens to w ogóle ruszać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 14.10.2018 o 19:33, andre82 napisał:

Nie ma opcji zeby parametry pracy byly w normie a ej 25 na ecu od 2.0 chodzil poprawnie i pelną moc rozwijał.  Zmieniaj ecu na wlasciwe czyli od 2.5. 

Też tak uważam, ale o dziwo auto zachowuje się wyjątkowo dobrze, przyspiesza płynnie na każdym biegu aż do zamknięcia licznika.

Ciągle jestem na etapie poszukiwań odpowiedniego ECU. Kilka potencjalnych już mam, ale w praktycznie w internecie nie ma żadnej podpowiedzi dotyczącej doboru odpowiedniego.

W dniu 16.10.2018 o 09:12, maciek323 napisał:

Jakby co mam ECU od Legacy 2.5 turbo. Nie wiem czy będzie Ci pasowal, ale może?

Nie podejdzie - mam silnik wolnossący. ECU prawdopdoobnie podawało by zbyt bogatą mieszankę w zakresie obrotów gdzie pracuje turbina.

 

PS. Akurat znalazłem firmę w Poznaniu, która oferuje ECU o identycznym numerze z możliwością modyfikacji, więc podjadę i upewnię się, czy istnieje szansa, że mam zmodzony komputer.

Edytowane przez BlueGC8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć zdjęcie spod maski. To phase 1 czy 2? Ma MAP sensor na kolektorze czy MAF na dolocie?
Sądząc po roczniku raczej phase 2 więc pewnie chodzi na dużych korektach na +. Jeżeli przy spokojnej jeździe sonda oscyluje, a przy bucie staje na bogato to nie widzę problemu żeby tym latać i powoli szukać właściwego ECU. Jedynym problemem może być zapłon niedostosowany do słupka. Choć tu pewnie dużych różnic nie ma. Masz LPG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...