Jump to content

Tryb awaryjny skrzyni biegów


Bialymis
 Share

Recommended Posts

Witam. 

Od niedawna posiadam trupa ( blacha, zawieszenie etc.) którego ktoś chciał zezlomowac bo nie chce mu się robić ;p

Którego pokochałem i staram mu dać drugie życie, lecz wszystko w wolnych chwilach. 

Wracajac... 

Wczoraj, gdy ruszalem z pod pracy po chwili skrzynia wyskoczyła w tryb awaryjny, i miga power. 

 

Co dziwnego jedynie udało mi się ustalić to podczas przekrecenia kluczyka w zapłon słychać jakby "bzzzzzzykanie" jakieś cewki ( pod samochodem wydaje się, że jest to od dołu przy pokrywie od skrzyni biegów/a może trochę wyżej od bocznej lewej strony? ), czy czegoś podobnego. Nawet jeśli na zapłonie dodam lekko gazu, słychać inna "częstotliwość", lecz dźwięk ustaje - no ale wiadomo nadal power przypomina, że niedługo święta i tak cały czas. 

 

Chciałem sprawdzić też błędy, poprzez metodę z wrzucanie biegów, dawanie zapłonu, lecz chyba nie do końca coś robię dobrze. Inni też wypisywali, że próbować przy użyciu kostek. 

 

Mógłbym prosić o pomoc jak ostatecznie sprawdzić, ew może ktoś ma pomysł co go boli. 

 

Subaru Forester sf 2.0 s turbo 1999r 125kw skrzynia automatyczna 4 biegowa 

 

 

Edited by Bialymis
Link to comment
Share on other sites

Skoro słyszysz bzykanie zaworu i jest to zgrane z pedałem gazu, to zapewne zawór transferu. Załącza on sprzęgło wielopłytkowe przeniesienia napędu na tył. Mniej więcej od 1/3 wciśnięcia pedału gazu już pewnie bzykanie zanika. Musisz odczytać błędy. Prawdopodobnie ten temat Ci pomoże:

Odczytaj tylko błedy. Rozgrzewając silnik i wajchując lewarkiem:

1. Rozgrzej silnik.

2. Wyłącz zapłon

3. Załącz zapłon (uruchom silnik)

4. Przejedź się samochodem tak aby jechać szybciej niż 20km/h

5. zatrzymaj samochód (nie na środku drogi) :)

6.  Wyłącz zapłon

7. Załącz zapłon (nie uruchamiaj silnika, od tego momentu już nie odpalamy samochodu)

8. Lewarek na pozycję 1

9. Wyłącz zapłon

10. załącz zapłon

11. Lewarek w pozycję 2

12. pozycja 1

13. pozycja 2

14. pozycja 3

15. pozycja D.

 

W każdej z pozycji lewarek powienien zostać ok 1 sekundy.  Aby znów odczytać błędy możesz wykonać kroki od 7 do 15. Jeśli silnik ostygnie to niestety od kroku 1. W zasadzie ja je sprawdzałem u Siebie po powrocie do domu. Na którymś forum jest pełna serwisówka do tej skrzynie w jezyku angielskim. Ale pozwala to na samodzielną weryfikację pod warunkiem że umie się obsługiwać miernik uniwersalny.

 

Pytanie, skrzynia zachowuje się normalnie, zmienia biegi itd? Czy już samochód nie jeździ?

 

Link to comment
Share on other sites

Witam

Samochodem mogę się poruszać, lecz prawdopodobnie tylko używa 3/4?

 

Miernikiem potrafiłby się obsługiwać, a z błędów wynika na 7 długich 5 krótkich, lecz nie mogę teraz listy błędów znaleźć 

 

Dziękuję, za bardzo sensowna odpowiedź. 

 

 

I wychodzi na to, że to jest ten sam problem co temat dałeś. 

Czyli rozumiem skrzynia od dołu do rozebrania, i wymiana ustrojstwa. 

 

Nie wiem w jakim stanie olej jest, ale jak cos od razu lać nowy? 

Link to comment
Share on other sites

Tu masz temat

https://forum.subaru.pl/topic/48437-przestał-działać-tylny-napęd-oznaczenia-kodów/

 

Upewnij się że to ten błąd, bo 75 to błąd zaworu regulującego ciśnienie w skrzyni. Jutro siądę nad serwisowka coś wymyślimy. Jak znajdę to podeślę Ci link do serwisowki Forka z 98 roku. Sprawdź jeszcze połączenia, odepnij akumulator. Wtyczki od skrzyni masz dwie, obie są pod filtrem powierza. Na górze skrzyni, tylko że Ty masz S-turbo to dostęp będzie utrudniony. Czasem warto po prostu sprawdzić wszystkie masy.

Tutaj link z forum US:

https://www.ultimatesubaru.org/forum/topic/104887-p0748-and-tcm-code-75-what-did-i-do-wrong/

Tu jest link do serwisówki

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Forester/ 

W twoim przypadku 1999-2002. Bo skrzynie już masz chyba z bocznym filtrem oleju, phase 2.

Diagnostyka skrzyni od strony 2713

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Forester/1999-2002/2001 Service Manual.pdf

 

Na stron ie 2371 masz pin we wtyczce (Line pressure duty solenoid) sterownika do tego zaworu, zrób pomiary na sterowniku skrzyni. Sterownik powinien być nad nogami kierowcy, chyba 3 wtyczki, skrzynka metalowa formatu notesu. Daj znać. Na stronie 3011 procedurę pomiarów.

 

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

Przepraszam, że dopiero teraz odpisuje, ale walcze z rudą ;)

 

Dzisiaj jade na garaż i może znajdę chwile czasu by sprawdzić i wasza pomoc nie poszła na marne !

 

"a górze skrzyni, tylko że Ty masz S-turbo to dostęp będzie utrudniony"
Jest mega utrudniony, a na dodatek jeszcze chyba troche instalacji od gazu tam idzie ;/

 

Edited by Bialymis
Link to comment
Share on other sites

Zajmij się pomiarami, wtyczki olej narazie. Z pomiarów miernikiem wyjdzie czy musisz do nich zaglądać. Czyli zacznij od strony 3011. Ale dla pewności czy ten manual jest właściwy, zlokalizuj sobie TCU (sterownik skrzyni) czy mniej więcej wtyczki pasują.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam.
przepraszam za tak dlugi brak odzewu pomimo bardzo chetnej pomocy z pana strony. Spowodowane jest tym, ze kilka dni pozniej niestety samochod stanal na kobylki i robie blache itp. A niestety to wszystko w wolnych chwilach, po pracy itd. Ew prosze odezwac sie na PW :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Dla sprostowania co z trybem awaryjnym - naprawione.

 

Dopiero nie dawno znalazłem czas który był potrzebny na przeszukanie w pdf'ach "problemu" - który okazał się banalny, a jako, że nie jestem mechanikiem to też tak do końca nie wiedziałem co robiłem.

Winowajcą problemu 75 - line pressure duty solenoid - był spalony "dropping resistor" - ustrojstwo w moim bolidzie znajduję się za prawym przednim kielichem kostka 4 pinowa. A prawdopodobna jego nazwa to "subaru forester map boost pressure sensor ( co jest troche zmylne ), o oznaczeniu a15-000r81. W którymś pdf znalazlem, ze powinna być rezystancja między pinami 1/2 na tym ustrojstwie od 9-15 ohm - wychodziło 0, znalazłem jakieś 2 rezystory w domu które dały mi około ~10ohm - i wszystko wróciło do normy.

 

Więc naprawa wyniosła mnie mase czasu przesledzenia strony z powyzszego postu gdzie @ewemarkam można powiedzieć pomógł naprowadzić mnie na trop, za co bardzo dziekuje, no i praktycznie znalezenie rezystora ( koszt kilku zl na allegro ), i włożenie go miedzy piny. 

 

tak więc świniak znów odżył.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...