Bialymis Opublikowano 9 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2018 (edytowane) Witam. Od niedawna posiadam trupa ( blacha, zawieszenie etc.) którego ktoś chciał zezlomowac bo nie chce mu się robić ;p Którego pokochałem i staram mu dać drugie życie, lecz wszystko w wolnych chwilach. Wracajac... Wczoraj, gdy ruszalem z pod pracy po chwili skrzynia wyskoczyła w tryb awaryjny, i miga power. Co dziwnego jedynie udało mi się ustalić to podczas przekrecenia kluczyka w zapłon słychać jakby "bzzzzzzykanie" jakieś cewki ( pod samochodem wydaje się, że jest to od dołu przy pokrywie od skrzyni biegów/a może trochę wyżej od bocznej lewej strony? ), czy czegoś podobnego. Nawet jeśli na zapłonie dodam lekko gazu, słychać inna "częstotliwość", lecz dźwięk ustaje - no ale wiadomo nadal power przypomina, że niedługo święta i tak cały czas. Chciałem sprawdzić też błędy, poprzez metodę z wrzucanie biegów, dawanie zapłonu, lecz chyba nie do końca coś robię dobrze. Inni też wypisywali, że próbować przy użyciu kostek. Mógłbym prosić o pomoc jak ostatecznie sprawdzić, ew może ktoś ma pomysł co go boli. Subaru Forester sf 2.0 s turbo 1999r 125kw skrzynia automatyczna 4 biegowa Edytowane 9 Października 2018 przez Bialymis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 10 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2018 Skoro słyszysz bzykanie zaworu i jest to zgrane z pedałem gazu, to zapewne zawór transferu. Załącza on sprzęgło wielopłytkowe przeniesienia napędu na tył. Mniej więcej od 1/3 wciśnięcia pedału gazu już pewnie bzykanie zanika. Musisz odczytać błędy. Prawdopodobnie ten temat Ci pomoże: Odczytaj tylko błedy. Rozgrzewając silnik i wajchując lewarkiem: 1. Rozgrzej silnik. 2. Wyłącz zapłon 3. Załącz zapłon (uruchom silnik) 4. Przejedź się samochodem tak aby jechać szybciej niż 20km/h 5. zatrzymaj samochód (nie na środku drogi) 6. Wyłącz zapłon 7. Załącz zapłon (nie uruchamiaj silnika, od tego momentu już nie odpalamy samochodu) 8. Lewarek na pozycję 1 9. Wyłącz zapłon 10. załącz zapłon 11. Lewarek w pozycję 2 12. pozycja 1 13. pozycja 2 14. pozycja 3 15. pozycja D. W każdej z pozycji lewarek powienien zostać ok 1 sekundy. Aby znów odczytać błędy możesz wykonać kroki od 7 do 15. Jeśli silnik ostygnie to niestety od kroku 1. W zasadzie ja je sprawdzałem u Siebie po powrocie do domu. Na którymś forum jest pełna serwisówka do tej skrzynie w jezyku angielskim. Ale pozwala to na samodzielną weryfikację pod warunkiem że umie się obsługiwać miernik uniwersalny. Pytanie, skrzynia zachowuje się normalnie, zmienia biegi itd? Czy już samochód nie jeździ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bialymis Opublikowano 10 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2018 Witam Samochodem mogę się poruszać, lecz prawdopodobnie tylko używa 3/4? Miernikiem potrafiłby się obsługiwać, a z błędów wynika na 7 długich 5 krótkich, lecz nie mogę teraz listy błędów znaleźć Dziękuję, za bardzo sensowna odpowiedź. I wychodzi na to, że to jest ten sam problem co temat dałeś. Czyli rozumiem skrzynia od dołu do rozebrania, i wymiana ustrojstwa. Nie wiem w jakim stanie olej jest, ale jak cos od razu lać nowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 10 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2018 (edytowane) Tu masz temat https://forum.subaru.pl/topic/48437-przestał-działać-tylny-napęd-oznaczenia-kodów/ Upewnij się że to ten błąd, bo 75 to błąd zaworu regulującego ciśnienie w skrzyni. Jutro siądę nad serwisowka coś wymyślimy. Jak znajdę to podeślę Ci link do serwisowki Forka z 98 roku. Sprawdź jeszcze połączenia, odepnij akumulator. Wtyczki od skrzyni masz dwie, obie są pod filtrem powierza. Na górze skrzyni, tylko że Ty masz S-turbo to dostęp będzie utrudniony. Czasem warto po prostu sprawdzić wszystkie masy. Tutaj link z forum US: https://www.ultimatesubaru.org/forum/topic/104887-p0748-and-tcm-code-75-what-did-i-do-wrong/ Tu jest link do serwisówki http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Forester/ W twoim przypadku 1999-2002. Bo skrzynie już masz chyba z bocznym filtrem oleju, phase 2. Diagnostyka skrzyni od strony 2713 http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Forester/1999-2002/2001 Service Manual.pdf Na stron ie 2371 masz pin we wtyczce (Line pressure duty solenoid) sterownika do tego zaworu, zrób pomiary na sterowniku skrzyni. Sterownik powinien być nad nogami kierowcy, chyba 3 wtyczki, skrzynka metalowa formatu notesu. Daj znać. Na stronie 3011 procedurę pomiarów. Edytowane 11 Października 2018 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bialymis Opublikowano 12 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2018 (edytowane) Przepraszam, że dopiero teraz odpisuje, ale walcze z rudą Dzisiaj jade na garaż i może znajdę chwile czasu by sprawdzić i wasza pomoc nie poszła na marne ! "a górze skrzyni, tylko że Ty masz S-turbo to dostęp będzie utrudniony" Jest mega utrudniony, a na dodatek jeszcze chyba troche instalacji od gazu tam idzie ;/ Edytowane 12 Października 2018 przez Bialymis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 12 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2018 Zajmij się pomiarami, wtyczki olej narazie. Z pomiarów miernikiem wyjdzie czy musisz do nich zaglądać. Czyli zacznij od strony 3011. Ale dla pewności czy ten manual jest właściwy, zlokalizuj sobie TCU (sterownik skrzyni) czy mniej więcej wtyczki pasują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bialymis Opublikowano 27 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2018 Witam. przepraszam za tak dlugi brak odzewu pomimo bardzo chetnej pomocy z pana strony. Spowodowane jest tym, ze kilka dni pozniej niestety samochod stanal na kobylki i robie blache itp. A niestety to wszystko w wolnych chwilach, po pracy itd. Ew prosze odezwac sie na PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bialymis Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Dla sprostowania co z trybem awaryjnym - naprawione. Dopiero nie dawno znalazłem czas który był potrzebny na przeszukanie w pdf'ach "problemu" - który okazał się banalny, a jako, że nie jestem mechanikiem to też tak do końca nie wiedziałem co robiłem. Winowajcą problemu 75 - line pressure duty solenoid - był spalony "dropping resistor" - ustrojstwo w moim bolidzie znajduję się za prawym przednim kielichem kostka 4 pinowa. A prawdopodobna jego nazwa to "subaru forester map boost pressure sensor ( co jest troche zmylne ), o oznaczeniu a15-000r81. W którymś pdf znalazlem, ze powinna być rezystancja między pinami 1/2 na tym ustrojstwie od 9-15 ohm - wychodziło 0, znalazłem jakieś 2 rezystory w domu które dały mi około ~10ohm - i wszystko wróciło do normy. Więc naprawa wyniosła mnie mase czasu przesledzenia strony z powyzszego postu gdzie @ewemarkam można powiedzieć pomógł naprowadzić mnie na trop, za co bardzo dziekuje, no i praktycznie znalezenie rezystora ( koszt kilku zl na allegro ), i włożenie go miedzy piny. tak więc świniak znów odżył. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Brawo Ty ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się