Skocz do zawartości

Forester MY2019


świeżak

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu ‎27‎.‎04‎.‎2019 o 12:08, OBK CVT napisał:

 

tak kupilem alfe 159, sercem a nie rozumem

no i tak mi dala w d**e ze klekajcie narody :mellow:

 

tapatalked

Przez 6 lat jeżdżenia Alfą 159 ani jednej naprawy czy awarii. Czegoś podobnego nie doświadczyłem w żadnym japońcu. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
19 godzin temu, Paul100 napisał:

Witam, a jaki jest realny termin rozpoczęcia sprzedaży nowego Forestera? 

Myślę, że koniec roku ( z tym, że jeżeli będziemy mieli wszystkie informacje, to przedsprzedaż rozpoczniemy znacznie wcześniej ).

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Dyrekcja napisał:

Myślę, że koniec roku ( z tym, że jeżeli będziemy mieli wszystkie informacje, to przedsprzedaż rozpoczniemy znacznie wcześniej ).

 

Pozdrowienia

Dzięki za info, robimy jakieś flotowe plany zakupowe i info z wyprzedzeniem jest dla nas ważne.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nie wiem jak oni testowali RAV4 i Forestera, ale przede wszystkim RAV4 jest dużo szybsza, lepiej wykończona w środku i pojemniejsza. Więc te achy i ochy to jakieś dziwne są. Bez nowego silnika to ja Subaru nie wróżę sukcesu. Zresztą coś mi się zdaje ze nowe normy które wchodzą w przyszłym roku zabiją te silniczki co im zostały w ofercie na EU. Nie wiem czym oni mają zamiar pędzić te samochody....???

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mechanik napisał:

Ależ brzydki jest ten nowy Forester. Gdyby choć bronił się mocą i osiągami. Wg mnie ten model nie ma do zaoferowania nic więcej niż obecna generacja, jest tylko brzydszy, zwalisty, z mniejszą mocą.

 

jest zdecydowanie ładniejszy :) jeżeli chodzi o wyposażenie nie ma nawet co porównywać z poprzednim :) nie wiem jak z mocą ale jest bardziej żwawy , cichszy i mniej pali....:D

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, subleo napisał:

Inflacja ceny jest porażająca:

- MY18 2.0i CVT Exclusive Eyesight 31 tys. EUR

- MY20 2.0i-L CVT Exclusive Eyesight 35.9 tys. EUR

 

A parametry bez zmian. W ogóle motoryzacja galopuje z cenami.

 

 

Niestety tak. Jeszcze raz dodam, że obecna cena MY20 2.0i Platinum jest równa ostatniej cenie MY18 XT Sport. Daje to do myślenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Andrzej Koper napisał:

 

jest zdecydowanie ładniejszy :) jeżeli chodzi o wyposażenie nie ma nawet co porównywać z poprzednim :) nie wiem jak z mocą ale jest bardziej żwawy , cichszy i mniej pali....:D

Wydaje się być zdecydowanie lepiej wykonany, lepsze multimedia, duże uznanie za systemy bezpieczeństwa już w podstawowych wersjach. Widać, ze marka stawia na bezpieczeństwo i to bardzo dobrze. Ma to odzwierciedlenie w ofercie silnikowej (albo jej braku) i ktoś kto bez 250KM z momentem 400nM nie uznaje auta, Forka nie kupi. Każda inna osoba być może obejrzy, bo osiągami i ceną to podobnie do pozostałej japońskiej konkurenci - Rav4, Outlander, CX5, x-trail etc. Zapewne i tak popyt przewyższy podaż. 

Edytowane przez Tsunetomo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popyt przewyzszy popyt a potem uslyszymy od Dyrekcja,Raju,Andrzej Koper i innych z SIP ze:

 

- powinnismy sie cieszyc ze wogole jezdzimy tymi cudowanymi autami

- fabryki pracuja 24/7

- 150KM to az nad to na dzisiejsze warunki drogowe

- samochody sa super wyposazone wiec po co nam moc

- przez limity CO2 nie moze byc inaczej

  Wstyd bylo by mi pisac cos takiego w imieniu Importera.

  

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, blejzu napisał:

nawet popyt wiekszy niz podaz

 

A te 63 nowe egzemplarze rocznik 2019 ... to rozumiem już sprzedane ;)

 

Dla kuzynki pytam ;)

 

A tak naprawę to fajnie, że są klienci, że Subaru stara się przetrwać na rynku europejskim, mimo rozmaitych trudności, emisyjnych i innych. Może za kilkanaście lat wróci do korzeni z ... "elektrykami z charakterem". Kto wie ;) ? Obecna oferta do "starej gwardii" nie trafia za bardzo ;) 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Lisek napisał:

Popyt przewyzszy popyt a potem uslyszymy od Dyrekcja,Raju,Andrzej Koper i innych z SIP ze:

 

- powinnismy sie cieszyc ze wogole jezdzimy tymi cudowanymi autami

- fabryki pracuja 24/7

- 150KM to az nad to na dzisiejsze warunki drogowe

- samochody sa super wyposazone wiec po co nam moc

- przez limity CO2 nie moze byc inaczej

  Wstyd bylo by mi pisac cos takiego w imieniu Importera.

padłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, blejzu napisał:

No ale jakoś te brzydkie i wolne auta się sprzedają... ba, nawet popyt wiekszy niz podaz. wytłumacz mi ten ewenement...

 

Nietrudno to wytłumaczyć, obecnie grupę docelową dla tych aut stanowią osoby w wieku 50+ z których duża część to kobiety... a dla takich nabywców moc to pomniejsze kryterium zakupu. Takie czasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, GREGG napisał:

 

Nietrudno to wytłumaczyć, obecnie grupę docelową dla tych aut stanowią osoby w wieku 50+ z których duża część to kobiety... a dla takich nabywców moc to pomniejsze kryterium zakupu. Takie czasy

100% racji tylko fajnie jakby nam nie  wmawiano notorycznie ze to jest dobre dla wszystkich innych poza obecna grupa docelowa.

  • Haha 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, GREGG napisał:

duża część to kobiety... a dla takich nabywców moc to pomniejsze kryterium zakupu

Dla mojej kobiety już poprzedni Forester 2.0 to muł (dla mnie zwyczajnie sredniak w swojej klasie).

 

5 godzin temu, zk napisał:

padłem

A nie jest tak jak pisze @Lisek? No proszę Cię.. 

6 godzin temu, blejzu napisał:

No ale jakoś te brzydkie i wolne auta się sprzedają... ba, nawet popyt wiekszy niz podaz. wytłumacz mi ten ewenement...

Były brzydkie ale miały moc i dzięki temu  charakter. Były szyby bez ramek, kultowy napis S U B A R U na tylnej pokrywie. Były kultowe silne modele (WRX STI, Forester XT) które przyciągały nawet tych którzy z różnych względów wybierali słabsze wersje. To jak z Porsche 911, gdy sprzedaż ciągnie Cayenne. Teraz brakuje tych silnych modeli. Mam kolegów z Estonii, którzy zawsze wybierali Subaru, a teraz niestety przesiedli się do innych marek, właśnie ze względu na brak mocnych jednostek.

Poza tym były też bardzo ładne modele: najładniejszy ever Forester SG, Legacy/OBK lll. 

Edytowane przez mechanik
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, GREGG napisał:

Nietrudno to wytłumaczyć, obecnie grupę docelową dla tych aut stanowią osoby w wieku 50+ z których duża część to kobiety.

Millenialisi maja raczej inna definicje. To, ze ktos nie jedzie pelnym ogniem nie znaczy ze ma 50 lat. Reklamy w US nawet impreze pokazuja jako auto bezpieczne a nie szybkie.

8 godzin temu, mechanik napisał:

Były kultowe silne modele (WRX STI, Forester XT) które przyciągały nawet tych którzy z różnych względów wybierali słabsze wersje.

Ilu ich bylo? Ile bylo sprzedanych modeli np. OBK H6? Niestety, po prostu  zmieniaja sie czasy a “Szybcy i wsciekli” to bajka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2018 roku SIP sprzedał 877 Foresterów, z tego 503 XT. To raczej nie są homeopatyczne ilości ;) !

 

A do 12 s (0-100 km/h) obecnego Forestera nikt nigdy mnie nie przekona. Nie po to kupuję AWD, które mam mi zapewniać dodatkowe bezpieczeństwo, żeby modlić się podczas wyprzedzania na beskidzkich krętych, wąskich drogach.

 

 

 

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, subleo napisał:

W 2018 roku SIP sprzedał 877 Foresterów, z tego 503 XT. To raczej nie są homeopatyczne ilości ;) 

w stosunku do calkowitej sprzedaży na całym swiecie forków są to bardzo homeopatyczne ilości. FXT nie jest już produkowany nawet na największy rynek Subaru czyli USA - o czymś to świadczy. :)

Tak jak ktoś tu już napsiał :

8 godzin temu, Karenz napisał:

że celem firmy jest zarabianie ....

a na bezpiecznych wolnych autach Subaru najwidoczniej zarabia najwięcej. Wcale bym się nie zdziwił jakby się okazało że produkcja turbo Subaru przynosiła firmie straty. ( naprawy gwarancyjne, gesty handlowe itp itd)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszty produkcyjne są pomijalne, obsługowe również cały problem jest w rozwoju technologicznym którego jak widać subaru nie chce prowadzić, szczególnie że przez boxera są właściwie w tej walce samotni. 

Właśnie przez koszty rozwoju rynek dąży do konsolidacji (choćby ostatnia próba przejęcia psa przez nissana ) a jedynym udziałowcem FHI jest właśnie toyota.

Ja bym sie w ogóle cieszył że jest na rynku bo opcja saaba jest najgorsza (a takie dobre samochody były )

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...