Jump to content

Subaru impreza itp. co polecasz?


Grzesiek Pastuszka

Recommended Posts

Witam forumowiczów :)
Jestem tu nowy i nie wiem czy dobry dział ale potrzebuję waszej pomocy.
Podobne tematy były ale trochę przestarzałe. Otóż mam dość tej niemieckiej i francuskiej motoryzacji, myślę nad sprzedażą auta i kupna czegoś nowego. Dużo pytałem, czytałem, rozmawiałem ze znajomymi ogólnie dylemat co tu kupić... Co raz  bardziej moją uwagę do siebie przyciągają "japońce". Myślałem początkowo o Accord VII ze względu na małą  awaryjność i dobry motor, ale bardziej przypada mi do gustu Subaryna. Nie szukam nie wiadomo jak drogiego auta, mój budżet  ma limit na 20tyś. Podpowiedzcie mi proszę  nad jakim modelem Subaryny oraz jakim motorem mogę w tej cenie się zastanowić? Na co zwracać uwagę? Interesuje mnie raczej sedan lub kombi ,w miarę dynamiczne (140kucy+) i mało  awaryjne napędzane PB lub LPG , klekotów już mi starczy :D Z tego co się wstępnie interesowałem to w tym przedziale cenowym jest do nabycia: Legacy IV, Impreza II i Impreza III  z 2.0.  Czy moglibyście napisać coś co pomoże mi w wyborze między tymi 3 propozycjami? Byłbym wdzięczny za każdą wyczerpującą odpowiedź,pozdrawiam ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Życzę Ci wszystkiego naj... bo moze to nie będzie tanio, wytrzymale i ekonomicznie.
Ale mało takich samochodów za takie pieniądze dające taka satysfakcję.
Warto....

A propo!
A jaki masz zapas gotówki po kupnie,
Czy to już cały zapas ?

Link to comment
Share on other sites

Jak chcesz LPG to silniki EJ20F to słuszna opcja (salonowe bifuel, wzmacniane gniazda, pitupitu). Polecam też wizytę na SKP przy zakupie, żeby zweryfikować stan zarówno elementów nośnych jak i wszystkich gum zawieszenia - czasem warto odpuścić zakup albo stargować na kosmetykę pozakupową tak jak przedmówca zasugerował ;)

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, Grzesiek Pastuszka napisał:

wyborze między tymi 3 propozycjami?

stan techniczny egzemplarza

brak korozji

przebieg

potrzeba miejsca w środku/bagażniku

 

Tym bym się kierował przy twoich propozycjach. Nie wiem jak imprezy ale Legacy IV z tym budżetem to raczej klekot, albo egzemplarze z przebiegiem 300+ (przynajmniej z tego co się orientuję).

 

Pewnie warto też zajrzeć do działu Sprzedam i Zakup Kontrolowany ;) 

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli masz rodzinę 2+2 to na Twoim miejscy szukałbym Legacy kombi - bagażnik spory, także weekendowe wycieczki czy wyjazd o urlop nie sprawi Ci kłopotu typu "jak się zapakuję". Impreza jest ciasna i np. dla mnie 2+1 to tak słabo. Jeżeli nie potrzebujesz szosowej wyścigówki to szukaj Forestera. Poniżej Twojego budżetu czyli około 17-18 tysia można znaleźć coś rozsądnego :)

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, Rapa0 napisał:

A propo!
A jaki masz zapas gotówki po kupnie,
Czy to już cały zapas ?

Zawsze można pożyczyć :D

A ten silnik EJ20F to w których dokładnie siedzi??
Autko nie musi być bardzo bardzo przestronne,ma być każdemu wygodnie, choć nie ukrywam że jestem fanatykiem wędkarstwa i do tej pory poruszałem się kombiakami albo sporymi sedanami :)
Dlaczego więcj nie outback czy forester? Aspekt wizualny to jedno, a druga sprawa taka że  jak poczytałem to strasznie ludzie narzekają na te forestery i ourtbacki, że a to sprzęgło,a to elektryka, ciągle u mechanika itd.  Najwięcej pozytywów słyszę na temat Imprezki, dopiero potem o legacy.
Może to wcale nieprawda? - Nie wiem sam na sobie jeszcze nie testowałem. 


Chciałbym byście mnie nakierowali dokładnie na 1 lub 2 propozycje spełniające te wymagania, dopiero wtedy mógłbym poszukać, pojeździć i sprawdzać w jakim są stanie itp.

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Grzesiek Pastuszka napisał:

Dlaczego więcj nie outback czy forester? Aspekt wizualny to jedno, a druga sprawa taka że  jak poczytałem to strasznie ludzie narzekają na te forestery i ourtbacki, że a to sprzęgło,a to elektryka, ciągle u mechanika itd. 

Dobry wybór jak na wędkarstwo. Jeżeli w teren to Forester bardziej się nadaje - Outback ma większe zwisy więc czasami może gdzieś utknąć ;) Co do sprzęgła, czy ja wiem że pada cały czas? Że twarde to fakt, ale jak to Cię przeraża kup AT - jak się odpowiednio dba to niezniszczalny w Subaru :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

W twoim przypadku brałbym forka duży przestronny, impreza raczej tak na dwa razy ale jak już to w wagonie ;) A forek również daje wiele radości podczas jazdy :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Nie no nie mogę się przekonać do tego Forestera. Z tego co się orientuje w Olx, otomoto itp. W moim budżecie z tego co by mnie interesowało to są: Imprezy II, Imprezy III z 2.0 160 max. ,Legacy IV i Outback III. Pytanie tylko który egzemplarz i  z jakim motorem żeby wiedzieć czego szukać

Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, Grzesiek Pastuszka said:

Nie no nie mogę się przekonać do tego Forestera. Z tego co się orientuje w Olx, otomoto itp. W moim budżecie z tego co by mnie interesowało to są: Imprezy II, Imprezy III z 2.0 160 max. ,Legacy IV i Outback III. Pytanie tylko który egzemplarz i  z jakim motorem żeby wiedzieć czego szukać

tylko FORESTER żałował nie będziesz

Link to comment
Share on other sites

55 minut temu, Grzesiek Pastuszka napisał:

Pytanie tylko który egzemplarz i  z jakim motorem żeby wiedzieć czego szukać

Kiedyś zasłyszałem, że 2.0 bez wiatraka i ze skrzynią AT, do spokojnej jazdy. Reszta to jak już Ci wcześniej wspominałem. Nie ma znaczenia którą karoserię/model raczej wybierzesz. Silnik z oznaczeniem F jak koledzy wspomnieli wedle forumowych i pewnie nie tylko prawideł nadaje się do "gazowania" bardziej niż ten bez takiego oznaczenia.

Gdzie to znaleźć - na tabliczkach znamionowych albo ktoś Ci może VIN rozkoduje w poszukiwaniach danego egzemplarza.

 

Z własnego doświadczenia - ja na takie połączenie nie narzekam (odpukać oby tak pozostało przez kolejne lata).

Z doświadczenia gazowanego silnika F w taty Foresterze, 2.0 a AT on też od kilku lat na nic się nie skarży - poza rdzą.

Link to comment
Share on other sites

Rozważ Outbacka II lub III z silnikiem 3,0 H6. Obie generacje, to kanon japońskiej urody (podobnie jak Forester SG przedlift. - ostatni elegancik). Nie bój się automatu, DSG to to nie jest, ale jeździ się bardzo przyjemnie i skrzynie nie katowane są bardzo wytrzymałe.

...aha budżet do 20 tys. - no to Outback II H6. Można na prawdę piękne egzemplarze jeszcze wyrwać.

Link to comment
Share on other sites

Dobra przemyślałem trochę temat na spokojnie i posłucham was. Odrzucam więc Legacy i Imprezkę,zmniejszając tym samym obszar poszukiwań :)  zostaje mi Outback II lub Forester II.Piękne są te H6 3.0!! <3 
Pytanie teraz takie jeśli Outback to II, motor 3.0 H6, a jeśli forek too jaki motor? Aha i jaka różnica w spalaniu u osiągach między takim H4 a H6? bo nie ukyrwam, przy pijaństwu tego H6 bez LPG to będę chodził na piechotę powędkować :D 

Link to comment
Share on other sites

Na początku jak kupiłem OBK III H6 to spalanie było 18L/100km (miasto) - wiadomo z butem w podłodze. Jak mi już przeszło to zacząłem jeździć "ekonomiczniej" i zszedłem na 11,8-13,8L a w trasie raz udało mi się spalić 9,7 L/100km :)

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Grzesiek Pastuszka napisał:

Dobra przemyślałem trochę temat na spokojnie i posłucham was. Odrzucam więc Legacy i Imprezkę,zmniejszając tym samym obszar poszukiwań :)  zostaje mi Outback II lub Forester II.Piękne są te H6 3.0!! <3 
Pytanie teraz takie jeśli Outback to II, motor 3.0 H6, a jeśli forek too jaki motor? Aha i jaka różnica w spalaniu u osiągach między takim H4 a H6? bo nie ukyrwam, przy pijaństwu tego H6 bez LPG to będę chodził na piechotę powędkować :D 

Jak chcesz ponad 200KM to 3.0 jak wystarczą okolice 150KM to 2.0. Co do spalania to poszukaj wątku "Ile wam pali". Mnie 2.0 w cyklu mieszanym, choć dłuższe dystanse to na trasie pali ok.11.5l Pb95. Zależy na pewno jaką masz nogę i ogólnie od stylu jazdy (z resztą chyba to trochę cecha charakterystyczna marki, że o spalaniu się raczej nie powinno tu rozmawiać :P ). Z doświadczenia wiem, że czy 2.0 czy 3.0 to spalanie raczej bez różnicy przy "normalnej" jeździe.

 

Koniec końców poradziłbym krótko, wybierz dobry egzemplarz czegokolwiek co znajdziesz :) 

Link to comment
Share on other sites

Mogę coś napisać na temat imprezy wagon 2.5 SOHC:

 

Jak jeździsz dynamicznie musisz pamięta o częstym sprawdzaniu oleju.

 

Nawet ładne egzemplarze rdzewieją. Musisz sprawdzić na podnośniku okolice baku pod siedzeniem, progi, nadkola i kielich z tyłu. 

 

Tu masz linka gdzie podaje wymiary bagażnika (warto przeczytać wszystkie posty):

 

Pozdrawiam 

 

Kuba

 

Ps: seryjne hamulce w Imprezie 2.0 czy 2.5 N/A to wielka lipa.

Link to comment
Share on other sites

Biorąc pod uwagę to że między silnikami mniejszymi i większymi różnice w spalaniu są niewielki to powiedzcie mi proszę, czy to Legacy,OTB czy Forek, który silnik dobrze znosi instalację gazową? Jaki koszt w miarę dobrej instalacji ze wszystkim i jak z awaryjnością tych 3 egzemplarzy?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 8.10.2018 o 11:21, Grzesiek Pastuszka napisał:

A ten silnik EJ20F to w których dokładnie siedzi??

Ten ponoć do LPG, ponoć bo i kosztów i samych instalacji nie znam i nie zamierzam poznawać (u taty  w forku już był gaz) ;) po instalcji LPG pamiętaj o regulacji zaworów.

Link to comment
Share on other sites

nie wiem jakie przebiegi rocznie robisz, alej luzy zaworowe w 2.0 DOHC (tym z droższą regulacją) reguluje się co 50 tyś km (EJ204), lub nawet do 100 tyś (EJ20F), koszt regulacji to około 1000 zł (w niezależnym warsztacie specjalizującym się w Subaru). Dobra instalacja to już zależy od regionu i tego na jakich podzespołach chcesz zrobić (ja za swoją zapłaciłem 4 lata temu 3400 zł - LPGTech 224, Barracuda 130, ACR01@250,Faro 8mm, zbiornik Bormech 650/250/67L strojenie z sondą AFR). Jestem bardzo zadowolony i  była to dobra decyzja bo już masę $$ zaoszczędziłem, a mam niby ten gorszy silnik do LPG (EJ204).

Link to comment
Share on other sites

43 minuty temu, Grzesiek Pastuszka napisał:

Właśnie każdy mówi że trzeba potem bardzo pilnować regulacji, no i że to też nie małe koszta podobno.

Raczej dochodzi kolejna rzecz do pilnowania jak w każdym samochodzie o który się dba.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...