Jump to content

OUTBACK 2.0D 2010, ręce opadają


Recommended Posts

Mału update, udało mi się porozmawiać z Panem Markiem z MTS- faktycznie chodząca składnica wiedzy. Jeżeli chodzi o zapopielenie filtra- jedyne stuprocentowe rozwiązanie to wymiana na nowy. Niestety póki co, cena nowego mnie odrzuca. Zdecydowałem się na próbę wodnego płukania filtra w niezależnym serwisie w Katowicach połączonego z wodorowaniem silnika. Jestem tez umówiony na pomiaru na hamowni przed i po, podzielę się doświadczeniami po zabiegu. 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Z doświadczenia: w SBD jak i każdym innym uturbionym boxerze olej wymieniamy co 7,5kkm    

Skorzystam z wątku kolegi bo historia podobna. Przy około 150k km DPF zaczął żyć swoim życiem, częste dopalanie, wielokrotne nieudane zakończenia dopalania (mimo długich odcinków na autostradzie) i w

Posted Images

Na ślepo. Wnioskuje po częstotliwości wypaleń i przebiegu. Wskaźnik ash u mnie świruje więc jest nie do oceny bez wyjecia filtra.

No ale zapchany masz ten filtr? Sprawdzałeś czy na ślepo wyczyścisz?


Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

No nie wiem, jak chcesz, może torq coś nie pokazuje a np w aso coś by widzieli.

 

Ciekaw jestem czy w tym serwisie skasują ci wartość ash po czyszczeniu.

Link to post
Share on other sites
No nie wiem, jak chcesz, może torq coś nie pokazuje a np w aso coś by widzieli.
 
Ciekaw jestem czy w tym serwisie skasują ci wartość ash po czyszczeniu.
Dopytam na miejscu, przed czyszczeniem i tak mierzą parametry tego filtra, mam nadzieję że wtedy prawda wyjdzie na jaw.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Obiecany update. Dzisiaj odebrałem auto po płukaniu filtra, wodorowaniu silnika i wymianie oleju. Parametry filtra przed i po płukaniu na fotce.

 

Przejechane 150km po autostradzie, rzecz jasna niemieckiej, bez żałowania gazu: dpf nie doszedł nawet do 30 procent zapełnienia. Wskaźnik Ash nadal 0%- prawdopodobnie mój czujnik obd nie umie tego odczytać.

Pan z serwisu twierdzi że procedura doprowadziła filtr do stanu fabrycznego, powinien zrobić drugie tyle km ile przejechał do tej pory bez problemów. Oby miał rację.

 

Co do wrażeń: auto w końcu się płynnie zbiera bez uczucia gumowego pedału gazu, zniknęły też lekkie szarpnięcia przy odejmowaniu gazu na niektórych biegach, silnik pracuje ciszej, bez klekotu chociaż to chyba kwestia świeżego oleju.

 

W razie powracania usterki z rozcieńczaniem oleju sugerują zawsze sprawdzenie czujników ciśnienia na wejsciu i wyjściu z dpf i ultradźwiękowe czyszczenie EGF.

20181026_160213.jpg

20181026_155609.jpg

Link to post
Share on other sites

Ash nie wzrośnie tak od razu, jeśli rzeczywiście był zatkany filtr i skasowali ash (skasowali?) to wg moich obserwacji dpf, ash wzrośnie o 1% po 2-3tys km.

Daj znać jak pojeździsz co się dzieje.

A ile placiłeś za taki zabieg czyszczenia?

Link to post
Share on other sites

Odezwę się za jakiś tysiąc km :) Ze wszystkim: wodorowanie, wyjecie filtra, płukanie, zalozenie, filtra, olej i robocizne lekko ponad 1600zl.

Ash nie wzrośnie tak od razu, jeśli rzeczywiście był zatkany filtr i skasowali ash (skasowali?) to wg moich obserwacji dpf, ash wzrośnie o 1% po 2-3tys km.
Daj znać jak pojeździsz co się dzieje.
A ile placiłeś za taki zabieg czyszczenia?


Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
W dniu 19.10.2018 o 15:59, Maciej Chudzikowski napisał:

Jeżeli chodzi o zapopielenie filtra- jedyne stuprocentowe rozwiązanie to wymiana na nowy. Niestety póki co, cena nowego mnie odrzuca.

 

3 godziny temu, Maciej Chudzikowski napisał:

Ze wszystkim: wodorowanie, wyjecie filtra, płukanie, zalozenie, filtra, olej i robocizne lekko ponad 1600zl.

 

No i właśnie dlatego osoby z mniejszą świadomością ekologiczną tną na potęgę.... :(

 

 

5 godzin temu, Maciej Chudzikowski napisał:

Wskaźnik Ash nadal 0%- prawdopodobnie mój czujnik obd nie umie tego odczytać.

Czy aby na 100% prawidłowo wgrałeś te moje definicje?

Ja Ash miałem nazwany Ash a nie jakiś Ash Ratio. Także inny wygląd wskaźnika był zdefiniowany.

 

 

Link to post
Share on other sites
Czy aby na 100% prawidłowo wgrałeś te moje definicje?
Ja Ash miałem nazwany Ash a nie jakiś Ash Ratio. Także inny wygląd wskaźnika był zdefiniowany.
 
 
Tak, na bank dobrze wgrane, ten ash ratio dodałem osobno, na prawo od soot jest ten Twój. Statsy z dzisiaj prawie 500km autostrada i po krajowkach i jest jak widać

Samo płukanie dpf u nich kosztuje dokładnie 675.27 brutto, jeżeli się okaże że to daje trwały efekt to chyba nie ma sensu ciąć a77b67fb8a3cbc71c7ab72b4f19f079e.jpg

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, Maciej Chudzikowski napisał:

Tak, na bank dobrze wgrane, ten ash ratio dodałem osobno, na prawo od soot jest ten Twój. Statsy z dzisiaj prawie 500km autostrada i po krajowkach i jest jak widać emoji5.png

Samo płukanie dpf u nich kosztuje dokładnie 675.27 brutto, jeżeli się okaże że to daje trwały efekt to chyba nie ma sensu ciąć emoji2369.pnga77b67fb8a3cbc71c7ab72b4f19f079e.jpg

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
 

Nie ma sensu ciąć przy tej sumie.(takie jest moje zdanie)

Bo usunięcie dpf tak żeby to miało ręce i nogi kosztuje grubo ponad 3 tyś 

Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Maciej Chudzikowski napisał:

Tak, na bank dobrze wgrane,

Dziwne. Wszystko czyta tylko nie ten parametr...

Albo masz jakieś inne ECU albo coś Torque kiepści... Może reset ustawień Torque? I wgranie od nowa?

Aż szkoda, że tak daleko od siebie jesteśmy bo bym podjechał ze swoim interfejsem i telefonem....

 

 

17 godzin temu, Maciej Chudzikowski napisał:

Statsy z dzisiaj prawie 500km autostrada

Wygląda dobrze. Kibicuję aby problem nie wrócił.

 

 

5 godzin temu, pino napisał:

żeby to miało ręce i nogi kosztuje grubo ponad 3 tyś

Lubisz dużo płacić... ;)

 

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...
W dniu 26.10.2018 o 16:42, Maciej Chudzikowski napisał:

Obiecany update. Dzisiaj odebrałem auto po płukaniu filtra, wodorowaniu silnika i wymianie oleju. Parametry filtra przed i po płukaniu na fotce.

 

Przejechane 150km po autostradzie, rzecz jasna niemieckiej, bez żałowania gazu: dpf nie doszedł nawet do 30 procent zapełnienia. Wskaźnik Ash nadal 0%- prawdopodobnie mój czujnik obd nie umie tego odczytać.

Pan z serwisu twierdzi że procedura doprowadziła filtr do stanu fabrycznego, powinien zrobić drugie tyle km ile przejechał do tej pory bez problemów. Oby miał rację.

 

Co do wrażeń: auto w końcu się płynnie zbiera bez uczucia gumowego pedału gazu, zniknęły też lekkie szarpnięcia przy odejmowaniu gazu na niektórych biegach, silnik pracuje ciszej, bez klekotu chociaż to chyba kwestia świeżego oleju.

 

W razie powracania usterki z rozcieńczaniem oleju sugerują zawsze sprawdzenie czujników ciśnienia na wejsciu i wyjściu z dpf i ultradźwiękowe czyszczenie EGF.

20181026_160213.jpg

20181026_155609.jpg

 

Dopiero teraz przeczytałem cały wątek, z stąd moja "opóźniona" reakcja na twoje bolączki ;)

 

Jak widać też czyściłem DPF, mój Outback ma już 242k km (po wymianie bloku przy 210k).

Pierwsze pytanie które mnie zadał mechanik po wymianie to: "a jakie mają być prawidłowe dane wg ASO?" i NIE WIEM?, co potwierdza twój skan i mój skan z raportu przepływomierza.

 

Pytanie do wszystkich: Ktoś wie jakie mają być parametry ? flowrate? Pressure?

 

Oczywiście, jest lepiej. Nie wiem czy idealnie, bo samochód nie kupowałem nówka z salonu.

 

 

20190103_074926.jpg

W dniu 28.10.2018 o 17:06, Maciej Chudzikowski napisał:

Nie, mój jest na bluetooth ;) ale wygląda tak samo. Właśnie zaliczyłem pierwszy wypalenie po około 600km, wypalił się do zera sadzy :D

I ciekawostka, ash na chwile ożył po wypaleniu.b79cf75b751e205f679221c69fc20e42.jpg

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
 

 

 

Z tym ASH u Ciebie napewno jest tak, że w ASO kiedyś Ci zresetowali za dużo! (tak jak mi), po podłączeniu komputerka w ASO (z reguły DENSO DST-i) i uruchomieniu procedurę wymuszonego wypalania (SOOT > 100%, czyli blink kontrolka DPF) pewnie serwisant skasował wartość ASH (co jest z reguły NIEDOPUSZCZALNE), bo potem są te cyrki. Ja też tak miałem.

Jakie rozwiązanie?

1. Wgranie do ECU inną wartość (przybliżoną do tego co miałeś). Są serwisy, w których robi się najpierw backup wartości ECU (tak na wszelki) a potem się ingeruje (kasuje, zmienia coś tam...). I takim sposobem mogą Ci wgrać z powrotem dane [nawet z innego auta ;) ]

2. Czyszczenie/Płykanie w tej "pralce" DPFa. Tzn, trzeba zdemontować, zalać, czekać, gorąca woda, płykanie...montaż . Same nowe uszczelki DPFa to jakieś 200zł (kupisz tylko w ASO)

To płykanie niby gwarantuje ASH zero (0) lub bliski zera.

 

A Twoje skakanie ASHa z 0% do np. 39% myślę, iż jest to jakiś tymczasowy błąd odczytu. Może masz inne objawy? np. twardsze (czasami) wspomaganie kierownicy? Jeżeli tak - to na 100% błąd odczytu. Po prostu coś się "gryzie".

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Witam podepnę się pod temat - Nie mam problemu z DPF (na razie) ale mój OBK MY 11 155k km co jakiś czas każe mi mocniej kręcić kierownicą - słabiej Witam podepnę się pod temat - Nie mam problemu z DPF (na razie) ale mój OBK MY 11 co jakiś czas każe mi mocniej kręcić kierownicą - twardsze wspomaganie kierownicy. Wnioskując po poprzednim poście:

Cytat
12 godzin temu, kumir napisał:

Może masz inne objawy? np. twardsze (czasami) wspomaganie kierownicy?

 

 

kolega kumir może coś na ten temat wiedzieć ;)

 

z góry dzięki za pomoc :)

Link to post
Share on other sites

Kuba , ale masz podłączone coś pod OBD2? Jeżeli tak, to może być to "coś" przyczyną "braku" wspomagania elektrycznego. Powiem więcej, jak wyłączysz zapłon i za chwilę włączysz (przerwa 1-2 sekundy) to możesz oświadczyć pełną choinkę na zegarach ;) - która da się zlikwidować jedynie wchodząc w TORQUE w zakładkę kasowanie usterek (kilka razy)...

 

Tylko UWAGA te cyrki zdarzały mi się przy "V-Gate" za 25zł, a za 60-70-100zł (czyli oryginały) póki co nie mam problemów (od Mikołaja ;) ).

Link to post
Share on other sites

Witam, mały update z mojej strony. Od płukania dpf przejechałem już prawie 9000km, od tego czasu żadnych objawów rozrzedzania oleju, silnik pracuje żwawo, bez klekotu. Wczoraj zczytalem z ciekawości obd, screeny w załączniku. Wskaźnik ash ożył, ostatnie wypalanie 2387 km temu i oil dilution 2.0... przed plukaniem potrafił dopalać się co 60-100 km spalanie z tego okresu wg ecu 6.2l/l. Chyba faktycznie przestało mieć sens wycinanie filtrów.

Jak pisaliscie wyżej, faktycznie zdarza mi się że wspomaganie pracuje słabiej, zobaczę co będzie po wypięciu obd. Pozdrawiam !!!d86b6247497977e4562d578cad9286d5.jpg

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Link to post
Share on other sites

moj pierwszy chinski niebieski vgate za  kilka euro rozladowywal akumulator  :facepalm:

po prostu nie usypial po wylaczeniu zaplonu

teraz mam wpiety troche drozszy icar (tez china) i dziala wzglednie poprawnie tzn usypia, brak problemow ze wspomaganiem ani nie zapala kontrolek

za to czasami trzeba resetowac bo zawiesza sie

 

tapatalked

Link to post
Share on other sites
44 minuty temu, Maciej Chudzikowski napisał:

ostatnie wypalanie 2387 km

 

To może być mylne bo jeśli wypalanie jest przerwane to nie resetuje km a wartość soot może spaść nawet do zera (jeśli przerwiemy proces po np 10 min). Ale nie mówie że to niemożliwe :). Posprawdzaj częściej parametry i będziesz wiedział na 100%.

Link to post
Share on other sites
 
To może być mylne bo jeśli wypalanie jest przerwane to nie resetuje km a wartość soot może spaść nawet do zera (jeśli przerwiemy proces po np 10 min). Ale nie mówie że to niemożliwe :). Posprawdzaj częściej parametry i będziesz wiedział na 100%.
Specjalnie nie zaglądałam do obd przez dłuższy czas żeby się już nie wkurzac;) oil dilution rzędu 2 procent po tym dystansie mnie satysfakcjonuje;) (poprzednio kontrolka mrygala po około 2.5-3k km)

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Link to post
Share on other sites
W dniu 8.01.2019 o 14:12, kumir napisał:

Kuba , ale masz podłączone coś pod OBD2?

 

Tak mam podłączony oryginalny V-gate iCar2 - ale problemy ze wspomaganiem były jeszcze przed podłączeniem. Jeśli chodzi o choinkę to zdarzyło mi się raz po wpięciu Yanosik Connect. Po przejechaniu krótkiego dystansu i restarcie silnika wszystko zgasło. Więcej już go nie podłączałem. 

Odnośnie rozrzedzenia oleju po 5k km od wymiany mam 0.8% :) Wypalanie co ok 700-800 km. Jazda 99% trasa przynajmniej 40km.

Tak realnie do jakiego poziomu ASH może pożyć DPF? U mnie teraz ASH 57%.

Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...

Aktualizuje topic, od płukania filtra mineło już około 30tyś km. bezproblemowej jazdy, jednak  wczoraj zaczeła migać kontrolka dpfa, w tourqe bez dramatu, Ash 10% (wskaźnik ożył), sadza około 30 procent, jednak rozrzedzenie oleju równe 10procent- a to sporo. Od ostatniej wymiany oleju minęło 12tyś km, chciałem chociaż raz doczekać do zalecanych w ASO 15k km, nie udało się. Mam nadzieje, że to kwestia dużego nalotu a nie znowu problemu z zapchanym dpfem. Silnik od jakiegoś czasu już głośniej pracuje co zwalam na przepracowany olej, na bagnecie blisko maks, olej czarny jak węgiel. Co dziwne auto nie domagało się zwyczajowej dolewki mniej więcej w połowie zalecanego okresu wymiany. 

 

W piątek oddaje auto na wymianę oleju, zobaczymy czy to rozwiąże problem. 

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...