Skocz do zawartości

2015 OBK wymiana klockow i tarcz hamulcowych


Eryk

Rekomendowane odpowiedzi

Chcialbym si podzielic spostrzezeniami odnosnie hamulcow w nowym OBK.  W ostatnie weekend wymineialem przednie tarcze i klocki oraz tylnie klocki.  Wymiana przodu jest zdecydowanie konwencjonalna, i od siebie tylko dodam ze tarcze nacinane Stoptech z klockami Hawk HPS poprawiaja hamowanie (a przynajmniej takie mam odczucie).

 

Tylnie hamulce byly dla mnie nowoscia, poniewaz inaczej dziala hamulec reczny, jest inna konstrukcja tarcz niz np w 2007 OBK i przy roznych pomocach elektronicznych tylnie klocki zcieraja sie 2x szybciej od przednich - co bylo dla mnie niespodzianka.  Dodam tez ze bez tego narzedzia, zmaina klockow byla by utrudniona: Narzedzie

 

W moim OBK mam opony o szerokosci 245, wiec generalnie hamowanie odbywa sie lepiej niz w fabrycznym rozmiarze, na zime wroca opoby o szerokosci 225 - wiec zobaczymy jak to wtedy bedzie z hamowamiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.10.2018 o 14:11, Eryk napisał:

W ostatnie weekend wymineialem przednie tarcze i klocki oraz tylnie klocki. 

 

Bez problemu odkręciłeś śruby od jarzma?

 

 

W dniu 1.10.2018 o 14:11, Eryk napisał:

Tylnie hamulce byly dla mnie nowoscia, poniewaz inaczej dziala hamulec reczny, jest inna konstrukcja tarcz niz np w 2007 OBK i przy roznych pomocach elektronicznych tylnie klocki zcieraja sie 2x szybciej od przednich - co bylo dla mnie niespodzianka.

 

Niczego takiego nie zaobserwowałem u siebie. Mam na fabrycznych tarczach i klockach przejechane ponad 80 000 km i grubość klocków z przodu i z tylu jest porównywalna.

Może masz zapieczone zaciski, albo klocki nie pracowały w prowadnicach swobodnie?

Na zdjęciu klocek tylny po w/w przebiegu.

 

3B0FE3FF-328D-49A1-8CFB-259245077EE5.jpeg

Tylny tłoczek trzeba wkręcać, czy wystarczy wcisnąć? Muszę rozebrać tylne hamulce bo od momentu przeglądu bardzo piszczą przy lekkim hamowaniu. Nie wiem co jest przyczyną. Przed przeglądem było cicho.

 

Czy stukały ci przednie klocki przed wymianą przy manewrach parkingowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylnie tloczki trzeba wkrecac... podejrzewam ze przez to jak dziala hamulec reczny elektryczny.  U mnie zuzycie tylnich klockow jest spowodowane Eye Sight, ktory hamuje mi samochodem jak za blisko podjezdzam za samochodami ktore skrecaja... jak nie masz eyesight to pewnie nie masz problemu.

 

Hamulce mi nie stukaly ale lewy przedni mi tarl - to znaczy diler zle wlozyl klocki i poprostu nie wracaly na swoje miejsce... po wymianie wszystko dziala jak powinno.  Dodam jeszcze ze fabryczna tarcza z tej samej strony byla zle odlana lub obrobiona i sie wyginala.  Jedna jej strona byla cinsza od drugiej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Eryk napisał:

U mnie zuzycie tylnich klockow jest spowodowane Eye Sight, ktory hamuje mi samochodem jak za blisko podjezdzam za samochodami ktore skrecaja... jak nie masz eyesight to pewnie nie masz problemu.

 

Mam Eye Sight. Ale on przecież nie hamuje tylko tyłem. Zużycie powinno być bez systemu - bardziej hamuje przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...