Jump to content

2015 OBK wymiana klockow i tarcz hamulcowych


Eryk
 Share

Recommended Posts

Chcialbym si podzielic spostrzezeniami odnosnie hamulcow w nowym OBK.  W ostatnie weekend wymineialem przednie tarcze i klocki oraz tylnie klocki.  Wymiana przodu jest zdecydowanie konwencjonalna, i od siebie tylko dodam ze tarcze nacinane Stoptech z klockami Hawk HPS poprawiaja hamowanie (a przynajmniej takie mam odczucie).

 

Tylnie hamulce byly dla mnie nowoscia, poniewaz inaczej dziala hamulec reczny, jest inna konstrukcja tarcz niz np w 2007 OBK i przy roznych pomocach elektronicznych tylnie klocki zcieraja sie 2x szybciej od przednich - co bylo dla mnie niespodzianka.  Dodam tez ze bez tego narzedzia, zmaina klockow byla by utrudniona: Narzedzie

 

W moim OBK mam opony o szerokosci 245, wiec generalnie hamowanie odbywa sie lepiej niz w fabrycznym rozmiarze, na zime wroca opoby o szerokosci 225 - wiec zobaczymy jak to wtedy bedzie z hamowamiem.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 1.10.2018 o 14:11, Eryk napisał:

W ostatnie weekend wymineialem przednie tarcze i klocki oraz tylnie klocki. 

 

Bez problemu odkręciłeś śruby od jarzma?

 

 

W dniu 1.10.2018 o 14:11, Eryk napisał:

Tylnie hamulce byly dla mnie nowoscia, poniewaz inaczej dziala hamulec reczny, jest inna konstrukcja tarcz niz np w 2007 OBK i przy roznych pomocach elektronicznych tylnie klocki zcieraja sie 2x szybciej od przednich - co bylo dla mnie niespodzianka.

 

Niczego takiego nie zaobserwowałem u siebie. Mam na fabrycznych tarczach i klockach przejechane ponad 80 000 km i grubość klocków z przodu i z tylu jest porównywalna.

Może masz zapieczone zaciski, albo klocki nie pracowały w prowadnicach swobodnie?

Na zdjęciu klocek tylny po w/w przebiegu.

 

3B0FE3FF-328D-49A1-8CFB-259245077EE5.jpeg

Tylny tłoczek trzeba wkręcać, czy wystarczy wcisnąć? Muszę rozebrać tylne hamulce bo od momentu przeglądu bardzo piszczą przy lekkim hamowaniu. Nie wiem co jest przyczyną. Przed przeglądem było cicho.

 

Czy stukały ci przednie klocki przed wymianą przy manewrach parkingowych?

Link to comment
Share on other sites

Tylnie tloczki trzeba wkrecac... podejrzewam ze przez to jak dziala hamulec reczny elektryczny.  U mnie zuzycie tylnich klockow jest spowodowane Eye Sight, ktory hamuje mi samochodem jak za blisko podjezdzam za samochodami ktore skrecaja... jak nie masz eyesight to pewnie nie masz problemu.

 

Hamulce mi nie stukaly ale lewy przedni mi tarl - to znaczy diler zle wlozyl klocki i poprostu nie wracaly na swoje miejsce... po wymianie wszystko dziala jak powinno.  Dodam jeszcze ze fabryczna tarcza z tej samej strony byla zle odlana lub obrobiona i sie wyginala.  Jedna jej strona byla cinsza od drugiej...

Link to comment
Share on other sites

29 minut temu, Eryk napisał:

U mnie zuzycie tylnich klockow jest spowodowane Eye Sight, ktory hamuje mi samochodem jak za blisko podjezdzam za samochodami ktore skrecaja... jak nie masz eyesight to pewnie nie masz problemu.

 

Mam Eye Sight. Ale on przecież nie hamuje tylko tyłem. Zużycie powinno być bez systemu - bardziej hamuje przód.

Link to comment
Share on other sites

Zgadza sie... dlatego sie dziwie, ale sprawdzalem na forum Outbacka i inni maja to samo co ja. Moj to 3.6 USDM - takze nie wiem czy to ma jakis wplyw.  Na razie mam nowe klocki - wiec zobaczymy co bedzie za jakis czas.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...