raveout Opublikowano 29 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2018 Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem zamiany swojego 2.0 N/A MT na 2.0XT A/T, ale dopiero dziś miałem okazję przejechać się tym drugim, a dokładniej udało mi sie w jednym dniu dorwać trzy modele z różnymi przebiegami (w dobrym stanie MY'03 250k km, w nieco gorszym MY'05 270k km i w super stanie MY'05 185k km). Przemyślenia są ciekawe, bo nieco inne niż się spodziewałem. 1) we wszystkich trzech modelach miałem wrażenie, że bulgot boxera jest dużo mniej slyszalny niż w moim N/A ze standardowym kolektorem i końcówką. Jeden z tych uturbionych miał ewidentnie głośniejszy wydech końcowy ale nadal basowgo pomruku z mojego jak na lekarstwo.... Czy to jest kwestia automatu i tego, że w N/A jeżdżę na wyższych obrotach czy może tylko wydechu końcowego? 2) O ile kickdown i przyspieszenie od momentu kiedy włączy sie turbina w XT robią wrażenie o tyle z dołu, mam wrażenie że mój N/A jest zrywniejszy i daje wręcz przyjemniejsze wrażenia wzmacniane przez pomruk... 3) Tutaj w zasadzie nie przemyślenie a pytanie. Sprawdzałem silniki pod kątem ewentualnego piston slapu lub panewek i właściwie bez względu na przebieg wszystkie wydawały się brzmieć podobnie. Jeden był nieco głośniejszy i cos troche stukało i ten nagrałem na zimnym i na ciepłym. Pytanie kieruję do tych osłuchanych - czy to jest właściwy dźwięk tego silnika, czy może jednak stuka tu piston slap lub coś innego. Gorąca prośba o weryfikację. Link poniżej: Na zimnym (wcześniej stał długo nieodpalany, możliwe, że dobrych kilka tygodni): po kilku minutach: No a tak poza tym to ogólne przemyślenie jest takie, że o ile napaliłem się trochę na turbo, to jakby równocześnie jeszcze mocniej doceniłem tego, który aktualnie posiadam i ciężko będzie mi się z nim rozstać. Nieco niespodziewany efekt musze przyznać Ciekawe czy tylko ja tak mam.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 30 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2018 turbo ma jedną nie zaprzeczaną zaletę - MOC poza tym to same kłopoty i studnia bez dna -łącznie z tuningami Bierz turbo i bez sentymentów z wolnossalkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 30 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2018 Przechodziłem z SF-a N/A MT na SG XT AT. Nie ma opcji,żeby wolnyssak miał lepszy bulgot,niż XT:) Ruszanie tym autem z automatyczną skrzynią może być na pierwszy rzut oka mniej dynamiczne,niż w 125konnym manualu,ale po sekundzie wolnyssak zostaje z tyłu,nie może być inaczej. Co do dźwięku,to na moje ucho brzmi prawidłowo i zdrowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 30 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2018 1 godzinę temu, Karas napisał: turbo ma jedną nie zaprzeczaną zaletę - MOC poza tym to same kłopoty i studnia bez dna -łącznie z tuningami Bierz turbo i bez sentymentów z wolnossalkiem Dokladnie POWEEEEER jak to zawsze zwykł krzyczec Clarkson. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 30 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2018 Może koledze wydaje się że ma seryjny kolektor. A tak naprawdę jest włożone kolanko ze starego legasia. Na seryjnym wydechu N/A pracuje prawie jak rzędowy silnik. Ja trochę żałuję że nie szukałem s-turbo, ale z drugiej strony koszta utrzymania i ewentualne usterki mniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raveout Opublikowano 30 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2018 Koledze się nic nie wydaje, kolektor jest seryjny - sprawdzałem, porównywałem Przy ok 3k obrotów u mnie w n/a zaczyna bardzo fajnie warczeć, na wyższych biegach przy prędkościach bliższych autostradowym jest słyszalny delikatny basowy pomruk. Co więcej byl ze mna kolega i wrażenia miał podobne jeśli chodzi o porównanie Turbo do N/A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamson Opublikowano 30 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2018 na pierwszym filmie coś słychać, chyba PistonSlap Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 30 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2018 Rownie dobrze mogly to byc zawory..... u mnie identycznie "pykaly" na zimnym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamson Opublikowano 30 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2018 no nie, zawory to to nie są...znam ten dzwięk jeszcze z outbacka 97r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raveout Opublikowano 1 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2018 (edytowane) Czyli cos tam jednak stuka (?) Wiem, że wątków na ten temat jest sporo, ale jak dla mnie zbyt sporo, żeby sie dokopać do sensownej odpowiedzi... Pytanie brzmi - co trzeba założyć do seryjnego 2.0 XT, żeby był odczuwalny bulgot. Samą końcówkę wydechu? Nie zależy mi na czymś głośnym, ale takim umiarkowanym, dającym frajdę i jednak przyzwoity komfort w trasie Edytowane 2 Października 2018 przez raveout Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiekpe Opublikowano 3 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2018 W dniu 1.10.2018 o 15:44, raveout napisał: Czyli cos tam jednak stuka (?) Wiem, że wątków na ten temat jest sporo, ale jak dla mnie zbyt sporo, żeby sie dokopać do sensownej odpowiedzi... Pytanie brzmi - co trzeba założyć do seryjnego 2.0 XT, żeby był odczuwalny bulgot. Samą końcówkę wydechu? Nie zależy mi na czymś głośnym, ale takim umiarkowanym, dającym frajdę i jednak przyzwoity komfort w trasie A ja się podpinam, mam XT 2.5 i również słaby jest ten "bulgot", dlatego chciałbym trochę na przyszły rok ten dźwięk jakoś wyciągnąć, końcowy wystarczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 3 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2018 Szukaj Prodrive będziesz miał extra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raveout Opublikowano 3 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2018 @Sławek1 ale wystarczy sama końcówka wydechu czy coś jeszcze trzeba? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 4 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2018 Ostatni tłumik - cena ca 800 - 1000 pln. Warto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raveout Opublikowano 6 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2018 Dziękuje za Waszą pomoc. Forek zakupiony! (nie ten z powyższego nagrania) 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się